Fórum témák
» Több friss téma |
Az indulás után egy megszabott ideig (cca. 2 perc) mindig a legkisebb teljesítményen megy, utána kapcsol magasabb fokozatra.
Ennek is biztonsági oka van. Ha nincs elegendő hőelvétel (A stabil keringés kialakulásához is idő kell!) nagy induló teljesítménynél a kazán károsodna mielőtt a vezérlés vagy a biztonsági rendszer le tudja állítani. A biztonsági idő letelte után a vezélés kialakításától függő módon szabályoz, előremenő hőmérséklete.
Már kérdeztem valakitől, hogy hogyan lehet kiiktatni, illetve rövidre zárni a biztonsági hőmérséklet érzékelő biztonsági kapcsolóját, hogy ki tudjam szűrni ennek az esetleges hibáját. Tudod erre a választ?
Mivel nem igazán elektromos a hibára irányuló hozzászólás, most csak a képeket mutatnám meg. De előre bocsátanám, azt az INTELMET, hogy ha nem kellően vagy jártas a műszaki dolgokban, akkor ne nyúlj hozzá! Tudom, hogy sokba kerül a fenntartása, de irónikusan fogalmazva és sértődés ne essék...ha vettél majmot, vegyél neki banánt is). Még egyszer szeretném leszögezni, hogy csak akkor nyúlj hozzá, ha felkészült vagy a témában, különben NE!
Köszönöm, megpróbálok nem hozzányúlni, mivel az ismeretek növekedésével egyenes arányban nő a bizonytalansági faktor is a hiba megtalálásához. Ezt sajnos erősíti még az a tény is, hogy - remélem senkit sem sértek meg vele - a leírásában a tágulási tartály 0,5 bar töltési nyomású, de ha ennél több, akkor erre kell levinni abban az esetben, ha növelni akarom a vízhozamot. Szóval egy kicsit el vagyok bizonytalanodva. A banán kérdésre válaszolva, abszolut igaz, de nem vagyok biztos abban, hogy a becsomagolt banán nem romlott-e, s a kihívott ismeretlen szerelő lelkiismeretes, jó szakember, vagy olyan át....ós.
A képeket köszönöm, az enyém nem biztos, hogy így néz ki, hétvégén leakasztom a burkolatot, és megnézem, hogy beazonosítsam az alkatrészek helyét.
Idézet: „a leírásában a tágulási tartály 0,5 bar töltési nyomású, de ha ennél több, akkor erre kell levinni abban az esetben, ha növelni akarom a vízhozamot.” No ettől féltem. Nem ezt írják! A tartály térfogata 6l és 0.75bár nitrogén van benne. A 0.5bár nyomás a nagy térfogatú fűtési rendszerhez tartozik (150l), az 1bár a kevesebbhez (111liter). A nagyobb vízmennyiséghez 90fokon nagyobb tágulás tartozik, ezért kisebb nyomás szükségeltetik, vagyis több hely kell neki a tágulási tartályban ahhoz, hogy megfelelően expandáljon a rendszered. A kis táblázatocska tájékoztató jellegű a rendszer ismeretében, hogy mekkora nyomást kell előállítani a ballonban.
Az elhelyezése és kivitele tipusfűggő az adott kazán szervízkönyvében megtalálható.
Mindenesetre én semmiképpen nem javaslom a kiiktatását! Még ideiglenesen sem! A működését lehet méréssel ellenőrizni, (esetleg kiszerelve) kétség esetén inkább csere.
Akkor ezt is meg kell néznem, és lemérni a nyomást. Az én rendszerem kb. 100 literes.
Köszi. Mivel semmi hibajelzés nincs, ezért reménykedem abban, hogy nem a biztonsági kapcsoló kapcsol ki.
Ilyen típusú készüléked van?
Idézet: „Az én rendszerem kb. 100 literes.” Akkor 1.0bárnak kell lennie a nyomásnak hozzávetőlegesen.
Sajnos rosszul értelmeztem a tágulási tartály nyomásigényét, de ezt olvastam ki belőle. A leírás néha rossz, mint például az, hogy következetesen 40-60 C. fok tartományról ír a meleg víz ellátásnál. A szerelő direkt 75C-ra állította, ami a szabályzó gomb vízszintes állása. A LED-sor is ezt mutatja.
Hát nem egészen, mert nem KE-1, hanem sima KE, és a kezelőszervek más elrendezésben vannak az előlapon. A sematikus ábra sem pontosan olyan, de az alkatrészek és azok nevei biztosan stimmelnek.
Ebben sincs benne? Itt pedig prezentálva van az egész készülék belseje.
Ez nem olyan. A legnagyobb különbség, hogy az egész előlap leakasztható, a kezelőszervek elrendezése más, és a belseje is különböző. Két csavar meglazításával le tudom emelni a burkolatot, és lefényképezem a látványt. Megpróbálom még ma este feltenni a képeket. Addig mást mondani nem tudok.
Sziasztok!
Nagy reményekkel fordulok hozzátok és örülők, nekem egy RENOVA gázkazánom van,de a nyáron az volt a baj vele,hogy elkezdett a túlfolyónál csöpögni, /az elöző tulaj nyitva hagyta a vizcsapot/ hivtam ki szerelőt ö elzárta és minden ok lett volna de a nyomás rögtön folyamatosan elkezdet leesni és 0,6-nál ugye le is kapcsolt.újra hivtam a szerelőt azt mondta komoly baj lehet és sokba kerülhet./most válltam és most vettem ezt a lakást igy az anyagi helyzetem nem fényes/ ezért hagytam is,és mindig feltöltöttem és ok volt nagyjából minden a csöpögés is elmaradt és már ritkán esett le a nyomás is.De most elkezdett kattogni nagyon.a nyomás is ha felvan töltve 1,5 -ig akkor felszalad néha 3 barig is.hátha tud valaki jó ötletet mondani,mielött sokba kerülne nekem! köszi
Olvasd vissza a kiegyenlítőtartállyal kapcsolatos részeket!
Steve
Készítettem néhány képet, szerintem nem kell hozzáfűznöm semmit. Ha már kibontottam, lehúztam a panelről a hosszú csatlakozót, kontakt spray-val befújtam, az NTC és még 1-2 csati is kapott bőven, és ezek után szabályosan, lépésenként felfűtött, majd leállt egy idő után, és újra elindult egészen 60 fokig. Szépen dolgozott, az éjszakára beállított hőmérsékletet reggelre tartotta. Szóval van remény.
És még néhány kép....
Sziasztok!
Segítségeteket szeretném kérni. Van egy Danfoss Bhg 6.5.1 057h4060 vezérlőelektronikám, amin szétment egy dióda. Van esetleg valakinek ilyen, vagy tudna segíteni? Sajnos a cég nem válaszol az e-mailemre. Mellékelem a képeket Köszi!
Köszi a választ! de sajnos az első oldaltol elolvastam és nem találtam meg,bár lehet hogy elvesztem a sok paraméterek közt, igy még mindig nem tudom mi az a kiegyenlitő tartály és hol van és tényleg kezdő vagyok a kazánok terén.bár most annyit észre vettem ha a nyomás 2bar felett van akkor a kattogás minimalizálodik de akkor felszalad 3-ig is.és ha nem megy akkor szépen le is esik. vagy a tél múlna már el! előre is köszi!
ray
Hát, ha nem tudod, hogy mi az a kiegyenlítő tartály, akkor nagy hiba lenne a kazánodba nyúlnod!
Megpróbálok azért segíteni is, természetesen. Látatlanban nehéz véleményt mondani, de szerintem két, egymástól független hibája van a kazánodnak. Az egyik a víznyomás emelkedése fűtéskor, ami együtt jár a nyomás esésével lehűléskor. Ennek megértéséhez emlékezz iskoládra, ahol tanították, hogy a melegedő víz tágul. Mivel a fűtésed térfogata állandó, ezért ennek a táguló víznek valami rugalmas helyet kell keresni, ahol az elfér. Ez a hely a tágulási tartály. A tartályban a rugalmas elem pedig a levegő. Ez a levegőtöltet idővel megszökik a tartályból, ezért az nem látja el feladatát. Megoldás: a levegő pótlása! Ez elvileg egyszerű lenne, de emlékezetem szerint a Renova kazánban a tágtartály szelepét borzalmas helyre szerkesztette francia teremtője (ezért utáljuk Trianon óta a franciákat-mondta kollégám). A másik gondod pedig a kattogás. Szerintem ez a rosszabb. Leírás alapján nehéz behatárolni, de valószínűleg a hőcserélő dugulásából ered. Ennek jellemzője az hogy a vízhőfok emelkedésével egyre erősödik. A Renova bitermikus hőcserélőjű, ami dugulás szempontjából a legrosszabb. Ez egy "cső a csőben" rendszer, ami szűk keresztmetszeteket jelent. Ha még "időben" vagy és szerencséd is van, akkor a dugulás a kazántestből "kisavazható". Ehhez vegyszer, szivattyú és szakértelem kell, ezért szerintem sürgősen keress egy jó szervizt. Ezt legbiztosabban jó referenciák alapján találsz...... Ha már "kifutottál az időből", akkor a szutyok belesült a kazánodba, kisavazni reménytelen, sok pénzért csak kazántest csere maradt.
Nem vagyok szakértő csak lelkes laikusként én is tapasztaltam zörgő hangokat és a nyomás változását. Én azt tapasztaltam, hogy a tágulási tartály nyomása nagyon fontos az ingadozás szempontjából ( de ezt a rendszer nyomás megszűntetése után lehet a kazánban beállíítani a korábban mások által leírt módon ), a zörgő hangok nekem is voltak, a kisavazás nem szüntette meg. Most kezdek rájönni, hogy a kevés víz okozza! Ezt én nem gondoltam volna, hogy néhány deci víz hiánya ilyet csinál ( persze ha már a légtelenítés megvolt!), de most már biztos! Már féltem, hogy valami burkolt helyen szökik el a víz, de az ismerős megnyugtatott, hogy erős fűtési szezonban nem lehet észrevenni a szivárgást ( a gyengét !) . Valóban, a múltkori enyhe időben újra megtapogatva a radiátor csonkot az egyik radiátornál könnyezést tapasztaltam ( láttam a nyomát korábban is enyhe rozsdás nyomatként, de azt hittem a cső kezdett korrodálni ). Most húzgálom, javul a helyzet, de lehet, hogy tömítést kell cserélnem!
Remélem nem vezetlek félre, de szerintem Neked is érdemes megnézni ezt a lehetőséget! Steve
A kazánok sok okból képesek különböző zajokat produkálni. Ezek azonosításához tapasztalat, a kazán szerkezeti ismerete és elméleti tudás is kell.
Ezek hiányában nagyon mellé lehet nyúlni. Például az általad említett esetben, amikor a nyomás emelése csökkentette a kazánod zajosságát, a javulást okozhatta a kilégtelenítés, a nyomás emelkedésével megszűnő kavitáció. Az elégtelen rendszernyomás jelentősen csökkenti a szivattyú vízszállítását, ez kavitációval párosulva elégtelen hőelvételt okoz. És a kazán máris súgni, üvölteni kezd. De a kiadott zaj típusfüggő is, ezért a hiba megállapításához sok rossz kazánt végig kell hallgatni...........
Sziasztok!
Végigolvastam a bejegyzéseket, és látom, hogy nagyon okos emberkék vannak itt. Megpróbálom érthető módon leírni a problémát (hozzáteszem, én teljesen laikus vagyok a témában..): Egy BAXI ECO 20 FP kombi túrbós kazánról van szó. Előszőr nem jött a melegvíz, de a kazán működött, egy nap múlva már a fűtés oldalom sem jött a melegvíz , de a kazán sűrűn (félpercenként) ki-be kapcsolt. A végére már nem is kapcsolt be. A szerelő (mert azonnal hívtam) kicserélte az egyik vezérlő panelt. Állítólag nem pörgött fel a ventillátor a megfelelő fordulatra, ezért nem indult be. De a kazán csak nem gyújt be. A szerelő mindent átnézett, telefonos segítséget is kért.. és a végén itt hagyott a hosszú hétvégére melegvíz és fűtés nélkül....hogy majd gondolkodik... Ma megnézte egy eléggé ezemester villanyszerelő barátom. Ő azt mondja, hogy elektronikusan szerinte jó...Felpörög a ventillátor, az áram is eljut a mágnesszelephez (ami nyitja a gázt), levegő is van.. Kérem, hogy adjatok ötletet, hogy mit csináljak. Csak azt ne mondjátok, hogy vegyek egy másikat.... Köszönöm.
Valaki nem tudna segíteni benne? Fontos lenne. Köszi!
És mi a további történet? Működik már a kazánod, megcsinálta a márkaszervizes?
Most már teljesen kétségbe vagyok esve . Már negyedik napja küzdenek rajta, és semmi. Szerintük az alkatrészek, vezetékek, mikrokapcsolók... stb... egyenként jól működnek, de a kazán nem gyújt be.....
Mivel én teljesen laikus vagyok, és a párom is csak 998 mester (sajnos nem ért a kombi cirkóhoz és a számítógéphez)... így teljesen tanácstalanok vagyunk... Tegnap az mondta a mester, hogy valahol 480V-ot mért a kazánban. Azért szerintem ez nem lehet, mert csak egy fázis jön be a házba... és szerény tudásom szerint ennyi feszültség nem gerjed... Még szerencse hogy tavaly építettünk egy kandallót, mert már kihültünk volna . Szóval, fogalmam sincs, hogy mit tegyek...
Szia, azt kérdezném, hogy újrainditás előtt kell-e resetelned (Balra koppanásig a bekapcsoló gombbal), tehát vészleállással áll meg a kazán?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |