Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
Vizesen "lamináltam" fel a fóliát, utána hőlégfújóval óvatosan rásimogattam. Tényleg ésszel kell melegíteni, mert pillanatok alatt megkapja, és akkor kuka... Kellene az a lamináló...
Én úgy vettem észre, hogy két dologra érdemes odafigyelni: - levilágítás után kell várni jó fél órát, mielőtt a hívóba menne a panel. Időt kell adni a fóliának, hogy az UV hatására beindult folyamatok lezajlódhassanak - jó, ha a hívó nem szobahőmérsékletű... a P20-hoz szokott embernek fura, hogy nem történik semmi az első percben, csak egy kicsit bemattul, ahol nem kapott fényt (nem olyan, mint a P20, hogy egyből megfesti a hívót). És utána sem oldódik, inkább cafatokban leválik. Ugyanúgy, mint a "testvére", a maratós fólia. A páka hőjét egész jól elviseli, de ha ki lenne égetve rendesen (mint ahogy gulasoft is említi), akkor valószínűleg még jobban bírná. Majd ha elkészül a reflow kemence... Egy USB chipet meg egy Atmel procit dobtam a panelre, élmény így a forrasztás. Nem viszi el a vezetősáv az ónt a lábaktól. Szuper, no
Látom gőzöd sincs miről írtam.
Csak fújod a magadét, de semmi megvilágosodás. Semmi baj, ha nem tudod megcsinálni még cakkosan se, nem gond. Azthittem ez neked megy... Nem véletlen PHban készült.
Köszi
Sajnos a lézerpásztás módszernek sok otthoni akadálya van. Pl ekkora felbontású/finomságú lézervezérlést szerintem otthon nem lehet készíteni...
Elmondhatom, hogy elég régen figyelemmel kísérem ezt a fórumot, régen még én is kézzel rajzoltam a paneljaimat, persze akkoriban nem is volt más. A fórum sokat segített a különféle panelgyártási eljárások elsajátításában, ezt teljesen az itt lévő tagoknak köszönhetem.Kipróbáltam a vasalást, a P20-as fotólakkal való panelkészítést, csak a laminálást nem, de ami késik nem múlik. Nem vagyok egy hozzászólogató típus, de már nem bírom megállni, hogy ne szóljak hozzá. Van itt több ember aki állandóan nyomja, hogy az általa használt eljárás mennyire jó, sőt talán nem is érti, hogy a többiek miért nem ugyanazt követik. Ilyen ember van mindegyik"táborban", tehát nem egy emberre jellemző ez. Mostmár jó lenne túllépni ezen a bizonygatáson mert nincs erre szükség, mindenki maga dönti el hogyan akar panelt gyártani, nem kell itt bizonygatni semmit sem! Az eljárások között nagy a különbség, de kinek-kinek a saját lehetőségeit kell figyelembe venni.És nem kell itt fikázni senki munkáját, mivel van aki csak hobbiból egy-két panelt gyárt havonta, és van aki rendszeresen több panelt is gyárt/épít, nyilvánvaló, hogy más -más eljárást igényel mindegyik.Itt az utóbbi hozzászólásokban megint "versengés van kialakulóban, melyik lesz a jobb eljárás, gondolok itt a 623299-es hozzászólástól kezdődően.Ezért is kezdtem bele ebbe a hosszúra sikerült hozzászólásba. Ha már erre került a sor jó lenne egyenlő feltételekkel "játszani! Legyen vasalás kontra fotóeljárás de egyformán! Szerintem ez csak akkor fer eljárás, ha a nyomdát elfelejted! Ő sem ment sehová "segítségért". Akkor Neked is otthoni módszerekkel kellene dolgoznod, hogy utána össze lehessen hasonlítani.Már bocsi, hogy csak úgy beleugatok, de nem mindenkinek adatik meg a lehetőség, hogy nyomdába menjen, meg azt az egy-két panelhoz megrendelje a fóliát nyomdából. Meg aztán a kiindulási alap sem baj, ha egyforma, az összehasonlítás miatt.
No, azért nem kell átállítani a gépeket... Photoshopban ráküldenek egy "Image Resize"-t, oszt jóvan... Ha nagyon nyűgösek. De még lehet, hogy az sem kell. Ha 600 DPI és 23x23 mm, akkor az a filmen is annyi lesz. Egy 3600-as imagesetter simán levilágít egy kisebb felbontású képet. Elvégre ezért (is) van a PDF. Én már küldtem nyomdába Eagle által generált PDF-et és azt kaptam, amit vártam.
@pici: ha bele kell nyúlnod a PDF-be, akkor az Illustrator lesz a megfelelő eszköz. Montírozni azzal szoktam pl. Ha gondolod, küldd el az Eagle fájlokat, átküldöm a nyomdába. Csak a postát kell kivárnod.
Most hogy gondolkodtam rajta, arra jutottam, hogy nem messziről kell a lézert pásztáztatni, hanem sima lézernyomtatóba kellene lézert cserélni és a szilikon henger helyére egy mechanikát, ami tolja a NYÁKot befele.
Akkor a lézer nem a zsilikon hengert tőltené fel 600DPI-n, hanem a rezet lővé szét. De jol gondolom, hogy ez bármilyen NYÁKkal működik és szétlövi a rezet? Mil-es felbontásban akár?
Mi lesz itt...
A lézernyomtatókban a lézer hogyan pásztázza végig a szelén hengert? Egy tükör forog és a lézer meg ki-be kapcsolgat vagy mi?
Hülye vagyok, nem figyelek.
Persze, írtad, hogy Photoshopban készült. Akkor azt a PSD állományt küldd át, ha kell a nyomdai film.
A negatívját kéne égetni nem? Amúgy szerintem halott ötlet! Tesztelem a laminátort közben A sebességet lövöm be! Csak nem viszi be ha kicsi az impulzushossz ha adok rá akkor meg gyors! Be kell kapatni és akkor lehet beállítani! Ennyi meddő lesz a panelon ennyivel nagyobbat kell vágni kb 0.5cm.
Ez nem lehet gond, ha akarják megoldják.
És nem véletlen ez a grafika ment át TIFFben is, de lehet azt nem tudta megnyitni. És ha már összehasonlító teszt, akkor legyen ugyan az, ami a másik oldalon volt. Van ORCAD-em, Eagle licencelt, de nem véletlen készült nyomtatóbarát módon.... A PDF-el nincs gondom, munkám során fel is kellett "törni" és rendszeresen feldolgozni, kiszedni minden infót (betűk, grafikák, képek, koordináták) Mivel a nyersanyag TIF/GIF/BMP ami nem veszteséges, ebből PDF-et gyártani egy mozdulat...
Figyi! Nem tudom. Fel fogom rakni a fóliára utána le tudom mérni a méretét, de azért nyákot photosoppal rajzolni... Ha nem lenne más megérteném. Ha nem mikroszkópikus panelt szeretnél megérteném. De könyörgöm itt pár millekről beszélünk, és van egy ingyenes nyákprogi direkt amatőrök miatt ingyenes. Azoknak akik egy-két panelt csinálnak.
Igen, körbe forog két oldalán vágott henger, és azon tükör van.
Erre lövik a lézert, ami polárissan megtámadja a szelénhengert, ami feltöltődik. A lézert ki be kapcsolgatják a pixeleknél. A szelén tekeredik bele a festékporba és tapad rá a megfelelő helyre a festékpor, majd keni rá a papírra, amit hengerek sütnek bele....
Az eredetit vagy a negatívját tök mindegy, mert úgy készülhet majd a terv ahogy kell.
Szerintem is necces, de ha valki tud olyan lézert, ami van olyan erős, hogy nagyon pici időre üzemelve képes eltüntetni a rezet, az már jó alap lenne... nyomtató alkalmas lehet vezérlésre.
Ne szabadkozz.
Ha harc, legyen harc. Kard ki kard! Én is kíváncsi lennék, a két ember végeredményére. Bízok benned. Szurkolok neked
Jobb lenne egy tintasugaras, a mechanika miatt.
Abban ami írtál van igazság, csak nem olvastál figyelmesen. Én mondtam, hogy nyomdába viszem a filmet, mert nem éri meg otthon szenvedni vele. 360Ft egy a4-es lap. Nem kell ragasztgatni, nem viszi a tintát, és ebben a fóla ára is benne van. Nekem jelenleg nincs itthon olyan minőségű nyomtatóm ami a kellő fedettséget biztosítaná. Nem fogok most beruházni 20000 forintot egy igazán jó nyomtatóra, mert nincs annyi munka ami behozná az árát, és ahhoz akkor még kellékek is kellenek.
A lamináljunk egyenesen nyákra megoldás is emiatt született, mert nem mindenkinek éri meg a fotózás, de van jó nyomtatójuk és 3000ft-os lamináló amivel nem tudom hol tartanak, gondolom kész. Nem is mondtam, hogy Pici ne úgy csinálja ahogy akarja, csak ha megkér, hogy próbáljam ki az Én módszeremmel, akkor az Én feltételeim szerinti bemeneteknek kell rendelkezni a forrásnak. Ha nem olyan, nem tudom mi lesz belőle. Csatolok egy pdf-et, nagyítgasd amíg akarod, nem fogsz pontokból összerakott köröket látni. Nézzétek meg hasonlítsátok össze a kettőt és utána mondjatok véleményt. A kimeneteket az egale állítja elő (az ingyenes demó verzió is)
Mechanikának jó lenne egy 2 tengelyes CNC vagy plotter (könnyen elérhető 0.001 mm felbontás is). Az első videón (Protolaser) először valami UV lézerrel szedik le a rezet, majd ha jól láttam zöld lézerrel a ragasztót. Ebben a videóban írták, hogy minden fajta nyáktípushoz jó. Ha házilag össze lehetne dobni egy kellően erős lézert, szerintem megérne ez is egy külön témát.
szerk.: Akár egy CO2 lézerrel, elvileg nem nehéz házilag elkészíteni, csaka tükrök nehezen beszerezhetők. De ez n*10 Watt lenne.
Van CorelDraw is, az is vectoros, mint a PDF ábrád, de pont hogy az a nem jó ebben a tesztben.
De mondom nincs gond, ha nem akarod.
Igen erős lézer lehet mert a rézfelületnek igen nagy és változó a hőelvonási képessége! Meg hát a nyák meg nem ég meg alatta ez nagyon bonyolult és finom vezérléssel oldható meg!
Egész eddig a netet bújtam alternatívák után. Az LKPF honlapján ezt írták: "The system is classified as Laser Class 1 when in operation."
Tehát működés közben class 1-es lézer dolgozik benne, ami max 0.4 mW. Ezen kívöl amit írtak hozzá: "Laser pulse frequency 10-100 kHz" "Beam diameter in focus 1 mil (25 um)"
Hát igen fókuszálva van mi nem lehet egyszerű
Szia!
Tudom, sokat szenvedtél a motor mechanikai beszerelésével. Ha majd lesz annyi erőd és kedved, lehet még javítani az erőátvitelen a következő módon: Ha sikerülne egy olyan áttátelt közé rakni, mint pl.: csigakerék 1:20-hoz, máris kitünően menne az erőátvitel, nem volna gond a stabil lassú menet sem. Úgy képzelném, hogy az eredeti motortengely lenne kivezetve a mostani motor helyén, (ugyanolyan, de egy rossz motor tengelye, mint ami most is benne van), és ezzel összekapcsolva pl. egy régi CD "trékmotor" a saját csigakerekes átviteli mechanikájával meghajtva. Ilyen "parányi "motor is kényelmesen elbírná, ha a lassú menetben is tudna pörögni néhány százat a kismotor. DC kismotoroknál alapban kellene ennyi fordulat a teljesitmény leadásához, a PWM szabályozás ellenére is.
Én olyat találtam neten hogy lefújták a panelt vmilyen fekete festékkel, és azt égették le lézerrel. Utánna kimaratták. Ez is járható út lenne...
Szia! Gondolkoztam rajt mert kicsi a nyomaték mivel nagyon gyors a motor Nagyon lassan próbálom most.
Most,hogy a melóhelyen tesztelgetek én is úgy jártam a nyákkal mint te egyre rosszabb lett és nem tapad fel mert nincs oldószer nálam és vizesen csiszolgattam. Megfordítottam mert kétoldalas és nagyon sok a különbség! Holnap felmaratom kicsit savval! Gyenge kénsavas oldat vagy vasklorid lesz a szer! Ezt a jól előkészített tükörsima nyákkal kell végezni és utána vizes öblítés szárítás és úgy bele a laminátorba! Nagyon változó az eredmény a felület miatt! Talán így az alámaródás is elkerülhető lesz! Szerintem ez lesz a kulcsa mert ha nyomtattál már beültetési oldalt az nagyon jó mert a nyák szabad felére sokkal jobban ragad!
Szevasztok! Én a következő egyszerű megoldást választottam: az itt is fórumozó 'Peppe' -vel (aki a kollégám...) megvettük a tescos 3000 ft-os very primitív szerkezetet, kísérletezgettünk, arra jutottunk hogy beépítünk egy egyszerű hőfokszabályzót, amit állíthatunk is, és a hiszterézise sem túl nagy. Felfűtjük 200-230 fokra a szerkentyűt (a burkolat tetejét nem tesszük vissza), a rugót kicsit meggyengítjük és így 3-4 alkalommal átküldve a nyákot jó is lesz. Igaz, kell az elején pár próbálkozás, de ennél olcsóbban ennél egyszerűbb otthoni amatőr nyák készítés nekem nem kell. Majd Pepe tesz fel nektek smd nyomatokat is, nem rossz.....
Aki komolyabbat akar, csak akkor éri meg ha ebből él, vagy vakulásig ez a hobbija. Én dolgoztam anno meos-ként az Auter-nél, úgyhogy tudom hogy ott sem tudnak finomabb rajzolatokat. Hát ennyi, sok sikert mindenkinek, ha valakinek tetszik ez, kérdezzen és segítek. üdv
Szia! Ez is egy megoldás vastagabb vonalvezetésű nyákokhoz! Mi most a 0.1mm körüli vonalakra koncentrálunk ha az jó lesz akkor minden jó lesz ! Szia!
Nekem van ötletem rá mivel kell lefújni Hát fotolakkal és ahol levilágítja a lézer ott előhívható utána! Ez járható út lehet csak a mechanikai kivitelezése nem egyszerű!
|
Bejelentkezés
Hirdetés |