Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » 230/110 voltos motor bekötése
 
Témaindító: Emberke, idő: Márc 7, 2010
Témakörök:
Lapozás: OK   1 / 2
(#) Emberke hozzászólása Márc 7, 2010 /
 
Hali Mindenkinek!

Lenne egy kérdésem.Van egy ősrégi 220/110 voltos motorom.Ezt szeretném felhasználni barkácsköszörűnek.Ez még régebben be volt kötve de nem emlékszem rá hogy is volt.Mellékelek róla képeket,hátha valaki tudna segíteni.Nekem a 220 voltos bekötés kellene.

Előre is köszi.
(#) Emberke válasza Emberke hozzászólására (») Márc 7, 2010 /
 
Kiegészítésként még annit tudok,hogy egy elektromágnes volt a segéd az indításnál és a terhelésnél.Ez a relé sajnos már nincs meg,lehet-e helyettesíteni kondival és ha lehet akkor milyennel?A mellékelt kondi az jó lehet?Vagy esetleg régi centrifuga kondi?És módosítottam a képeket.Azokat is csatolom.
(#) (Felhasználó 1947) válasza Emberke hozzászólására (») Márc 7, 2010 /
 
Szia !

Ott a fotón a bekötés.Átkötés U-Y1, vagy U-Y2 között, a forgás iránya miatt.Betáp:U-X ponton.
Indtás X-Y2 között.
Ment volna ez Neked egyedül is...

Üdv! Luki
(#) lapose válasza Emberke hozzászólására (») Márc 7, 2010 /
 
Szia!

A 220V a piros-zöld vezetékre, és az U jelzésű kék vezetékre megy.
Az indítórelé tekercse a piros-zöld vezetékre és a piros vezetékre megy.
Az indítórelé kimenete pedig a sötétebb kék vezetékre megy.
(#) Emberke válasza (Felhasználó 1947) hozzászólására (») Márc 7, 2010 /
 
Na jó,de mi az az x pont?Ez okoz nekem dilemmát.Nem vagyok nagy elektromos guru.(Sőt).Mi az az átkötés?Fentebb módosítottam a kérdésemet légyszi azt még olvasd át kérlek.

Köszi!
(#) lapose válasza Emberke hozzászólására (») Márc 7, 2010 / 4
 
Ha nincs indítórelé a piros-zöld vezetékre nincs szükség.
A 230V-ot a kék és a piros vezetékre kell kötni a kondenzátort pedig a piros és sötétebb kék vezeték közé.
Mivel ez a motor nem üzemi kondenzátoros üzemre készült, a kondenzátorral érdemes sorba kötni egy nyomógombot, hogy csak indításkor legyen bekötve az áramkörbe.
(#) lapose válasza Emberke hozzászólására (») Márc 7, 2010 /
 
Az X csak egy kötőpont, azért van, hogy az indítórelé és a bejövő vezeték ne a levegőben legyen kötve.
(#) Emberke válasza lapose hozzászólására (») Márc 7, 2010 /
 
úgy hiszem akkor mostmár így rendben lesz.

Köszönöm Nektek a segítséget.

Sziasztok!
(#) (Felhasználó 1947) hozzászólása Márc 7, 2010 /
 
Szia !

Ez egy régi mosógépmotor, ha nem tévedek.
A dobozfedélben ott van a bekötés lerajzolva, jelölve a bekötési pontokkal.
Tehát:
A rövidzár lemezt bekötöd az Y1-és U pont közé.
A 230V-ot az U és X pontra kötöd.
A védőfőldet mindenképp bekötni a fémházra!
A relés inditás az x-y2 pontokon történik.
Ha ebből nem esik le a bekötés ,akkor feladom.

Üdv! Luki
(#) dizi válasza Emberke hozzászólására (») Márc 7, 2010 /
 
Hali
Hosszú távon nem látok neki sok jövőt ,de csak azért mert a névleges hálozati feszűltség, Magyarországon, 230 volt.
(#) zolika60 válasza dizi hozzászólására (») Márc 7, 2010 /
 
Azt a 10 V túlterhelést el fogja viselni. Még +10%-ot is kibírna.
(#) VIM válasza Emberke hozzászólására (») Márc 7, 2010 /
 
Szia!
Kondi nem kell! A bekötést mellékelem. A zöld alatti piros vezeték nem kell, hogy ne zavarjon a bekötésben, vágd le. A segédfázist nyomógombbal kell megoldani a rajz szerint. Az átkötést az X és V2 közé építsd ki, így kényelmesen feltudod használni a kötési pontokat.
(#) Emberke válasza VIM hozzászólására (») Márc 7, 2010 /
 
Hali!

Köszi a segítséget.Most egyenlőre kondi nélkül raktam össze mert akárhogy kötöttem nem volt segédfázis.Nem indult meg,csak kézi rásegítéssel.És nincs fix iránya.Szal bármerre indíthattam.Maga a mechanikai rész meg van.De egyenlőre a kézi indítással megy a köszörű korong.Holnap ha lesz időm akkor megcsinálom a rajzod alapján.

Köszi! Ha végzek vele akkor jelzem az eredményt.

Üdv!
(#) lapose válasza Emberke hozzászólására (») Márc 7, 2010 /
 
Segédfázis nélkül bármerre indíthatod. ha kondival akarod az a 3µF-s kicsi lesz hozzá. Ha nem raksz kondit rá, a nyomógombbal csak óvatosan, ha jól emlékszem ehhez a motorhoz olyan relé volt amiben volt egy ellenállás a segédfázishoz.
(#) Emberke válasza lapose hozzászólására (») Márc 7, 2010 /
 
Hali!

Igen volt benne egy ellenállás.És azt tudom hogy a relé mindig segített ha terhelve volt a motor (már ezelőtt is volt használva,de vagy 10 évet pihent).De sajna a relé nincs meg.
(#) lapose válasza Emberke hozzászólására (») Márc 7, 2010 /
 
Én úgy tettem tönkre a motort, hogy a rossz relét lecseréltem egy nyomógombra, sajnos beragadt és nem vettem észre, nagyon rövid idő alatt túlmelegedett.
Nem árt, ha megbízható a nyomógomb..
(#) Emberke válasza lapose hozzászólására (») Márc 7, 2010 /
 
De gondolom a nyomógombot 1-2 másodpercig kell csak megnyomni.
(#) lapose válasza Emberke hozzászólására (») Márc 7, 2010 /
 
Ameddig felpörög.
(#) VIM válasza Emberke hozzászólására (») Márc 12, 2010 /
 
Akkor így pedig jobbra fog forogni ha az előző bekötést már megcsináltad. Csak a változtatást rajzoltam be!
(#) Emberke válasza VIM hozzászólására (») Márc 12, 2010 /
 
Hali!

Köszi a segítséget.Eddig nem volt időm vele foglalatoskodni,de legkésőbb vasárnap megcsinálom így már akkor készre.

Üdv!
(#) extre válasza Emberke hozzászólására (») Márc 20, 2010 /
 
van egy 220 voltos motorom ,4 kábel jön ki belölle sárga szinüek az egyik vastagabb a töbinél a motor 1100 w-os 2880/perc.kérdésem az lenne,hogyan tudnám ezt hálozatra kapcsolni?indito kondi van hozzá.kéne egy részretes leirás és rajz.megköszöném
(#) VIM válasza extre hozzászólására (») Márc 20, 2010 /
 
Szia!
Először is, az adattáblán található betűket és számokat mond meg, talán úgy könnyebb lesz a dolgunk a bekötést illetően. Gondolom az 1100W és 2880f/p mellett más is olvasható lesz (OZF 80....) vagy valami hasonló.
(#) kinpet045e hozzászólása Márc 24, 2010 /
 
Én is vettem egy 220/110 voltos motort. Kipróbáltam az ágrajz szerinti kötést és a motor nagyon hamar melegszik. Egy köszörűt hajtana meg ékszíjasan. Tudnátok segíteni hogy kössem be jobbos forgásirányba azaz óra járásával megegyező irányba. Aki tud képet is másoljon fel, hogy hogyan kössem. Üdv kinpet045e
(#) VIM válasza kinpet045e hozzászólására (») Márc 24, 2010 /
 
Szia!
Idézet:
„Kipróbáltam az ágrajz szerinti kötést és a motor nagyon hamar melegszik.”

Milyen rajz szerint? Melyik bekötési módot próbáltad ki? Talán adhatnál valami segítséget a kapocsléccel kapcsolatban, hogy hogyan is néz ki. Talán egy fotó sokat lendítene előre a dolgon.
(#) kinpet045e hozzászólása Márc 25, 2010 /
 
szia.
Ha az 1100 wattos motor imi kgst... akkor a motorból jön ki 2 vastagabb és 2 vékonyabb kábel ezt úgy kell kötnöd, hogy veszel egy sorkapcsot ha nincs a motorba ha van benne akkor úgy kösd hogy egy vékony és egy vastag egymásmellet legyen mint ahogy majd a képen látod.
A forgásirányt úgy tudod változtatni ahogy a képen látod. Az ilyen típusú motorhoz 80-100 mf - es indító kondi való.
Remélem sokat segítettem.
Üdv.: kinpet045e
(#) kinpet045e hozzászólása Márc 25, 2010 /
 
szia VIM!
Ma a motor végleg működésképtelené vált ugyanis a motort már az előző gazdája megkínozta. Ma széjjelszedtem és a tekercsek le voltak égve ezért melegedett olyan hamar. Segítségedet köszönöm.
A mellékelt kép szerint kötöttem volna be.
(#) kinpet045e válasza extre hozzászólására (») Márc 29, 2010 /
 
szia.
Ha az 1100 wattos motor imi kgst... akkor a motorból jön ki 2 vastagabb és 2 vékonyabb kábel ezt úgy kell kötnöd, hogy veszel egy sorkapcsot ha nincs a motorba ha van benne akkor úgy kösd hogy egy vékony és egy vastag egymásmellet legyen mint ahogy majd a képen látod.
A forgásirányt úgy tudod változtatni ahogy a képen látod. Az ilyen típusú motorhoz 80-100 mf - es indító kondi való.
Remélem sokat segítettem.
Üdv.: kinpet045e
(#) elektrorudi hozzászólása Júl 18, 2010 /
 
Nem régen még osztottam az észt motor kérdésben, de most én kérdeznék:
Adott egy régi Tesla B400 magnó motorja. Ennek szeretném a fordulatszámát változtatni. Az adatai:
120V
3W
Kondenzátor: 4u/150V
n=2750n/m
f=50Hz
Ezt kb. 600n/m fordulaton szeretném működtetni.
Ki is találtam hozzá egy kapcsolást. Úgy gondoltam ez egy 2 fázisú motor (merthogy 3 kivezetése van), és a segédfázist el kell tolni 90 fokkal.
És itt ért a meglepetés! A kivezetések közötti ellenállás 200 Ohm körüli...
Ebből arra következtetek, hogy ez egy háromfázisú motor, aminek a harmadik fázisát "előállították" egy kondenzátorral.
Kérdéseim:
- ismeri-e valaki ezt a motort?
- jól következtetek-e a fázisszámra?
- elképzelhető-e, hogy egy háromfázisú motort alkalmaznak ilyen módon egy olyan berendezésben, ami természetesen sosem működött 3 fázisról?
- Ezt több tízezer készülékben akalmazták éveken át. Vajon miért ??? Mi lehet az oka? Azért a Teslánál nem voltak buta emberek...
- vagy mégiscsak 2 fázisú...?
Köszi.

Magnó.jpg
    
(#) VIM válasza elektrorudi hozzászólására (») Júl 18, 2010 /
 
A kapcsolási rajza választ ad a kérdéseidre. (Ez csak egy sima koszorútekercselés, ami olyan kialakítású mint a háromfázisú csillag, csak ennek belső elkötésű a csillagpontja.)

B400.JPG
    
(#) Gergő81 válasza elektrorudi hozzászólására (») Júl 18, 2010 /
 
Ha jól látom, szimmetrikus 3~-ú 4 pólusú, szinkronfordulatszáma 50 Hz mellett 1500/ min.
A 600/ perc nagyon nagy szlippel lenne csak megoldható, nagy veszteségekkel, és esetleg a billenőfordulatszám alatti instabil tartományban működne.
Frekiváltó ekkora motorhoz nem reális dolog.
Próbáld ki, de nem sok értelmét látom, használj inkább más motort.
Következő: »»   1 / 2
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem