Fórum témák
» Több friss téma |
Sajnos ez a gép max ennyit tud
Hi!
Hogy a csövek hogy erősítenek anód/katód közé kapcsol gyorsító fesz-el, azt nagyjából vágom. Az egyes áramköri elemek lehetséges funkcióit vágom. Kisebb kapcsolásokat csináltam, nyákot fényképeztem marattam már. Mikrovezérlőket programoztam már.(Igaz ez itt tök 8, csak a tejesség igényéért.) ugyanakkor az alaktrészek együttes működését nem igazán vágom. Az 1959 plexi kapcs. rajzot kicsit átvariáltam. Van ott hozzá egy értelmező szótár is. A zöld az annyi volna, hogy ha azokat kihagyom, akkor úgy működne-e a sztori. Meg jó volna, ha válaszolnál a rajzon lévő kérdésekre. Köszönöm előre is: T
Helló!
Most próbáltam kimérni a végfokot, erre nagy láng, aztán füst jött ki belőle. Pontosabban az R10-es 1K-s ellenállás.A színkódot le sem lehet olvasni róla.Most nem is melegszenek a végtranyók. Mit javasolsz, azon kívül, hogy cseréljem ki, nem szeretném még jobban elrontani...
Hali!
Igazából szerintem először legyél tisztában a működéssel. A saját érdekedben még ne nyúlj hozza! Nem bántásból mondom, de meg is halhatsz. 4-500VDC nem játék. Az, hogy egy trafón nem tudod elképzelni, hogy mi lehet a primer feszültség választó, a fojtótekercset nem ismered fel, a kimenőtrafónak nem tudod mi a funkciója, ne haragudj, de ez nagyon kevés tudás ahhoz, hogy nekiess egy csövesnek, pláne egy 50Wosnak, vagy 20asnak végső soron mindegy. Van ami nem olvasható a rajzon, persze, de itt látszik, hogy nem ez a fő gond. Az első piros a jack dugó. A 10k/1W - 50+50µF el egy szűrés az elő csőnek, a tápfeszültségtől az első csőig láthatsz párat, a lényeg az, hogy az első csőre a legérzékenyebb fokozathoz sima DC menjen, amennyire csak lehet. Szűrés magyarán. A hangszínben klasszikus marshall értékek vannak 500pF + 56k (ezt úgy hívják, hogy slope ellenállás). A 3 potméter fentről lefelé pedig a "magas", "mély, "közép" szabályozó. A következő bekeretezett az a végcsövek rácslevezető ellenállása, ez kis érték, általában 220k körül mozog EL34 esetében. Lehet tenni persze nagyobbat, kisebbet, de nagyon eltérni nem érdemes, más csöveknél érdemes megnézni az adatlapot, hogy mi a maximum. Amikor rácsáram kezd folyni komoly kivezérlésnél/torzításnál, akkor ezen feszültség fog esni, ami eltolhatja a munkapontot. A ráccsal sorban is van ellenállás, annak az értéke is nagyjából csőfüggő. A 6L6GC-hez pl 1,5-2k ohmot szokás tenni. A pirossal bekeretezett egy fojtótekercs. Tulajdonképpen egy LC szűrő a tápban, de azért nem ellenállást tettek oda, mert a tekercsen DC feszültség csak az átfolyó áram és a tekercs ellenállásának szorzata esik, a váltófeszültségű brummot viszont nagyon hatásosan nyomja el. Tulajdoképpen egyenértékű azzal, mintha 2db RC kört kötnél egymás után ,csak nem esik nagy feszültség. Az elő fokozatok felé már csak pár mA folyik, ott nem okoz számottevő feszültség esést a 10kOhmos ellenállás sem. Az utolsó nagy kérdés a kimenőtrafó. Az illeszti a hangszóró kis impedanciáját -pár ohm- a végcső nagy -pár kohm- ellenállásához. A trafó nem csak feszültséget, áramot de impedanciát is tud transzformálni. Az ott levő feliraton látszik is : 16/8/4 a kimeneti ellenállás, hogy mekkora szórót/ládát lehet rákötni. A tápban alul a 6,3V os fűtés tekercsen az az indikátor lámoa, egy izzó, manapság leddel elegánsabban meg lehet oldani. A hálózati primerében az a feszültség választó, más- más országok hálózati feszültségéhez igazodik. A 4A pedig egy 4amperes olvadó betét. Ha a végcsövekből kihagysz 2-t, akkor működik, csak a kimenő primerjét ehhez mérten kell majd tekertetni, vagy venni. 2 db EL34 végfokot mondják 50Wosnak. Amiben 4darab van, az már 100asnak mondott. Kérdéseidre a válasz ennyi, de mondom, először is mélyedj bele, hogy is működik. Így hogy akarod éleszteni pl? Ha nem állítod be a nyugalmi áramát a végcsőnek, akkor mi fog történni? Ha nem tudod mekkorát kell, vagy egyáltalán ,hogy kell,ne adj isten hogy méred, akkor mi lett volna, ha egyszerűen felizzik kéken a csöved, pártíz másodperc múlva hallasz -vagy nem- egy pukkanást és vége a 10ezrekbe kerülő végcsöveknek? Ezen azért érdemes elgondolkozni.. Nem bántásból mondom, még egyszer megjegyzem a 4-500V os egyenáram nem játék. Egyszer csap meg, de akkor rossz esetben mehetsz a föld alá. ha úgy adódik, hogy megússza az ember, akkor is irány az orvos azonnal, mert vérrögök alakulnak ki a véredben az meg ketyegő időzített bomba. És ez bármikor fennáll, amikor megmarkolász a DC feszültség... Neten rengeteg oldalt találsz a csövek működéséről, akár magyarul is nézz szét rajta. Amikor már midnen egyes alkatrésszel úgy vagy, hogy tudod miért felelős, fejből lerajzolod ezt a rajzot vagy akármelyik mást, na akkor kezdj hozzá! Addig ne! Zsolti
Érdemes lenne izzót tenned a tápágakba, sorban. Egy nagyon egyszerű áramkorlát, ha nagyon nagy áram akarna folyni ,akkor felizzik az izzó, megnő az ellenállása és a végfok feszültségét szépen leviszi. Ez a legegyszerűbb módszer, persze ellenállást is lehet , csak nagy teljesítményű kell, de az izzó annyiból jó, hogy jelez is egyben. Ez elejét venné az ilyen alkatrész elfüstöléseknek, süléseknek.
A Q12 és a Q6 nálad is termikus kapcsolatban van?Bővebben: Link ha megnézed, középtájon, bal oldalon össze van egy kötegelővel fogva a két tranyó. Elvileg pont ezért, ha nagy áram akarna folyni, akkor visszavesz a nyugalmi áramból. Ha nem így van,akkor elsőnek ezt orvosolnám. Ha így, akkor elnézést a feltételezésért. Ha ez ok, akkor szerintem 40es izzók a tápágakba, 1k-s betesz , nyugalmi áram újra belő és mérés. Nyugalmi áram trimmernek ugyanolyan cermet helitrimmert kell betenni, mint ami a képen van, a többi szerintem ilyen helyen frászkarikát sem ér. Csak ránéz az ember és már kontaktos vagy elmászik vagy szakadt a pálya stbstb...Elsőre ez jut eszembe!
hali!
Már rajzolom vissza, egész érdekes kis motyó, a hangszínköre sem a szokásos, igaz passzív, de elég elgondolkodtató, majd leszimulálom, hogy mit mutat! Az előfokozat aktív részeit illetően nem ért nagy meglepetés lineáris erősítés + diódák a visszacsatoló ágban..lassan itt kell hagynom a gépet, de szerintem holnapra megleszek! Zsolti
Csao, ezek szerint jók lettek a képek, ennek örülök. Ha kell még valami infó alkatrészérték, stb, szólj majd. Jó masina lesz ez
Ebben a pillanatban tettem le a tollat, egyszerű, de jónak tűnik. Továbbmegyek, nagyon egyszerű. Ami szimpatikus, hogy jó kondikat használ a táphidegítésre, a végfoknál tesz a +/- közé meg a + és a föld, - és a föld közé is. Hát tulajdonképpen ami érdekelne, az az összes kondi értéke, a prefixumot használhatjuk, tehát c16, c4 stb..így be tudjuk azonosítani. Q1 az egy bipoláris tranyónak tűnik, annak a típusa esetleg, , alul van 3 elkó egymás mellett, annak az értéke, az a táp szűrés lesz az IC-nek meg a tranyónak, igazából ennyi. Az ellenállásokat meg megpróbálom színkód szerint...yukk
Nyákra sok minden rá van nyomtatva, legalabbis a tranyó tipusa biztosan, szerintem ő lesz az : .Bővebben: Link Holnap kibelezem megint .
Oh, sorry ,igazad van, csak el kellett halványítanom és azért nem látszott. A nyers képet megnézve jól látszik sok érték! De van ami sajnos nem, arra azért szükség lenne. A tranyó valóban nem lesz kritikus pont, majd megnézem mennyire gáz a munkapontja, lehet e egyszerűen helyettesíteni.
Köszi!
2SC3198 talán jó lehet és kapható is. Holnap összeírom ami nem látszik a panelon, mára zárok énis, további szép estét.
Itt a rajz srácok! átnézem majd párszor, de igazából ez így működőképesnek tűnik nekem
Bővebben: Link zsolti
Na most vagy az izzó miatt, vagy nem tudom, de nem melegedett semmi, és az izzók sem izzottak.
Elég szimmetriátlan volt a táp, remélem nem gond.Hátha meglesz a probléma. 0V-hoz képest -11V és +25V Q1 C=11V B=0V E=6V Q2 B=6V Q3 C=10V B=11V E=11V Q4 C=11V B=10V E=11V Q5 C=10V B=11V Q12 B=10V E=10,5V Q6 B=10V E=10,5V Q7 C=11V B=10,5V E=11V Q8=Q10 C=B=E=25V Q9=Q11 C=B=E=11V Bocsi, hogy ilyen lett, de a képre nem tudtam rendesen ráírogatni. A Q6-Q12 termikusan most lett kapcsolatba téve, köszi Most találtam egy kb 20-30VA-s trafót 2*15AC kivezetéssel, lehet kipróbálom azzal.
Kefe13 Zsozsóó köszönöm szépen! gyors volt, hétfőn neki is állok megcsinálni, most szabira megyek, remélem addig össze tudom dobi a panelrajzot, bár az is lehet szumma lemásolom a vezető oldalt és úgy alkotom újra. Egy kérdésem lenne betápnak mit kap? Valami kis 1 amperes 12-14 voltos trafója van?
Igen jó kis doboz. Rendeltem is néhányat.
A Boogie-val kapcsolatban meg, már Zsozsóó is írta régebben, hogy válogatta a FET-eket. Múltkor mértem a J201-eimet, a legtöbb 140 meg 160 környéki, és csak pár darab volt ami elérte 200 és 220-at... Külföldi oldalakon utána néztem, hogy ki hány Voltot mért a Boogie Fet-ken. Úgy beállítva nagyon ramatyul szólt. Legvégül "hallás után" lett beállítva. Tekerd gyengébbre a trimmerekkel az erősítést az összesen, hogy szinte eltűnjön teljesen a zaj. (Így lecsökken a torzításod, nekem még a "Hi gany" is eltűnt belőle.) Aztán szépen lassan add nekik a kakaót, közbe azért méricskélhetsz! Nekem talán 3,6V környékén lehetnek 9V-os táppal. (Fél tápfesznél pedig tényleg nagyon zajos a pedál. Ja és a potik legyenek maximumon vagy legalábbis a Gain meg a Volume, amikor trimmerezel. A Q1 legyen a leggyengébb.) A füleidre hagyatkozz! Persze cserélgethetsz alkatrészeket is.
Hali!
Átkábeleztem a hangszínszabályzót az előfokon. Van egy kis problémám. Észrevettem hogy eddig a clean csatornából csak 2 fokozatot használtam. A kimenetet közvetlenül a CV_H ra kötöttem. Most megpróbáltam bevonni a Q8-as fetet, de nem müködött. Megmértem, és a fet összes lábán a teljes tápfeszt lehet mérni. Már többször átnéztem, nem találom a hibát. Lehet hogy valamit nagyon eltoltam?
Hali!
Kipróbáltam a dokibugit BF245A-val (Q1), de eléggé borzalmas hangja volt tőle és ugyanúgy hirtelen indul a torzítás a gain potit felfelé tekerve. Lehet hogy egy exponenciális potival javulna valamelyest? Kipróbáltam a Q3 d-jén egy 100n-s kondit és egy 4n7-es gainpoti kondit is, de nem változott számottevően az összhang. Ha lesz időm majd összedobok egy prof.tweed-et is, hogy kipróbáljam azt is. Csöves tortyogónak érdemes lehet kipróbálni a JCM-900 előfokát, aminek a kimenetén 072-es buffer van? (nincs kéznél a rajz)
Na sikerült megoldani. Egy láthatatlan forrasztási hiba volt az oka.
Hali!
Érdekes amit mondasz, esetleg egy hangot dobj fel, akár linéből is, lehet valami nem kerek ott. A 900as meg elmegy, diódás vágás is van benne, végső soron akár át is alakítható ,hogy ne legyen ott, ki lehet próbálni! Zsolti
Hali!
A minimum ilyenkor az, hogy legalább a táp legyen rendben, így tulajdonképpen semmit nem lehet mondani. Rossz-e a táp? Vagy épp a kapcsolás húzza el? :nemtudom: Próbáld meg rendes táppal, bármekkorával, aztán ugyanez a móka! Zsolti
Hali!
Akkor kár volt visszarajzolni, bár bevallom őszintén érdekelt a bele Mindegy, használhatod ezt is, de szerintem akár meg is tervezhető nem egy holdkomp bonyolultságú az egész. ma van még ezen kívül más dolgom is ,de megpróbálom az értékeket leolvasni a rezisztorokról... Zsolti
Hali!
A CR10- el kapcsolatban szinte kizártnak tartom, hogy korrekten le tudjam így képről olvasni, ha valaki érez magában elég affinitást, nekieshet, de szerintem kefe13 kollégát kell megkérni, hogy színkódozzon, mert így képről nem nagyon megy. Annyit a rajzommal kapcsolatban, hogy az lemaradt, hogy a bemeneti ellenállás az R1 es, az R2es ellenállással sorban levő kondi meg nem C2, hanem C1. Az R5 ellenállással sorban levő kondi az a nagy drazsé a jack mellett, a C16 melletti az R3 al párhuzamban levő kondér. A tone stackot egy kicsit elnéztem, ott lesz majd javítás! Úgy néz ki, a bass potihoz betettem a C12-t, ami a kimeneti snubber, sajnos nem sikerült túl jól egymásra tenn ia képeket, kicsit szögben volt a panel, meg ráadásul a tükrözés miatt forgatni is kellett a shopban, ezért eltűnt a szemem elől egy ellenállás, az R19 es. Az van a C12 helyett a bass poti előtt. Leszimulálom, kíváncsi vagyok mit mutat! Még át kell nézni, azért nem 100%os eddig a visszafejtés, szóval nem nekiesni egyből Zsolti
Csao.
Hát ma sajna nem, kivárás, me kis frisspájinkát kóstolgattunk, szal ma nem szedem szét. De holnap lehet rászánom magam, kondi értékek miatt rendesen körbefotózom, a partizánokkal meg kitalálok valamit, szinkódozok, amit rühellek, vagy nemtudom, de féllábat kipákázni nem akarok :S . De mindeképp meglesz a copy Tranyónak utána néztél ? Jó az általam belinekt tipus ? Hangszórónak szerinted egy eparcos legolcsóbb 6 colos jensen hozná azt ami bele van rakva gyárilag ?
Biztos hozná, szerintem nem téma. Nem kell hopzányúlni, van neten színkód kalkulátor, azzal sepec megvan, csak nem látom egyszerűen. Kondikat meg szerintem ne fényképezd le feleslegesen, vagy leolvasod, vagy leírod, ami rá van írva, az is nagyon szuper.
Rakom össze az eq-t, holnap meg kell szólalnia!
Ez milyen cucc?
Ismeri valaki?
Slo meg mesa séma, menni fog..boogey-al mi a helyzet?
Alakul a bugi is, de az eredeti formában nem fogok tudni megbarátkozni a hangjával. Sűrű kása hangja van, szolidabb overdrájvos hangot nem tudok beállítani rajta, tompításkor nem elég ütös az attack, olyan mintha befulladna egy pillanatra a hangindításkor, bár ezen sikerült valamelyest javítani a trimmerekkel.
Csökkentsd meg, ha nem próbáltad még a gain poti csatolóját 4,7 re nyugodtan, vagy 6,8nF re. Az vesz el a kásából kicsit, főleg tompításnál a huppogásból.
Most 4n7 van benne 1n helyett, mert korábban már javasoltad. Valahogy szelídíteni kéne rajta, de csak annyira hogy ha kell harapós is tudjon lenni
Majd veszek fel hangot, csak legyen végre időm rá... |
Bejelentkezés
Hirdetés |