Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Lapozás: OK   34 / 157
(#) csubika válasza akos70 hozzászólására (») Márc 26, 2010 /
 
kőszőnőm szépen a kielégitő választ már csak annyit hogy ezt egybe cserélik vagy szét lehet szedni és külőn lehet kapni szénkefét is?
(#) csubika hozzászólása Márc 26, 2010 /
 
tényleg nagyon szépen kőszőnőm
(#) akos70 válasza csubika hozzászólására (») Márc 26, 2010 /
 
Lehet cserélni külön is. Ha még nem volt cserélve, a vezetékvégeket ki kell furni 2-3 mm-es furoval, az ujat beforrasztani.
(#) csubika válasza luckyng hozzászólására (») Márc 26, 2010 /
 
helo wasya nekem A vektám van a test problémát hogy tudom megoldani?
(#) csubika válasza akos70 hozzászólására (») Márc 26, 2010 /
 
fesz szabályozoval eggyőtt mennyibe kerülhet kb?
(#) csubika válasza akos70 hozzászólására (») Márc 26, 2010 /
 
a testkábelt rákőtőm a motorblokkra az jó?
(#) csubika hozzászólása Márc 26, 2010 /
 
vagy kőssem máshova bár nem találtam neki más heleyet
(#) akos70 válasza csubika hozzászólására (») Márc 26, 2010 /
 
Nem lenne jobb inkább elvinni hozzáértöhöz?
Amig nem csinálsz olyasmit, amit késöbb megbánnál.
(#) csubika hozzászólása Márc 26, 2010 /
 
külőnősebben nem csinálok semmi mást csak rákőtőm a kábel eggyik végét a generátorra saruval a másik végét a motor szelepfedélcsavarjára szintén saruval ezzel elronthatok valamit ? igy ráadom a gyujtást világit a tőltésjelyő lámpa a fékolaj lámpa a motorkontakt lámpa meg a tőbbi a baj az hogy a fékolaj meg a tőltéslámpa nem alszik el miután beinditom mi lehet a baj?
(#) csubika hozzászólása Márc 26, 2010 /
 
holnap kicserélem a szénkefét meg a feszszabályzót ha nem műkődik mit lehetne még csinálni? és mennyi lehet a fesz szabályzo? szénkefével eggyűtt?
(#) csubika hozzászólása Márc 26, 2010 /
 
kőszőnőm a segitséget ha később lesz még kérdésem még jővők addig is jó éjt mindenkinek
(#) csubika hozzászólása Márc 27, 2010 /
 
a fesszabályzó mennyibe kerűl?
(#) csubika hozzászólása Márc 27, 2010 /
 
szisztok nekem egy A vektrám van valoszinűleg nem volt test rákütüttem egy kábelt most valoszinűleg van test de folyamatosan ég a visszajelző menet kőzbe is mi lehet a baj? kőszi a segitséget
(#) vaszil29 válasza csubika hozzászólására (») Márc 27, 2010 /
 
Szia!
A töltés megállapítása egyszerű. multiméter, egyenáram (200), és járó motornál az akunál 13,5 voltot mérsz, (de ez lehet picit több is) akkor nincs semmi gond.
Ha e fölött mérsz akkor annyi a fesszabájzónak, és lehet, hogy a dióda híd ban is elszált pár dióda, no + az akku is necces. Ezeket a diódákat megfogod ismerni, mert egy aluminíum házba vannak préselve, amiből egy vezeték jön ki és általában összevannak sorba forrasztva, (1 sor+, 1sor-). Általában, ha nincs töltés nagyrészt ezek szoktak elszálni és hiába cserél fesszabájzót akkor sem lessz töltésed. Ezek csak 1 irányban eresztenek át, tehát dióda mérővel leellenőrizheted. Ha mindegyik dióda jó akkor meglehet nézni a szénkeféket, hogy van e contakt a forgórésszel.(oda ér e megfelelően a forgórészhez, a vezetéke nincs e esetleg megsérülve.)
Ha ezeket végig ellenőrizted és mindent rendben találtál akkor tuti, hogy a fesszabájzó ment gajra és mehetsz venni a (ferr vill-be alkatrészt) ott találod a legolcsóbb alkatrészeket. (dióda olyan 700ft/db)
A fesszabájzó válozó értékű, típus függő. (1500-30.000ig) A fiat punto ba 7000ft volt.
(ha esetleg van a kocsidban handtechnika, akkor az nyirta ki a generátorod, és a fesszabájzóval elvitt pár diódát is. Jótanács: Ha van hangtechnika a kocsidba, mindig tegyél az erősitő elé egy 1, vagy 2 farados kondit, mert az védi a generátorod.)
Ha esetleg valami nem tiszta, akkor írj.
üdv szabolcs
(#) Moderátor hozzászólása csubika hozzászólására (») Márc 27, 2010
 
30 hozzászólásodban megszegted a F.SZ. II. IV. V.VI.VII. IX. X. XVII. pontjait.
Ez is teljesítmény, még ha negatív értelemben vett is.
De ne várj sok jót ha így folytatod.
A tagok sincsenek más véleményen.
Nem volna ildomos megfontolni az adott tanácsokat?
Hiszen Neked akarnak segíteni.
(#) akos70 válasza vaszil29 hozzászólására (») Márc 27, 2010 /
 
A segitö szándék tettenérhetö a hozzászolásodban, de van jonéhány dolog, amit kellö fenntartással érdemes kezelni.
(#) akos70 válasza csubika hozzászólására (») Márc 27, 2010 /
 
Szia itt is. Vidd el valakihez, akinek vannak alapvetö fogalmai az elektromosságrol.
(#) csubika válasza vaszil29 hozzászólására (») Márc 28, 2010 /
 
kőszőnőm a kieéágitő választ még egy kérdés , mitől van az hogy mielőtt rákőtőttem volna a generátorra egy + testkábelt nem világitott a visszajelző lámpám egyáltalán most meg folyamatosan világit? járo motornál is? tehát az én problémám az hogy átestem a lo tuloldalára előtte egyáltalán nem jelzett vissza a tőltéslámpa miután elforditottam a kulcsot nem beinditottam csak elforditottam a kulcsot semmi jelzés most a + kábellel csak elforditom a kulcsot világit beinditom a motort jár a motor ÉS VILÁGIT mitől lehet ez?
(#) akos70 válasza csubika hozzászólására (») Márc 28, 2010 /
 
Akkor szokott világitani, ha nincs töltés.
(#) greatman válasza csubika hozzászólására (») Márc 28, 2010 /
 
Szia!

A hozzászólásokból úgy látom, nem vagy nagyon toppon az autó villamosságban, (Mit jelent ha világít a töltésjelző lámpa? Vajon mit?) sőt úgy veszem észre, az autóval is lehetnek kissebb, nagyobb problémák. Javaslom vidd el egy autóvillamosság szerelőhöz, mielőtt sikerül valami nagy kárt okoznod.....
(#) csubika válasza greatman hozzászólására (») Ápr 1, 2010 /
 
CSODA TŐRTÉNT kicseréltem a fesszabályzot + a szénkeféket levettem rola a+testkábelt erre MŰKSZIK elalszik a tőltéslámpa és 14.22-t mutat az akksi . valoszinűleg ez volt a baja
(#) greatman válasza csubika hozzászólására (») Ápr 1, 2010 /
 
Gratula! Akkor azért mégis csak konyítasz hozzá egy kicsit. Volt nekem is Vectrám, szívtam én is a generátorral, főleg mivel nekem Delco volt. Na abba semmit nem lehetett cserélni. Végül átépítettem egy Bosch -t bele, azzal is adtam el.
(#) akos70 válasza greatman hozzászólására (») Ápr 1, 2010 /
 
Delcoban miért nem lehet semmit cserélni?
(#) SzervízMacska válasza akos70 hozzászólására (») Ápr 1, 2010 /
 
Biztosan vicc volt, így április első napján...
(#) greatman válasza SzervízMacska hozzászólására (») Ápr 1, 2010 /
 
Bárcsak vicc lett volna. Habár amikor szembesültem a dologgal én is azt mondtam, hogy ez vicc és gyorsan megnéztem a naptárat.
Úgy van kialakítva, hogy ha széthúzod, akkor gyakorlatilag nem lehet többé visszarakni a forgórészt, mert a szénkefékhez csak a forgórész kivétele után lehet hozzáférni. Mivel a rugók kinyomják a szénkeféket, így nem tudod helyretolni a forgórészt. A fesz szabályzó pedig egy teljesen egyedi, belső kialakítású amorf alakzatú egybeöntött vacak, ami ráadásul negatívan gerjeszti a generátort. Szóval egy katasztrófa. Egyébként a gyári szervíz manuál is csak annyit ír a Delco generátor meghibásodásánál, hogy generátor csere. Egyedül a Bosch -t lehet javítani. Hozzáteszem, én szétbarmoltam a Delco -t, kihajintottam belőle a feszszabályzót, kivezettem a szénkeféket hátul, Nagy nehezen a hátsó tűgörgős csapágy felől megtámasztottam a szénkeféket, hogy össze tudjam szerelni, majd csináltam hozzá egy feszszabályzót. Ment még pár évig, aztán megint megadta magát, na ez után tettem bele a Bosch -t.
(#) SzervízMacska válasza greatman hozzászólására (») Ápr 1, 2010 /
 
Idézet:
„ha széthúzod, akkor gyakorlatilag nem lehet többé visszarakni a forgórészt, mert a szénkefékhez csak a forgórész kivétele után lehet hozzáférni. Mivel a rugók kinyomják a szénkeféket, így nem tudod helyretolni a forgórészt”
Ilyen esetekben van a szabályzón ( és a hátsó pajzson ) egy vékony átmenő furat, ebbe kell egy pálcikát bedugni a rugó összenyomott állapotában. Így újra összerakható a generátor. Ha jól emlékszem, ezek a szabályzók gyárilag így, reteszelve kaphatók... Beépítés után ki kell húzni a stiftet.
(#) zolika60 válasza SzervízMacska hozzászólására (») Ápr 1, 2010 /
 
Bizony ez így van. Nem csak a Delco hanem némelyik japán generátor is így működik.
(#) kadarist hozzászólása Ápr 1, 2010 /
 
A Skoda generátor is ilyen utálatos volt.
(#) greatman válasza zolika60 hozzászólására (») Ápr 1, 2010 /
 
Hát, nem tudom, már nem most volt, de azt tudom hogy nagyon vakartam a fejemet, hogy fogom összerakni. Néztem minden irányból, kerestem a trükköt, erre gondoltam én is, hogy összeszerelés után oldják ki a szénkeféket, de az tuti, hogy én nem találtam semmit. Persze ez nem jelenti azt, hogy nem volt, csak én nem találtam. De igazából a gond nem is itt volt, hanem a feszszabályzóval. Mert ami benne volt, az tuti, hogy beszerezhetetlen. Alapból látszik, hogy nem cserélhető darab, hacsak nem bontol valamiből.
(#) akos70 válasza kadarist hozzászólására (») Ápr 1, 2010 /
 
Söt, ahhoz 2 darab vékony drot is kell, mert nem egymás alatt vannak a kefék.
Amugy annyibol tényleg utálatos a Skodrié, hogy sose romlott el.
Következő: »»   34 / 157
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem