Fórum témák
» Több friss téma |
Írtam a Wolfnak, hogy forraszthatatlan a forrasztást elősegítő kémiai ónozójuk. Válasz semmi (1hete). Kértem , hogy tudassák velem a kezelésének technológiáját. Pedig tényleg udvarias voltam.
asszem nekemis wolf márkájúm van, de semmi baja(lomex-es, ilyen záptojás szaga van).
Leírnád pontosan hogy milyen technikával végzed a forrasztást?
Én a nyákot 10percig szoktam az oldatban hagyni és utánna jó alaposan leöblítem. Bevonom gyantával és 240C°-on Sn60Pb40-es próbálom forrasztani, de nem nagyon lehet. Aztán forrasztópasztát használtam már kínomban ami korrózív.
kifúrás után beleodobom a nyákot a löttybe kb 2percre, kiveszem leöblítem, forrasztom. ennyi. egy 220-450C hőtartomány között állítható pákám van(60W-os). Márkátlan izé.
És 350C-on forrasztok...De ez csak amiatt van, hogy szar a hegy...
Kezdek arra gyanakodni hogy a 240C° kevés.
Lehet, hogy nagyon butát kérdezek de hol tegyem, ha nem itt . Szóval rossz számítógép alaplapon kezdtem el gyakorolni a múlt héten megérkezett Voltcraft forrasztóállomással. Semmi rutinom nincs, pl kondicserét hogy tudom megoldani, hogy szépen dolgozzak? Kifforrasztani már sikerült, de ezt is biztos lehet szebben, jobban, gyorsabban csinálni. Mivel tisztíthatom meg az ilyen típusú nyákot? Milyen ónt használjak? Stb...
Varga Norbert hozzászólása törölve. (Értelmetlen volt, és desiffírozni kellett volna!) Isa hozzászólása szintén. (Ennek jelzésére szolgált.)
Ha a megtisztítás alatt a felesleges ón eltávolítását érted, akkor ajánlom a "kiforrasztó harisnyát".
Ez egy rézből készült harisnya, ami gyantával van átitatva.
Kiforrasztó harisnyám van, bár azzal is csak próbálkozom inkább. A hónapok óta porosodó, zsírosodó alaplapokra gondoltam. Természetesen levegővel lefújatom de az igazi koszt az nem szedi le szerintem. Valami ecsetelő, mosó cuccra gondoltam, ha van egyáltalán ilyen.
Hi!
Ti hogyanforrsztotok smd-icket? Mert az a video a topic közepén az nem tűnt túl biztonságosnak. Hogyan forrasztátok? -ráragasztátok a lapra és ráforrasztjátok lábanként. -Ónpöttyöket raktok a nyákra és ebbe majd utána beleforrasztátok - Úgy, ahogy a videón Hogyan? Ant
Mi a baj a videoval? Az a legjobb megoldás. Lehet egyesével is a lábakat, de mindek....
Van más megoldás is...holnap megírom! Folyasztószer nélküli!
Süsdmeg! "Filléres" dolog, bármelyik elektronikai boltban kapható...
Hahoj. Kedző vagyok és az volna a problémám hogy bizonyos dolgokat nem tudok összeforrasztani... konkrétan jelenesetben egy kapcsoló lábát és a vezetéket. 1xűen nem tapad rá az ón 1ikre sem... hanem leesik... lehet hogy gyenge a pákám(12volt 8w)? Segítsetek pls!!!!
Ha aluminiumból vannak akkor nem fogod tudni forrasztani, ha nem akkor használj Wolf TS570 forrasztópasztát.
Hát elvileg nem lehet aluminiumból nem? lomexben lett vásárolva. lábkapcsoló...
Kapcsoló táblának olvastam. Mindenképpen valami jól folyósítószert kell használnod. Az említett paszta megbirkózik a legtöbb fémmel.
Az lenne a kérdésem, hogy alumíniumot forrasztani lehet e úgy, hogy csinálok rá vékony rézbevonatot(galvanizálás/redoxireakció :vigyor1: )?
Mert van rézlöttyöm(házi), ami nagyobb hőmérsékleten rézbevonatot készít. (már alu drótot bevontam és beletettem a pillpákába, de nem tapadt rá az ón valami jól. :violent:
Elvben elképzelhető, de nem egyszerű. Sőt, megsúgom: az alumíniumot is lehet forrasztani! Csak nagy ügyesség, és jó magas hőfoú páka kell hozzá. És iszonyat randa lesz, de lehet forrasztani. Egy régebbi barkács újságban olvastam valahol a technikát (talán 1000mesterben?), de már nem emléxem pontosan a részletekre. A lényeg, hogy mielőtt még oxidálódna az alu, azelőtt kell felvinni rá az ónt... Ez meg csak úgy megy, ha az oxidmentesítéssel egyidőben már viszed is fel. Szóval kaparással, miközben a kaparóeszközön cseppfolyós az ón...
(Magánvéleményem, hogy: 1. Annyira randa, hogy nagyon! 2. Nem éri meg a pepecselést) De a rezezés talán megoldhtja a problémát...
Igazából a vízbontóm alu elektródáját kellene forrasztani (sörös dobozból van ), de egyelőre még csak a szerkezet 70%-ig van kész, és a problémát addig úgy kerültem ki, hogy drótot illesztettem hozzá, és ahhoz egy dugóval csatlakoztattam a vezetéket.
Az a problémám egyébként, hogy nem hinném hogy tetszeni fog neki a 10A. (mert erre tervezem az egészet) rézdróthoz kéne. kondikisütéses módszerrel oda tudtam ragasztani, de, sztem nem lett megfelelő
jujj kondikisütéssel...
Szerintem valami mechanikai szorítós megoldást próbálj ki.. Én szerintem a sörösdoboz fala tul vékon 10A-hez. az első 5 centis körben el fog olvadni...
ezért gondoltam azt, hogy jól megcsupaszítom a az oda vezető vezetéket(ami 16A) és gyűrűt formázok belőle és azt valahogy több helyen "rágyógyítani"
sttem a sörös doboz lemez pont elég,csak több helyen kell rágyógyítani..., egy cellára úgyis 3V jut majd, ebből 1-t el lehet fűteni, a 2 pedig vizet bont. Ja és az egész víz alatt lesz, forrasztások természetesen elszigetelve
Üdv Mindenkinek!
Nemrégen csöppentem bele az elektronika varázsába, és segítségeteket kérem forrasztással kapcsolatban. Egy -melléklet- FERM forrasztósettet kaptam 4.000 ft-ba volt, és azt kérném, hogy úgy nagyjából az alapokat ha valaki elmesélné. Előre is köszönöm.
Pontosabban mire vagy kváncsi?
A pisztoly a finomabb munkákhoz nem (nagyon) jó, de a kis "cseruza-szerű" pákával jól lehet az alkatrészeket forrasztani. A nagyítós cucc az apró alkatrészekhez való, a csipeszekkel a forrasztáshoz rögzítheted a dolgokat, pl. a NYÁK lemezt. A képen ez alatt van az ónszippantó. Ha valamit ki kell szerelni, ezzel lehet eltávolítani az ónt a forrasztásról. Az alatta lévő kéthegyű valami a "kaparó", amivel a fölösben kikerült (pl. IC két lába közé befolyt) ónt lehet eltávolítani, illetve a maratási hibákat (nem maródott ki két, közeli hely közül a réz) lehet kikaparni. Ritkán kell, de akkor jól jön. A bal alsó sarokban az ón található. Ez rögzíti az alkatrészeket a furatban, és egyben elektromos kapcsolatot hoz létre a lemez réz része, és az lakatrészek között. A jobb oldali tégelyen nem látok feliratot, nem tudom, mi van benne (ha ugyan egy tégely az...). A kis, ceruza-forma páka alatt a tartó van, mert ez állandóan fűt, forró a hegye, nem ildomos az asztalra "csak úgy" letenni. Az asszony/anyu nem örülne neki! És a tűzoltók sem! (Ők azért, mert alapvetően nem szeretnek dolgozni... Bocsánat a tűzoltóktól!) Röviden ennyi. Ha van konkrét kérdésed, tedd fel nyugodtan!
Köszönöm a lehetőséget
A kis dobozban zsír van. Ezzel van a legtöbb gondom, mert olvastam itt forrasztó vízről, savról, zsírról mindenfélét. Ez nem világos igazán. A másik az, hogy mi a helyzet a "vizes szivaccsal". Azzal mindig meg kell tisztítani a pákát mielőtt újra az ónhoz nyúlnék?
A zsír nem a legjobb dolog! Tulképpen folyasztószernek használják, de - tekintve, hogy maró hatású - nem igazán való elektronikai célra. A forrasztóvíz ugyan ezen okl ellenjavallt. Ha folyasztószerre van szükség a forrasztáshoz, akkor a legjobb a gyanta. Szintén kis tégelyben kapható, s bár nem olcsó, de hasznos. Habár az igazi megoldás a teljesen tiszta panel!
A vizes szivacsra vonatkozóan: Nem feltétlenül kell MINDEN ónhoz nyúlás előtt tisztítani a pákahegyet, sőt! Csak akkor kell lehúzni, ha felgyülemlett rajta a szennyeződés. (Leggyakrabban a túl magas hőmérséklettől ráégő/megégő gyanta, de előfordulhat vezeték forrasztásakor esetleg a műanyag borítás ráolvadása is, bár ez is kerülendő!) Minél többször tisztítod a páka hegyét, annál jobban kopik.
hello!
ebben a Topic-ban olvastam hogy.. az IC-ket farnkón lehet forrasztani Hőlégfúvóval.. na már most .. . kölcsön kértem egyet... kiisszedtem gond nélkül pár IC-t.. még egy két SMD-ic-t is leszedtem.. a probléma a következő.. volt pár IC ami C-MOS-- na már most erről tudom hogy a hőre és a statikus elektromosságra érzékeny... de mikor kiforrasztottam akkor még nem tudtam hogy az adott IC az később néztem utánna mire való tahát a lábait nem kötöttem össze.. kiforrasztás előtt... ezek vajon túl élték vagy megpusztultak??? és van-e valami nagyon egyszerű és biztonságos módja a CMOS-ok kibányászásának.. köszi |
Bejelentkezés
Hirdetés |