Fórum témák
» Több friss téma |
1Igen néztem, tényleg van egy pár darab.
de még tanácstalan vagyok hogy mekkora hőértékü átalakítót vegyek, és milyen formájú hegyet hozzá. Ha ebben tudsz segiteni, a nagyobb tapasztalat miatt. A whs40-esnek a története. Volt a munkahelyen egy kattogós weller. egyszer csak forrasztok vele és a nyele kezdett elég komolyan melegedni, mire ránéztem az solomon trafójára már elég komolyan füstölt a trafó. Gyorsan biztosíték lekapcsol, cucc kihuz, és hegyen kívűl ment a lecsóba. De mert mindenapi szerszám és nem értem rá vaterázni meg egyebek gyorsan rendeltem egyet a wellertől ami 30K alatt van, és ezt ajánlották. 2éve van meg, megkerste már egy párszor az árát
"forrasztó pasztát(olmos) azokat hogyan szoktátok kinyomni? ezek olyan sűrűek hogy nem jön át a tűhegyen."
Kétfajta forrasztó pasztával találkoztam eddig: - az egyik gépi pasztafelvitelhez volt, ez kicsit sűrűbb, kevesebb folyasztószert tartalmaz - inkább gyártásban használják; - a másik kézi pasztafelvitelhez, ez kicsit hígabb, több folyasztószert tartalmaz - javításhoz, prototípus gyártáshoz használják. Ha fecskendőből injekciós tűvel szeretnéd kinyomni, akkor a második fajtát ajánlom. De ha már az elsőből vettél, akkor ahhoz folyasztószert adva, és jól elkeverve már könnyebben kijön.
"De a panelon a pad-okat mivel szoktátok megtisztítani a rajtamarad óntól? próbáltam ónszívó harisnyával de volt hogy felvette a pad-ot is."
Már leírták előttem az ónszívó harisnya használatát. A helyes hőmérsékletet tényleg ki kell tapasztalni. Én még annyival egészíteném ki, hogy a harisnyára is tehetsz egy kis folyasztószert, és akkor könnyebben felfut rá az ón. (Tudom, hogy valamennyit alapból is tartalmaz.)
Ha pákahegyet javasoltok, akkor lehet érdemes lenne fényképpel illusztrálni.
Pl: gull-wing, chisel/véső, kés, ...
Ha huek maradunk a cimadashoz, akkor metcal es erre valo spec hegy (lasd kepen)
Van a Weller LT sorozatnak is ilyen, bár nem valami jó használni. Én ezt a fajta pákahegyet csak oktatási célra használom, meg néha nagy BGA területek ónmentesítésére. Nekem három méretben van, de valahogy nem áll a kezemre. De legalább drága volt (80 euró darabja). A sima Weller LT hegyek olcsók kábé 3 euró darabja. A gull-wing az 6,85 és szerintem ez az egyetlen a szériából ami tönkremegy néha 200 óra használat után. A többi majdnem elpusztíthatatlan*.
*: maximum 380 fokos használat mellett.
A képekkel megvilágosodtam. Köszi!
Ez a chisel/véső tényleg használható. Kétfajta márkájú pákánál is találkoztam vele, tényleg jó. Gull-wing: ááá. Kanalas páka néven ismert. Erről már hallottam jót is, rosszat is. Én csak rövid ideig próbálgattam, de jónak tünt. Majd ha lesz időm, akkor még tesztelgetem. Knife/kés: ezzel még (szerintem) nem találkoztam. De lehet, hogy majd egy ilyet is beszerzek tesztelgetni. "*: maximum 380 fokos használat mellett." 380°C fölött drasztikusan lecsökken a pákahegy élettartama? Csak mert elvileg 450°C-ot tud a páka. Gondoltam akkor a hegy is bírja.
Kanalas páka hehe ez jó
Sok Weller hegy max 415ig jó. Persze lehet használni 450ig de akkor csökken az élettartama. Illetve van olyan Weller páka (pl.: WP150) ami 550ig jó, de ez csak 150 Wattos állomással működik. Ezzel lehet nagyobb alkatrészeket illetve vezetékeket forrasztani. Két év alatt kétszer használtam, de akkor nagyon kellett, mert sok volt a fém és nagy de én elhatároztam, hogy oda forrasztani fogok
Mi rosszat hallottál a gull-wing hegyről?
Ha lesz időm csinálok a videót arról, hogy valójában mire is lehet használni. Igen sokrétű hegy. Nálam egy 0,8mm chisel van a WMRP-ben és egy gull-wing a WSP80-ban. Ezzel minden megoldok könnyedén. Ha pedig extra finom dolgot csinálok akkor előveszem a gull-wing hegyet a WMRP-hez. Illetve tű alakú hegyet bizonyos csatlakozók javításához. Egy 0,8 chisel és egy 30 (vagy 45) fokban hajlított 1,4mm chisel és egy gull-wing hegy kell az általános smd javításokhoz. Persze jó ha van kés alakú is. Ez a négy hegy akkor kevesebb mint 20 euró.
Kanalas páka: de nem olyan az alakja?
(És aki látott már ilyen hegyet, az rögtön tudja, hogy melyikre gondol a másik ember, ha ezt mondja neki.) Igen, láttam már leírásban a 150W-os pákákat. És ezekhez már másfajta hegy kell. Szerencsére ilyenre még nem volt szükségem, elég volt nekem a max.80W-os páka is. Akkor észben tartom ezt a 380°C-ot, és megpróbálom ez alatt tartani a páka hőmérsékletét.
Amit én tudok: (ha nem így van, akkor majd kijavítotok, vagy kiegészítitek)
1) a GW hegyet nagyon jól lehet használni nagy lábsűrűségű ic-k forrasztásánál, vagy pad-ek előónozásánál, vagy a túl sok ón felszedésénél 2) de ezen kívül "bármilyen" forrasztásra jó, amire pl. egy ET-CC - ferdén lecsapott tetejű kúp alakú hegy. Főleg olyanokat hallottam, hogy az 1) részben leírtakra használhatatlan, vagy hogy a 2) részben említett hegynél semmivel sem jobb egy GW hegy. Saját tapasztalatom az, hogy lehet az 1) részben említettre használni, de: - figyelni kell a pákahegy hőfokára - hogy milyen, és mennyi forrasztóónt használ az ember - használ-e pluszban még valamilyen folyasztószert és ezeken kívül még a helyes technikára: - milyen sebességgel mozgatja az ember a pákát - milyen távolság van a pákahegy és a forrasztandó alkatrész között - meg ugye fontos, hogy mennyire tiszta a pákahegy. Lehet, hogy valakinek csak egy ic-t kellett volna beforrasztania és megpróbálta egy GW heggyel, de nem jött össze neki, ezért volt nem túl jó véleménnyel róla. Nem tudom... Én ezt a GW hegyről készült videót már nagyon várom. Kíváncsi vagyok a használat helyes technikájára. Ez a WMRP páka miben jobb/rosszabb, mint egy WSP80?
Új nyákkészítési technikát próbáltam ki.
Eddig 600DPI-s nyomtatóval lézereztem és vasaltam. A vasalással voltak kisebb gondok, néha a vasaló éle jobban szétnyomta a festéket. Így 10 mil vastagság/szigetelő alá nem nagyon mentem. Most egy laminálóval próbáltam meg a lézerfestéket felvinni a rézrétegre. Hiába szereztem be állítható, jól fűtő laminálót, a hőmérséklet kevés a szilikon hengereken. Többszőri átküldés után is. De mivel nem akartam veszni hagyni a próbacuccot, így hőlégfúvóval rásegítettem a melegítésre (előmelegítettem, amikor ment be...) Az eredmény nagyon szép lett, jól tapadó és egyenletes festékréteg. (a legvékonyabb vezető vékonyabb 0,08 mm-nél)
Szia
Semmi extra, állítható hőmérséklet, de ehhez kevés. Nem akartam nagyon belenyúlni, hődiódát eltoltam, de akkor se melegszik eléggé. A lényeg, hogy rányomja a papírt, melegen tart, én meg fújom kintről a hőlégfúvóval, amit bír. Persze nem szabad nagyon lemenni 10 mil alá, mert bár a rézszál vékony lesz, de könnyen sérülhet forrasztáskor, mert vékony... A félreértések elkerülése érdekében a mil az nem mm (miliméter) 1 mm = 40 mil A legvékonyabb vonal a képen kevesebb mint 0,08 mm!
Wow , ez szuper .
Ugy tudom hogy ezeket a nagyon vekony vonalakat nyomtatjak es aztan galvanizaljak ( az atvezeto lyukak belul is glvanizalva vannak) .Valami aramvezeto "festeket" nyomtatnak es "fixalnak" a lapra amire aztan elektrolizissel vagy hasonlo modon raviszik a rezet ( vagy mas femet ?)
Otthoni körülmények között sajnos nem lehet furatgalvanizálni, ezért vettem 0,5 és 0,3mm-es fúrókat, így a nagyon vékony vezetékeknél is csoportos átkötéseket tudok készíteni, kicsi forrszemekkel, nagyon kicsi hely veszteséggel. Majdnem olyan, mint ha furatgalvanizált lenne. Az átkötés egy szál rézdrót a sokeres kábelből.
Ha Eagle-ben megcsinálom a paneltervet, akkor azt hogyan tudom úgy kinyomtatni, hogy csak a vezető sávokat nyomtassa, és betűket, stb. ne ?
Szia watt!
Ajánlom figyelmedbe, de másnak is aki nyák lemezt otthon készít: zum Platinen-Laminator:Bővebben: Link Téma: Bővebben: Link
Érdeklődj talán valamelyik Eagle topicban
Bevallom még nem láttam laminátort és nem is tudtam mire való. Ezért jól jött a második link, ahol az első hozzászólásban van kép a belső felépítésről. Azt hiszem veszek egyet...
Milyen lézernyomtatókat használtok jelenleg, amivel nincs gondotok?
Kéne vennem egyet(a benti kikerült a képből), de olyan kéne, ami biztosan jó port tartalmaz a tonerében. Volt már olyan tapsztalat, hogy nem olvadt meg a vasaló hőfokától a festék... Köszi előre is!
Szia! Én egy HP Laserjet 6L nyomtatót használok 600DPI-t tud utángyártott toner (2500 volt csak) tökéletesen meg vagyok vele elégedve! Vasaláshoz használom fóliás maszkot nem tudom nyomtat e mert én csak vasalok! Kipróbáltam a 0,1mm-es sávot is levasalom a saját technikámmal!
Találtam is 16 körül lett volna az ára, csak kiderült, hogy LPT-s. Sajnos nincs LPT portom. Azért köszönöm!
Sajna csak LPT 16 hármat lehet venni annyi pénzért vagy egy új nyomtatót.
Fiuk ez azért nem egészen idevaló.
De kérdéssel jöttem. Szerintetek milyen forrasztópasztát érdemes venni? Ólmost vagy ólommentest? Kb ugyanabban az árban vannak Bővebben: Link Ebből venném a leg kisebb kiszerelést, mert ritkán használom. Amúgy ólommal dolgozok.
Szerintem csakis ólmos mert az ólommentes sokkal magasabb hőmérsékleten olvad!
|
Bejelentkezés
Hirdetés |