Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor mi a hiba?
 
Témaindító: Szpidi, idő: Jan 15, 2010
Témakörök:
Lapozás: OK   2 / 42
(#) boci80 válasza kowi hozzászólására (») Feb 12, 2010 /
 
Nem ver le semmit, es nem is bug. Csak leáll.
(#) boci80 válasza Dempsey hozzászólására (») Feb 12, 2010 /
 
5 másodperc alatt nem tud a tengely felmelegedni. Könnyen forog kezzel ha megállt akkor is.
(#) Imi65 válasza boci80 hozzászólására (») Feb 12, 2010 /
 
Tekercs vezeték törése? :nemtudom:
(#) Dempsey válasza boci80 hozzászólására (») Feb 12, 2010 /
 
Nem a tengely melegszik fel, hanem megnövekszik az áram megszoruláskor és a bimetál elhajlik így megszakítja az áramkört. Nem tudom használnak-e szivattyúkon bimetálos védelmet egyáltalán. Csak a leírtakból valami hasonló hibára következtetek. De ha tényleg forog a tengely rendesen akkor nem tudom mi lehet.
(#) boci80 válasza Imi65 hozzászólására (») Feb 12, 2010 /
 
Nincs. Van benne viszont valami nyomtatott áramkör, de azon sem látni semmit mert le van öntve vizmentesre.
(#) Dempsey válasza boci80 hozzászólására (») Feb 12, 2010 /
 
Nem tudsz róla képet felrakni?
(#) boci80 válasza Dempsey hozzászólására (») Feb 12, 2010 /
 
És ha megszüntetem a bimetál részét?
Kap egy kondit és kész.
(#) Dempsey válasza boci80 hozzászólására (») Feb 12, 2010 /
 
Nem tudom van-e benne bimetál ez csak egy feltevés volt. De ha ezt a védelmet megszünteted (már ha van benne) és gáz lesz vele valamikor, akkor leéghet. De mivel egyfázisú így kell benne lennie kondinak alapból. Arról a kis elektronikáról nem tudsz képet felrakni?
(#) boci80 válasza Dempsey hozzászólására (») Feb 12, 2010 /
 
Nem tudok. De a tipusa: VARIOLUX V-STP 1000
(#) Dempsey válasza boci80 hozzászólására (») Feb 12, 2010 /
 
Igazából nincs róla olyan kép amin szét lenne szedve. De látom hogy van rajta egy úszókapcsoló és szerintem ezért van benne az elektronika. De így látatlanba elég nehéz segíteni. nem lehet hogy pont ezzel az úszó kapcsolóval van a baj?
(#) Dempsey hozzászólása Feb 12, 2010 /
 
Vagy ezen nincs is úszó kapcsoló? Mert előbb véletlenül a VARIOLUX 850 V-STP-t néztem
(#) boci80 válasza Dempsey hozzászólására (») Feb 12, 2010 /
 
Azt már kikötöttem. Én sem találtam hozzá semmit.
(#) boci80 válasza Dempsey hozzászólására (») Feb 12, 2010 /
 
Nem uszokapcsolo hanem valami vizérzékelö.
(#) Dempsey válasza boci80 hozzászólására (») Feb 12, 2010 /
 
Aha értem, akkor azért nem látszik a képen. Hát nem tudom nincs ötletem mi lehet a baj de gondolkodok még.
(#) Macsek71 hozzászólása Feb 12, 2010 /
 
Ezt az elindul-megáll játékot üzemszerűen vízbehelyezve, vagy szárazon csinálja ?
Ezeknek a hűtését körülöttük levő víz végzi, sok típus nem indul el, ha nincs megfelelő mélyen vízben .( az érzékelés módjáról nincs infóm )
(#) Dempsey válasza Macsek71 hozzászólására (») Feb 12, 2010 /
 
Azt írta hogy lekötötte róla azt a szintérzékelőt. Csak azt elfelejtettem megkérdezni hogy azért szedte e le mert nem volt jó a szivattyú vagy ő azt nem is használta soha rajta
(#) bandras válasza Dempsey hozzászólására (») Feb 12, 2010 / 4
 
Szivattyúkhoz szoktak alkalmazni áramlásellenőrző ill. szárazfutásgátló készüléket. Leggyakrabban egy Brio2000 típusúval találkoztam. A szivattyúból a víz ezen a kütyün keresztül megy tovább, a működtető áramot pedig a kütyün keresztül kapja. Van benne áramlásérzékelő és nyomáskapcsoló, amit állítani is lehet. Ha bekapcsolás után nem érzékel áramlást, 5 - 10 sec után lekapcsolja a szivattyút, 10 perc múlva visszakapcsolja. Ezt még néhányszor megismétli, ha sikertelen, végleg lekapcsolja. A resetelés ki - be kapcsolás.Bővebben: Link De az is lehet, hogy valamilyen más típusú, de hasonló funkciójú kütyü van beépítve, akár a szivattyúba.
(#) Dempsey válasza bandras hozzászólására (») Feb 13, 2010 /
 
Köszi az infókat. Tuti van benne valami cucc mert írta is, hogy van benne elektronika. Mondjuk én nem is tételeztem fel róla, hogy szárazon próbálgatta. De ha igen akkor nagy a valószínűsége, hogy az lesz a megoldás amit leírtál.
(#) hadnagyakos válasza bandras hozzászólására (») Feb 13, 2010 /
 
Ahogy én a hozzászólásából kivettem, nem kapcsol vissza magától. Szerintem úgy, hogy vár vele 10 másodpercet majd újra bekapcsolja.
(#) fater0827 válasza boci80 hozzászólására (») Feb 22, 2010 /
 
Üdv Boci80

A szivattyúban van egy (klixon)(klikszon ami bizonyos hőnél kikapcsol ezt a fő és a segédfázis tekercs közé a találkozásokhoz teszik (Szilikon barna vörös) vezetékkel.
A segédfázishoz nem feltétlen kell kondi ,mert vagy sárgarézzel vagy speciális tekerési móddal tekerik(m).
Áramrelé kell bele vagy a darálónál nyomógomb spec forgókapcsoló.

Üdv János :yes:
(#) Sanyiko hozzászólása Márc 2, 2010 /
 
Sziasztok!

Múlt héten elvittünk tekercselni egy 220-as villanymotort és ma fel is szerelte egy villanyszerelő (persze csak azután, mikor nem volt jó az a kötés, ahogy beraktuk).
A tekercselő adott egy kapcsolási rajzot is, ami alapján a villanyszerelő megcsinálta. Nekünk az volt a gond, hogy a motor balra forgott és a jobbra forgatást egy másik kötésmóddal lehetett elérni. Ez a motor egy áttételen át egy "dobot" forgat és nem kell hozzá nagyobb erő még terhelve sem mint egy betonkeverőhöz. Amúgy a motor több mint 6 évet ment újkori állapotától fogva heti 3-4 órát és terhelve sem volt vele semmi baj.

Akkor most rátérek a lényegre:
3/4 terhelésnél mintha a motor gyengélkedne vagy szakaszosan menne. Ez normális egy újonnan tekercselt motornál vagy van valami gond? Üresen meg szépen megy! A szerkezet csapágyazása nem akad sehol! Ma 1 órás közepesen terhelt járatásnál a hűtőbordái nem voltak melegek, esetleg a motor alja, ahol teljesen sima az alumínium hűtőrész ott max. 25 fokos volt.

Részletesen leírtam mindent, mert nem vagyok villanyszerelő, de hátha tudtok mondani rá valamit.
(#) VIM válasza Sanyiko hozzászólására (») Márc 2, 2010 / 1
 
Szia!
Feltételezem, hogy állandó üzemű indítókondenzátoros a motor, mivel reléről nem tettél említést. A kondenzátor értéke igazodik az új tekercselési teljesítményhez, vagy ugyan olyan paraméterűre tekercselte a tekercselő? Esetleg egy fotót ha tudnál közölni a kapocslécről (bekötésről).
VIM
(#) Sanyiko válasza VIM hozzászólására (») Márc 2, 2010 /
 
Igen, van benne indítókondenzátor, de én úgy tudom, hogy csak indításnál játszik szerepet nem pedig folyamatos járatásnál, de lehet tévedek, hisz nem vagyok villanyszerelő.
Amúgy az is lett cserélve, ugyanakkorára mint a régi (ha egy kis fehér hengeralakú rúdra gondolsz). A végén van 4 rákötési lehetőség, de a régin csak 2-őnek volt hely.

De holnap küldök képet és akkor világosabb lesz a dolog.
Amúgy van olyan, hogy új tekercselésnél előfordul ilyen?
(#) Sanyiko válasza VIM hozzászólására (») Márc 3, 2010 /
 
Itt vannak a képek.
És látszik, hogy az indítókondenzátornak itt 4 kimenete van, de a réginek 2-ő volt. Ez mennyire számít?
(#) fater0827 válasza Sanyiko hozzászólására (») Márc 6, 2010 / 1
 
Üdv Sanyiko

A két fénykép alapján 150% ,hogy állandó üzemű a kondi
10 mikró 400V ha 2800 fordulatú a motor küldök 2 bekötés lehetőséget .
Ha a motor a II szerint volt kötve és a I szerint kötötte változatlan menetszám és drót méret mellet akkor a W fele vagy még kevesebb lesz !

Figyelem! ha az egyfázisú motornál a kondi kicsi (nem vagy nehezen) indul, ha nagy akkor lefékezi a motort.

Nem cm hanem míkrofarád!

Költői kérdés ("melyik") a nyerő? erre igazából a tekercselő tudja a választ

Remélem segítettem
Üdv
Te tudod

DSC01281.jpg
    
(#) Sanyiko hozzászólása Márc 21, 2010 /
 
Köszi a választ! Végül is elvittük ahol csinálták és ott rendesen összekötötték. Az volt a baj, hogy a villanyszerelő rosszul kötötte össze. Hiába nem ő tekercselte újra, ezért nem tudhatta. Amúgy ment rendesen csak terhelésnél nyöszörgött. Most jó! Állítólag valami indítótekercsre volt rákötve. Jó, hogy elvittük és nem csináltunk benne kárt.
Küldöm a jól összerakott képét.:
(#) Szikra Lacika hozzászólása Máj 29, 2010 /
 
Sziasztok!

Van egy villanymotorom és hát vagy 5 éve nem volt beindítva. Be akartam kapcsolni csak búg kézzel meglököm egy picit és elindul. Most a kondi vacakol vagy a tekercselésben valahol elszakadt valami?
(#) Szikra Lacika válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Máj 29, 2010 /
 
Szia Zoli bácsi!

A kondi jó most néztem. Volt itthon egy 16µF-os indító kondi azzal sem indult el igaz kisebb mint az eredeti, nagyobbal még nem próbáltam. 20µF-os van rajta eredetileg de 25-től biztos melegedne.
(#) szabopeteke válasza Szikra Lacika hozzászólására (») Jún 1, 2010 /
 
Első érdésem, hogy állandó üzemű kondenzátoros, vagy relé (esetleg nyomógomb) kapcsolja a kondi áramkörét? Ha a tekercselés szakadt, azt egy akármilyen multiméterrel ki lehet mérni kikapcsolt állapotban...A főfázis dírektbe kapja meg a 220 voltot, és az egyik főfázis-kivezetés kapcsolatban van az egyik segédfázis-kivezetéssel. Mikor nincs áram alatt, akkor a főfázis-kivezetéseken egy kissebb ellenállás-értéket kell kapni, mint a segédfázis-kivezetéseken. Mivel össze van kötve a fő és a segéd-tekercs,ezért ha a főfázisnak, és a segédfázisnak is azt a kivezetését méred, ahol nincs egymással összekötve, kb. az összegét kapod, ha rendben van. Ha szakadt a tekercselés, akkor értelem szerűen valamelyik kivezetésnél nem kapsz épeszű ellenállás-értéket. Mielőtt kiméred, győződj meg róla, hogy a kondi nem tárol energiát ki kell sütni, nehogy tönkre tegye a műszert, amivel méred. Ha indító relés, akkor nagy az esélye, hogy az nem akarja az igazat, nagy teljesítménynél sokszor van gond a relével...ehhez tudni kéne, hogy konkrétabban milyen is a motorod...Hány wattos, esetleg ha hazai, akkor típus alapján lehet, be tudom azonosítani....amúgy gyárilag fekete szokott lenni az indító kondi, és fehér az állandó üzemi mostanában...De ha régi motor, akkor lehet, hogy alumínium-házba van a kondi, és akkor ez az infó nem segít rajtad...előfordul kondi-hiba... de ennyi infó kevés nekem a hiba megállapítására...konkrétabb infók kellenek...Állandó, vagy indító kondis, hány Wattos körüli...
(#) Szikra Lacika válasza szabopeteke hozzászólására (») Jún 1, 2010 /
 
Szia!

750W-os motor, fehér kondi volt benne. 3 szál vezeték jön ki a motorból 1-2 szál között 5Ohmot mérek az 1-3-as és a 2-3-as vezetékek között semmit. Szakadás vizsgálóval is szakadást mutat. Simán be kellett dugni a motort nem volt relé se nyomó gomb. Egy Piero Pump-Jwm/10m a típusa. Remélem ezekkel segítettem.

Üdv: LAci
Következő: »»   2 / 42
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem