Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
kőszőnőm szépen a kielégitő választ már csak annyit hogy ezt egybe cserélik vagy szét lehet szedni és külőn lehet kapni szénkefét is?
Lehet cserélni külön is. Ha még nem volt cserélve, a vezetékvégeket ki kell furni 2-3 mm-es furoval, az ujat beforrasztani.
helo wasya nekem A vektám van a test problémát hogy tudom megoldani?
fesz szabályozoval eggyőtt mennyibe kerülhet kb?
a testkábelt rákőtőm a motorblokkra az jó?
Nem lenne jobb inkább elvinni hozzáértöhöz?
Amig nem csinálsz olyasmit, amit késöbb megbánnál.
külőnősebben nem csinálok semmi mást csak rákőtőm a kábel eggyik végét a generátorra saruval a másik végét a motor szelepfedélcsavarjára szintén saruval ezzel elronthatok valamit ? igy ráadom a gyujtást világit a tőltésjelyő lámpa a fékolaj lámpa a motorkontakt lámpa meg a tőbbi a baj az hogy a fékolaj meg a tőltéslámpa nem alszik el miután beinditom mi lehet a baj?
holnap kicserélem a szénkefét meg a feszszabályzót ha nem műkődik mit lehetne még csinálni? és mennyi lehet a fesz szabályzo? szénkefével eggyűtt?
kőszőnőm a segitséget ha később lesz még kérdésem még jővők addig is jó éjt mindenkinek
szisztok nekem egy A vektrám van valoszinűleg nem volt test rákütüttem egy kábelt most valoszinűleg van test de folyamatosan ég a visszajelző menet kőzbe is mi lehet a baj? kőszi a segitséget
Szia!
A töltés megállapítása egyszerű. multiméter, egyenáram (200), és járó motornál az akunál 13,5 voltot mérsz, (de ez lehet picit több is) akkor nincs semmi gond. Ha e fölött mérsz akkor annyi a fesszabájzónak, és lehet, hogy a dióda híd ban is elszált pár dióda, no + az akku is necces. Ezeket a diódákat megfogod ismerni, mert egy aluminíum házba vannak préselve, amiből egy vezeték jön ki és általában összevannak sorba forrasztva, (1 sor+, 1sor-). Általában, ha nincs töltés nagyrészt ezek szoktak elszálni és hiába cserél fesszabájzót akkor sem lessz töltésed. Ezek csak 1 irányban eresztenek át, tehát dióda mérővel leellenőrizheted. Ha mindegyik dióda jó akkor meglehet nézni a szénkeféket, hogy van e contakt a forgórésszel.(oda ér e megfelelően a forgórészhez, a vezetéke nincs e esetleg megsérülve.) Ha ezeket végig ellenőrizted és mindent rendben találtál akkor tuti, hogy a fesszabájzó ment gajra és mehetsz venni a (ferr vill-be alkatrészt) ott találod a legolcsóbb alkatrészeket. (dióda olyan 700ft/db) A fesszabájzó válozó értékű, típus függő. (1500-30.000ig) A fiat punto ba 7000ft volt. (ha esetleg van a kocsidban handtechnika, akkor az nyirta ki a generátorod, és a fesszabájzóval elvitt pár diódát is. Jótanács: Ha van hangtechnika a kocsidba, mindig tegyél az erősitő elé egy 1, vagy 2 farados kondit, mert az védi a generátorod.) Ha esetleg valami nem tiszta, akkor írj. üdv szabolcs
30 hozzászólásodban megszegted a F.SZ. II. IV. V.VI.VII. IX. X. XVII. pontjait.
Ez is teljesítmény, még ha negatív értelemben vett is. De ne várj sok jót ha így folytatod. A tagok sincsenek más véleményen. Nem volna ildomos megfontolni az adott tanácsokat? Hiszen Neked akarnak segíteni.
A segitö szándék tettenérhetö a hozzászolásodban, de van jonéhány dolog, amit kellö fenntartással érdemes kezelni.
Szia itt is. Vidd el valakihez, akinek vannak alapvetö fogalmai az elektromosságrol.
kőszőnőm a kieéágitő választ még egy kérdés , mitől van az hogy mielőtt rákőtőttem volna a generátorra egy + testkábelt nem világitott a visszajelző lámpám egyáltalán most meg folyamatosan világit? járo motornál is? tehát az én problémám az hogy átestem a lo tuloldalára előtte egyáltalán nem jelzett vissza a tőltéslámpa miután elforditottam a kulcsot nem beinditottam csak elforditottam a kulcsot semmi jelzés most a + kábellel csak elforditom a kulcsot világit beinditom a motort jár a motor ÉS VILÁGIT mitől lehet ez?
Akkor szokott világitani, ha nincs töltés.
Szia!
A hozzászólásokból úgy látom, nem vagy nagyon toppon az autó villamosságban, (Mit jelent ha világít a töltésjelző lámpa? Vajon mit?) sőt úgy veszem észre, az autóval is lehetnek kissebb, nagyobb problémák. Javaslom vidd el egy autóvillamosság szerelőhöz, mielőtt sikerül valami nagy kárt okoznod.....
CSODA TŐRTÉNT kicseréltem a fesszabályzot + a szénkeféket levettem rola a+testkábelt erre MŰKSZIK elalszik a tőltéslámpa és 14.22-t mutat az akksi . valoszinűleg ez volt a baja
Gratula! Akkor azért mégis csak konyítasz hozzá egy kicsit. Volt nekem is Vectrám, szívtam én is a generátorral, főleg mivel nekem Delco volt. Na abba semmit nem lehetett cserélni. Végül átépítettem egy Bosch -t bele, azzal is adtam el.
Delcoban miért nem lehet semmit cserélni?
Biztosan vicc volt, így április első napján...
Bárcsak vicc lett volna. Habár amikor szembesültem a dologgal én is azt mondtam, hogy ez vicc és gyorsan megnéztem a naptárat.
Úgy van kialakítva, hogy ha széthúzod, akkor gyakorlatilag nem lehet többé visszarakni a forgórészt, mert a szénkefékhez csak a forgórész kivétele után lehet hozzáférni. Mivel a rugók kinyomják a szénkeféket, így nem tudod helyretolni a forgórészt. A fesz szabályzó pedig egy teljesen egyedi, belső kialakítású amorf alakzatú egybeöntött vacak, ami ráadásul negatívan gerjeszti a generátort. Szóval egy katasztrófa. Egyébként a gyári szervíz manuál is csak annyit ír a Delco generátor meghibásodásánál, hogy generátor csere. Egyedül a Bosch -t lehet javítani. Hozzáteszem, én szétbarmoltam a Delco -t, kihajintottam belőle a feszszabályzót, kivezettem a szénkeféket hátul, Nagy nehezen a hátsó tűgörgős csapágy felől megtámasztottam a szénkeféket, hogy össze tudjam szerelni, majd csináltam hozzá egy feszszabályzót. Ment még pár évig, aztán megint megadta magát, na ez után tettem bele a Bosch -t.
Idézet: Ilyen esetekben van a szabályzón ( és a hátsó pajzson ) egy vékony átmenő furat, ebbe kell egy pálcikát bedugni a rugó összenyomott állapotában. Így újra összerakható a generátor. Ha jól emlékszem, ezek a szabályzók gyárilag így, reteszelve kaphatók... Beépítés után ki kell húzni a stiftet. „ha széthúzod, akkor gyakorlatilag nem lehet többé visszarakni a forgórészt, mert a szénkefékhez csak a forgórész kivétele után lehet hozzáférni. Mivel a rugók kinyomják a szénkeféket, így nem tudod helyretolni a forgórészt”
Bizony ez így van. Nem csak a Delco hanem némelyik japán generátor is így működik.
Hát, nem tudom, már nem most volt, de azt tudom hogy nagyon vakartam a fejemet, hogy fogom összerakni. Néztem minden irányból, kerestem a trükköt, erre gondoltam én is, hogy összeszerelés után oldják ki a szénkeféket, de az tuti, hogy én nem találtam semmit. Persze ez nem jelenti azt, hogy nem volt, csak én nem találtam. De igazából a gond nem is itt volt, hanem a feszszabályzóval. Mert ami benne volt, az tuti, hogy beszerezhetetlen. Alapból látszik, hogy nem cserélhető darab, hacsak nem bontol valamiből.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |