Fórum témák
» Több friss téma |
Idézet: „mi az a „"sima"150-200w-os konverter”?” Az eredeti kérdés: Idézet: „....12 V egyen feszből (autó akku) 2x 40 V (+/-) +föld Feszültséget alakit...” aztán: Idézet: „...a +/- 40V egy erősítőhöz kell...” Nos, lassan alkul Tehát autóba, erősítőhöz kell egy +--os táp kb. 40V-ra... De kérdezem mekkora teljesítményre? Erre írtam, hogy lehet, nem érdemes túlbonyolítani, mert elég egy egyszerű, kapcsoló üzemű tápegység ami 150-200W-ot tud a végfok számára... Nagyon csípem ha vki korrekt módon analizálja a fennáló problémát és maximálisan kielégítő választ ad a kérdésre! Tehát gratula a többieknek! Lehet, én vagyok láma, de mihez kell??
bocsi, bocsi. Én csak túlbuzgó voltam. Nem tudom én se mihez kell, csak gondoltam hogy egy erősítőhöz.
És a „mi az a "sima"150-200w-os konverter” kérdést azért vetettem fel, mert nem tudtam mire gondolsz, illetve gondoltál. Bocsi. Akkor várunk amex válaszára, hogy mihez kell, és mekkora teljesítményre. Üdv.
a
Idézet: most végülis egy kapcsolóüzemű táp? „sima"150-200w-os konverter”
Ön nyert!
Ajándéka: egy levehetős ajtajú NDK turmixgép! Gratulálunk! de tényleg... nah, ne hülyéskedjünk, egy subládát akarok nyerni. Viccet félretéve, merre van amex? Igazán jöhetne már. De nem akarom sürgetni. :yes:
Szia.
Valóban ez is jó megoldásnak tűnik. Csak a kapcsolási rajz hiányzik hozzá. Ha tudsz ilyet küldeni akkor várom.
OK.
Erre vártam. Szóval erősítőhöz kell? Mekkora teljesítményre? kb.? Tudni kéne nagyjából. Hány Wattos hangszórókat kötsz majd rá, és mennyit?
Szia/ sziasztok.
a válasz: az áramkör valóban autós erősitőhöz kellene, azért nem irtam teljesítményt, mert minnél nagyobb kell. Az erősítő modul a Quad 405 lenne és csak szub láda meghajtására kell. a minél nagyobb teljesítmény indoka, pedig az hogy később bővíthető legyen. Vagyis később lehessen még végfok modulokat rákötni.
Amit csináltam subládához, a cikket megtalálod itt a hobbielektronikán
[link=http://www.hobbielektronika.hu/kapcsolasok/kapcs.php?id=23]http://www.hobbielektronika.hu/kapcsolasok/kapcs.php?id=23[/link] A tápom rajzát csatoltam
Szia.
Köszönöm, hogy jelentkeztél, már akartam neked írni csak nem találtam a lehetőséget. Az volna a kérdésem, hogy Ebbe az aktív sub ládába kell-e csillapító anyag(birka gyapjú,vatta, hang elnyelő szivacs) ? Illetve, hogy az erősítőt érdemes-e (mivel benne van a dobozban) elválasztani valamivel a hangszóró légterétől?
Igen...
Mind a két kérdésedre. Én csak a hátfalra raktam 1 kis szivacsot hangelnyelő gyanánt, hogy ne kopogjon. Ha kocsiba rakod, akkor célszerű a kapcstápot és a végfokot a doboztól külön rakni a könnyebb szerelhetőség végett.
Ez a szobában lenne.
Valahol azt olvastam hogy ilyen célra a birka gyapjú a legkiválóbb. de viszont sehol nem lehet olvasni róla hogy hogyan kell belerakni? Mennyit kell bele rakni? kitömni kell, vagy csak lazán kitölteni? Nem tudod véletlenül?
Illetve még annyit szeretnék kérni, hogy a nyomtatott áramköri rajzot és ha van akkor beültetési rajzot is küld el légyszi, mert ezt megrajzolni nekem elég nehéz lenne.
Régen csináltam már ilyet, és ennyire bonyolult rajzokkal nem is birkóztam még. Köszi Idézet: „Ez a szobában lenne.” Ok, de akkor minek a kapcstáp?
Látod, már irogatok össze,vissza. Nekem két mély ládám van félkészen. az egyik a kocsiba lesz , a másik a lakásba.
De a legjobb az lenne ha minkettő ugy épülne hogy 230V-ról és 12 V-ról egyaránt lehessen táplálni. Tehát univerzális kellene.
Na!
Ez azért így elég durva... Csak tessék szépen sorjában! Annak meg aztán semmi értelme, hogy letranszformálom a feszkót 12V-ra (30-40A áramerősség mellett!) majd visszaalakítom +-40V-ra! :merges2: Akkor melyik lesz az első?
No akkor előröl.
Két szub ládát szeretnék épiteni az egyiket az autóba a másikat a lakásba. De lehetőség szerint ugy szeretném épiteni, hogy mind a kettőt tudjam lakásban és autóban használni egyaránt. Tehát teszek bele egy hálózati trafót, és tennék bele egy fesz. többszörözőt, amely a 12 V-ot feltranszformálja 2x 40 V-ra. Ez kivitelezhető, mert láttam ilyet már.
OK, értem...
De ez mire jó? A szobai subok eltérnek az autóstól (igaz nem sokban...) de én nem építenék bele 2 tápegységet+1 szűrőt+1 végfokot... Azt javaslom, külön-külön használd autóban, lakásban. A szobai subládát megtalálod itt. A kapcstápot elküldtem.
kalács kis táp... figyu nekem kellene a vas adatai(tipusa) és a tekercsek menetszáma is!
Ja és mennyit kajol üresjáratban(terheletlenül)?
N27 a vas
(52x49) Primer menet:2x3menet úgy hogy 14szál 0,5CuZ párhuzamosan össze van fogva... Szekunder:2x16menet (mint a primer) Üresjárat kb.200-300mA (remote!) Üzemben már mértem 42A-es csúcsot! TEHÁT CSAK ÓVATOSAN! Szkóp nélkül ne állj neki...
THX ..de szkópom nincs tehát nélküle állok neki...egyszer... majd.... :nemtudom:
Szia.
Neked és minden forumosnak Boldog új évet kívánok. Tudnánk valami más módon online beszélgetni elektronika témában? Skype vagy MSN? Ha igen akkor légyszi az amex@freemail.hu címre küld el valamelyik elérhetőségedet a kettőből és hogy mikor kereshetlek. Köszi.
Sajna most vizsgaidőszak van...
De ha küldesz mélt, azt általában naponta nézem... vicsys(kukac)freemail(pont)hu
hello...ez jó megoldás autós átalakítónak..rajz a mellékletben smps.jpg
Helló!
Engem érdekelne, az a kapcsolás amit csatoltál az egyik elöbbi hozzászólásodban(30 és 50V között állítható)! Azt szeretném kérdezni hogy ez hány W-os? Hány A-al lehet terhelni? Erősítőhöz kellene! Köszi!
Én most csinálok ennek az icnek egy másik testvérével egy DC-DC konvertert és azt akarom kérdezni, hogy milyen diófa ajánlott a kimenetre?
Gondolom valami gyors shotky, de mégis milyen? Én egy SF18 -ra gondoltam. 1A 600V és 35nsec kapcsolási idővel dolgozik. Szerintetek?
adatlapon a lm2575HVT-n 1N5819 es dióda van...
én most vettem egy lm2575T-ADJ ~600Ft-ért, de nem tom mi a különbség a drágábbik HVT-s meg e között. |
Bejelentkezés
Hirdetés |