Fórum témák
» Több friss téma |
Nálunk, NEFHK-s megoldás van, és NEM a villanyóránál, hanem a lakásban lévő automatáknál van egyesítve a 0 és a földelés! Valószínűsítem hogy úgy fogom megoldani, hogy külső földelést alkalmazok, mivel azt könnyű megoldani, ellentétben a harmadik szál odavitelével, amire sajnos se pénzem, se lehetőségem nincsen sajnos ! Egyébként csak kíváncsiságból kérdezem, hogy miért kell minden nagyobb fémtárgyat földelni? Egyébként pedig köszönöm az eddigi válaszokat! Mellesleg a fénycső nem armatúrában van, hanem a plafonra van két foglalat felfúrva, és abba van beletéve a fénycső. A fojtónak a földelését pedig akkor a lépcsőház világítás földelésére fogom kötni, mivel a fojtó is onnan üzemel! (tudom hogy nem szabályos a dolog, de így tudtam megoldani legkönnyebben a világítást a műhelybe)
Idézet: „csak kíváncsiságból kérdezem, hogy miért kell minden nagyobb fémtárgyat földelni?” Számtalan példát lehetne felsorolni, de nekem ez tetszik a legjobban: Pistike - 8 éves, - villanyszerelőnek képzeli magát, és egy hosszú drótot, aminek olyan szép arany színű mind két vége, ráköt a fűtőtestre, a másik végét pedig bedugja a konnektorba. Nem történik semmi. Náluk nem, mert pistike a drót szigetelt részét fogja. De a többi lakásban mindenki meghal, aki a fűtőtestnek támaszkodott éppen.
Szia!
Én inkább a harmadik, sárga/zöld színű szigeteléssel ellátott vezeték odavezetését javasolnám. Ha földelést telepítesz, és azt szeretnéd hogy az a funkcióját be is töltse(mármint életvédelmi funkcióját,)akkor kb. 6-8 db 2"-os csőből készült kb.3m hosszú földelőszonda leverésére készülj fel. Ezeket szépen hálóba kötöd és egy ponton felvezeted a műhely elosztójáig. Ugyanis ha az érintésvédelmi mód földelőhálózat, akkor a földelési ellenállás értékének az alábbi képletet ki kell elégíteni: Rf=Ué/alfa x Ib Rf: földelési ellenállás értéke Ué: megengedett legnagyobb érintési feszültség,ami testzárlat esetén felléphet, ez a legmegengedőbb esetben is 65V alfa:szorzó, a te esetedben,ha vezetékvédő kismegszakító van a tápoldalon akkor az érték 5, ha "C"jelű akkor 10 Ib: a kismegszakítóra írt áramérték,én 16A-nak vettem a számolásnál. Nekem 0,812 ohm jött ki. Ezt földeléssel szinte lehetetlen elérni. Tehát ha biztonságot akarsz akkor marad a 3. szál kihúzása. És mellette még ez a legolcsóbb megoldás. "Nálunk, NEFHK-s megoldás van," Szerintem inkább NEFH, azaz: Nullázással Egyesített Földelő Hálózat . Ez volt az eredeti elnevezése még a régi szabvány szerint. Idézet: „földelőszonda leverésére készülj fel.” Ez szép lesz a liftházban!
sziasztok!
nalam nemsoka teljes villamos vezetek felujitas lesz a lakasban.de elotte meg a meretlen vezetekre tarsashazunkba is kell foldeles. hogyan keressek megbizhato szakembert? mik a jo villanyszerelo ismervei? honnan tudhatom,hogy olyan embert hivok,aki valoban ert a munkajahoz? es utoljara,aki nem akar lehuzni. koszi szepen v. Kéretik a shift billentyűt használni! szamóca
Szia!
Elég nehéz. Barátok, ismerősök tapasztalatai alapján, talán kisebb a melléfogás esélye. Referencia munkát kellene látni, de ha kérsz ilyet, olyan helyre visz el, ahol meg voltak elégedve vele.:nemtudom:
Szia!
Sok az olyan villanyszerelő,aki csak annak mondja magát! A kapott árajánlatból is lehet következtetni az illetőre. Kérj több árajánlatot is és ezek összehasonlításából is lehet a mester szaktudására következtetni. Nem biztos,hogy a legalacsonyabb áron vállalót kell megbízni! Sok esetben az alacsony ár silány minőséget eredményez. Van aki nem fejezi be a munkát,a szerelvényezéssel nem bíbelődik! Természetesen közben felveszi a "munkával" arányos díjat. Sok esetben az "szív",aki az ilyen után elvállalja a munka befejezését! Természetesen a tulajnak is többe kerül,így a munka. Ha Budapesten lesz a munka,akkor adhatok én is majd egy ajánlatot és akkor lesz mihez hasonlítani a többieket. Üdv. Ottó
Üdv.
Segítséget szeretnék kérni. Az lenne a kérdésem, hogy panelban merre megy a csengőnek a vezetékei. Hátha kapásból tudja valaki Ebben a házban minden vezeték falban megy, és mivel a kapcsolószekrényben nem találtam a vezeték végét, és a konyhapult sarkában lévő acélprofilban sincs lent egy vezeték sem, szeretném megtudni, pontosan merre is megy ez a vezetékpár. Előre is köszönöm.
Ha a nyomógomb helyén nem találod, akkor tőlünk mit vársz? A csengő meg van?
A nyomógombnál természetesen még megvan. Lemegy az alsó "kötöződobozig" aztán megy tovább lefele. Az a kérdés, hogy hol a másik vége. Bocsi aszem logikailag fordított sorrendben sikerült a képeket csatolni.
Belül az ajtó felett bal oldalon kéne lenni egy guttmann táblának. Ott kéne lennie a reduktornak és a csengőnek. (Ez persze csak akkor igaz, ha olyan, amit én ismerek.)
Esetleg le a földszintre kaputelefonhoz ,majd onnét vissza?
A csengőt nem szokták levinni a kaputelefonhoz, de a vezetéket össze lehet téveszteni.
Valószínűleg olyan típusú panelban laksz, melyben az összes vezetéket ( MMFal ) a szerelvényektől lefelé vitték és a padlóban megy az összes. A másik vége a lakáselosztó tábla alatt bezsúfolva egy 65-ös, vagy 80-as dobozban.
Ezek azok az épületek, ahol rendszeresen eltörik az alu vezeték a folyamatos dilettáció miatt.
Az lesz az. Meg átlósan megy a plafonban meg ilyenek, így aki nem ismeri hogy a panelban mi merre megy annak lőttek.
Amúgy aszem megtaláltam a másik végét. Még mindig össze volt "kötve" (idéző jel a kötés minőségére és szakszerűségére utal) a kaputelefon vezetékeivel. Így ha bekötötte volna valaki a csengő gombot, az rövidre zárta volna minden csengetésnél a telefon két vezetékét. Pedig legalább 15 éve a belépőkódos kaputelefon van, nem az a hagyományos régi. Köszönöm a segítségeket, már csak a 230V-t kéne valahogy rávarázsolnom, csak nem tudom itt a kaputelefonnál (valami esőcsatorna, vagy ilyesmi mellett) milyen vezeték micsoda, Mi tartozik hozzám, mi meg a kaputelefonhoz vagy ilyesmihez.
Szerény véleményem szerint ez egy 3 vezetékes becsengetős kaputelefon huzalozás. Mikor cserélték a kaputelefont, a kivitelező nem bajlódott a hálózat ellenőrzésével. Nem biztos, hogy jó ötlet 230V-os csengőt beüzemelni ide. :no:
Jónapot mindenkinek! Kérdezném, hogy kinek mi a véleménye a két csatolt képről! Ez egy kerti világítás maradványa, barátnőméknél! E maradványokat fogom eltüntetni, és újra csinálni NORMÁLISAN! 3 lámpa lesz letéve, és 60w égőkkel lesz szerelve. Kérdésem a következő: kell földelés a rendszernek, vagy elég egy sima 2eres 1,5-ös vezeték, vagy mindenképp kell a földelés? Műanyag lámpatestek, műanyag foglalatokkal.
Törpefeszültséggel kell megcsinálni. (és akkor földelés biztosan nem kell!)
A nagyfesz földalatti vezetésének megvannak a maga szabályai. A képen látható módon biztosan nem vezetném!
Szia!
Sajnos ez elég veszélyes forma. Pont a héten kellett egy kertet ásóznom, ahol 15 cm!!! mélyen ment ugyanígy egy vezeték a kerti lámpákhoz. Még jó, hogy az ásónak fa nyele volt. Elvágta. Tényleg a legbiztonságosabb ha kis feszültséget vezetsz a föld alatt. Ha mindenféleképpen 230-al akarod megoldani, akkor nagyon mélyre ásd, plusz erős védőcső, plusz téglák vagy cserepek végigrakva a föld alatt a vezeték felett. Hozzáértőktől lenne egy kérdésem a FI relé bekötéssel kapcsolatban. Jó-e ez a bekötési rajz, amit lerajzoltam. Családi házban lenne.
Jó.
De mivel egyszerűen a "jó" kevés karakter, így még írtam hozzá...
Hát én sem így fogom csinálni! Ezt elrettentő példa gyanánt tettem fel, hogy hogy NEM SZABAD csinálni az ilyesmit! Mindenképp 230-at kell vezetnem a lámpákhoz, mert normál izzók kerülnek bele! Ez van! Ezt kérte tőlem a ,, megrendelő"!(barátnőm szülei) Milyen mélyre érdemes tenni a vezetéket? 30-40 centi elég, vagy kevés?
Nem elég valamilyen mélységre fektetni a vezetéket. Azt el kell látni fizikai és elektromos védelemmel is.
Normál égőt lehet kapni törpefeszültséggel. (pl. 24V) Kell egy trafó vagy táp hozzá, és veszélytelen.
A fizikai védelmet nem szándékoztam kihagyni, csak eleve jó lenne tudnom hogy kb milyen mélységre ássak, meg ilyenek! Viszont elektromosan hogy tudnám védeni(gondolok itt a földelési gondokra) mivel műanyag burkolatos lámpákról van szó! A törpe feszültséggel pedig az a baj, hogy drága a trafót megvenni hozzá, de igen rendesen!Plusz még hamarosan megszűnik a normál izzó forgalmazása, így még kevésbé tűnik jónak a megoldás! :hide:
A mélység érzésem szerint min. 80 cm, - legalábbis semmit nem szoktak e mélység felett földben elhelyezni, ugyanis a víznek ez a fagyhatár, és hogy ne legyen fölötte semmi.
A fizikai védelem: a szalag jelzés (nagyfesz!) fölött tégla takarás a védelem, a kábel pedig páncél burkolatú, a páncél pedig nullázva, földelve. Így a kábel elvágásakor először a páncélt vágod el, és nem azonnal üt agyon az áram, hanem van esélyed arra, hogy zárlatot idézz elő. Ez az elektromos védelem.
Ne keverjük a nagyfeszültséget a kisfeszültséggel mert teljesen más szabványok vonatkoznak rá! " Kisfeszültségnek nevezzük magyar szabványok szerint bármely két vezető között 250 V-nál nem nagyobb névleges effektív feszültséget" Tehát egy sima fázis és nulla kisfeszültség de ha több fázis van a kábelben az már magas feszültség! Bocsi nem okoskodok csak ez tény
Én úgy tudom, hogy 500 V - tól nagy...
A hálózati feszültség 1 fázisnál 0 bontó szakadsa esetén 400 V, de ez csak névleges. A valóságos (csúcs) 565 V. Akkor most hova soroljuk? Persze ettől még lehet igazad, de tök mindegy, hogy a kertészt, amikor agyonüti az áram az ásástól, nagy vagy kisfeszültségű - csúcsban 325 V (névl.: 230V) üti agyon.
Sziasztok!
Hátul a műhelyhez kellene az áramot kivezetnem. 1 fázisról van szó, 20A. (Az egész házban csak 1 fázis van bekötve TN-rendszerrel. Szabályos-e ha a mellékelt ábrán lévő kapcsolás szerint csinálnám meg, hogy a PE vezetőt nem viszem, csak a műhelyben lévő szekrénynél választom szét? (TN-C-S-rendszer) |
Bejelentkezés
Hirdetés |