Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Akkor leírom a megfejtést: 220V-->delta
380V-->csillag Csillagban a tekercsek sorba kötődnek, ezért nagyobb feszültség (380V) esetén folyik elég áram rajtuk a jó működéshez. Az, hogy az adattáblán melyik feszültségérték (220/380) van elöl, gyakorlatilag mindegy.
Az első szám általában a delta kapcsolást jelenti,gyakran utána is van rakva a jele.A 220v-os tekercs nem sínyli meg a 380v-ot?
Nincs külön 220-as, meg 380-as tekercs a motorban. Van 3 tekercs. Ezeket vagy háromszög-kapcsolásba, vagy csillag-kapcsolásba kötjük, a tápfeszültség függvényében.
Van egy 1,2kW-os, 3 fázisú állványos polírozógépem, amit életre keltettem. Ez félig sikerült is, látva az adattábláján a delta bekötést, be is kötöttem deltába, csakhogy 1 perc után elkezdett füstölni, és érezhetően rettentően túlmelegedett. Most akkor a delta jelölés csak dísznek van a motoron? Most bekötöttem csillagba, de meg kell várni, míg kihűl, addig nem indítom be.
Ezt értem,de úgy tudom hogy a 220/380-as motort nem lehet deltába kötni.Amúgy nem kimondottan szakterületem,mert gyengeáramú vagyok,de nagyon sokat érdeklődtem a témában mert érdekel.
Simán deltába lehet kötni. Mind a 6 kivezetés ki van hozva. Úgy kötöd, ahogy akarod a tekercseket. 220-as beállításban deltába kell kötnöd, másképp nem lesz jó.
Egy kis adalék:Bővebben: Link Bővebben: Link
Szia!
Most írtam, hogy 380, vagy ha úgy tetszik 400V-on csillagba kell kötni a motort. Idézet: Az már tekercselésre érett, ezek után. „meg kell várni, míg kihűl, addig nem indítom be” 380-csillag, 220-delta.
Az adattáblán mi van?220/380 vagy 380/220?
Sziasztok!
Van egy pusztán indítókondenzátoros, 1,5kW-os IMI villanymotorom, amiben megnyekkent az áramrelé. Ennek típusa: MIHA-C 120/530. Ilyen relét viszont egyszerűen sehonnan sem tudok beszerezni. Tudtok ajánlani valamit (a manuális, nyomógombos megoldáson kívül), amivel esetleg helyettesíthetném ezt az áramrelét? Gondolok itt más, jelenleg is kapható áramrelére, vagy valami komolyabb áramkörre akár.
Helló!
A vácivillnél állítólag kapható:RELÉ MIHA-C 120/530 2 531,50 Ft/db VIM
Igen, rákérdeztem mailben úgy egy hónapja, nem volt nekik készleten, aztán tegnap előtt küldtem még egy üzenetet, ugyanaz a válasz jött.
Szia!
Kérdezd meg ítt, E-mail DL-LINE alkatrész infó Telefon: 06/56/419-048 06/56/513-525 Mobil: 06/70/934-6541. Vagy itt: Faraday Kft. ORCZY ÚT 45. BUDAPEST Telefon: 1/333-5712 Sok sikert!! üdv:pumpa
Sziasztok.
Van egy 380/220-as motorom,1100w.Üzemi kondijának 70,míg indítókondijának200 mikrósat használok.Az lenne a kérdésem,hogy milyen indítórelét tegyek a nyomógomb helyére.Típusa,száma érdekelne. Előre is köszi a segítséget.
Szia!
Három hozzászólással előtted tárgyalták a témát.
Tudok olvasni,csak nem vagyok villamos szakember,nekem az 1,5KW,és az 1,1KW között van különbség,de lehet,hogy neked van igazad és ehhez is olyan relé kell,mindenesetre más választ vártam,mert így nem sokat segítettél.
Van állítási lehetőség a relékben. Egy rugót kell beállítani a biztos indításhoz.
moricka
Hali Mindenki!
Szeretnék egy kis segítséget kérni! Van egy esztergám és azon egy 380/220-as motorom, ezt szeretném 220 V-osra átkötni. Indítókondi, üzemi kondi már megvan, de elkelne egy kis segítség, hogy hogy is álljak neki. Segítségeteket előre is köszönöm! Üdv: Appalossa
Szia!
Egy kis segítség:Bővebben: Link
Üdv!
A kadarist által megadott linken lévő kép jó. A két alsó bekötés az egyfázisú. Egyik bekötés esetén az egyik, másik bekötésnél a másik irányba forog. A rajzon csak az üzemi kondi van rajta, az indítókondi ezzel párhuzamosan kötendő, sorba vele egy nyomógomb. (Delta kapcsolásban 380/220 -400/230-as motorra soha ne köss 3 fázist(3×400V-ot) Üdv! Tomi
Sziasztok!
Segítséget kérnék tőletek. Van egy mosógép motorom (lásd képek), Az adattábláján az áll, hogy 2800-as fordulaton 830watt. Ez létezhet? És a bekötésről valaki tudna nyilatkozni? Köszönöm.
Üdv!
Nekem nagyon úgy tűnik, hogy ez egy két fordulatszámú szinkron motor. Egyik bekötésnél tud 2800-az fordulatszámot, pl. ilyenkor centrifugált eredeti állapotában, a másik 310-es fordulat. Ez lehetett az eredeti helyén a mosási sebesség. A bekötéséről sajna vajmi keveset tudok! Üdv!
Szia!
Én így próbálnám meg először bekötni. Ugyanis nem tudom, hogy a két sebesség tekercskivezetései egymás mellett, vagy alatt helyezkednek-e el. A fekete az a közös lesz. Piros és Kávé (színek) az egyik sebesség Kék és Okker a másik. Mind két sebességhez ugyan úgy kell csatlakoztatni a kondit. Ha forgásirányt szeretnél változtatni, akkor csak a kondenzátor ellenkező pólusára kell áttenned a fázist. Üdv.:VIM
Sziasztok!
Köszönöm mindkettőtök válaszát. Ez biztosan nem szinkron motor, szinte tisztára olyan, mint egy orosz mosógépmotor. Ilyenkor merül fel bennem a kérdés, ki kiről másolt. Mondjuk ez nagyságrendekkel szebb kivitel. Megmértem a tekercsek ellenállását, hátha segít, nem szeretném leégetni. Fekete-piros= 38ohm Fekete-barna=70ohm Piros-barna=106ohm Fekete-kék=14ohm Fekete-narancs=69ohm Kék-narancs=82ohm Köszönöm nektek .
Jól gondoltam a bekötést, csak a nagyobb fordulatot a kék-narancs fogja adni. A kondenzátort ugyan úgy kell rákötni a kapcsokra és megtáplálni a hálózattal. A rajzon most a mosó fordulat van berajzolva.
Szia!
Köszönöm a segítségedet, még annyi, hogy a teljesítménynek hihetek? Jól hangzik ez a 830watt. Egy kis kompresszort szeretnék hajtani róla.
Hát az bajos lesz 2800f/p-el. A kisebb fordulat az 320W és 310f/p amivel nem sok mindent lehet kezdeni. Vagy mégis? Milyen kompresszort akarsz behajtani? Egyhengeres ifa-t, vagy kéthengeres boxert? Ha csak kevés levegőre és kisebb nyomásra van szükséged, egy jó képességű (kb. 250W-s) hűtőkompri sok mindent megold.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |