Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Gázkazán vezérlő hibák
Lapozás: OK   12 / 293
(#) Raszy válasza tenergy hozzászólására (») Márc 10, 2010 /
 
Sajnos nem tudok próba ntc-ben segíteni, de én azt mondom, hogy egy probát megér az ntc csere mert ha kimegy egy szerelő az komoly pénzeket fog elkérni!
(#) tenergy válasza Raszy hozzászólására (») Márc 10, 2010 /
 
Köszi, ez csak elvi kérés volt, viszont csináltam egy kísérletet: egy 12 k.ohmos potival helyettesítettem az NTC-t, úgy, hogy előtte kimértem az éppen jól működő kazán meleg állapotában az NTC-t - 6.3 k.ohm-os volt 45 celsius környékén-. Így tudtam szimulálni, és szabályozni a fűtést a trimmer állításával. Jól is ment, egy idő múlva kikapcsoltattam a szoba termosztáttal a fűtést, visszatekertem 12k.ohm-ra a potit, mintha kihült volna a víz, és kezdhetné a fűtést elölről, de 30 percig nem kapcsolt be, bármit is csináltam. Visszatettem az NTC-t, amin 13, 2 K.ohm-ot mértem hidegen, felcsavartam a termosztátot, nem indult el, majd 20 perc múlva, elkezdett fűteni. Szóval kicserélhetem az NTC-t, - a LÁNGŐR boltban 2660Ft a 10 k.ohm-os T335D1016 jelű-, ennyit szánnék is rá, ha nem válik be, akkor is, de szerintem nem ez a baj.
(#) Raszy válasza tenergy hozzászólására (») Márc 10, 2010 /
 
Buta kérdés de megnézted, hogy a termosztát kapcsol-e?
Milyen szobatermosztát van felszerelve? Probáltad rövidre kötni a szobatermosztátot?
Válasz.....
(#) tenergy válasza Raszy hozzászólására (») Márc 10, 2010 /
 
A termosztát típusa: Computherm Q3 RF, és kapcsol, amit lehet hallani, és kijelzi egy LED is, valamint van rajta egy direkt záró kapcsoló is, és régebben már azt is megcsináltam, hogy kivezettem egy kapcsolót, kihagyva a saját működését, de így sem volt jó. Szerintem abból kell kiindulnunk, hogy külső jel nélkül 10 perc múlva elindul, mintha az elektronikának kellene egy reset, de hogy ez miért nem azonnali eredmény, azt nem tudom.
(#) VIM válasza tenergy hozzászólására (») Márc 10, 2010 /
 
Szia!
Itt a használati útmutatóban a 7.2 szakaszban az összhangra hívják fel a figyelmet az rf. termosztátnál:"(mert nem hajlandó fűteni, reggelre viszont a beállított 21,5 C megvan tudom, hogy ez hülyén hangzik)".
A másik dolog ami fura:
Idézet:
„7. Ha néha jól működik, a fűtés leállása uán a szivattyú még 3 percet üzemel, annak ellenére, hogy a belső rendszer hőmérséklete már alacsony”
ezt olyankor csinálja, amikor nincs rendesen elzárva a feltöltő csapja és a fűtési kör tömörtelen a hálózat felé. Felmerül a kérdés, csináltál-e mostanában légtelenítést és utántöltést?
De említhetném még a szűrő elrakódását is, ami vízáramlási gondokat okozva nem megfelelő szabályzáshoz vezet. Ha valami fatális baja volna a készüléknek az kitudná jelezni.
VIM
(#) oldman válasza tenergy hozzászólására (») Márc 10, 2010 /
 
"visszatekertem 12k.ohm-ra a potit, mintha kihült volna a víz, és kezdhetné a fűtést elölről, de 30 percig nem kapcsolt be, bármit is csináltam."

A vezérlés korlátozza a ki-be kapcsolgatások számát, általában óránként 2-4 ciklusnál többet nem enged meg.

Miért?
Például, ha "takarékosságból" alacsony előremenő hőmérséklet állítanak be, a hőleadók (radiátor stb) az adott hőmérsékleten nem tudnak akkora hőmennyiséget leadni mint a kazán legkisebb teljesítménye.
A kazán ilyenkor nem tudja tartani a bállított előremenő hőmérsékletet és ha az meghaladja a beállított értéket, leáll. (cca. T+5 C°)
Amikor a víz kissé lehűlt (cca. T-5 C°) újraindulna és ki-be kapcsolgatással próbálná tartani a vízhőfokot. Ugyanez a helyzet ha lezárják a hőleadók egy részét.

Ez a mai lángmodulációs berendezések számára nem üzemszerű állapot ezért korlátozzák a bekapcsolások közti időtartamot bizonyos üzemállapotokban, az élettartam csökenés kivédésére.
(#) tenergy válasza VIM hozzászólására (») Márc 10, 2010 /
 
Szia VIM, köszi, hogy Te is foglalkozol a problémámmal. A termosztát jól működik, mivel vannak olyan pillanatai a kazánnak, hogy a kapcsoló jelre fűt, és a bekötést még "szakember" is ellenőrizte.
A szivattyú 3 perces működése: igen , töltöttem vizet a rendszerbe, de a zöld értéken belül, és utána elzártam a beeresztőt, szerintem ott nem szivároghat, mert akkor növekedne a nyomás. A szűrőt kitisztította a "szakember", de igazából nem is kellet, mert nem volt benne trutyi. Elég misztikus a dolog, nagy problémája nincs a készüléknek, mert hibát sosem mutat.
Mi lehet még?
(#) tenergy válasza oldman hozzászólására (») Márc 10, 2010 /
 
Kedves OLDMAN, de ha a visszamenő ág hőmérséklete még nem olyan magas, mert volt megfelelő hőcsere, akkor miért áll le a fűtés? A szobatermoszt jele még folyamatos, a szivattyú keringet, stb....
(#) tenergy válasza oldman hozzászólására (») Márc 10, 2010 /
 
Oldman, VIM, Raszy: olvastam, hogy " túl magas hőmérséklet esetén a biztonsági hőmérséklet határoló működteti a biztonsági kapcsolót.." Ezek nem lehetnek hibásak, illetve rosszul működőek?
(#) Raszy válasza tenergy hozzászólására (») Márc 10, 2010 /
 
A határoló is tud ilyen hibát okozni.!

A biztonsági határolót ha rövidre zárod kiderül, hogy az-e a hibás.
(#) VIM válasza tenergy hozzászólására (») Márc 10, 2010 /
 
i
Idézet:
„gen , töltöttem vizet a rendszerbe, de a zöld értéken belül, és utána elzártam a beeresztőt,”

Én azért mondtam ezt a dolgot, mert velem is előfordult ez az eset, mert van ilyen készülék a családban. Feltöltés után nem koppig tekertem be azt a kis fekete, hosszára kúpos elzáró alkalmatosságot és megkergült. A nyomás nekem sem ment ki a zöld sávból, még meleg állapotban sem.
Esetleg nincs nyomás az expanziós tartályban és ezáltal rugalmatlan a rendszered, amire a szivattyú így működik. A nyomásmérő csak tájékoztató jellegű, ami a tágulási tartály nyomását nem képes indikálni, azt magadnak kell elvégezni, a kazán víz alóli nyomásmentesítése utáni autós keréknyomás mérővel. Kb. 1-1.5bár-nak kell benne lennie, akkor működik rendesen a rendszer.
(#) oldman válasza tenergy hozzászólására (») Márc 10, 2010 /
 
A vezérlő nem a visszatérőt figyeli!

Az előremenő hőmérséletre van szabályozva, ha a visszatérőben jegesmedvék fürdenek, de az előremenő melegebb mint a beállított, a kazán akkor is kikapcsol.

Nem a túlmelegedés védelem, a normál vezérlés, ha már nem tud alacsonyabb teljesítményre szabályozni!
(#) tenergy válasza Raszy hozzászólására (») Márc 10, 2010 /
 
Köszi Raszy, kipróbálom hétvégén.
(#) tenergy válasza oldman hozzászólására (») Márc 10, 2010 /
 
Köszi "oldman", akkor honnan tudja a rendszer, hogy mikor kell még ráadni kakót, hogy melegebb legyen a víz? Mert egy ideig alapon dolgozik, és utána lendül bele, majd még erősebben, egészen a beállított - kb.:60 C fok- hőmérsékletig. Ekkor már a visszatérő is melegebb, de nem lehet több,mint 30-35 C.
(#) tenergy válasza VIM hozzászólására (») Márc 10, 2010 /
 
VIM, a tágulási tartályt még nem néztem, elég rossz helyre építették, de rávizslantok. Lehet, hogy ott van a baj?
(#) VIM válasza tenergy hozzászólására (») Márc 10, 2010 /
 
Hány éve nem néztél rá? Évente kellene, mikor a rendszer karbantartást csinálod. Csak a magad megnyugtatására. A rendszerben ha tiszta a víz (elvileg) akkor az is ki van zárva, hogy a háromutú szelepbe kosz került és nem jó felé megy a meleg víz. Szivattyú III.-ban van?
(#) Raszy válasza tenergy hozzászólására (») Márc 10, 2010 /
 
A tágulási tartály csak akkor hibás ha a hőmérséklet emelkedéshez nagy fokú nyomás emelkedés tartozik. Pl .:hőmérséklet változik 30 C-ról 70 C-ra a 0,5 bár nyomás növekedés megengedett. 2-3 báros növekedés már hibára enged következtetni. Kizártnak tartom, hogy a tágulási tartály ilyen hibát okozzon! (Vezérlőpanel és NTC-k lehetnek a hibásak valamint a határoló is)

Kérdés: nem volt mostanában villámcsapás vagy túlfeszültség az épületben, mert akkor a vezérlőpanel adta meg magát!
(#) tenergy válasza VIM hozzászólására (») Márc 10, 2010 /
 
Én nem szoktam karbantartani, most volt kint egy szerelő, aki tisztított, fújt, mosott, stb..., de a tágulási tartályt nem nézte, csak a visszatérő ágba helyezett ülepítőt, és szűrőt. Légtelenítést végzett, de nem volt levegős a rendszer. Egyszer - évekkel ezelött - volt ilyen gondom, de akkor buggyogott is eléggé.
A szivattyú állását nem tudom, ha este hazamegyek, megnézem.
(#) tenergy válasza Raszy hozzászólására (») Márc 10, 2010 /
 
Nem, nem volt, csak egy kéménybélelés, aminek a huzatját a FŐKÉTÜSZ ellenőrizte. A melegvizes rendszeremmel semmi gond, gondolom a füstgáz érzékelő ezt sem engedné dolgozni.
(#) tenergy válasza Raszy hozzászólására (») Márc 10, 2010 /
 
Most, hogy mondod, egy több percig tartó, erőteljes fűtés esetén - persze csak ha hajlandó fűteni - a nyomásmérő jócskán kitér a zöld sávból. Értéket most nem tudok mondani, de megnézem, amint hazaérek.
(#) tenergy válasza Raszy hozzászólására (») Márc 10, 2010 /
 
Hol, és hogyan kell a "biztonsági határolót" rövidre zárni?
(#) tenergy válasza Raszy hozzászólására (») Márc 10, 2010 /
 
És ami még érdekes: megfigyeltem, hogy egy kád teleengedése -forró vízzel- alatt a fűtés visszatérő cső nagyon felmelegszik, szinte forrósodik. Talán csak az égés közelsége viszi a hőt, vagy.....?
(#) VIM válasza tenergy hozzászólására (») Márc 10, 2010 /
 
Idézet:
„Most, hogy mondod, egy több percig tartó, erőteljes fűtés esetén - persze csak ha hajlandó fűteni - a nyomásmérő jócskán kitér a zöld sávból.”

És ez harapófogóval kellett kihúzni belőled! Nem tud hová tágulni a rendszered! A tágulási tartálynak el kell tudnia emészteni (be kellene fogadnia) a beállított értéket, de ehhez az ő belső nyomása a mérvadó, ami jelen esetben nincs. A biztonsági szeleped 2.5bár-s, éppen nem szólalt még meg.
(#) tenergy válasza VIM hozzászólására (») Márc 10, 2010 /
 
No ezt nem értem. Ez állítja le a fűtést akár 1 perc üzemelés után is, amikor még csak langyos a víz, és a nyomás is a zöld részben van? És mit jelent az, hogy a biztonsági nyomásom 2.5 bar.
(#) tenergy válasza VIM hozzászólására (») Márc 10, 2010 /
 
Van valamilyen visszacsatolása a nyomásnak, hogy ne tudjon elindulni a fűtés?
(#) Raszy válasza tenergy hozzászólására (») Márc 10, 2010 /
 
Igen van egy nyomás érzékelő benne de csak alacsony nyomásra tilt le, a magas nyomást a biztonsági szelep engedi el!
(#) VIM válasza tenergy hozzászólására (») Márc 10, 2010 /
 
A lefúvatási értéke a beépített szelepnek. Piros kupakja van és rá is van írva. Ezzel tudod tehermentesíteni a kazánt, elzárt csatlakozások mellett és megnézni a tágulásiban a nyomást. Ne kell leengedni a vizet ehhez a művelethez.
(#) tenergy válasza Raszy hozzászólására (») Márc 10, 2010 /
 
Az alacsony nyomásról tudok, egyszer - egy másik gyártmánynál - már tapasztaltam ezt a jelenséget. Feltöltöttük 1,2 bar-ra, és elindult. Azt hiszem Ariston volt. De mit kell csináljak a biztonsági szeleppel, illetve a tágulási tartállyal? Ennyire nem értek hozzá. Próbálgatni tudok ezt, meg azt, de mélyebbre hatolni a rendszerbe már nem tudok. Nagyon bonyolultnak tűnik, és sok a hibalehetőség. De persze nem adom fel, mert ez súlyosan zsebre megy, ezért minden tanácsot elfogadok, és persze KÖSZÖNÖK.
(#) tenergy válasza VIM hozzászólására (») Márc 10, 2010 /
 
Megtennéd, hogy a folyamatot elmesélnéd, hogy mit kell tennem, mire kell figyeljek, mit kell állítanom stb...
(#) filigran hozzászólása Márc 10, 2010 /
 
figyu h kell itt új témát nyitni??
segítsééég :oooo:
Következő: »»   12 / 293
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem