Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Motorgyújtás
 
Témaindító: Peti.Janka, idő: Nov 2, 2006
Lapozás: OK   6 / 206
(#) kurtyka válasza Peti.Janka hozzászólására (») Jan 24, 2007 /
 
Üdv! Ez nekem is teccik, kérdésem hogy Hall IC-t honnan lehet beszerezni? És ha találok hogy mérhetem ki? Szerintem a kapcsolás működne 6V-ról is a D8-at akkor kicserélheted ZY12-re és a C2 elég lesz 16V-osra is. A gyújtótrafónak akkor 6V-osnak kell lennie és az R1-et ami 1k-s szerintem csökkenteni kéne de nem tom mekkorára sztem 470ohm és 5W-os. De ha rosszat mondtam javítsanak ki a tőlem tapasztaltabbak!!!! Ez a kapcsi naon jó!
(#) Peti.Janka hozzászólása Jan 24, 2007 /
 
szia. Én itt rendeltem meg:
http://www.conrad.hu/conrad.php?name=Products&cid=VkZaU1ZrMVZNVVZWV...ZPUT09
köszi a segítséget kiprobálom!
(#) Peti.Janka hozzászólása Jan 25, 2007 /
 
sziasztok! az lenne a kérdésem, hogy azt a tirisztoros gyujtást ami pár hozzászólásal ezelőtt van felrakva át lehet e alakítani hall jeladósra, vagy valami más tirisztoros gyujtás kapcsrajzot nem tud e valaki ami hall jeladós? előre is köszi!!!
(#) kurtyka válasza Peti.Janka hozzászólására (») Jan 25, 2007 /
 
Hát én nem tom hogy az úgy működne e az igazat megvallva én meg azon gondolkodtam hogy a tirisztorosra rálehetne alakítani a FET-eset??? Sztem az királyság lenne, a jeladó után egy diódával rálehetne a FET-es bemenetére? Szerintetek müxene?
(#) Peti.Janka hozzászólása Jan 25, 2007 /
 
most nekem is eggy fet es gyuszi van rajta hall-al megy is a moci mint állat csak aksirol, és az aksi töltése, és elhelyezése is problémás viszont a gyujtótekercs ott van kihasználatlanul és le ad kb 200-300 volt körül arra kéne nekem valami gyuszi hall-al.
(#) MaSTeRFoXX válasza Peti.Janka hozzászólására (») Jan 25, 2007 /
 
Szia!
A FET-es gyújtást én kísérleteztem ki. Elvileg át lehet alakítani 6V-osra, de a legjobb ha tekersz hozzá 12V-os tekercset. Az R1-es 1k-s ellenállás helyett mondjuk lehet belerakni valami 500-600-ohmos ellenállást. (A teljesímény az lényegtelen). A D1-es ZY12-es az maradjon csak annyi ami most van(Így a legjobb neki), az csak a HALL-IC-t védi, meg a FET-et a túl nagy bemeneő feszültség ellen.
Amit még lehet módositani benne, az hogy az 5V-os stabIC-t kicseréni egy 5.1-es zénerre, meg sorba hozzá egy kb 500 ohmos ellenállást. de lehet hogy megy ezzel is.

Annyit muszály módositani a motoron, hogy a 6V mindkét kivezetését elő kell keríteni, és csak a gyújtást testjét lehet a motor testjével összekötni

Az öszes többi alkatrész maradhat ugyanaz, jó ha van tartalék.... (Na jó a 24V-os zener helyett lehet 15V-osat belerakni meg 16V-os kondit használni)

HALL-ic-t lehet venni a RET-től is. Olyat használok amit a mágnes egyik pólusa bekapcsol, a másik meg ki, de biztos hogy működik másfajtával is(aminek persze digitális kimenete van)
(#) mex hozzászólása Jan 25, 2007 /
 
Hátha érdekel valakit a gyári tirisztoros Babetta kapcsolása.

doplbic11.gif
    
(#) mex válasza mex hozzászólására (») Jan 25, 2007 /
 
Az előbbihez tartozik.
(#) Peti.Janka válasza MaSTeRFoXX hozzászólására (») Jan 26, 2007 /
 
Hali! Az tiszta hogy ezt hogy lehet 6 voltosra alakítani, csak ez macerás mert én azon a tekercsen nem mértem csak 3 V alapjárat környékén. ezért gondoltam valami tirisztorosra hall icvel mert a gyujtótekercs viszont tuti jó lenne ugyanis azzal már kisérleteztem És az alapjáraton lead már 180 volt körül, nagyobb fordulaton 300V körül.
(#) mex válasza Peti.Janka hozzászólására (») Jan 26, 2007 /
 
A világitástekercset fel lehet használni a hall IC tápellátására. Egyszerű egyutas egyenirányitás-soros ellenállás meg egy 5.1V-os zenert kell alkalmazni. Pufferelkónak már 100u is jó,értéke nem kritikus. Az nem baj ha nagyobb. Ha a hall nyitott kollektoros akkor mögé kell tenni egy PNP tranyót-ez vezérli a tirisztort. Rajzold meg a sémát ezek alapján és tedd fel véleményezésre (igy tanulsz)-ha nem megy segiteni fognak a többiek-valamikor este ráérek én is.
(#) Peti.Janka válasza mex hozzászólására (») Jan 26, 2007 /
 
hali! Jól hangzik amit írtál! Én nem igazán szeretném kialálni hogy hogy kell bekötni mert sima mezei villanyszerelő vagyok igazábol ugy vagyok hogy kapcsrajz alapján meg tudom csinálni a dolgokat de kitalálni ijen ujj dolgokat nemigazán megy. Nagyon hálás lennék ha valaki segítenne ebben!!! Előre is köszi!!!
(#) Peti.Janka hozzászólása Jan 27, 2007 /
 
Sziasztok! Ezt a gyujtást találtam, és arra gondoltam hogy ennek kihagyom a trafó részét és oda kötöm a gyujtótekercsemet, a hall icnek meg tudok csinálni 5 voltot a másik tekercsröl. szerintetek az müködne úgy? előre is köszi a válaszokat!!!

CDI 1,1.JPG
    
(#) mex válasza Peti.Janka hozzászólására (») Jan 27, 2007 /
 
Szevasz. A mellékelt képen található kapcsolást épitsd meg. Semmi különöset nem tartalmaz,könnyen elkészithető. Gyakorlatban nem próbáltam,most rajzoltam,ezért először próbapanelon épitsd meg a tirisztoros rész kihagyásával. A szaggatott vonallal ábrázolt ledet erre az időre kösd be-ezzel tudod a működést indikálni. A világitástekercs helyére 6V-os váltófeszültséget kell adni trafóból,és a hall érzékelőhőz a lendkeréken levő jeledómágnest közelitve tudod próbálni a müködőképességét. A hall ic leirásában déli mágnespólust emlit,ha a motoron az északi áll kifelé lehet hogy nem fog működni. Ebben az esetben a hall másik oldalát kell a mágnes felé forditani. Sok sikert!!!

Hall-CDI.jpg
    
(#) orwell hozzászólása Jan 27, 2007 /
 
Sziasztok!

Simsonhoz a CDI gyújtást szeretném megcsinálni, volt már itt erről szó (RT '91). Viszont az én motorom S50B, ami ugye 6V-os. Épített valaki 6V-oshoz CDI-t?

Gondolom más az inverter trafó menetszáma, ellenállások, stb. Ha nincs, átszámolgatom, de jól jönne egy kész kapcs.

Üdv!
(#) Peti.Janka válasza mex hozzászólására (») Jan 27, 2007 /
 
Hali! megépítettem a gyuszit amit csináltál, be is indul vele a moci, csak nem akar felpörögni+ indításnál kell neki adnom eggy trafórol 6 voltot a 78l05 nek ha berugtam már megy az nélkül is. ez mitöl lehet??? előre is köszi a választ!!!
(#) mex válasza Peti.Janka hozzászólására (») Jan 27, 2007 /
 
Nem tudom hány világitástekercsed van.milyen az alaplapod. Egyértelmű,hogy kicsi a fesz. A 220ohmot cseréld100ohmra,a gyújtási időpontot pedig az alaplap állitásával korrigáld. A gerjesztőtekercs biztosan jó? Terhelés nélküli üzemben meghibásodnak(amikor akksis gyújtás volt rajta).
(#) Peti.Janka válasza mex hozzászólására (») Jan 27, 2007 /
 
Hali! azt nem tudom 78l05 akkor is átengedi e az áramot ha csak mondjuk 4 v-t kap. a gyujtásidő úgy maradt ahogy az aksis gyujtásnál volt, de megprobálok álítani rajta holnap meg az ellenálást is kicserélem. az a baj hogy rárugásnál max 1 eggyt fordul a főtengely. 360 ccm-es.
(#) mex válasza Peti.Janka hozzászólására (») Jan 27, 2007 /
 
Ha tudsz tegyél fel fényképet az alaplapról és a mágnesről. A hall jeladóhoz árnyékolt kábet használsz? A stab ic-t meg próbáld meg kissebb váltóval táplálni és mérni a kimenetén a feszültséget. A legcélszerűbb úgy próbálni,hogy a ledet rákötöd,tirisztor nélkül(remélem élesben nem volt rajta) a hall-t meg gerjeszted egy relétekercs segitségével ,amit szintén alkalmas feszültségű váltóárammal hajtassz meg. Igy 50Hz-el kell a lednek villognia,ha a tápfeszültség megfelelő. Csak ha rendben van akkor próbáld a motoron.
(#) Peti.Janka hozzászólása Jan 28, 2007 /
 
Hali! holnap teszek fel képet! a hall árnyékoltal volt bekötve és nem volt rajta led. Arra gondoltam hogy az nem lehet e baj hogy bipoláris hall van rajta és 180fokon ad jalet 180on pedig nem.
(#) mex válasza Peti.Janka hozzászólására (») Jan 28, 2007 /
 
Ezt nem értem.
(#) mex válasza mex hozzászólására (») Jan 28, 2007 /
 
Viszzaolvastam a topicban és mostmár értem a 180 fokot! Neked trabi jeladód van! Ez bizony nem alkalmas az általam küldött kapcsolás vezérlésére,mert 180fokon keresztül állandó pozitiv fesz van a tirisztor gyújtó elektródáján, és igy söntöli a gerjesztőtekercs áramát- nem tudja feltölteni a kondit a megfelelő feszültségre. A hall vezérlését vagy egy tárcsacserével kell megoldani-a tárcsába csak egy kisméretü(pl CDfejpozicionáló neodymium) mágnest kell ragasztani,vagy az elektronikát kell átalakitani. Célszerűen a hall jelét monostabil fokozattal kellene fogadni ami pár száz us időtartamra adna ki jelet a tirisztor gyújtására. Ha az utóbbi mellett döntessz, jelezd és a jövő héten lerajzolom.
(#) Peti.Janka hozzászólása Jan 28, 2007 /
 
Hali! nem trabi jeladóm van. csak bipoláris hall és a lendkerékhez raktam ami pont így vezérelte külön mágnes nélkül. ma raktam rá unipoláris hall-at, és át lett tekerve a vilkágító tekercs. majd holnap probálom meg beindítani. Aztán majd írom hogy mire jutottam!!!
(#) mex válasza Peti.Janka hozzászólására (») Jan 28, 2007 /
 
Mostmár az elejétől végignyálaztam az egész topicot és ha még mindig az öreg KTM mociról van szó akkor mindenféleképp szükség van a hall után egy monostabil fokozatra. Annyi nem világos még,hogy hány pólusú a mágnesgyűrű. Valszeg kettő de ez lehet 4 is. Végig kellene tapizni egy kis darab mágnessel. Ha csak kettő akkor eredetileg az induktiv jeladó csak egy jelet adott egy körülfordulásra,de ha 4 akkor kettő szikra volt. Ebből az egyik az alsó holtpont közelében keletkezett-nem volt hatása. Ez az egész csak azért érdekes mert ebben az esetben(ha4pólusú) akkor külső mágnes alkalmazásával egy szikrát produkál egy fordulatra,viszont a kondi töltésére 2x annyi impulzus jut,tehát nagyobb feszre töltődik. Egyébként az induktiv jeladó csak pólusváltáskor ad jelet,a hall meg mindaddig amig megfelelő polaritású mágneses tér veszi körül.Ezért nem alkalmas egy az egyben az induktiv jeladó helyére betéve gyújtásvezérlésre! Ezért kell a monostabil.Na meg unipoláris hall.
(#) Peti.Janka hozzászólása Jan 28, 2007 /
 
hali! ugy csináltam hogy eggy bipoláris hall-ra kötöttem eggy ledet adtam neki áramot és megkerestem hogy hol kell lennie a szikrának és oda csináltam egy felfogatást a hallnak. Ez jó is volt a mosfetes gyuszival csak nem volt töltésem, de ment a moci mint álat.
Most fogtem eggy unipolárist és kerestem eggy olyan sávot a lendkeréken ahol nem ad jelet, és ahol kell lenie a szikrának oda fel ragasztottam egy kis mágnest.
szóval most a felső holtpont előtt 3 mm-el kigyullad a led és mire fel élr a felső holtpontra el is alszik és máshol sehol nem gyullad ki. szóval szerintem így jónak kell lennie a vezérlésnek. a tekercs át lett tekerve vékonyabb de nagyobb menetszámra. Holnap beindítom és kiderül. majd írom hogy mire jutottam!
(#) kurtyka hozzászólása Feb 1, 2007 /
 
Üdv! Sajnos már jó régóta nem tudtam a motorral foglalkozni, de a hétvégén lesz időm és pár kérdésem lenne tőletek!! Vettem egy nyomókapcsolót (pillanatkapcsoló) és úgy akarom megoldani a leállítást hogy ugye a kapcsolónak két lába van az egyiket testre kötöm a másikat meg a gerjesztőről párhuzamosan lehúzom rá akkor ugye jó lesz? Ha most én leállításhoz letestelem a gerjesztő tekercset lesz baja? És másik kérdésem hogy a világító tekercsel mit kezdjek? Ha most jön fel nekem kábel és nincs terhelve ugye nem lesz baja a tekercsnek? Lehet áttekerem 12V-osra a Babettájét és valamit kezdek vele!! Szerintetek mire lehetne? Egy kis extra cucc
(#) kurtyka hozzászólása Feb 1, 2007 /
 
Jajj még annyit szeretnék mondani hogy a gyújtótrafóm egy kis elektromos gázgyújtónak a kimenő trafója akkora mint a hüvelykujjam egy perce és primer ellenállása 0,5ohm a szekunderé pedig 432ohm körül van és elég szép szikrát produkál!! Szerintem érdemes vele próbálkozni ha valaki esetleg trafót akarna venni mert kisebb is és működik róla a cucc csak kérdés hogy meddig fogja bírni Amúgy nekem helyhiány miatt is lett ez választva mert az elektronika nyákjára van ráültetve!
(#) Peti.Janka válasza mex hozzászólására (») Feb 1, 2007 /
 
Hali! ma tudtam végre foglalkozni a mocival. most az van hogy a világító tekercs lead kb11 voltot alapjáraton, de berugni még mindig nem lehet, ha beindítom kis trafó segítségével akkor pörög faszán és megy jól a gép és van alapjárat is
most mit lehet tenni? arra is gondoltam hogy az elektronikába beépíteni valami 6 voltos kis akut szerintem még ha ceruza akubol rakom össze az is jó lenne vélemény?
(#) kurtyka válasza Peti.Janka hozzászólására (») Feb 1, 2007 /
 
Nem tom mi lehet nekem is vannak ilyen gondjaim, mert rúgásra nehezen akar indulni de ha megtolom egy picit is az MZ-t akkor már megy a Babetta gyújtással. De lehet nekem csak előgyújtási problémáim vannak! Egyébként a motorról és a gyújtás megoldásairól egy-két képet tudnál felrakni?? Érdekelne hogy oldottad meg a Hall-IC elhelyezését meg ilyenek! Előre is thx
(#) mex válasza Peti.Janka hozzászólására (») Feb 1, 2007 /
 
Szevasz. Az áttekert világitástekercs mindkét kivezetése hozzáférhető?
(#) Peti.Janka válasza mex hozzászólására (») Feb 1, 2007 /
 
Persze hozzá férek! ki van hozva külön a két kivezetés!
Következő: »»   6 / 206
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem