Fórum témák
» Több friss téma |
Hali!
Bocsi Bassmester, benéztem a dolgot ezzel a 6p3sz-el, Kócos mesternek van igaza! Ő nagyobb név a csöves szakmában én csak most kezdem Zsolti
Hali!
Semmi baj. Én totál láma vagyok még a csövekhez, ezért is kérdezősködök annyit és köszi mindenkinek aki segít. Elcsodálkoztam egy kicsit mondván, nehogy már csak annyit tudjon mint egy pár EL84.
Sorry mégegyszer
Kocos-nak azért volt egy mondata pár hsz-el feljebb, hogy a TDA-is jól szól, míg nem torzít. Ez szerintem minden IC-s végre igaz. Amíg csak egy igásló és hűen közvetíti az elő fokozat minden rezdülését és a hangzás kialakítását az elő fokozatra bízzuk, addig simán jó a félvezetős vég. Persze ha színezni akarunk, mint a csöves végnél is, akkor marad a cső. Nálam ez volt most a koncepció és szerintem elég jól bejött. De érdekes, feltekerve is jön elő némi dög, ahol már biztosan torzít a vég IC...Erre még nem jöttem rá, ha lesz időm méregetek, hogy mi is történik... Zsolti
Ez bizony így van :yes:
A TDA tortyogását úgy küszöböltem ki, hogy hidalt modulra cseréltem a szimplát (táp megbírja). Nem mitha nem lett volna elég a 60-70W, de hiányoltam a tisztaságot és a dinamikát. Ez aztán nem torzít semmit 100-120W környékén sem és jó nagyot oda lehet csapni neki, mert simán kiszólja. Borzasztó nagyot tud így szólni a Beta 10 -zel.
Szia! Szerintem meg lehet csinálni próbapanelon is ,nem fontos neki nyákot készíteni ,ezért a pár alkatrészért.
És ha netán nem tetszik a hangja csak szétbontod,és készítesz másik kapcsolást.
Szia! Igen, közben már összedobtam egy kartonpapírra
Egész jó hangja van.
Találtam egy aránylag egyszerű kombó rajzot, amibe jó a 6l6 és az EL 34 is. Szerintem jó lesz kiindulási alapnak, hacsak nem ajánl valaki jobbat.
Szerinted a torzító részétől (drive stage) mire lehet számítani? Nem kéne azt a csövet megduplázni, hogy zúzósabb legyen? Mit szólsz hozzá?
Hali!
Semmi esetre szerintem. Ahogy látom annyit tesz, hogy a V1B, V2B közé beiktat még egy fokozatot. Ez szerintem bőven elég lesz. Zsolti
Oké, akkor nem variálok rajta. Szerinted régi Regent-ből bontott zengetőtank jó lesz hozzá? Bár azt a részét, lehet hogy jobb lenne félvezetősre csinálni, az illesztő trafó miatt.
Hát a félvezetőshöz, ha megvan minden, akkor lehet célszerűbb. Vannak sematikok, nem is tudom, talán egyik másik fender deluxe erősítőben láttam hasonlót, hogy csöves dizájn, de a zengető már félvezetős, tehát megoldható...nem tudom, utána nézek!
Zsolti
Köszi, akkor átnézegetem a Fender rajzokat, hogy ők miként oldják meg a dolgot
Megnéztem...
Hát ez aztán nem kicsit van megbonyolítva. Az a Mesabugi azért valamivel letisztultabb dizájn. Majd lesz valami, ha másnem akkor kimarad a zengetőtank Köszi
Sziasztok!
Elkezdtem tervezni a nyákját az erőlködőnek, de hamar megis álltam, mert nemtaláltam egy jobbféle előerősítő kapcsolást. Olyanra lenne szükségem, ami 12V-ről üzemel és van benne 3 sávos hangszínszabályzó.
Googlébe beírva vagy 100at találtam.
Pár találat: Ebben van közép sweep is, tehát nem a szokványos mély,közép,magas, hanem egy potival még a közép frekvenciáját is tudod tologatni. Bővebben: Link Ez klasszikus aktív EQ, nem tudom milyenre lenne szükséged, én speciel ezeket nem szeretem. Ezen az oldalon találsz példákat a passzív tónus szabályozásra, 1,2,3 potis megoldásokkal. Bővebben: Link Ezeket erősítő fokozatok közé iktatod és kész a szabályozó. Ami fontos, kis impedanciáról hajtani, naggyal terhelni. Ez egy nagyon hasznos progi a passzív tónusokhoz: Bővebben: Link Itt egy- az utóbbi időben klasszikussá vált kapcsolás Bővebben: Link ennek az elő fokozatában látod, mire gondolok. Akár megépíthető ez is, a kimeneten a diódákat kicsit túl is lehet vzérelni és akkor betorzul, de semmibe nem telik "kitisztítani". A végfokozatra is kapsz itt egy tippet. Megoldható az egytelepes táplálása is, szóval egyszer 12V-ról is megnni fog. Egy újabb aktív kapcsolás gitárhoz: Bővebben: Link Pár ötlet, remélem tudtam segíteni és tudod : :google: Zsolti
Még egy jó forrás minden félvezetős erősítő építőnek:
Bővebben: Link Mentés másképp, mert 31mega, mire megnyitná pdf -ben lemenne a nap Mármint a linket megnyithatjátok, csak a .pdf nél legyetek észnél Zsolti
Sziasztok!
Hangoltam kicsit a felvételi miki áramkörömön, meg az új csövek nagyon jó irányba vitték el a fej hangját. Megpróbáltam amolyan brown-soundot kihozni, szerintem egész tűrhető lett, ahhoz képest, hogy DIY a mikrofon. Mi a véleményetek? Utómunkaként csak egy kis reverb van rajta. Zsolti
Nagyon jól szól
Milyen hangszóró, illetve láda szól a hangmintádon? Ismered Ezt a hangszórót? A hangmintája alapján elég meggyőző, bár ki tudja hogy hogyan és mivel csinálták azokat a letölthető mintákat. 1x12"-es ládába Te milyen hsz-t raknál full csöves erősítőhöz? Fleta mesterrel már megbeszéltem a kimenőtrafót a ruszki csöveimhez és azt ígérte hogy a héten már meg is kapom Akkor aztán nekiállok 1000-rel.
Hali!
Egy Böhm Regent 15ös 12"os rft hangszórója, a kombó dobozában, sajnos a kimenője leégett, persze, hogy a vashoz legközelebbi vég..tekerhetném le az egészet. Szóval egy egyszerű 1X12es doboz + a diy mikim, meg a hozzá csatlakozó áramköröm, még azon csiszolok. Az eminence- ek meg iszonyatosan jól szólnak, állati jó alternatívái a celestionoknak, bár megvan a saját karakterük. Sajnos az áruk azért nem olyan barátságos, de ez sezmélyes vélemény, mert én celestion mániás vagyok Fleta nagy szaki, szépen dolgozik, sokan dícsérik. Láttam képen pár munkáját, le a kalappal előtte Biztos nem csalódsz majd a trafóiban. Zsolti
Sziasztok!
Az érdekelne, hogy egy gitárládában a láda érzékenysége hogyan változik. pl.: 100dB es érzékenységű hangszórók és ezeket berakom egy 2 hangszórós ládába.vagy egy 4 hangszórós ládába.Az impedancia megy, de az érzékenységet nem tudom hogy kell számolni.Gondolom attól is függ hogy mekkora az eredő impedanciája a ládának... Ha valakinek van erről szóló dokumentációja, vagy tapasztalata, vagy akármi, azt megköszönném.
Ne foglalkozz ezzel 100dB es hangszórók már túl jók is, nagyon hangos lesz. Több hangszóró, nagyobb felület ugyanarra a teljesítményre nagyobb hangnyomás, ez biztos. Most az, hogy 100 vagy 107lesz, szerintem oly mindegy Már pár wattal leordíthatod a dobot.
Ha meg 89dB a hangszóró ,akkor 4 sem fog kihúzni a bajból, az halk lesz. (relatíve, a 100hoz viszonyítva). De valaki biztos meg tudja mondani számszerűen is, hogy alakul a dolog. Zsolti
Hú, akkor nagyon hangos leszek, ha igaz amit írtak a Hangszóróról amit rendeltem?!! Már alig várom, hogy megérkezzen.
Ma délután szenvedtem, és elővettem a régi végfokot amit még tavaly építettem, közvetlen a gitárt kötöttem rá +/-12V al hajtottam és úgy is olyan volt a hangja mint a marshallkám max hangerőn! 3 hangszórós"ládát" csináltam direkt próbálgatni, van benne egy nagy ovális, meg kettő kicsi, hangváltóval Szépen szól, és nem búg!
Ez egy szuper hangszóró! mennyit vettél belőle?
Hú hát még diák vagyok, amennyit én összedolgozgatok az nagyon kevés lenne ahhoz hogy többet is vegyek belőle. 1-et rendeltem, így marad még egy kevéske a fára, meg a szépítgetéshez szükséges apróságokra(potisapka,csatlakozók,kapcsolók)
Csak ma elgondolkodtam azon milyen lenne még egy hangszóróval... és akkor egyenlőre csak egyet tennék bele, aztán ha lesz pénzem beleraknám a másikat, hogy még hangosabb legyen.De ha azt mondod elég lesz... Egyébként a végfokban az a jó, hogy igazi szép tiszta és rettentően mély a hangja, nem tudom mihez hasonlítani, most hallok ilyen szép tisztát gyakorlatilag itt házon belül. Ez dobott föl a legjobban Az meg, hogy pár wattal is túl tudnám szólni a dobot megintcsak jobb, mert a kapcsolás leírásában 100W ot írtak, szerintem ez túlzás, de 30W os Roland erősítőt volt szerencsém használni és elég nagy hangja volt, fél hangerőn pont elég volt mindenhova.
Ez elméletben úgy változik, hogy teljesen azonos hangszórók számának duplázásakor 3dB-lel emelkedik az 1W/1m -re vonatkozó érzékenység. Tehát 2 db 100dB-es nek 103 dB lesz az érzékenysége, 4 db-nak pedig 106dB.
Egy ilyen 106 dB-es láda kb 10W-tal képes akkora hangnyomásra, mint egy 97dB-es láda 80W-tal. Hangsúlyozom azonban, hogy elméletben! Ugyanis teljesítmény kompresszió is létezik sajnos. Ez annyit jelent, hogy a növekvő teljesítménnyel nem az elméletben leírtak szerint emelkedik a hangnyomás, ezért célszerűbb nagyobb érzékenységgel és kisebb teljesítménnyel elérni a kívánt hangerőt. Ha majd kész lesz a motyód, érdekelne egy frankó, igazi hangminta erről az Eminence-ről.
Köszi!
Az eredő impedanciától nem függ? Mert ha a hangszórókat sorba kötöm kisebb lesz a hangja... Amint kész lesz, dicsekszek vele.
Köszi, csak ez nem jó, mert az effekt pedálon egy aljzat van expression néven, szóval oda kéne kötni a hangerő pedált, de nem értem hogy 1 jack-el hogy oldják meg, vagy ezt hogy szokták?
Ha egyforma hsz-kat kötsz sorba és azonos fázisban dolgoznak, akkor nem hinném hogy "kisebb lesz a hangja". Egyébként nem szerencsés sorba kötni két hsz-t, jobb a helyzet ha párhuzamosan kötöd őket, de a 4x12-es ládákban vegyesen vannak kötve, így az eredő imp. kb ugyanaz mint egy hsz esetén.
Hali!
Beszállnék ebbe a dologba, ismerek olyat, aki ki nem állhatja, ha sorba vannak kötve, teszem azt 4 darab 4Ohmos, hogy 16Ohm legyen, más azt nem szereti, hogy 4db 16Ohmos van párhuzamba kötve a 4Ohmhoz stbstb.. Szerintem ízlés kérdése. Nyilván én is a párhuzamost preferálnám, de szerintem az egész az impedancia menetek különbözőségéből adódik, kettő ugyanolyan nincs...Egy hangszórónak a névleges ellenállása úgyis egy nagyon szűk tartományban van 400Hz körül, ezért ne mis értem, sokan miért lihegik annyira túl a kimenők tervezését, tekerését, nem lehet minden frekvenciára jó kimenőt csinálni. A 4X12 esek tipikus kapcsolása a párhuzam sorba, persze a fázisra valóban ügyelni kell. Az eminence -ről a hang engem is érdekelne, most sokat agyalok egy 4X12-n , persze greenbackekkel vagy v30asokkal szeretném megtölteni, de hát az nagyon nagy befektetés Az impedanica, meg hogy mennyi teljesítmény jut rá, annyira talán nem is fontos, szerintem a lényeg az, hogy mekkora felület sugároz.De szerintem sem fogja csoka69 kevestelleni a hangot, pár 10Wos végfokozat mellett már nem lehet megmaradni ilyen hangszóró mellett. Mértem én is az enyémet, a 4X12 V30 ládán 16Ohmon szkóppal a kimenet csúcsokban sem ért el 1-2V nál nagyobb jelet és nem bírtam 2-3méternél közelebb menni...Ki lehet számítani az W-ban mennyi, de jó kevés Ezek a mániák, hogy nagy teljesítményű erősítő 100 meg 200W ok, te jó ég...Egy 50 és egy 100W os erősítő között hangerőben szinte semmi különbséget nem hall az ember fia. A csövesben maximum annyit, hogy nagyobb "helyed" van tisztázni, később torzul a végfokozat. 30W egy érzékeny szórókból álló 4X12 -n már minden nem profi igényt kielégít, de talán még profit is. Ha kocsmába kell, szólhat, ha meg nagy térre, akkor úgyis mikizni kell... Én mindig azt mondom, hogy az alkatrészek árát meg munkaórák számát/árát inkább egy jó ládába kell beinvesztálni, és egy jó- ámde szerényebb teljesítményű végfokozatot kell összerakni. Nincs is értelme teljesítményről beszélni, mert a terhelésed sem állandó, a meghajtó jeled sem szinusz sem négyszög és nem folytonosan áll fenn a terhelés. Tipikus hiba a trafók méretezése is, láttam akkora trafókat, mint a ház 50-100Wos erősítőkhöz, pedig egy trafó a teljesítménye sokszorosát is képes leadni pár rövid pillanatig, amíg szükséges, meg amúgy is van puffer az egyenirányító után. Feszültség esés sem lesz számottevő. A hűtőbordákat is nagyon el szokták méretezni (beszélek itt pont én a hatalmas bordámmal a pár Wos fejemben )... Úgy lehetne korrekt mérést csinálni, ha egy "villanyórával" mérnénk mondjuk egy óráig folyamatos játék mellett mennyit eszik meg. Na, az lenne a teljesítménye az erősítőnek. Meglepődne az ember, az biztos.. Lehet majd egy ilyen mérést csinálok is, csak úgy érdekesség szinten. Bocsi az agymenésért! Zsolti |
Bejelentkezés
Hirdetés |