Fórum témák
» Több friss téma |
mennyi gázt termelsz percenként? az enyém kb 3 litert fog tudni percenként.
ezek közül bármelyiket betehetem úgy, hogy semmit sem kell módosítani?
Ha jól értem, az is célravezető megoldás, ha a központi injektort nagyobbra cserélem? C14NZ helyett a C16NZ injektorral próbáljam?
Lenne is lehetőségem egy ilyent szerezni...
Nem vagyok meggyőződve, hogy a C14NZ és a C16NZ spricnije között van különbség, de ha igen, akkor teljesen jó úton jársz. Ugye az elvileg 14-15% áteresztő képesség növelés lenne.
Őszintén szólva, az én C16NZ-m esetében is volt agymenésem egy C18NZ fejről (13% többlet), de az összemérhetetlenül ritkább verzió, a kétliteresben pedig azt hiszem, nem is volt központi injektoros.
Egy vatera hirdetés hozzászólásai között találtam:
"Tisztelt golubics! mégsem jó ez nekem mert van különbség köztük sajnos, C14NZ 370ccm/min C16NZ 460ccm/min, C18NZ 550ccm/min. - babiendre" Ezek szerint jó úton jársz!
Üdv.
Az az érdekes,hogy szinte alig van gáz /Joecellnél nem ez a lényeg/ és még is ! Szerintem még egy liter sincs percenként,sőt.12V 1A mellett nem sok jön ki ha hagyományosan nézzük.
Üdv.
Figyelmeztetés központi opelosoknak! c14/16/18 típusoknál !!! Multec befecsi 2 Ohm és peak and hold, ami azt jelenti hogy el lehet felejteni a ma nálunk kapható olcsó/drága átalakítókat, valamint házilag megnövelt befecsi időzítést Ecu jel megtolásával mert leégeti az injectort! Sajnos nem csak az én tapasztalatom. Peak jel nyit majd megtart egy hold jel eredeti ecu szerint, namármost a ma kapható kütyük mind a peak jelet tolják tovább és egy pár száz kilométer után túlhevíti az injector tekercseit és az feladja. Érdeklődtem egy magyar gyártónál és azok szerint nincs gond a központis opeloknál, majd egy ismerősömnél ez a cucc tönkretett már 2db injectort. Én másik elektronikát vásároltam ami szintén tönkretette C18NZ befecsijét. Maradtam a nyomás emelésnél (alátét a gyári nyomásszabályzóban) + hőgomba 2.5k poti (csak hideg indítás ideig) és működik.
Megpróbálok egy képet berakni a peak and hold scopos jelgörbéről.
Tehát felejtős a jelenlegi elektronika...
Kár. A nagyobb injektor elvileg megfelelő lenne, tiszta etanolnál, a többlet befecskendezés miatt, legalább is erre gondolok, Így nem kell nyomást növelnem a rendszerben. Ha esetleg nem jó, akkor nem fogok vele játszani, holnap akartam elhozni a C16 motor injektorát, amit a c14 helyére dobnék fel.
A fentiek fényében érdekelne, hogy mire jutottál a nagyobb fejjel, mert akkor én is beinvesztálnék egy C18NZ fejre, és akkor szeva besülés, szeva szivattyúterhelés...
A hidegindítást meg mindenkinek hangsúlyozom, hogy lehet autómatizálni (abból kiindulva, hogy nem csak pilóták, hanem úrvezetők vagy úrhölgyvezetők is volán mögé ülnek).
Igen az eggyel nagyobb injector jó megoldás de akkor is szegény marad a keverék mert nem mindig elég. Nyomás emelés is szükséges de azt ki kell tapasztalni. Lehet venni műszeres szabályzót azzal tökéletesen be lehet lőni az adott járműhöz + nemárt egy zöldkari mérés közbe beállítani a nyomást!!! Injector csere akkor megoldás ha tuti mindig találsz E85 kutat mert bezin takolásnál nagyon dűs keveréked lenne és tönkreteszed a katalizátort, vagy hengerfejesé fűtöd a motort. Létezik megoldás opeloknál elektronikával is amivel kísérletezik egyik gyártó, de még nincs forgalomban mert állítólag még tesztelik.
Lényegében skoppal kellene lemérni az adott jelet és meg lehetne "dupla" vezérléssel oldani lemásolva az adott eredeti ecu jelet, megtolva csakis a hold jelet. Létezik ez a megoldás és alkalmazzák is a tuningosok nagyobb befecsi cserénél ami többet tud szállítani de peak and hold vezérlésű az eredeti ecu pedig nem az.
Ez egy gyári átalakító abban az esetben ha alacsony impedanciás injector kerül a magas helyébe és a gyári ecu tönkre teszi ha nincs a jel átalakító beiktatva.
Nem tudom hogyan viselkedne egy ilyen elektronika központis opeloknál ahol már eredetileg is peak and hold jelet kapna, pedig sajnos nekünk csak ez a megoldás marad. http://www.extremepsi.com/store/images/d_6010.jpg
esetleg kép formátumba hátha berakja
"Igen az eggyel nagyobb injector jó megoldás de akkor is szegény marad a keverék mert nem mindig elég."
Akarod mondani: Igen, az eggyel nagyobb injektor jó megoldás lehet, de akkor is adódhatnak üzemállapotok, amikor az is kevésnek bizonyul. Mert általában a 12-13 százalék többlet elég részterheléses üzemben, de nagy gázadáskor, vagy 4000 feletti fordulaton már elszegényedhet a keverék. Ezt akartad mondani? Ha igen, akkor az rá a válaszom, hogy 12-13 százalék többletet még az ECU is képes odatenni. A nagyobb injektor épp azért kell, hogy gázadáskor se fogyjon el a tartalék kapacitás. Ha meg benzin kerül a rendszerbe, akkor a lambda jel alapján vissza kell hogy szabályozzon az ECU. Annyit gondolom, hogy vissza tud venni... Az alátétes nyomásemelés működik, de az már tényleg nem útszéli cserélgetős módszerrel. Mellékesen a C16NZ-m életében volt egyszer egy dugulás a visszatérő ágban, az üzemi 0,8bar helyett 1,8 bar nyomással ment, és a 6,4 helyett 8,4 litert fogyasztott benzinből. Ebből számomra most az jön le, hogy ahhoz képest, hogy több mint dupla volt a nyomás, egész jól vissza tudta fogni a nyitási időket az ECU. Természetesen a leírt peak and hold rendszer ismeretében a korrekt megoldás az inteligens átalakító lenne, ami ugyanúgy peak and hold rendszerben működne, de szélesebb nyitási tartományban. A másik megoldás pedig a gyári ECU program átírása. Mindenesetre, a legolcsóbb és legegyszerűbb megoldást kellene megtalálni.
Igen! szerintem jól kifejtetted.
Ecu véleményem szerint kb. 5% körüli eltolast +- tud produkálni keskeny lambdajel szabályozásnál, tehát a +13%+5% az jó Eco működésnek azaz szegény a keverék de elég hogy rángatás mentes legyen a működés, viszont lomha az autó. Tökéletes üzemhez (benzinhez azonos) kell az a 25-30% töblet üzemanyag! Nálam most nyomás emeléssel 15% túlfogyasztást mértem 300km en azaz spóroltam 1000 forintocskát, benzinnel 6-ezer etanollal 5-ezres (pesti út azonos menetdinamikával ahogy benzinnel is szoktam), viszont városi fogyim több lett, 100 km-en sok hidegindítás spór 200 forint. Szegény a keverékem és gyorsításnál lomhább, de leszabályzásig megy gond nélkül és 190-as tempóig is felment gond nélkül bár tovább tartott neki felgyorsítani mint benzinnel.
1.8 bar? csoda hogy ment! Ezek az injectorok(c14/16/18/N/Z max 1.2 bar nyomásik üzembiztosak, afelett agyon megváltozik a befecskendezés képe és be is ragadhat akkor vagy "bepisil" vagy bezárt állapotban beragad!!! nem azért volt az a dugulás? esetleg felragadt az injector?
Ekkora nyomásnál nem tudott annyit visszavenni az ecu-d ezért szerintem túl sokat evett!!!
A történet hosszú, de lényeg, hogy karbis motor helyett injektoros került be. Az átépítéssel tankcsere is járt (belső AC miatt), és annak alkalmával be sikerült toszkolászni egy régi gumi toldócsövet egy másik flexi benzincsőbe, és ráhúzni a bilincset. Ez csinált akkora visszatorlást. Lehet, hogy el is zárta a visszaágat, csak éppen a szivattyú nem bírt többet nyomni - még jó...
Miért ne ment volna? 13S leömlőjével, meg 13,5 bar végnyomásokkal a hengerekben? Viccelsz? Bika volt! Összegereblyéztem én a pacikat, már csak a C16SE befecsije hiányzik, meg a nagytárcsa elöl, hátul meg a Vectra GT tárcsás hídja. Mert ugye meg is kell zabolázni a lovakat... :yes:
Ha jól értem akkor nem központis hanem hengerenkénti átalakítás és nem C16NZ befecsi?
Közben számolgattam az injectorok között megvan a 15% + tehát C14NZ C18NZ befecsivel Eléri a 30% pluszt amit az ecu visszavesz és így jó is lehet, de C16NZ befecsije szerintem nem lehet elég a C14NZ ben csak + pici nyomás emeléssel mert szegény marad a keverék.
Nem, nem jól értetted, C16NZ a motorom, csak C16SE injektorsort szerettem volna rá vezérlővel együtt, de már érdekmúlás van.
Hát nézd, ha csak +-5%ot tud beleszólni az ECU, akkor megette a fene az egészet, mert akkor elmegy a réven amit a vámon nyerünk, ha fix 30%-ot odatolunk neki.
Másrészt ha a gyakorlati példámat nézzük, ugye 0,8 helyett 1,8 bar volt a rendszernyomás, vagyis 125 százalék többlet volt, ennek ellenére a fogyasztásnövekedésem csak 32 százalékos volt.
Hát igen, mi számolgatunk hogyan is lenne jó a zsebünknek na meg a négykerekünknek, de ők is számolnak hogy nehogy már nagyon megérje. Szerintem pofátlanul hozzáillesztik a benya emeléshez szó nélkül.
125% töblet szerintem nem lehetett mert a fúvóka nem bírta volna átereszteni azon a pici lyukacskákon valamint az ecu sem tudta volna kompenzálni és belefulladt volna az anyagba. A nyomás egy dolog az áteresztőképesség pedig tolható egy bizonyos határig. Tehát az a 32%+ fogyi volt a határ és ha még emeled a nyomást egy picivel akkor is lehet megmarad a 32% (fogalmam nincs hol a határ csak műszaki adatokra tudok hivatkozni ott pedig 1.2Bar a max ezeknél!). Másik dolog pedig a téli etanol amit én még nálunk nem láttam pedig E70 csökkentené a hideg indítási gondokat is!
A téli etanol nem gond. Hozzá kell számolni plusz benzint, és már ott is a 70-30 arány.
Egyébként, most is úgy tankolok, hogy 70%E85 30% 95-ös, ezekben a mínuszokban csak annyi volt a probléma, hogy kb. 1 percet járatnom kellett alapjáraton, hogy valamennyire melegedjen a motor, utána semmi gond sem volt. 50-50% esetén semmi különbséget nem vettem észre teljesítményben, fogyasztásban igen, de ott is minimális többlet fogyasztás volt, 6l helyett 6.8l... Rengeteget megyek sajnos, és nem is mindig tudok etanolt tankolni, egyrészt nincs nálunk kút, másrészt, ahol tudok, ott sem mindig van, ugyanis rendesen ráharapott mindenki. Tehát rá vagyok kényszerülve néha a tiszta 95 tankolásra, de eléggé sokszor azért tudok rendesen is etanolt tankolni. ezért kéne nekem olyan megoldás, hogy néha a rendes 100% 95-ös fog a tankban landolni. Ezért is gondolkodom, csak eggyel nagyobb injektor belepakolásában, és meg kell tapasztalni, hogy viselkedik az 1.4-es motor az 1.6 injektorral tiszta etanollal. (persze nem azonnal teletankolva, és a csomagtartóban ott lesz a 10L 95 is, ha esetleg nem tetszene neki.) Másrészt, ha már az injektor nagyobb, akkor már lehet, hogy érdemes az ECU-t is kicsit módosítani, a kettő együtt már jó eredményt kell, hogy adjon. 15% injektálási többlet, amit vissza tud venni szükség szerint az ECU ill. erre még tud kicsi többletet adni hidegen, indításkor, ha jól sejtem. Ha pedig csak benzin megy bele a lambda szonda úgy is beleszól a keverék képzésbe, és visszavesz a fecskendezési időből. Amennyit megyek, még az 50-50% E85 és 95 keverékkel is jobban megéri, hosszú utakat futok, úgyhogy nekem a városi közlekedés nem okoz túlzott többletet. Tankonként így is minimum 2000 pénz spórolás van, évi 40.000km futásnál a többlet fogyasztás kalkulálása után is jelentős megtakarítás. Ezért is akartam egy elektronikát, hogy tiszta E85 legyen a kocsiban, mert még beszereléssel is megéri. De, ha igaz, hogy öli a központi injektort, akkor meggondolom, hogy vegyek-e egy eTune-t. (a többi igazából nem tetszik) De az injektor cserés játékot kipróbálom, ha olcsón kapok egy C16NZ motorhoz valót. (ígértek egyet kipróbálni..) Ha beválik, akkor már van értelme az ECU programba belenyúlni kicsit. Amúgy a kocsi egy Corsa B 1.4 i
Én is magam keverem E70-re mert el sem indul manipuláció nélkül -10 fok alatt. Szerintem C16NZ befecsi szódával elmegy E85-el bár szegény lesz a keverék és ha nem rángat és pörög rendesen 4000 fölött is akkor használható. Ha van rá mód és kapsz egy befecsit próbára ne habozz. Én sajnos nem tudom megoldani mert C18NZ beficsitől nincs nagyobb mono point. Viszont benzinnel többet fog fogyasztani és viheted a másik kanát amiben etanol van. Elég nehéz tuti megoldást találni, ki kell tapasztalni. Amennyiben ritkán tankolsz etanolt nem biztos hogy jó megoldás a befecsi csere bár 5 perc alatt berakhatod a régit ha csak benzint találsz a kúton (injector csere minden alkalmával ki kellene cserélni a két gumi tömítő gyűrűt elvileg!).Elektronikai eltolás nekünk még nem megoldott, ha lesz nem lesz olcsó.
Itt inkább a ritka benzin tankolás lenne, és elsősorban Etanol üzem. Azért eddig mindig sikerült valahol tankolnom.
(Celldömölk, Veszprém, Győr, Székesfehérvár, ritkán Bábolna, itt tudok, A leggyakrabban Veszprémben ill. Fehérváron tudok tankolni, itt ha mennem kell, ezeken a városokon átmegyek szinte mindig.) Közben felmerült még egy kérdés... A központi injektoros autókat át lehet alakítani hengerenkénti injektorosra? (komplett ECU cserével persze...)
Akkor esetleg C16NZ befecsivel talán E80 arányban nyáron, télen pedig E65 arányban lehetne keverni. Ki kell tapasztalni de tuti jobban menne nagyobbal. Ezeknél a nagy vagy közel nagykorú autóknál nem biztos hogy megéri átalakítani hengerenkéntire, bár megoldható ha a haverod a bontós, mert ha nem piszok sokat kérnek érte. bontóban csak injector kb 10-15 ezres, sajnos én már tudom...
A másik probléma a túl nagy távolság az injektor, és a hengerek között, tehát hidegben kicsapódik az etanol.
Elgondolkodtam egy előfűtő megoldáson az injektor, és a torkok között, plusz beburkolni valamilyen hőszigetelő anyaggal. A fűtés kétféle módon menne, egy gyors felfűtés, és utána egy hosszabb kis energiájú fűtés, míg meleg nem lesz a motor. Persze termosztáttal figyelve, nehogy túl meleg legyen. A fűtő eszközön még agyalok, mivel tudnám megvalósítani a vezérlése már gyerekjáték lenne.
Ezen már én is gondolkodtam, fűtőszál ráteker és beburkol üvegszálas párnába De nem olyan vészes mert ha nem indul elsőre majd másodikra, azért kell elsőre jól megitatni mert a kicsapódott szesz elpárolgása elég hogy másodikra beinduljon, na meg E70 akkor -20 fokban is beindul hőgomba manipulációval! Beindulás után már nem csapódik le a szesz!
Sziasztok !
Lenne egy elméleti kérdésem. Most itt mindenki azon fáradozik hogy az etanol miatt több üzemanyagot juttassunk az égéstérbe, viszont az egyik hozzászólásban valaki azt mondta illetve mellékelt egy rajzot is hogy a HHO miatt csökkenteni kel az időt. Most jön a barba-trükk. Etanol+HHO. Elméletileg megoldódik a hidegindítás, és a többlet üzemanyag kérdése is. Mit szóltok hozzá ? Elég spórolós lenne. |
Bejelentkezés
Hirdetés |