Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » SMD forrasztás profin
Lapozás: OK   16 / 105
(#) makai1 válasza SzervízMacska hozzászólására (») Dec 30, 2009 /
 
1Igen néztem, tényleg van egy pár darab.
de még tanácstalan vagyok hogy mekkora hőértékü átalakítót vegyek, és milyen formájú hegyet hozzá.
Ha ebben tudsz segiteni, a nagyobb tapasztalat miatt.

A whs40-esnek a története.
Volt a munkahelyen egy kattogós weller. egyszer csak forrasztok vele és a nyele kezdett elég komolyan melegedni, mire ránéztem az solomon trafójára már elég komolyan füstölt a trafó. Gyorsan biztosíték lekapcsol, cucc kihuz, és hegyen kívűl ment a lecsóba. De mert mindenapi szerszám és nem értem rá vaterázni meg egyebek gyorsan rendeltem egyet a wellertől ami 30K alatt van, és ezt ajánlották.
2éve van meg, megkerste már egy párszor az árát
(#) TMexy válasza makai1 hozzászólására (») Dec 30, 2009 /
 
"forrasztó pasztát(olmos) azokat hogyan szoktátok kinyomni? ezek olyan sűrűek hogy nem jön át a tűhegyen."

Kétfajta forrasztó pasztával találkoztam eddig:
- az egyik gépi pasztafelvitelhez volt, ez kicsit sűrűbb, kevesebb folyasztószert tartalmaz - inkább gyártásban használják;
- a másik kézi pasztafelvitelhez, ez kicsit hígabb, több folyasztószert tartalmaz - javításhoz, prototípus gyártáshoz használják.

Ha fecskendőből injekciós tűvel szeretnéd kinyomni, akkor a második fajtát ajánlom. De ha már az elsőből vettél, akkor ahhoz folyasztószert adva, és jól elkeverve már könnyebben kijön.
(#) TMexy válasza makai1 hozzászólására (») Dec 30, 2009 /
 
"De a panelon a pad-okat mivel szoktátok megtisztítani a rajtamarad óntól? próbáltam ónszívó harisnyával de volt hogy felvette a pad-ot is."

Már leírták előttem az ónszívó harisnya használatát. A helyes hőmérsékletet tényleg ki kell tapasztalni.
Én még annyival egészíteném ki, hogy a harisnyára is tehetsz egy kis folyasztószert, és akkor könnyebben felfut rá az ón. (Tudom, hogy valamennyit alapból is tartalmaz.)
(#) TMexy hozzászólása Dec 30, 2009 /
 
Ha pákahegyet javasoltok, akkor lehet érdemes lenne fényképpel illusztrálni.
Pl: gull-wing, chisel/véső, kés, ...
(#) Saggitarius válasza TMexy hozzászólására (») Dec 30, 2009 /
 
Ha huek maradunk a cimadashoz, akkor metcal es erre valo spec hegy (lasd kepen)
(#) joetaylor válasza Saggitarius hozzászólására (») Dec 31, 2009 /
 
Van a Weller LT sorozatnak is ilyen, bár nem valami jó használni. Én ezt a fajta pákahegyet csak oktatási célra használom, meg néha nagy BGA területek ónmentesítésére. Nekem három méretben van, de valahogy nem áll a kezemre. De legalább drága volt (80 euró darabja). A sima Weller LT hegyek olcsók kábé 3 euró darabja. A gull-wing az 6,85 és szerintem ez az egyetlen a szériából ami tönkremegy néha 200 óra használat után. A többi majdnem elpusztíthatatlan*.

*: maximum 380 fokos használat mellett.
(#) TMexy válasza joetaylor hozzászólására (») Dec 31, 2009 /
 
A képekkel megvilágosodtam. Köszi!

Ez a chisel/véső tényleg használható. Kétfajta márkájú pákánál is találkoztam vele, tényleg jó.

Gull-wing: ááá. Kanalas páka néven ismert. Erről már hallottam jót is, rosszat is. Én csak rövid ideig próbálgattam, de jónak tünt. Majd ha lesz időm, akkor még tesztelgetem.

Knife/kés: ezzel még (szerintem) nem találkoztam. De lehet, hogy majd egy ilyet is beszerzek tesztelgetni.

"*: maximum 380 fokos használat mellett."
380°C fölött drasztikusan lecsökken a pákahegy élettartama?
Csak mert elvileg 450°C-ot tud a páka. Gondoltam akkor a hegy is bírja.
(#) joetaylor válasza TMexy hozzászólására (») Dec 31, 2009 /
 
Kanalas páka hehe ez jó
Sok Weller hegy max 415ig jó. Persze lehet használni 450ig de akkor csökken az élettartama. Illetve van olyan Weller páka (pl.: WP150) ami 550ig jó, de ez csak 150 Wattos állomással működik. Ezzel lehet nagyobb alkatrészeket illetve vezetékeket forrasztani. Két év alatt kétszer használtam, de akkor nagyon kellett, mert sok volt a fém és nagy de én elhatároztam, hogy oda forrasztani fogok
(#) joetaylor válasza TMexy hozzászólására (») Dec 31, 2009 /
 
Mi rosszat hallottál a gull-wing hegyről?
Ha lesz időm csinálok a videót arról, hogy valójában mire is lehet használni. Igen sokrétű hegy. Nálam egy 0,8mm chisel van a WMRP-ben és egy gull-wing a WSP80-ban.
Ezzel minden megoldok könnyedén. Ha pedig extra finom dolgot csinálok akkor előveszem a gull-wing hegyet a WMRP-hez. Illetve tű alakú hegyet bizonyos csatlakozók javításához.
Egy 0,8 chisel és egy 30 (vagy 45) fokban hajlított 1,4mm chisel és egy gull-wing hegy kell az általános smd javításokhoz. Persze jó ha van kés alakú is. Ez a négy hegy akkor kevesebb mint 20 euró.
(#) TMexy válasza joetaylor hozzászólására (») Dec 31, 2009 /
 
Kanalas páka: de nem olyan az alakja?
(És aki látott már ilyen hegyet, az rögtön tudja, hogy melyikre gondol a másik ember, ha ezt mondja neki.)

Igen, láttam már leírásban a 150W-os pákákat. És ezekhez már másfajta hegy kell.
Szerencsére ilyenre még nem volt szükségem, elég volt nekem a max.80W-os páka is.

Akkor észben tartom ezt a 380°C-ot, és megpróbálom ez alatt tartani a páka hőmérsékletét.
(#) TMexy válasza joetaylor hozzászólására (») Dec 31, 2009 /
 
Amit én tudok: (ha nem így van, akkor majd kijavítotok, vagy kiegészítitek)
1) a GW hegyet nagyon jól lehet használni nagy lábsűrűségű ic-k forrasztásánál, vagy pad-ek előónozásánál, vagy a túl sok ón felszedésénél
2) de ezen kívül "bármilyen" forrasztásra jó, amire pl. egy ET-CC - ferdén lecsapott tetejű kúp alakú hegy.

Főleg olyanokat hallottam, hogy az 1) részben leírtakra használhatatlan, vagy hogy a 2) részben említett hegynél semmivel sem jobb egy GW hegy.

Saját tapasztalatom az, hogy lehet az 1) részben említettre használni, de:
- figyelni kell a pákahegy hőfokára
- hogy milyen, és mennyi forrasztóónt használ az ember
- használ-e pluszban még valamilyen folyasztószert
és ezeken kívül még a helyes technikára:
- milyen sebességgel mozgatja az ember a pákát
- milyen távolság van a pákahegy és a forrasztandó alkatrész között
- meg ugye fontos, hogy mennyire tiszta a pákahegy.

Lehet, hogy valakinek csak egy ic-t kellett volna beforrasztania és megpróbálta egy GW heggyel, de nem jött össze neki, ezért volt nem túl jó véleménnyel róla. Nem tudom...

Én ezt a GW hegyről készült videót már nagyon várom. Kíváncsi vagyok a használat helyes technikájára.
Ez a WMRP páka miben jobb/rosszabb, mint egy WSP80?
(#) pici hozzászólása Jan 9, 2010 / 1
 
Új nyákkészítési technikát próbáltam ki.
Eddig 600DPI-s nyomtatóval lézereztem és vasaltam.
A vasalással voltak kisebb gondok, néha a vasaló éle jobban szétnyomta a festéket. Így 10 mil vastagság/szigetelő alá nem nagyon mentem.
Most egy laminálóval próbáltam meg a lézerfestéket felvinni a rézrétegre.
Hiába szereztem be állítható, jól fűtő laminálót, a hőmérséklet kevés a szilikon hengereken.
Többszőri átküldés után is.
De mivel nem akartam veszni hagyni a próbacuccot, így hőlégfúvóval rásegítettem a melegítésre (előmelegítettem, amikor ment be...)
Az eredmény nagyon szép lett, jól tapadó és egyenletes festékréteg.
(a legvékonyabb vezető vékonyabb 0,08 mm-nél)
(#) watt válasza pici hozzászólására (») Jan 9, 2010 /
 
Frankó! Milyen az a lamináló? (kép?)
(#) pici válasza watt hozzászólására (») Jan 10, 2010 /
 
Szia
Semmi extra, állítható hőmérséklet, de ehhez kevés.
Nem akartam nagyon belenyúlni, hődiódát eltoltam, de akkor se melegszik eléggé.
A lényeg, hogy rányomja a papírt, melegen tart, én meg fújom kintről a hőlégfúvóval, amit bír.
Persze nem szabad nagyon lemenni 10 mil alá, mert bár a rézszál vékony lesz, de könnyen sérülhet forrasztáskor, mert vékony...
(#) pici válasza pici hozzászólására (») Jan 10, 2010 /
 

A félreértések elkerülése érdekében a mil az nem mm (miliméter)
1 mm = 40 mil

A legvékonyabb vonal a képen kevesebb mint 0,08 mm!

(#) watt válasza pici hozzászólására (») Jan 11, 2010 /
 
Persze, vágom.
(#) karpi válasza pici hozzászólására (») Jan 11, 2010 /
 
Wow , ez szuper .
Ugy tudom hogy ezeket a nagyon vekony vonalakat nyomtatjak es aztan galvanizaljak ( az atvezeto lyukak belul is glvanizalva vannak) .Valami aramvezeto "festeket" nyomtatnak es "fixalnak" a lapra amire aztan elektrolizissel vagy hasonlo modon raviszik a rezet ( vagy mas femet ?)
(#) watt válasza karpi hozzászólására (») Jan 11, 2010 /
 
Otthoni körülmények között sajnos nem lehet furatgalvanizálni, ezért vettem 0,5 és 0,3mm-es fúrókat, így a nagyon vékony vezetékeknél is csoportos átkötéseket tudok készíteni, kicsi forrszemekkel, nagyon kicsi hely veszteséggel. Majdnem olyan, mint ha furatgalvanizált lenne. Az átkötés egy szál rézdrót a sokeres kábelből.
(#) Milan90 hozzászólása Jan 11, 2010 /
 
Ha Eagle-ben megcsinálom a paneltervet, akkor azt hogyan tudom úgy kinyomtatni, hogy csak a vezető sávokat nyomtassa, és betűket, stb. ne ?
(#) peterpan válasza watt hozzászólására (») Jan 12, 2010 /
 
Szia watt!
Ajánlom figyelmedbe, de másnak is aki nyák lemezt otthon készít:

zum Platinen-Laminator:Bővebben: Link Téma: Bővebben: Link
(#) niedziela válasza Milan90 hozzászólására (») Jan 12, 2010 /
 
Érdeklődj talán valamelyik Eagle topicban
(#) watt válasza peterpan hozzászólására (») Jan 12, 2010 /
 
Bevallom még nem láttam laminátort és nem is tudtam mire való. Ezért jól jött a második link, ahol az első hozzászólásban van kép a belső felépítésről. Azt hiszem veszek egyet...
(#) watt hozzászólása Jan 14, 2010 /
 
Milyen lézernyomtatókat használtok jelenleg, amivel nincs gondotok?
Kéne vennem egyet(a benti kikerült a képből), de olyan kéne, ami biztosan jó port tartalmaz a tonerében. Volt már olyan tapsztalat, hogy nem olvadt meg a vasaló hőfokától a festék... Köszi előre is!
(#) patexati válasza watt hozzászólására (») Jan 14, 2010 /
 
Szia! Én egy HP Laserjet 6L nyomtatót használok 600DPI-t tud utángyártott toner (2500 volt csak) tökéletesen meg vagyok vele elégedve! Vasaláshoz használom fóliás maszkot nem tudom nyomtat e mert én csak vasalok! Kipróbáltam a 0,1mm-es sávot is levasalom a saját technikámmal!
(#) watt válasza patexati hozzászólására (») Jan 14, 2010 /
 
Találtam is 16 körül lett volna az ára, csak kiderült, hogy LPT-s. Sajnos nincs LPT portom. Azért köszönöm!
(#) patexati válasza watt hozzászólására (») Jan 14, 2010 /
 
Sajna csak LPT 16 hármat lehet venni annyi pénzért vagy egy új nyomtatót.
(#) huba hozzászólása Jan 14, 2010 /
 
Fiuk ez azért nem egészen idevaló.
De kérdéssel jöttem. Szerintetek milyen forrasztópasztát érdemes venni? Ólmost vagy ólommentest? Kb ugyanabban az árban vannak Bővebben: Link Ebből venném a leg kisebb kiszerelést, mert ritkán használom. Amúgy ólommal dolgozok.
(#) patexati válasza huba hozzászólására (») Jan 14, 2010 /
 
Szerintem csakis ólmos mert az ólommentes sokkal magasabb hőmérsékleten olvad!
(#) watt válasza pici hozzászólására (») Jan 17, 2010 /
 
(#) geniuszf hozzászólása Jan 30, 2010 /
 
hogyan lehet a TQFP100-as IC-t forrasztani?
Az a gáz, hogy a lábak ott pár milliméterre vannak egymástól, és így nehéz a forrasztás.
Vagy ezt nem lehet házilag hanem csak géppel?
Következő: »»   16 / 105
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem