Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Befecskendezési idő módosítása
 
Témaindító: Diffi, idő: Dec 12, 2007
Témakörök:
Lapozás: OK   2 / 10
(#) ferci válasza Raptor46 hozzászólására (») Máj 27, 2008 /
 
Sokáig tart kideríteni...
Rajzoltam két lehetőséget... ha egyik sem jó ( sorosak a ledek ), akkor egy optót kell beilleszteni a rendszerbe és utána azzal már bármit csinálhatsz.

együtt végeztünk... akkor a jobb oldali oké.
A 4148-at cseréld le valami nagyobbra ( 1N400x ).

megszakit.JPG
    
(#) Raptor46 válasza ferci hozzászólására (») Máj 27, 2008 /
 
A 2db tranzisztor az milyen legyen?
(#) ferci válasza Raptor46 hozzászólására (») Máj 27, 2008 / 4
 
A pnp ( felső) BC177, 327, 328...., az npn ( alsó) BC182, 337, stb...
Értelemszerűen a diódáról kapja a tápot a relé is.
(#) Raptor46 válasza ferci hozzászólására (») Máj 27, 2008 /
 
Örök hála! Remélem működni fog!
Köszönöm!
(#) ferci válasza Raptor46 hozzászólására (») Máj 27, 2008 /
 
Rajtad múlik...
(#) Topi válasza Raptor46 hozzászólására (») Máj 28, 2008 /
 
Kérésre pont kiosztva, hülye dani robot hozzászólása meg törölve.
(#) MeKri hozzászólása Szept 20, 2008 /
 
Sziasztok!

A hunflexben egy 16f819 I\O van. Az a lényeg hogy 25%kal kell nagyobb befecskendezési idő. Plusz indítózás közben kb 30-40% (mondjuk 500as fordulatig). Csak én sajnos a PIC-ekhez nemértek, jelenleg kicsit nagyobb injektorokkal és nyomásnöveléssel járok. De szeretném megoldani, hogy legalább nyomást ne keljen növelni. Tudna valaki segíteni ennek a proginak a megírásában?
Ja, oktán szám. Tényleg nemkell hasraesni a 105töl, csak annyit nyersz vele, hogy nagyobb előgyújtást tudsz adni, és ettől már jobban megy. Az E85 lassabban ég, ezért szebben jár és nyomatékosabb a motor. Ez tapasztalat.
(#) gss válasza MeKri hozzászólására (») Júl 29, 2009 /
 
...ha még aktuális
a program megirásában lehet hogy tudnék segiteni (öcsémet ráveszem hogy irja meg )
...csak pontosan kellene definiálni hogy mikor mit csináljon
(#) elektrorudi válasza gss hozzászólására (») Júl 30, 2009 /
 
Várgattál volna még két hónapot a válasszal, és akkor pont meg lett volna a kerek az egy év... :kalap:
(#) damatic válasza kobold hozzászólására (») Nov 28, 2009 /
 
Szia!

E85-el kezdtem el járni, legutóbb drasztikus voltam, és 7 liter 95-ösre rátankoltam 30 liter etanolt. Melegen igen jól tolerálta az ECU ('94-es Opel Astra C18XE), viszont hidegen (13 fokban!) vagy 10-12x meg kellett köszörülni, hogy beinduljon, és mocskos vérszegény volt. Ezért arra gondoltam, hogy a vízhőfok körét piszkálom meg egy potenciométerrel. Ha jól sejtem (javíts ki, ha rosszul) növelni kell a vízhőfokjeladó kör ellenállását. Igen ám, de mennyivel? Ha van rá konkrét ismereted, légyszíves oszd meg velem, hogy mekkora potit építsek be! Azért potira gondoltam, hogy folyamatosan vissza lehessen venni, így az ECU remélhetőleg nem fogja hibajelzéssel honorálni a beavatkozást.
(#) kobold válasza damatic hozzászólására (») Nov 28, 2009 /
 
A csatolt jelleggörbe alapján elindulhatsz

jeladó.jpg
    
(#) damatic válasza kobold hozzászólására (») Nov 28, 2009 /
 
Ahha.

Köszi szépen, először azon gondolkodtam, miért nem mondtad meg a tutit, aztán láttam, hogy az ábra többet mond.

Azt egyértelműen látom, hogy akár egy 10k-s is nagy zűrt tud zavarni, ha úgy felejtem, és felmelegszik a motor, mert ugye egy 90 fokos vizet könnyen mínusz 10 fokosnak jelez, és csak a lambda jel fogja megfékezni a bedúsítás ámokfutását, vagy még az se, ha az ECU hisz a hamis hőfoknak, és figyelmen kívül hagyja a lambda jelet.

Ugyanakkor, ha téli üzemre is fel akarom készíteni, akkor lehet, hogy a 47k is elkéne, hogy a -20 fokos vizet mondjuk -40 fokosnak érzékelje.

Ha jól sejtem, akkor talán kellene egy 47k logaritmikus poti, kapcsolóval lesöntölve 15K ellenállással, hogy legyen téli-nyári üzemmód.

Mit gondolsz?

Hoppá: másik ötlet:
Hogy is működik a termisztor? Hőre csökken vagy nő az ellenállása? Vagy a hőfok jeladó nem más, mint egy termisztor? Mert akkor a legegyszerűbb az lenne, ha mégegy, a hűtőkör közegébe helyezett termisztort sorba kötnék a hőfok jeladóval, és automatikus lenne a szabályozás, és azt meg lesöntölném egy kapcsolóval.
(#) kobold válasza damatic hozzászólására (») Nov 28, 2009 /
 
Vannak NTC termisztorok (hőre csökkenő ellenállás-karakterisztika), elvileg jó lehet egy ilyen, csak megfelelőt kell választani.
Mi olyanokat építettünk be régen, amiben műveleti erősítős kör volt. A jeladó jele az áramkörre került, ami az aktuális hőfoknak, illetve a saját beállításának megfelelően (bekapcsolástól pár másodpercen belül) eltolta a kimeneti feszültségét, ezt kapta meg a vezérlés. Kikapcsolva pedig szintén pár másodperc alatt visszaigazította a kimenetét a jeladón mérhető értékre, ezekkel a kis késleltetésekkel biztosították azt, hogy a vezérlés nem lát 3000 °C / sec változási sebességet (ami 30 °C, 0.01 sec átkapcsolás alatt).
Lehet, hogy erre a késleltetésre nem is lett volna szükség, de túl drága volt a Celica ahhoz, hogy kísérletezzünk, reklamálna-e nélküle
(#) damatic válasza kobold hozzászólására (») Nov 28, 2009 /
 
Akkor kezd összeállni a kép.

Talán egy NTC100k, ami 640 - 100000 között változik, -50 és 150 fok között, lesöntölve egy 47k-s logaritmikus potival, így ha a potit fennt felejtem, akkor is a termisztor húzza le az ellenállást, és 70 fokon már remélhetőleg csak 1,5k körül lesz az eredője. ez sorba kötve az eredeti jeladóval, az akkor 70 fokon kábé 2k lesz, vagyis a 70 fokos motort, ha elfelejtem letekerni, 20 fokosnak érzékeli. Szted úgy még jelentős marad a túlfogyasztás?
(#) damatic válasza damatic hozzászólására (») Nov 28, 2009 /
 
Van itt egy datasheet
Ezen a legelső, ami 2,5 ohmos, jól látom, hogy a legjobb lenne? -25 és 170 fok között működik.
(#) damatic válasza damatic hozzászólására (») Dec 15, 2009 /
 
Na kérem, itt van egy működő megoldás C18XE-re:

Ma az eredeti, ECU felé adatot szolgáltató hőfokjeladó vezetékét elvágtam, és sorba kötöttem vele egy 15k-s termisztort, azzal párhuzamosan egy 47kA-s potenciométert. A termisztort rögzítettem szigetelő szallaggal a hűtővíz visszatérő ágára (egész közel az eredeti jeladóhoz), utána polifoam csőhéjjal beburkoltam, kötegelővel ráhúztam. A potit meg az index bajúszkapcsolója mögé szereltem. A kötéseket zsugorcsöveztem.

Eremény: potit fullra feltekerve hidegen pöccre indult 3/4 arányú etanollal, gázra nem dadogott, nem volt erőtlen. Az alapjárat 10-20 másodperc alatt felkúszott 1800-as alapjáratig, és a poti lefelé tekerésével (kb félállástól lefelé) szépen ereszkedett vissza. Ahhoz, hogy 1200-as hideg alapjárat legyen, olyan negyed állás kellett. Így már szépen el lehetett indulni vele, nem volt erőtlen, nem gondolkodott. Elindulás után már abból is lehetett lecsalni, 1-2km után teljesen le lehetett tekerni. Ja, mínusz 4 fok volt.

Kapcsolási rajz mellékelve.
(#) Syn7h37ic válasza damatic hozzászólására (») Jan 6, 2010 /
 
Szia.
Ez a megoldás működik 1.4-es motorral is? C14y Corsa 1.4 i
(#) damatic válasza Syn7h37ic hozzászólására (») Jan 11, 2010 /
 
Gyorsan, frissen válaszolok: igen.

De! A jobb méretezéshez még számolni kell, és folyamatban van annak kitörpölése, hogy ne kelljen potit tekergetni, hanem egy termosztát zárja rövidre a motyót.
(#) Astrac18xe hozzászólása Jan 17, 2010 /
 
Helló Damatic! Nekem is c18xe-m van, és az a problémám, hogy hidegen indításnál leesik a fordulatszámom kb 500ig, majd hirtelen fel 1000 fölé. Plusz néha elkezd ingadozni 1000-1500 között, föl-le-föl-le!?
3km múlva semmi gond vele. Amik általános dolgok mindent megnéztem, kipucoltam stb.
Nincs hibakódom. Ha van ötleted légyszíves ird meg!
Előre is kösz!
(#) damatic válasza Astrac18xe hozzászólására (») Jan 19, 2010 /
 
Csak etanollal csinálja, vagy általánosan?
(#) Astrac18xe válasza damatic hozzászólására (») Jan 22, 2010 /
 
Úgy általánosan!
(#) dudikov hozzászólása Feb 10, 2010 /
 
sziasztok!

én is hasonlóban gondolkodom vagy a hunflex-et kéne megépíteni vagy a bioetun-t ez kutóbbi kicsit komplikáltabb de ugye semmi sem lehetetlen, én most olyan embert akarok felhajtani akinek van ilyen és lefényképeztetetem vele vagy ha közel van szétszedem él leirom hogy smint működik és akkor okosabbak legyünk mert nem mindegy hogy 200 Forint az üzemanyag vagy 300 szerintem.
(#) dudikov válasza dudikov hozzászólására (») Feb 10, 2010 /
 
ezeket találtam:
1. kép
2. kép
3. kép
4. kép

ahogy látom hengerenként kell egy teljesítmény tranyó meg kell egy vezérlő ic ahogy a 3. képen látható vagy minden hengerhez külön vezérlő ic mint az 1. képen a hunflexnél ezekhez a szükséges ellenállások kis tranyó kondik, plusz szerintem a 12Volt tápnak kell még az a tranyó meg a két kondi ami a 3.kép jobb oldalán van, simává teszi a karakterisztikát? nemtudom Ötletek? szerintem a 3. képből sokat el lehet lesni

a második képen ugyancsak magyar, a bioetun nevű cucc látható az már kicsit komplikáltabb mert számítógépes csatlakozási lehetőséget rejt magában inkább csak érdekességképp raktam fel
(#) Panhard válasza dudikov hozzászólására (») Feb 11, 2010 /
 
Hello,
Szerintem nem is a hardverrel lesz a gond, hanem a szoftverrel ami a picben fut. Valami olyasmi lehet, hogy mindig az eredeti befecskendezési idő valahány százalékával megtoldja az időt. Rajzoltam egy rajzot, valami ilyesmit kellene csinálni. A kijelző, led meg a gombok csak opciók, viszont le lehetne programozni úgy is, hogy írja a befecskendezési időt ms-ban, és a potival lehetne változtatni azt.

Injector.pdf
    
(#) dudikov válasza Panhard hozzászólására (») Feb 11, 2010 /
 
Igen a pic es megoldás lenne a komolyabb, de ahogy nézem a magyar "csoda" a hunflex meg sima tranzisztoros meg ic-s megoldás, mondjuk az nem is olyan kifinomult mert autós fórumokon panaszkodnak rá de egy próbát megérne szerintem mert igy ránézésre nem ér meg 20-30ezret a benne lévő alkatrész
(#) damatic válasza dudikov hozzászólására (») Feb 11, 2010 /
 
Akkor figyeljenek ide a mester urak!

Én már hónapok óta mondom erre, hogy ugyan nem fogok fizetni egy marék alkatrészért, ami ÁFA-s beszerzési áron 5000 forint, húszezret. Ha hozzá számolunk mindent, és jóindulattal megszorozzuk kettővel, akkor azt mondom, hogy egy teljesen dokumentált kereskedelmi forgalmi ár 10000 forint lenne. De semmi gond, szóljon valaki egy koreai vagy kínai ismerősének, és két hónapon belül piacon lesz 4800 forintért...

Mellékesen jegyzem meg, hogy ugyanez a helyzet a Dension nevű csodatermékkel, amiért vinyó nélkül elkértek 70000 forintot. Az egész műanyaghalmot ki lehetett volna hozni tizedéből. Hogy ebben az országban mindenki zsírosra akarja magát keresni kevés munkával... Senki nem fogadja el a termelj sokat gyorsan, olcsón és jó minőségben, verhetetlen leszel és mindenki jól jár szellemiséget.
(#) kzteam válasza damatic hozzászólására (») Feb 13, 2010 /
 
Hello Mester ur,

Ez az első felszólalásom, nagyon izgulok
Karácsony óta olvasok az etanol hajtás után, ui a swiftüket (központi injektor) akarom átállítani. A megoldást és is %-os nyitásidő növelőben látom, ami szoftver oldalról okésnak tünik nekem (16f690-el volt már több projektem).

Az anyagiakról annyit, hogy ha az ember magának fejleszt az ingyenes, de ha másnak továbbadja és garit vállal rá az ingyen nem megy. Az árszintnek viszont tényleg nem kell az egekbe mennie (legutóbbi PIC projektem 10e-ért lett átadva).
(#) kzteam hozzászólása Feb 22, 2010 /
 
Hello,

Nem tud valaki tanácsot adni, hogy hol lehetne DENSO NI1 csatlakozót venni olcsón ? A Suzukis boltban a gyári 6500 Ft és az csak az apa. Ha nem kapok, kaszabolnom kell
(#) neo76 hozzászólása Feb 24, 2010 /
 
Hello!

A problémám a következő:
Van egy Flexpro nevű elektronikám E85-höz. A bekötése után természetesen világit a motorhiba jelzőm,injektor áramköri hiba miatt.Ezért az ECU injektor kimenete és a pozitviv közé egy 20 Ohm 5w ellenállást tettem,hogy az áramfelvétel akkora legyen,hogy a vezérlőegység azt higgye csak az injektor van rajta.De igy sem jó, valószinűleg az indukciós feszültséget hiányolja az ECU.
Hogy lehetne ezt megoldani.(gondolom valami tekercsel,de mekkorával?)
Az autó egy hengerenkénti bef. Mitsubishi.
Bef.szelep ellenállása 14 Ohm.
(#) gerg0 válasza neo76 hozzászólására (») Feb 24, 2010 /
 
Szia!
Én a múlthéten tettem be ugyanezt elektronikát az Ignis-ünkbe és tökéletesen működik elsőre. Az én injektoraim 11,3-13,8ohm között vannak. Még egy AVR-es kijelzőt is csináltam az elektronikához, így 3db 7szegmenses kijelzőn látom hogy hány %-al növelem a többlet üzemanyagot.
Nem kötöttél el valamit?
Az elektronika tápját ugyanoda kötötted, ahonnan az ECU kapja a tápot?
Az elektronika készítője se tudott segíteni?
Következő: »»   2 / 10
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem