Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor bekötése
 
Témaindító: kozmaj, idő: Jún 28, 2006
Lapozás: OK   44 / 344
(#) kadarist válasza berlingoster hozzászólására (») Jan 18, 2010 /
 
Akkor leírom a megfejtést: 220V-->delta
380V-->csillag
Csillagban a tekercsek sorba kötődnek, ezért nagyobb feszültség (380V) esetén folyik elég áram rajtuk a jó működéshez.
Az, hogy az adattáblán melyik feszültségérték (220/380) van elöl, gyakorlatilag mindegy.
(#) berlingoster válasza kadarist hozzászólására (») Jan 18, 2010 /
 
Az első szám általában a delta kapcsolást jelenti,gyakran utána is van rakva a jele.A 220v-os tekercs nem sínyli meg a 380v-ot?
(#) kadarist válasza berlingoster hozzászólására (») Jan 18, 2010 /
 
Nincs külön 220-as, meg 380-as tekercs a motorban. Van 3 tekercs. Ezeket vagy háromszög-kapcsolásba, vagy csillag-kapcsolásba kötjük, a tápfeszültség függvényében.
(#) Collector hozzászólása Jan 18, 2010 /
 
Van egy 1,2kW-os, 3 fázisú állványos polírozógépem, amit életre keltettem. Ez félig sikerült is, látva az adattábláján a delta bekötést, be is kötöttem deltába, csakhogy 1 perc után elkezdett füstölni, és érezhetően rettentően túlmelegedett. Most akkor a delta jelölés csak dísznek van a motoron? Most bekötöttem csillagba, de meg kell várni, míg kihűl, addig nem indítom be.
(#) berlingoster válasza kadarist hozzászólására (») Jan 18, 2010 /
 
Ezt értem,de úgy tudom hogy a 220/380-as motort nem lehet deltába kötni.Amúgy nem kimondottan szakterületem,mert gyengeáramú vagyok,de nagyon sokat érdeklődtem a témában mert érdekel.
(#) kadarist válasza berlingoster hozzászólására (») Jan 18, 2010 /
 
Simán deltába lehet kötni. Mind a 6 kivezetés ki van hozva. Úgy kötöd, ahogy akarod a tekercseket. 220-as beállításban deltába kell kötnöd, másképp nem lesz jó.
Egy kis adalék:Bővebben: Link Bővebben: Link
(#) kadarist válasza Collector hozzászólására (») Jan 18, 2010 /
 
Szia!
Most írtam, hogy 380, vagy ha úgy tetszik 400V-on csillagba kell kötni a motort.
(#) aflmor válasza Collector hozzászólására (») Jan 18, 2010 /
 
Idézet:
„meg kell várni, míg kihűl, addig nem indítom be”
Az már tekercselésre érett, ezek után.
380-csillag, 220-delta.
(#) Collector válasza aflmor hozzászólására (») Jan 18, 2010 /
 
Nem, most járattam 10 percig.
(#) berlingoster válasza Collector hozzászólására (») Jan 19, 2010 /
 
Az adattáblán mi van?220/380 vagy 380/220?
(#) drauthev hozzászólása Feb 12, 2010 /
 
Sziasztok!

Van egy pusztán indítókondenzátoros, 1,5kW-os IMI villanymotorom, amiben megnyekkent az áramrelé.
Ennek típusa: MIHA-C 120/530.

Ilyen relét viszont egyszerűen sehonnan sem tudok beszerezni.

Tudtok ajánlani valamit (a manuális, nyomógombos megoldáson kívül), amivel esetleg helyettesíthetném ezt az áramrelét? Gondolok itt más, jelenleg is kapható áramrelére, vagy valami komolyabb áramkörre akár.

(#) VIM válasza drauthev hozzászólására (») Feb 12, 2010 /
 
Helló!
A vácivillnél állítólag kapható:RELÉ MIHA-C 120/530 2 531,50 Ft/db
VIM
(#) drauthev válasza VIM hozzászólására (») Feb 13, 2010 /
 
Igen, rákérdeztem mailben úgy egy hónapja, nem volt nekik készleten, aztán tegnap előtt küldtem még egy üzenetet, ugyanaz a válasz jött.
(#) pumpa válasza drauthev hozzászólására (») Feb 13, 2010 /
 
Szia!

Kérdezd meg ítt, E-mail
DL-LINE alkatrész infó
Telefon: 06/56/419-048
06/56/513-525
Mobil: 06/70/934-6541.

Vagy itt: Faraday Kft. ORCZY ÚT 45.
BUDAPEST
Telefon: 1/333-5712

Sok sikert!!


üdv:pumpa
(#) ezsezs hozzászólása Feb 23, 2010 /
 
Sziasztok.

Van egy 380/220-as motorom,1100w.Üzemi kondijának 70,míg indítókondijának200 mikrósat használok.Az lenne a kérdésem,hogy milyen indítórelét tegyek a nyomógomb helyére.Típusa,száma érdekelne.

Előre is köszi a segítséget.
(#) kadarist válasza ezsezs hozzászólására (») Feb 23, 2010 /
 
Szia!
Három hozzászólással előtted tárgyalták a témát.
(#) ezsezs válasza kadarist hozzászólására (») Feb 23, 2010 /
 
Tudok olvasni,csak nem vagyok villamos szakember,nekem az 1,5KW,és az 1,1KW között van különbség,de lehet,hogy neked van igazad és ehhez is olyan relé kell,mindenesetre más választ vártam,mert így nem sokat segítettél.
(#) kadarist válasza ezsezs hozzászólására (») Feb 23, 2010 /
 
Van állítási lehetőség a relékben. Egy rugót kell beállítani a biztos indításhoz.
(#) joci1988 válasza Karbantartó hozzászólására (») Márc 2, 2010 /
 
moricka
(#) Pulyka válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Márc 2, 2010 /
 
Előfordult már velem is
(#) appalossa hozzászólása Márc 3, 2010 /
 
Hali Mindenki!

Szeretnék egy kis segítséget kérni! Van egy esztergám és azon egy 380/220-as motorom, ezt szeretném 220 V-osra átkötni. Indítókondi, üzemi kondi már megvan, de elkelne egy kis segítség, hogy hogy is álljak neki. Segítségeteket előre is köszönöm!
Üdv: Appalossa
(#) kadarist válasza appalossa hozzászólására (») Márc 4, 2010 /
 
Szia!
Egy kis segítség:Bővebben: Link
(#) Tomi111 válasza appalossa hozzászólására (») Márc 4, 2010 /
 
Üdv!

A kadarist által megadott linken lévő kép jó. A két alsó bekötés az egyfázisú. Egyik bekötés esetén az egyik, másik bekötésnél a másik irányba forog. A rajzon csak az üzemi kondi van rajta, az indítókondi ezzel párhuzamosan kötendő, sorba vele egy nyomógomb.

(Delta kapcsolásban 380/220 -400/230-as motorra soha ne köss 3 fázist(3×400V-ot)

Üdv! Tomi
(#) weend hozzászólása Márc 6, 2010 /
 
Sziasztok!
Segítséget kérnék tőletek. Van egy mosógép motorom (lásd képek), Az adattábláján az áll, hogy 2800-as fordulaton 830watt. Ez létezhet? És a bekötésről valaki tudna nyilatkozni?
Köszönöm.
(#) Deta válasza weend hozzászólására (») Márc 6, 2010 / 1
 
Üdv!

Nekem nagyon úgy tűnik, hogy ez egy két fordulatszámú szinkron motor. Egyik bekötésnél tud 2800-az fordulatszámot, pl. ilyenkor centrifugált eredeti állapotában, a másik 310-es fordulat. Ez lehetett az eredeti helyén a mosási sebesség.
A bekötéséről sajna vajmi keveset tudok!

Üdv!
(#) VIM válasza weend hozzászólására (») Márc 6, 2010 /
 
Szia!
Én így próbálnám meg először bekötni. Ugyanis nem tudom, hogy a két sebesség tekercskivezetései egymás mellett, vagy alatt helyezkednek-e el. A fekete az a közös lesz.
Piros és Kávé (színek) az egyik sebesség
Kék és Okker a másik.
Mind két sebességhez ugyan úgy kell csatlakoztatni a kondit. Ha forgásirányt szeretnél változtatni, akkor csak a kondenzátor ellenkező pólusára kell áttenned a fázist.
Üdv.:VIM
(#) weend hozzászólása Márc 6, 2010 /
 
Sziasztok!
Köszönöm mindkettőtök válaszát. Ez biztosan nem szinkron motor, szinte tisztára olyan, mint egy orosz mosógépmotor. Ilyenkor merül fel bennem a kérdés, ki kiről másolt. Mondjuk ez nagyságrendekkel szebb kivitel. Megmértem a tekercsek ellenállását, hátha segít, nem szeretném leégetni.
Fekete-piros= 38ohm
Fekete-barna=70ohm
Piros-barna=106ohm

Fekete-kék=14ohm
Fekete-narancs=69ohm
Kék-narancs=82ohm

Köszönöm nektek .
(#) VIM válasza weend hozzászólására (») Márc 6, 2010 /
 
Jól gondoltam a bekötést, csak a nagyobb fordulatot a kék-narancs fogja adni. A kondenzátort ugyan úgy kell rákötni a kapcsokra és megtáplálni a hálózattal. A rajzon most a mosó fordulat van berajzolva.
(#) weend válasza VIM hozzászólására (») Márc 6, 2010 /
 
Szia!
Köszönöm a segítségedet, még annyi, hogy a teljesítménynek hihetek? Jól hangzik ez a 830watt. Egy kis kompresszort szeretnék hajtani róla.
(#) VIM válasza weend hozzászólására (») Márc 6, 2010 /
 
Hát az bajos lesz 2800f/p-el. A kisebb fordulat az 320W és 310f/p amivel nem sok mindent lehet kezdeni. Vagy mégis? Milyen kompresszort akarsz behajtani? Egyhengeres ifa-t, vagy kéthengeres boxert? Ha csak kevés levegőre és kisebb nyomásra van szükséged, egy jó képességű (kb. 250W-s) hűtőkompri sok mindent megold.
Következő: »»   44 / 344
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem