Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Motorgyújtás
Hali én nekem annó mikor babetta gyuszival probálkoztam ETZ-men elősször az volt a bajom, hogy a lend kerék kijjeb ált az alaplaphoz képest mint a babettán és gyenge volt a jel ezt kiküszöböltem beálítottam 2,8 ra és már indult is rugásra. persze lefényképezem majd és rakok fel képeket.
Tegyél rá graetz hidat.és igy mérd meg ,hogy rúgásra mennyire tölti fel a pufferkondit.
oké ki probálom.
Üdv! Össze raktam az MZ-met, de sajna nem akarja az igazat!! Szerintem a lendkerék is jól van elhelyezve és már csak az elektronikára tudnék gondolni
![]() ![]()
a gyújtásrendszeredről rakhatnál fel valamit..már nem vok képbe hogy mit raktál össze..
miről kapja a tápot?? gerjesztőtekercs?? csá
Na ez kimaradt
![]()
Üdv szakemberek!
Az internetet bújva ráleltem valamire ami számomra igen érdekes. Léteznek 2 illetve 4 ütemű motorokhoz úgynevezett univerzális programozható gyújtások./programozható CDI/ A gond csak az hogy részletesen nem találtam semmit. Tud valaki erről többet./megépítés,programozás stb/ Az tuti hogy PIC-re épül.A hozzávaló programba pedig csak be kell írni az ütemszámot a jeladó pozícióját,hogy felfutó vagy lefutó ágra gyújtson,lehet a max megengedett fordulatot megadni. Szóval tud erről valaki valamit? Azt tudom hogy ordas sokba kerül egy ilyen /300-500 EURO/
csá
ha az a 10n és a 330 ohm párhuzamba van .. azaz, ha a 330 ohm és a 10 ohmos soros ellenállásokkal van terhele a jeladó.. az túl kicsi 340 ohm, nagyon beterheli a jeladót szal 1K szerintem is.. a másik, hogy a gerjesztőtekercsnek csak egyik félperiódusa terhelt.. a másikba nagyon megszaladhat a fesz rajta, és átütheti a tekercs szigetelését... tönkremehet.. szal és 2 utas egyenirányítást javasolnám .. vagy a másik félperiódust is megterheled egy soros dióda + ellenállással én rakok zennert is a jeladó utáni jelformáló ák.-be, mer minnél nagyobb a fordulat annál nagyobb a jeladó fesze.. csá
Értem mit mondasz, na itt a kapcsolásom! Ha megkérhetnélek ezt ki tudnád egészíteni ahogy nekem jó lenne a Babetta gyújtáshoz?? Előre is köszi Kurty!
Szia!
Te programozható előgyujtású CDI-t láttál. A jó hír, hogy itthon is gyártanak ilyet. A fórumot átkutatva meg is találod majd. n*10 ezer forint. Nézzd át a fórumot. Nem kell neked külföldi CDI, ha van jó magyar! ![]()
csá
én nemigen hiszek ezekben a PIC-es gyújtásokban.. egyszer a vevő honnan a jó retekből tudá, hogy mikor, hol kellene gyújtani a motornak.. csak futópadon lehet belőni.. de az sem csak fordultaszámfügőő, minél több a változó amit figyel a cucc, annál jobb ![]() levegő hőmérséklete, páratartalma, motor hőmérséklete.. meg a benya minősége, (kipuff károsanyagtartalma, ha már futópad..) :yes: ![]() tehát sztem soktízezreket nem ér meg... én is gondolkoztam egy "analóg" előgyújtásszabályozón.. ami csak a fordulatszám föüggényében állítaná az előgyuszit simsonra ![]() ![]() ![]() remélem működni fog... csá
Hali! mézz körül a www.szocimotoros.hu oldalon énnekem eggy 250es etzn van ijen de az nem cdi hanem sima tranzisztor+ gyári etz Hall jeladó a tuning fejlesztés menübenm találsz direkt előgyujtás szabályzót is meg találsz eggy elektronikus gyujtás építési leírást és annak a végén ott van az előgyujtás szabályzó építési leírás is meg a pichez a progik is.
Én megvettem azt a kisiiparit amit ott reklámoznak és csodákat müvelt az ETZ-vel.
Köszi a tippet.Mennyi volt a kész "kisipari" gyújtás?
Hali! én 11E ért vettem de használtan.
úgy tudom hogy 13-15 körül árulják az ujjat.
Sziasztok!
Szeretnék egy elektronikus gyújtást készíteni egy gs 850-es suzukihoz. Találtam egy kapcsolást (mellékelve) de az hall jeladós. Nekem viszont megszakítós rendszerből kellene a jele vennem. Tud valaki segíteni abban, hogy a mellékelt rajzon mit kellene átalakítani? Ugye jól gondolom, hogy az X2-1 és X2-2 kapcsokra megy a gyújtó trafó? Előre is kösz.
Hali! Én ezt építettem meg ETZmre és nagyon jól müködik vele igaz hall jeladóval de szerintem megszakítóval is ugyanúgy müködik mert a hall is testet kapcsol jelnek. ez lefutó élen ad szikrát ugyhogy jónak kell lkennie megszakítóhoz is .:http://www.freeweb.hu/e-gyujtas/kapcs_1h.jpg
Az alkatrésztlistán a pirossal írt dolgok kellenek a 12 voltos rendszerhez. UI: a kondit kösd le a megszakítórol mindenképp!
Hello!
Picikét énis nézelödtem PIC-es gyújtás ügyében.. Namármost 2 üteműre teljesen felesleges.. A 2 ütemű motornak nemnagy függösége van az elögyújtástól (elég ha mindig egy pontos értéken áll) 4 ütem esetében már nem így van ... Oda feltétlenül kell az előgyújtás szabályozás. A PIC nek a müködése a következő. A mindenkori fordulatszámból tudja (melyet a jeladóról szed) hogy mennyi a fordulatszám. Ekkor a megadott fordulatszám értékhez tartozó késleltetést rakja az alap jelhez és az idő elteltével gyújt. Kis késleltetés nagy előgyújtás.. Annyit kell még átalakítani mechanikailag hogy a jeladó jóval elöbb kapjon jelet mint hagyományos üzembe (PIC is késleltet továbbá akkor pontosabban, és szélesebb spektrumba állítható) http://www.sportdevices.com/ignition/ignition.htm Itt van program is meg minden egyébb leírás.. De ha még pontosabbat szeretnénk akkor kellene egy légtömegmérő és ha sokat szív (sok benzinnek nagyobb az égésí ideje ) akkor növeli az előgyújtást.. Sajna én nem értek a PIChez pedig biztos nekiállnék mert nekem is kellene a mocimra..... És ha kiszámolod nemnagy összeg (PIC a húzos meg a tirisztor a többi filléresnek tekinthető) Idézet: „A 2 ütemű motornak nemnagy függösége van az elögyújtástól (elég ha mindig egy pontos és állandó értéken áll)” ez így nem teljesen igaz... legalább annyira kell neki az elgysusziállítás, mint a 4 üteműnek (sőtt még jobabn is .. mivel kb kétszer akkora a fordulatszámtartománya, mint a 4 ütemnek...) persze az más kérdés, hogy elmegy egy fix beállított értékkel is... DE akinek van/volt szocimotorja az nagyonjól tudja, hogy az előgyusziállítás eléggé macerás dolog.. mivel a RPM tartomány felső 2/3--3/4 szakaszában kellene jó helyen lenni, így az alsó szalkaszon a motor nem ad full nyomatékot... ha egy zweitaktra előgyusziálítő cuccot tesz valaki akkor érezni fogja ... a különbség ég-és-föld.. mert ugye alacsony fordulaton is húúúz a gép... persze 2T pöcsköszörüknél (robogó ![]() csá
Hali átalakítottam a fet-es gyuszit úgy ahogy írtad és müködik is csak marha forró a fet. babetta trafóval és6 voltos aksival kisérleteztem miért lehet ez a melegedés? ja annyi hogy a panelra nem raktam egyenirányítót mert aksirol fog menni és külön csináltam neki töltést a próba alatt csak aksit használtam töltés még nem volt rákötve. Valami ötlet a hibára?
Helló!
Az oldalra már én is rátaláltam.van még pár dolog ami nem tiszta,de ha időm lesz belevetem magam. Az alkatrész árakról ![]() BT151 tirisztor 230 Ft.Szóval ez a két úgymond húzós anyag van a kapcsolásban.A többi összesen talán van még 500 Ft is. Tervezem a megépítését tesztelését. A tapasztalataimról beszámolok. Üdv
Véleményem szerint kevés a 6 volt-nem nyit ki rendesen a fet ...ezért melegszik.
Hali! akkor melegedett amikor nem kapott jelet ha adtam testet a jelre akkor levette a trafórol az áramot és ki is hült eggy kis idő után. van valami ötleted megoldás képp???
Császtok!! Kicseréltem a 333ohm-os ellenállást a gyújtáselektronikámban 1k-sra. És naon jó lett!!!
![]() ![]() ![]()
Igen, akkor melegszik/folyik az áram amikor éppen H szintet kap a FET (A megszakítós gyuszi működését utánozza). Szerintem is kevés az a 6V oda, és nem nyit ki eléggé a FET, Próbáld meg szerintem 12V-os akkuról (persze a megfelelő alkatrész értékekkel)
Császtok! Egyik rajzot módosítottam szerintetek ez működne?? Csak simán jeladóval meglehetne hajtani a fetet??
Ez működne.... de csak HALL IC-vel. (meg 1-2 hba kijavítása után)
Ismerős ez az SU161 meg FET párosítás .... ![]() A jeladótekercsnek itt ekkor kéne vagy 12V-ot szolgáltatnia, ráadásul utána kéne valamit kötni ne színuszjellel hajtsa meg a trafót. A trafót meg nem a stabkocka utn kell kötni mert nem bírja el. A trafó felvesz vagy 2A-t. A trafónál nem tudom mit keres az a földelés...
Hali! 12v-al megy a gyujtás. csak nekem 6v-ot tölt a moci. használtam 12v-os akuval csak pár óra alatt lemerült és megált a gép. azért kellet volna ezt 6 v-ra alakítani mert méretre is kicsi és egyszerü. na mindeggy akkor marad a tranzisztoros gyuszi.
Köszi a válaszokat mindenkinek.!!!
Üdv!Szeretnék építeni egy 12V-os gyújtótrafóhoz egy már kipróbált kapcsolást.A jeladó induktív.Ha tudna valaki segíteni megköszönném.Nézelődtem már itt a fórumon de csak hall-osat találtam.
A segítséget köszi előre is.
az attól függ, hogy milyen gyuszit akarsz..és mennyire bonyolultat, menynire vagy jártas az elektroba..
milyen tápok vannak a vason.. CDI sztájl = tirisztoros = kodenzátoros...(2Tre ajánlom) vagy hagyományos trafótekercsben tárolt energiás... sztem az induktív jeladó sokkal jobb mint a hall, nekem is induktív van le kell majd mérni a jeladón a csúcsfeszt (kb ra) meg a belső ellenállását... ---tulajdonképpen akármilyen gyuszit össze lehet hozni induktí jeladóal--- :yes: ..... csá
Üdv!
Szóval a motoron 12V-os akku van.Mivel az eredeti gyújtás hejreállítása igen költséges lenne,ezért vált szükségessé egy teljesen új gyújtás megépitése. A jeledó induktív 2-4V közötti jelet ad le.Vásároltam egy Simson trafót ami ugye 1500 Ft és ehhez kell egy kapcsolás. A szempont csak annyi hogy megbízható legyen. Ne álljon le vele szegény haverom,ha már egyszer megkért hogy segítsek neki.Az elektronikai jártasságom azt gondolom elegendő./1992 óta elektronikai műszerész technikusként dolgozgatom mindenfelé/.Ha összekapnám magam kiagyalhatnék egyet,de annyi tapasztalattal már felvérteztem magam,hogy minden újonann tervezett dolognak vannak úgymond gyermekbetegségei.Ezt szeretném kiszűrni.Legyen egyszerű,megbízható és persze olcsó is.Köszi. |
Bejelentkezés
Hirdetés |