Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Hangsugárzó építés, javítás - miértek, hogyanok
Témaindító: csonthulye, idő: Dec 10, 2005
Témakörök:
Szia. Köszönöm hogy válaszoltál. 30000körül mozog az ára.Hogy tervezted meg neki a dobozt? Eltudod küldeni a dobz rajzát?
NEM HISZEM EL! Végre valaki!! Ha megtervezed adok egy 3 utas 50W 8 ohm-os hangváltót!! Csak neked! Csak most!
Nem kell érte semmit adni.
Köszönöm szépen!
2cm-s anyagvastagsággal számolva majdnem jó az 2*25l, azért nem is mondtam rá semmit jó lenne így is. De azért érdekelne hogy lett kiszámolva hogy pont ez jött ki.
Csak úgy a hasamra ütöttem!
Van valamilyen reflexcsöved? Csak azért ,hogy lehet jó lenne.
A salnál akarok 2 db-ot venni! Tudod azt a széltolhatósat.
66mm átmérő És beállítom a hosszát 150 mm-re. Ha az jó?!
Van linked , hozzá?
Házimozi hátsó sugárzók. Ha jó állapotban vannak akkor értékarányos a 20. (bár megjegyzem, egyszer láttam már jóval olcsóbban is (5-ért))
Megvan a link?
Nekem front kéne valamiylen "értelmes". De helyben semmi sincs eladó.
Köszönöm szépen! Te aztán értesz hozzá! :beka3:
Toltsd fel a *.bb6-ot
- had csamcsogjak rajta egy kicsit. )
Helló! Köszi a választ!
Viszont én arra gondoltam, hogy erősítő nélkül szeretném megoldani a dolgot. Az úgy lehetséges lenne? Egy JVC 4x50W-os fejegységem van, ha a hátsó hangszórókimenetekre simán rákötöm a hangszórókat az úgy jó lenne? Vagy 4 ohmnak kellene lennie? És akkor ha párhuzamosan kötöm mondjuk a két 8 Ohmos hangszórót az 4 Ohm lenne, az megoldható lenne? Vagy erősítő nélkül nem is lenne jó? Köszi!
Heló
Ha nagyobb a hangszóró impedanciája mint 4 ohm azt rákötheted, csak a kimenő teljesítményed lesz kevesebb. A legtöbb fejegység nem ad le 30W-nál nagyobb teljesítményt csatornánként. (4ohmos hangszóró). Ha egy darab 8ohmost kötsz rá, akkor kb 15W. Ha kettőt párhuzamosan kötsz, akkor az eredő ellenállásuk 4ohm lesz, tehát mehetnek egy csatornára. Ha nem tiszta kérdezz, megdumáljuk. potenciameter: Holnap (ma) lemérem a doboz pontos méreteit.
Ha a csöveket kitolod 215-re akkor 43,5 Hz -re hangolod , így 40 Hz-es alsó határfrekit fog elérni.
A gyári terv 50 Hz-re hangolt , a tervben és is azt írtam.
Ezt a cikket olasgassd el . PL13 arra gondolt ,hogy a fejegység hátsó kimenetén van-e ,LFP filter.LowPass azaz aluláteresző szűrő. Ha nincs akkor lényegében kár nekiállni.
Helló!
Értem én... Viszont az nem baj, hogyha nem lesz nagy a teljesítménye, csak annyit szeretnék, hogy legyen egy kis mély a zenében, amig nem lesz normális hifi a kocsiban. Mert nyilván a teljesítményhez kell egy normális erősítő is és komolyabb hangszórók. Szóval akkor ezekszerint bátran ráköthetem akár a 6 Ohmosat vagy akár 8 Ohmosat is?
A fejegységen nincsen aluláteresztő szűrő... És emiatt miért kár nekiállni?
Szóval nincs külön SUB kimenet a fejegységen? Ha volna, az azt jelentené, hogy útjába tettek belül a jelnek egy aluláteresztőt (min. másod, vagy akár 3adfokút), ami max. 200-250Hz-ig enged ki magából. Autós subwooferre e fölötti frekvenciákat engedni bűn.. mivel középen borzalmas rezonanciákkal- frekvenciamenettel dolgoznak azok a hangszórók (már úgy általában.. nekem speciel egy 30 centis SAL SXA-t volt szerencsém meghallgatni teljes sávval.. borzalmas volt).
Ja hogy te nem akarsz erősítőt használni.. Helyesbítek arra, hogy valaki írta, hogy a legtöbb fejegység 30W-nál nem ad le többet. Még annyit sem. Tegyünk fel egy 14,4V-os táppfeszültséget, és tegyük fel, hogy van egy TDA1554-szerű, hidalt egytápos végfokunk, amit mondjuk 12V csúcsfeszültségig tudunk kivezérelni (ez úgymond 24Vpp, hiába 14,4V a táp.. így lehet bohóckodni a hidalással.. aminek eredményeképpen cserélődik minden félperiódusban a hangszóró polaritása.. végfokonként tulképp egy-egy félhíd, munkapont, féltápfesz.. hidalva azonban úgymond teljes híd.. na gondolom értitek.) Szóval.. 12V csúcsérték, 8,51V effektív, és P=Ueff^2/R=8,51^2/4=18,1W.. 4 ohmon persze. Ha bírja a 2 ohmot is a cucc, akkor akár 36 is lehet.
OK. Köszi
Óhh köszi a számolgatást, de sajnos nem sokmindent tudtam leszűrni belőle a nem hozzáértő mivoltomból
Viszont azt értem, hogy miért van szükség az aluláteresztő szűrőre, csak azt nem értem, hogy ennek hiánya olyan rossz minőséget okozna? Mondjuk nézegettem neten, hogy párszáz Ft-ért be lehet szerezni hangváltót. Hogyha azt beépítem a mélyhangszóró elé, akkor úgy jobb lenne a dolog? Akkor a kérdésem: hogyha simán beteszek egy hifi mélyhangszórót (vagy a hifinek a hangfalát csipogó nélkül) a kocsiba semmi erősítő és hangváltó nélkül, attól még szólni fog, max nem szépen igaz?
Szólni fog.. utólagos passzív SUB szűrő nagy induktivitások és nagy értékű kondik miatt macerás kicsit. Bár bipol elkókkal és vasmagos tekercsekkel megoldható.. Lehet is ilyeneket kapni.. de ekkor annak a kevéske wattnak is egy részét a SUB szűrő fogja elfűteni. Ezért előnyös ilyen esetben egy aktív szűrő. Mert akkor azt a kevéske teljesítményét a fejegység végfoka mélyhangokra fogja fordítani. Mondjuk haverom anno az autójában szimplán a fejegységre kötötte az XB-8 szubcsövét.. Neki tetszett.. De ha gyűjtessz egy kicsit, és beruházol egy autós erősítőre, ami kellően erős már és ráadásul aktív bemeneti szűrőkkel rendelkezik, az lenne csak az igazi.
Igazából annyit szerettem volna, hogy addig, amíg nincsen komolyabb autóhifi a kocsiban (tavaszra tervezem) addig valami sufni megoldást kitalálni, hogy egy kicsit megszínesítsem a zenét. Azért is gondoltam erre. Szóval a lényeg, hogy akkor megoldható lenne, legfeljebb nem fog szépen szólni?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |