Fórum témák
» Több friss téma |
Hello!
LM3876 a végfok, előtte egy IC-s illesztés. Igazából csak nagyon kis teljesítményű végfokozat lesz, a táp az ágyúval verébre szindróma! A potik az e-tronic parts- tól vannak! Akkor leszek elégedett, ha nem nagyon lesz brummos, ez csak holnap derül majd ki Zsolti
A tápja az egy érdekes kérdés, mert mint GainClone-hoz sokan sokféle tápot ajánlanak...Olvastam már olyat is, hogy 100+100uF! -tól nem szabad többet tenni neki pufferként, mert nem lesz jó hangja, aztán láttam már hasonlót is, sőt az még nagyobb ágyú volt, én egy barátságos 2200+2200µF/oldal pufferolást tettem az LM3875-höz, de a tápfeszem akkora, hogy max 2X30V-ot tud. Szerintem elég jó hangú IC, sőt ahhoz képest, hogy IC meg nagyon jó hangú.
Hasonló állásponton vagyunk, szerintem is jó ic, ez nem gainclone igazából, fesz+áram visszacsatolás is van benne. csak egy igáslóként teszi a dolgát, tolmácsolja az előfokozat kimenetét a hangszóróra, sehol, semmi körülmény esetére se színezzen annál többet, mint amit színez az áramkör maga és amennyit kell neki! Ezért van benn 2X4700uF, meg mert volt ennyi puffer és elfért. Szó mi szó a sasszi tervezéssel elment pár nap
De mindennek meg van a helye és nem lett káosz..olyan hatalmas! Zsolti
Hali!
Szépen alakul a cuccod Szerintem azt a bordát ki is hagyhattad volna belőle, úgysem nagyon tud szellőzni. Egyszer javítottam egy Reflex RSB-100 as kombót, amibe egy szimpla TDA 7294 került, szintén az alumínium lapra csavarozva és a melegedése minimális volt. Kiváncsian várom az eredményt. A csöves részéről van kapcs.rajzod?
Hello!
Igazából először abban gondolkoztam, hogy megy az IC a sasszira. De aztán nem tetszett mechanikailag, hogy lógjon a nyák, az IC-t nem akartam drótozni, akkor meg "L" lemez kellett volna, ha meg volt ekkora borda éppen kéznél, akkor meg miért ne. Egyébként a borda feltt ki van perforálva a lemez, szóval valami azért ki tud menni..Az a pár W nem melegíti fel soha, pláne nem, hogy a sasszin rajta van. Mondom, sok dolog benne ágyúval verébre.. Kapcs rajz, hú az a fejemben van, meg az elkészült panelen, igazából semmi eget verő, régi 4 bemenetes marshall erősítő "bright" csatornája, kicsit játszva a csatoló meg bypass értékekkel, meg egy kapcsolható boost, meg a tone után némi erősítés. Kb topológiailag így néz ki. Az illesztő áramkört meg kb ismered te is! Zsolti
Nem kevés hasonlóság van a tiéd és az enyém közt, már ami az elvi felépítésüket illeti
A JCM800 kapcsolás nekem nagyon bejött, amióta nem búg, imádom a hangját. Az osztód milyen a buffer előtt? Nekem 100k/1M van benne és igen csak kihajtja a TDA-t. Milyen értékeket lenne még érdemes kipróbálnom?
Hát igen, valahogy így néz ki egy hibrid, nem lenne jó az IC-t betámadni 100-150V váltó jellel
Én most tesztre 1M/22k-t tettem be, de lehet csökkentem majd, egyelőre csak életjelre várok holnap. De mivel kis teljesítményű lesz, nem kell neki nagy delej, ezért csökkentek még. Igazából szerintem azt az ökölszabályt érdemes használni, hogy log-os poti mellett, feles állásban legyen max teljesítményed. Tehát érdemes 10X akkora jelet adni a hangerő potira. Így kisebb gain -on sem lesz halk, tisztán is lesz elég tartalékod, max félnél feljebb tekered. Persze ez tudatos felhasználót feltételez, de a maximumnál sem szabad szétverni a végerősítőt..Sok mindenre kell figyelni. Esetleg csökkentheted az osztót, növelni szerintem már ne nagyon Zsolti
Majd még kipróbálom 470k/47k -val is hogy mi változik.
Az ícé nálam TL072, ST gyártmány. Ezzel szól a legszebben. Próbáltam a NJM2068D-t is ami nagy kedvencem, meg az OPA 2134 -et is, de egyikkel sem szólt olyan dögösen. Ezzel csak arra akarok rámutatni, hogy még ez is nagyon beleszól az összhangba.
Tevedes es felrevezetes !
Az ugyanazon gyartmanyu IC-k parameterei nem egyformak ,ugyanugy mint ahogy egyazon gyarto adott tipusu tranzisztorjainak parameterei sem egyformak. Igy hat nem hasonlithatsz ossze kulombozo gyartmanyu ugyanabba a kategoriaba tartozo operacios erosito IC-t ilyen modon. Vagyis az ugyanannak a gyar termekeinek kulombozo talalomra kivalasztott IC-i se "szolnak" egyforman .Akkor mihez hasonlitom a mas gyar termekenek a hangjat ? Melyikhez a nem egyforman "hangzo" IC-khez?.
Sziasztok!
Újból előerősítő kérdéssel fordulok hozzátok.. Mi mással fordulnék...... Megint csak búg, és torz, jelet éppen egy kicsit viszi át, de csak amikor pendítem egy fél másodpercre. Suliban megnéztem oszival a tápot, teljesen egyenfesz, a pufferek teszik a dolgukat, a kapcsolás jó, nincs túlforrasztva semmi, és mégis! kapcsolás Miket nézzek meg újra? Mit mérjek meg? Segítsetek kérlek! Nem lehet igaz, hogy csak velem történik ilyen
Kedves Karpi!
Akkor most gondold át mégegyszer ezt a "Tevedes es felrevezetes!" dolgot, mert még a végén kötekedésnek veszem és morcos leszek Rád! Nem szokásom senkit sem félrevezetni, legalábbis a kb 2000 beírásom után, még egyszer sem vágta senki a fejemhez, hogy félre vezettem volna bármiben is. A tévedést illetően, pedig jó lenne belátnod, hogy ebben a dologban nem én tévedtem, hanem Te. Egy kis magyarázat: Én (és sokan mások) azt az elvet vallom, hogy bármit összehasonlíthatunk bármivel, gyártótól és típustól függetlenül, ugyanis a próbálgatás célja, a nekünk legjobban tetsző hangzás megtalálása. Itt most nem összehasonlító tesztet végeztem IC és IC között, hanem a nekem tetsző hangzás kikisérletezése során szerzett tapasztalatomat osztottam meg Zsozsó kolegával. Még mellékesként megjegyzem, hogy a birtokomban lévő ST gyártmányú TL072CN tipusú ícék teljesen egyformán szólnak. 4 db találomra kiválasztott darabot próbáltam ki a beírásodon felindulva és nem hallottam semmi különbséget közöttük, mint ellentétben az eltérő tipusok között.
Szia!
Mérés: tápfeszültségek, IC lábak a táppontok persze nem feltétlenül kellenek, de mérd le persze azt is. Írd le, aztán megnézzük mi a helyzet! Zsolti
Maximálisan egyetértünk!
Velem is előfordult már, hogy találomra moddolgattam és érdekes módon, épp ott, ahol nem számítottam és amit csak utólag tudtam megmagyarázni jött a legjobb hang. A jó hangú rendszer a lényeg, aztán utána gyárthatunk hozzá magyarázatot, ha éppen akarunk. Az azonos IC-k ugyanúgy szolnak az tuti. Szerintem azért, mert nyílván sok sok nagyságrenddel alacsonyabb erősítésen használjuk őket, mint a nyílthurkú erősítésük és a nagy visszacsatolás a kis szórásokat mindenképpen kikorrigálja. Ez pl a csöveknél, csöves végfokok esetében a végcsöveknél nem igaz, mert ott nincs ilyen nagy korrigáló hatás, kicsi a visszacsatolás,érezhetőek a különbségek, abban igazat adok, hogy még azonos gyár azonos csövei is máshogy tudnak szólni, ez hallható. Az meg, hogy az IC csere hallatszik drasztikusan, szerintem a kolléga további hangrendszerét dícséri, mert csak érzékeny rendszeren lehet az ilyesmit kiszúrni. Zsolti
Csao.
Szép az erősítős Zsolti ! Nekem is volt ma időm mutyizni kicsit, elővettem a Thor nevű panelt dobozolni Már csak huzalozni kell.
Dobhatnál egy szép fotót a nyák forrasztási oldaláról, egy beültetési rajzzal megspékelve
Ha a kapcsolási rajzban nem találunk hibát, attól a nyákodon még lehet ám. A GND re kötött alkatrészek rendben vannak? Mindegyik lent van GND-n? A GND hez képest teljesen rendben van a +/- 15V -os tápfesz? Ezeket jól méregesd át! Másik ícével is ugyan ezt produkálja?
És azt is nézd meg, hogy a műveleti erősítők be- és kimenetei 0V-on vannak-e. Ha nem, az gond ott valami nincs rendben. "Szakaszold ki" az áramkört, bontsd több részre a méréshez és minden egyes fokozatot külön mérj ki a legelejétől kezdve, hogy behatárolhasd a hibát.
Epen ezt akartam kiemelni,ki kell probalni /bemerni tobb darabot egy tipusbol valogatni .Altalaban ugyanabbol a szeriabol mikor keresel egyet ami masmilyen legyen pld. ne oszcilaljon akkor nem talalsz ,de mikor nem ezt keresed sokszor a nem megfelelot talalod ...ez olyan Murfy Torvenye szerint megy.
Azonos IC-ket valtottam de mas szeriasat kulombozo kapcsolasokban es nem lehetett rendessen mukodtetni. Kaptam egyszer egy zacskot tele uA741 femtokos katonai IC-ket.Kivagtak kesz kapcsolasokbol mert ne voltak megfeleloek mindenfele szempontbol ,Igy a haver aki hozta mondta merjem be ezeket mert lehet hogy van ami nem mukodik ok a gyors munka erdekebe nem kiforrasztottak hanem lecsipdeltek a kivezeteseket a laphoz kozel. Epitetem egy kis kapcsolast egy IC foglalat kore ..ES..alamultam mikor lattam hogy az amplitudo nem egyforma eloszor csak akkor figyeltem fel ra mikor nagy kulombseg volt .Neztem hogy mi lett ,talan az ujammal hozzaertem egy ellenallashoz vagy a tapfeszulseghez es igy mashogy polarizalodot vagy ilyesmi? Aztan vagigvizsgaltam es nagyon el voltam amulva hogy kulombsegek vannak az ersoitest illetoen.Mert ugye ha a ket ellenallas hatarozza meg az erositest az ugyanolyan kene legyen minden IC-nel. Igy rajottem miert nem voltam (maig sem) kepes egy rendes "perfekt" sztereo eloerositot epiteni .Arrol ne is beszelve hogy mixeremnek minden csatornaja mashogy szolt pedig ellenalast es kondenzatort valogattam es bemertem .Kapacitasmerot epitetem akkoriba pont azert hogy egyforma erteku kondenzatoroket valasszak ki. Ezert mondom hogy felrevezeto csak a megh algatas alapjan itelkezni egy adott gyarto IC-jeinek hangjarol mert csak egy darab IC-rol van szo es lehet hogy masik mashogy szol. A cegeknel rengeteg IC -bol vagy szeriabol valogathatnak es igy eg adott szeriaju pedal/efekt/eloersoito valoszinuleg egyforman fog szolni. Masik pelda lenne a Sneider TV-m amibe a vertikalis elterito IC ami 19"-os PC monitor IC ...kiegett ..fent a kepernyon egy fekete horizontalis sav jelent meg. Kibontom ,magnezem a nevet az IC-nek ...telefonalok a boltba...van!.Taxi .....,veszek negy darabot es egy marek 1Ohm-os ellenallast . Beforrasztom ,uj 1 Ohm-os 0,25W-os ellenallasokat ( biztositeknak vannak beepitve,no az aram kiegnek es megmenekul ez az.). Ahogy bakapcsoltam kiegett az IC...esigy mindegyik sorba. Kertem haveromtol nemetorszagbol Sneider TV-hez direkt ,pontossan ugyanazt evvel mukodott 2 evet ,Most vettem mar 1 eve mas TV-t ,Egyszer megjavitom majd a Sneidert ha lessz idom ,varom a haver hozzon egy par IC-t.Aztan eladom valamennyi penzert ,kar erte de ez van. Pontossan ugyanaz a gyarto ,miden szeriaszam es betu ugyanaz DE a Sneider TV-hez kulon valgatott IC-ket adnak el ami jobban birja a angyobb feszultseget. Es csak abban kulomboznek hogy bemerik es kivalogatjak.Nem egy kulon masik tipus amire ra lenne irva hogy A vagy C ..stb.
Hello!
Nagyon szép és igényes munka! Gratula. Mintát dobj majd fel, ha lesz rá kedved/időd Zsolti
Erősítőt elindítottam, szólt is, de kegyetlenül zajos/brummos volt. A fűtést nem referenciáztam le, kicsit számítottam is rá. Megfordít, fogóval fűtés egyik szála le a sasszihoz, meg is szűnt. Két 100Ohm ment a fűtésvezetékre meg a földre és elhallgatott. Gondoltam megosztom, mint tapasztalatot. Most már rokkol. De sajna csak egy pár W os lemezjátszó műanyag dobozon, de hallani amit hallani kell Majd nagy ládán megdöngetem egyszer a közeljövőben..
Zsolti
Hello,B-májter!
Érdekelne az a dolog, amit régebben írtál, pontosabban a csőfeliratozás, nekem lézernyomtatóm van ezzel meglehetne oldani, pl,- vasalásos tech-nologiával? Mert nekem nincs foto nyomtatom. ?
Csao.
Köszi! Behuzaloztam, működik, de valahogy irgalmatlan tápzajt szed az adapterről, elemmel nem zúg, érdekes, sem a gyári pedál sem a bugi nem zúg ilyen hangosan. Hang majd később, hátha elhalgat a tápzaj
Hali!
Az általam kidolgozott modszer, a következő képpen néz ki: 1. Lézerrel, tükrözve kinyomtatod a mintát, valami vékony etikett hordozópapír fényes felére. 2. Készítesz egy egyszerű szerszámot: 10-15cm-es 0,2-0,35 vastag réz szalag egyik felét bekened vékonyan, simán és egyenletesen hőálló szilikon ragasztóval (pl.: F.BS). Ez nyomja majd rá a hordozópapírt a cső üvegfalára. 3. Ha jól megkötött a ragacs, akkor kezdheted a munkát. Ráhelyezed a papírt a szilikonos réz szalagra, ráhajlítod a csőre, hátul jó szorosan összefogod egy fogóval, vigyázva hogy ne roppantsd össze a csövet és hőlégfúvóval, 1-es fokozaton kb 1,5-2 percig melegíted a réz szalagot. Így néz ki a végeredmény. Egy-két próba után biztosan menni fog a dolog
Gratula! A fűtéssel és a földeléssel én is ejátszottam egy kicsit, mire végre hajlandó volt a medve bekussolni
Köfi!
Először kicsit elkenődtem, de számítottam rá. Ami igazából megrémített elsőre, hogy a gain- el erősödött, meg jack nélkül (bemenet földelve) is zúgott. Akkor már tudtam, hogy itt valami nagy baj lesz. Igazából midnent a legjobb tudásom alapján csináltam és gondoltam lekötegelőzöm az egészet, az úgy nem zúghat..erre maci Kegyetlenül izgultam, hogya fűtés megoldja a problémát, mert szedhettem volna szét..De meglett a zsivány, most már csak extrém gain esetén zúg kicsit, de az az áramkör sara. Zsolti
Csao, valami hanganyot reméljük megpróbálsz majd összehozni !
Hello!
Adapterek tapasztalataim szerint nem túl jók. Főleg a somogyis dugaszok, az állítható fesszel. Az hulladék, egyszer szétkaptam, hát a leágazást kapcsolgatja, azt hittem valami hitvány stabilizátor azért van benne..de nincs. Tegyél egy 8-9V os stabot a pedálba, jótékony lesz, de az áramkörödhöz tedd, ne az adapterhez közel. persze attól is függ, mennyit ad le a táp, ha 9-10V ot, akkor nem nagyon fog menni a stab. Akkor RC szűrés az is a pedálba, ha jól emlékszem a Thor ra, akkor egy szimpla OPAMP van benne, az egyen meg maximum 2mA-t, a fetek elöl szummában szerintem 1mA nél nem kérnek többet. Ha ejtesz mondjuk fél voltot, azzal nem osztasz, nem szorzol a működés kapcsán, maximum egy újra bias ,ha nagyon precíz akarsz lenni, kicsit elmászhat. 0,5V/3mA = 166Ohm, Tehát 100-200Ohm körüli ellenállás meg egy 47-100µF es jó minőségű elkó segíthet a dolgon. Persze annál hatásosabb a dolog, minél nagyobb az ellenállás.. De ha áll rendelkezésre pl 12V az adapteren, akkor nyert ügy, mert vagy stab, vagy nagyobb ellenállás. Zsolti
Természetesen, most valami miki után nézek. Mesternek van egy sm58 azt hiszem, be kéne állítani a csatasorba azt is
Zsolti
Hello
ez a piros doboz alu öntvény, vagy műanyag? Hol lehet ilyet szerezni?
Lomex, M60, vagy M61 vagy M62 műszertdoboz nememlékszem, alu, öntvény, jól kezelhető, megfizethető dobozka
|
Bejelentkezés
Hirdetés |