Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
Szia! Szerintem reszelj egy kicsit rajt mert nagyon megviseli a motort a 2mm,es nyák! Amúgy nem ugrik a fogaskerék mert ha nem lenne rajt még akkor is jó lenne mert a panel görgeti csak kétoldalasnál okozna elcsúszást! (Ezt teszteltem) Az elektronikát lehet alul rakom bele mert van egy elég nagy besüllyesztett rész ott jó lenne meg valami trafót is keresek mi valahogy belefér! Egy 0,5A -os elbírja a vezérlést és a motort is. Ha teszek ventit akkor nagyobb kell.
Ezt a laminálásra értették, nem nekünk szól! Mi nyákot készítünk, szóval ránk ez nem vonatkozik.
Nem hát, csak ha horpad a tető, nekünk akkor kell kikapcsolni!
Igen, természetesen. Ahogy a tetejét leszereltük, minden felelősség azonnal ránk hárúlt ezután. De ez így is van jól!
Próbáltátok? (Egy kis humor a laminálással).
Bekapta a nyakkendőmet, szuperül mángorolta át, (erre is jó a szerkezet), de Ti először vegyétek le, mert behúzza a hengerek közé, aztán nagyobb is lehet a baj...
Ma sok próbát végeztem a 0,25-ös tesztnyomattal. Elmentem abba az irányba, hogy oldószerrel tisztítottam, valamint a hőfokot növeltem és többször átengedtem a panelt a hengerek között.
Hát ezek nem jöttek be! A hőfok növelése és a többszöri átengedés ugyanazt eredményezte, hogy a papír egyre jobban nem akart lejönni! Mire leszedtem, addigra sérült lett a nyomat. Aztán próbáltam, hogy nem szedem le rendesen a papírt, majd a marótálban lejön. Hát nem, de ezt már tudtam, csak nem sejtettem! Jelenleg ott tartok, hogy vizes csiszolással és egy, azaz 1 átengedéssel, de kb. 10mm/perc sebességgel 160°C belépő hőfokon úgy tapad fel a papír, hogy könnyen le is jön, de még marad a vékony vonalak között. A célom az, hogy egyáltalán ne tapadjon fel! Nem tudom, hogy ez elérhető-e, de ezen áll, vagy bukik a dolog azt hiszem. Ehhez csökkentem a hőfokot, amíg lehet. Majd jelentkezem...
Szia Patexati!
Csak azért nem kellene reszelni a felső henger csapágyat feljebb, mert lemértem: ha több mint fél millimétert kiveszünk, a henger palástja eléri a felső fűtőtest felületét, ami még rosszabb lehet. A súrlódás nagyon lefékezné a henger forgását, ami nemkivánt rezgéssel, esetleges remegéssel is járna.
És azzal hogy az én laminálómnál a motor 'kirúgja magát' a fogaskerékkel...
Kicsit pontosabban is fogalmazhatnád a jelenséget. Mi az hogy "kirúgja magát" a motor?
Ezalatt azt érted, hogy valamilyen "fékhatás" miatt a mechanika fogaskerék kapcsolata rugalmasan "megugrik" terhelés közben?
Szerintem sem jó ötlet eltávolitani a fogaskerekeket, mert a kapcsolódási hézag növekedése pont ezt az "elrúgást" okozza.
Most látva Attila válaszát, én nem erről irtam, hanem a gazdaságosabbik masina görgőtengelyének megemeléséről.
A nem gazdaságosabbik teszkós laminálónál a motor egy kis műanyag idomra van rögzítve, ami mozog és egy rugó húzza rá a hengerek fogaskerekére. Van felül egy kis fekete kar amit ha meghúzok kézzel, akkor a motor és a hengerek fogaskereke eltávolodik egymástól. Gondolom azért találták ezt így ki, hogy a laminálóban lévő papír kézzel kihúzható legyen.
Na ha vastag a nyák, akkor a henger hozzáér felül a műanyaghoz és a motor erőlködik kicsit. Néha olyannyira, hogy a motor erősebb mint a rugó és 'kiemeli' magát a motor.
Csak néhány gondolatban: A két szélén a felső henger le van szorítva egy-egy egyenes rugóacéll szállal. Ez annyira erős, hogy alig engedi a henger tengelyét feljebb mozdulni. (Több 2mm-es lemezt engedtem át, és megfigyeltem). Emiatt történik az, hogy a henger palástja enged a vastagabb anyagok átvitelénél, vagyis a torzulás jelentős részét ő viseli el. Ha mégis "hiba" keletkezne a vastagabb anyagok tovibbitásánál,, akkor akadhat szét a fogaskerékátvitel is. Ez már nem igazán módosítható probléma a NYÁK laminálásánál. Ennyit visel el a mechanikai felépítés. Itt-ott talán lehet még alakitani keveset
Attila86! Ugyanez van (sajna) nekem is, mégis örülók ennek a szerkezetnek is, hogy egyáltalán van.
Pár napja vettem egy ilyet én is, de még azóta sem próbáltam ki, nem is szedtem szét... Amit irtam, az általánosságban igaz a fogkapcsolatokra, a különféle profilokra egyaránt.
Az viszont már nem elfogadható, ha a henger kihajlik, mert oda a reprodukálhatóság. Lehet, hogy mégiscsak iratlamináló marad a végén belőle.
Persze, nincs vele gond! Csak ki kell reszelni a henger vájatát hogy feljebb tudja nyomni a nyák.
Attila!
Éppen ezzel van a fő gond. Ha kicsit feljebb reszeled, (igen kevés a hely), máris nekinyomódik a henger a felső fútőtestnek. Alig van pár tized erre hagyva. A másik gond, hogy a két hengert összekötő fogaskerekek annyira eltávolodnak, hogy nem is lesz már vastagabb anyag továbbításhoz kapcsolat közöttük. Kompronisszumos lehetőség persze hogy van. A felső fűtőtestet is annyival feljebb kell emelni valahogy, és a fogaskerekek átmérőjén is lehetne korrigálni keveset, legalább annyira, hogy ilyen esetben sem szakadjon meg a kapcsolatuk. (Nagyon átvilágítottam a berendezést, ennek ellenére 1mm ill. 1.5mm-es nyákhoz előrangú lesz).
Kireszelve 1,5mm-es nyákhoz nálam tökéletes.
Miért kell, hogy 2 mm vastag lemezt is tudjon? Én inkább a vékonyabb hordozókat részesítem előnyben, főleg SMD-nél.
Csak egy egyszerű kérdés, kötekedés nélkül Ja, holnap megyek tacskóba (Siófok) remélem lesz még a 4990-es edition-ből
Nem kell 2mm vastag. A vékonyat és a vastagot nem szeretem, mindig 1,5mm-es nyákokat használok.
Nálam nem kellett kireszelni, a nélkül is átfér rajta. Ugyan nem mértem, de semmiféle alakváltozás nem látszik a hengereken, sőt a vezetéknek még nem ütközik fel a tetején.
Mivel elvileg ez nem lehetséges, ezért kicsit utánanéztem jobban. Azt gyanítom, hogy annyira erős a rugó (iszonyúan erős), hogy nem tud elmozdulni a végállásig. Viszont úgy tűnik, hogy magának a hengernek a palástja tud torzulni egy kicsit. Én magát a hengert nem szedtem ki, csak a burkolatot vettem le a szemlélődéshez, így nem tudom milyen anyagból van, és belül mennyire merev, de a 1,5mm vastag nyák gond nélkül átfér. Ha ebből a parttalannak látszó témából végre kisül valami, akkor születik majd egy összefoglaló, hogy ezt a Tescós szerkezetet miként lehet nyákgyártáshoz használni? Kell-e a hőfokot emelni? Hogyan ha kell? illetve indokolt-e a lassabb fordulat, nem elég-e helyette a többszöri átengedés?
Szia!
Arra a problémára, hogy a papír nem jön le tudok egy megoldást: Én úgy szoktam csinálni, hogy a mikor leáztattam a papírt nem kefével vakarom le a rajtamaradt papír fecniket, hanem belerakom a nyákot pár másodpercre a sósavba. Ezután a papír teljesen leválik a festékről.
Üdv mindenkinek!
Itt is van egy megoldás az átalakításra: (ha már ismeritek, nem szóltam)Bővebben: Link A linket javítottam-- vicsys
Sziasztok! Ez a sósavas papírlemaratás nagyon jó próbáljátok ki én épp most gyártottam le a vezérlőnyákomat duplán is és azon kipróbáltam!
Ezt kipróbálom! Köszi!
Jelzem ismér, hogy az összes sikertelen áthengerezésem 0.25, maratás után 0.1mm! nyákvonalak mellett történt! A 0.4mm feletti tartomány eddig is ment, még a vaasalóval is! Én most a határokat feszegetem, és ezért örülök ennek a sósavas ötletnek(amire magam is ráéjöhettem volna ,de nem! )! Köszi mégegyszer!
Egyet pezsdül bent utána kicsit lemosod vízben esetleg kicsit megkeféled de a javát leviszi nem kell félni,hogy lejön a nyomat ha durván kefélgetni kell! A peroxid viszont nem marja le ha rajt marad ezt nem értem Most jött meg a rendelésen minden megvan csak ma maszek délután nem érek rá összedobni A beültetési vasalat feketítésében is jó lehet én az ónozóval feketítem de ha valaki nem használ annak jó a sósav!
Idézet: „A peroxid viszont nem marja le ha rajt marad ezt nem értem” Ez attól lehet, hogy gondolom te sem tömény sósavat használsz, hanem vízzel higítod egy kicsit, valamint a maratás közben nem kezded lekefélni a papírt, pedig lehet, hogy lejönne! Én is próbáltam egyet úgy, hogy nem szedtem le a vonalak közötti papírt, de sok helyen megmaradt a nyák, kis szöszökben. Majd készítek képeket, de nem ezzel akarom most az időt eltökölni!
Egyáltalán nem kell kefe a papír leszedéséhez. Ujjal könnyedén le lehet szedni. Ha neked nem jött le, akkor kicsit tovább kell bennehagyni a sósavban.
Nekem 20%-os sósavban 10-20 másodperc és minden papír lejön róla, nem marad semmi szösz.
Lehet gyenge a sav és keveset hagytam bent kb 20 másodpercet majd kikísérletezem mikor jó legközelebb köszi
watt: nem higítom a savat mert már megteszik az ember helyett a gyárban 12%-os a sav.
Az enyém 20%-os, de van mikor töményet tudok szerezni(az mindent leszed, a festéket is a hőhatás miatt!).
Egyébként a papír tényleg könnyebben lejön, de a dolog még nem sikeres egyéb körülmény miatt de ez leglább megoldódni látszik! Köszi pertoimro! |
Bejelentkezés
Hirdetés |