Fórum témák
» Több friss téma |
Hali Mindenkinek!
Lenne egy kérdésem.Van egy ősrégi 220/110 voltos motorom.Ezt szeretném felhasználni barkácsköszörűnek.Ez még régebben be volt kötve de nem emlékszem rá hogy is volt.Mellékelek róla képeket,hátha valaki tudna segíteni.Nekem a 220 voltos bekötés kellene. Előre is köszi.
Kiegészítésként még annit tudok,hogy egy elektromágnes volt a segéd az indításnál és a terhelésnél.Ez a relé sajnos már nincs meg,lehet-e helyettesíteni kondival és ha lehet akkor milyennel?A mellékelt kondi az jó lehet?Vagy esetleg régi centrifuga kondi?És módosítottam a képeket.Azokat is csatolom.
Szia !
Ott a fotón a bekötés.Átkötés U-Y1, vagy U-Y2 között, a forgás iránya miatt.Betáp:U-X ponton. Indtás X-Y2 között. Ment volna ez Neked egyedül is... Üdv! Luki
Szia!
A 220V a piros-zöld vezetékre, és az U jelzésű kék vezetékre megy. Az indítórelé tekercse a piros-zöld vezetékre és a piros vezetékre megy. Az indítórelé kimenete pedig a sötétebb kék vezetékre megy.
Na jó,de mi az az x pont?Ez okoz nekem dilemmát.Nem vagyok nagy elektromos guru.(Sőt).Mi az az átkötés?Fentebb módosítottam a kérdésemet légyszi azt még olvasd át kérlek.
Köszi!
Ha nincs indítórelé a piros-zöld vezetékre nincs szükség.
A 230V-ot a kék és a piros vezetékre kell kötni a kondenzátort pedig a piros és sötétebb kék vezeték közé. Mivel ez a motor nem üzemi kondenzátoros üzemre készült, a kondenzátorral érdemes sorba kötni egy nyomógombot, hogy csak indításkor legyen bekötve az áramkörbe.
Az X csak egy kötőpont, azért van, hogy az indítórelé és a bejövő vezeték ne a levegőben legyen kötve.
úgy hiszem akkor mostmár így rendben lesz.
Köszönöm Nektek a segítséget. Sziasztok!
Szia !
Ez egy régi mosógépmotor, ha nem tévedek. A dobozfedélben ott van a bekötés lerajzolva, jelölve a bekötési pontokkal. Tehát: A rövidzár lemezt bekötöd az Y1-és U pont közé. A 230V-ot az U és X pontra kötöd. A védőfőldet mindenképp bekötni a fémházra! A relés inditás az x-y2 pontokon történik. Ha ebből nem esik le a bekötés ,akkor feladom. Üdv! Luki
Hali
Hosszú távon nem látok neki sok jövőt ,de csak azért mert a névleges hálozati feszűltség, Magyarországon, 230 volt.
Azt a 10 V túlterhelést el fogja viselni. Még +10%-ot is kibírna.
Szia!
Kondi nem kell! A bekötést mellékelem. A zöld alatti piros vezeték nem kell, hogy ne zavarjon a bekötésben, vágd le. A segédfázist nyomógombbal kell megoldani a rajz szerint. Az átkötést az X és V2 közé építsd ki, így kényelmesen feltudod használni a kötési pontokat.
Hali!
Köszi a segítséget.Most egyenlőre kondi nélkül raktam össze mert akárhogy kötöttem nem volt segédfázis.Nem indult meg,csak kézi rásegítéssel.És nincs fix iránya.Szal bármerre indíthattam.Maga a mechanikai rész meg van.De egyenlőre a kézi indítással megy a köszörű korong.Holnap ha lesz időm akkor megcsinálom a rajzod alapján. Köszi! Ha végzek vele akkor jelzem az eredményt. Üdv!
Segédfázis nélkül bármerre indíthatod. ha kondival akarod az a 3µF-s kicsi lesz hozzá. Ha nem raksz kondit rá, a nyomógombbal csak óvatosan, ha jól emlékszem ehhez a motorhoz olyan relé volt amiben volt egy ellenállás a segédfázishoz.
Hali!
Igen volt benne egy ellenállás.És azt tudom hogy a relé mindig segített ha terhelve volt a motor (már ezelőtt is volt használva,de vagy 10 évet pihent).De sajna a relé nincs meg.
Én úgy tettem tönkre a motort, hogy a rossz relét lecseréltem egy nyomógombra, sajnos beragadt és nem vettem észre, nagyon rövid idő alatt túlmelegedett.
Nem árt, ha megbízható a nyomógomb..
De gondolom a nyomógombot 1-2 másodpercig kell csak megnyomni.
Akkor így pedig jobbra fog forogni ha az előző bekötést már megcsináltad. Csak a változtatást rajzoltam be!
Hali!
Köszi a segítséget.Eddig nem volt időm vele foglalatoskodni,de legkésőbb vasárnap megcsinálom így már akkor készre. Üdv!
van egy 220 voltos motorom ,4 kábel jön ki belölle sárga szinüek az egyik vastagabb a töbinél a motor 1100 w-os 2880/perc.kérdésem az lenne,hogyan tudnám ezt hálozatra kapcsolni?indito kondi van hozzá.kéne egy részretes leirás és rajz.megköszöném
Szia!
Először is, az adattáblán található betűket és számokat mond meg, talán úgy könnyebb lesz a dolgunk a bekötést illetően. Gondolom az 1100W és 2880f/p mellett más is olvasható lesz (OZF 80....) vagy valami hasonló.
Én is vettem egy 220/110 voltos motort. Kipróbáltam az ágrajz szerinti kötést és a motor nagyon hamar melegszik. Egy köszörűt hajtana meg ékszíjasan. Tudnátok segíteni hogy kössem be jobbos forgásirányba azaz óra járásával megegyező irányba. Aki tud képet is másoljon fel, hogy hogyan kössem. Üdv kinpet045e
Szia!
Idézet: „Kipróbáltam az ágrajz szerinti kötést és a motor nagyon hamar melegszik.” Milyen rajz szerint? Melyik bekötési módot próbáltad ki? Talán adhatnál valami segítséget a kapocsléccel kapcsolatban, hogy hogyan is néz ki. Talán egy fotó sokat lendítene előre a dolgon.
szia.
Ha az 1100 wattos motor imi kgst... akkor a motorból jön ki 2 vastagabb és 2 vékonyabb kábel ezt úgy kell kötnöd, hogy veszel egy sorkapcsot ha nincs a motorba ha van benne akkor úgy kösd hogy egy vékony és egy vastag egymásmellet legyen mint ahogy majd a képen látod. A forgásirányt úgy tudod változtatni ahogy a képen látod. Az ilyen típusú motorhoz 80-100 mf - es indító kondi való. Remélem sokat segítettem. Üdv.: kinpet045e
szia VIM!
Ma a motor végleg működésképtelené vált ugyanis a motort már az előző gazdája megkínozta. Ma széjjelszedtem és a tekercsek le voltak égve ezért melegedett olyan hamar. Segítségedet köszönöm. A mellékelt kép szerint kötöttem volna be.
szia.
Ha az 1100 wattos motor imi kgst... akkor a motorból jön ki 2 vastagabb és 2 vékonyabb kábel ezt úgy kell kötnöd, hogy veszel egy sorkapcsot ha nincs a motorba ha van benne akkor úgy kösd hogy egy vékony és egy vastag egymásmellet legyen mint ahogy majd a képen látod. A forgásirányt úgy tudod változtatni ahogy a képen látod. Az ilyen típusú motorhoz 80-100 mf - es indító kondi való. Remélem sokat segítettem. Üdv.: kinpet045e
Nem régen még osztottam az észt motor kérdésben, de most én kérdeznék:
Adott egy régi Tesla B400 magnó motorja. Ennek szeretném a fordulatszámát változtatni. Az adatai: 120V 3W Kondenzátor: 4u/150V n=2750n/m f=50Hz Ezt kb. 600n/m fordulaton szeretném működtetni. Ki is találtam hozzá egy kapcsolást. Úgy gondoltam ez egy 2 fázisú motor (merthogy 3 kivezetése van), és a segédfázist el kell tolni 90 fokkal. És itt ért a meglepetés! A kivezetések közötti ellenállás 200 Ohm körüli... Ebből arra következtetek, hogy ez egy háromfázisú motor, aminek a harmadik fázisát "előállították" egy kondenzátorral. Kérdéseim: - ismeri-e valaki ezt a motort? - jól következtetek-e a fázisszámra? - elképzelhető-e, hogy egy háromfázisú motort alkalmaznak ilyen módon egy olyan berendezésben, ami természetesen sosem működött 3 fázisról? - Ezt több tízezer készülékben akalmazták éveken át. Vajon miért ??? Mi lehet az oka? Azért a Teslánál nem voltak buta emberek... - vagy mégiscsak 2 fázisú...? Köszi.
A kapcsolási rajza választ ad a kérdéseidre. (Ez csak egy sima koszorútekercselés, ami olyan kialakítású mint a háromfázisú csillag, csak ennek belső elkötésű a csillagpontja.)
Ha jól látom, szimmetrikus 3~-ú 4 pólusú, szinkronfordulatszáma 50 Hz mellett 1500/ min.
A 600/ perc nagyon nagy szlippel lenne csak megoldható, nagy veszteségekkel, és esetleg a billenőfordulatszám alatti instabil tartományban működne. Frekiváltó ekkora motorhoz nem reális dolog. Próbáld ki, de nem sok értelmét látom, használj inkább más motort. |
Bejelentkezés
Hirdetés |