Fórum témák
» Több friss téma |
Üdv mindenkinek!
Szükségem lenne a segítségetekre: ARDO Lux LA 816-os mosógépbe kellene nekem vízszintszabályzó. Ehhez a típushoz nem sok mindent találtam a neten, de talán ti tudtok segíteni. Vajon honnan lehet ilyent szerezni??? Válaszotokat előre is köszönöm. Üdv: Tocki
Az Orczyéknál van biztos.
Ha beírod a keresőbe az ARDO szót akkor a legutolsó oldalon van vagy 4 féle. Imi
Köszi szépen. Itt valóban van több féle, csak nem tudom, hogy melyik lesz a jó, mert még régebben valami okoska szerelő azt mondta, meg tudja csinálni, ... azóta is csinálja, a rossz alkatrészt pedig elvitte.
Meg aztán mit is jelent, hogy1, ill. 2 szintes? Én nem vagyok szerelő, de a belevaló alkatrészt beletudnám rakni, a megszámozott sarus kábeleket rátolni. Esetleg ha kisillabizálom, hogy melyik kábel honnan jön, és hová megy , vagy lefényképezem, nem tudnátok segíteni a belevaló alkatrész beszerelésében??? (Meg persze melyik a belevaló vízszintszabályzó) Köszönöm az eddigieket is. Tocki
Az, hogy egy vagy két szintes, az attól függ, hogy van-e rajta féltöltéses program. Értelem szerűen ha van, akkor kétszintes, ha nincs akkor csak egy. A vezetékek és a rá vezető csövek számából is kiderülhet, hogy neked melyik kell.
Sziasztok!
Egy direct drive-os (3 fázisú állandó mágneses/kefétlen DC motor) mosógép javításához kértek tőlem segítséget. Állítólag a Hall érzékelő szállt el benne, amit széttörve a kezembe is adtak. Annak alapján egy másik mosógép Hall IC-it felhasználva összedrótoztam az érzékelőt. Helyére téve megkapja az 5V tápot, a kimeneteken kézi forgatáskor látni, ahogy vált a jel 0 és 5V között. A motor mégsem indul, csak megmoccan 2-3 centit. Ha valaki látott már ilyen motort, hogy mit csinál Hall érzékelő nélkül, kérem, hogy mondja már el, mert nekem gyanús, hogy nem csak ez a baja. Szerintem alacsony fordulaton el kellene indulnia, csak a fordulatszám beállításhoz kéne neki az érzékelő, nem?
Hello
Ha nincs benne ˝ program akkor is lehet kétszintes, mert van olyan gép aminek külön van az öblítéshez egy szint. A legkönnyebben a rámenő vezetékek számából lehet megtudni. Ha 2-3szál megy rá akkor 1szintes, ha több 4-6száll akkor kétszintes. Ezt most így csak durván általánosságba írtam csak, de ez a gépek 90%-ánál így van. Most a 3.-4. szinttel nem akarok bekeverni, ami a szivattyú vész indítója, vagy a fűtő plusz kapcsolója. Tocki Mennyi vezeték megy a szintszabra? Üdv: Zoltán
Hello
Azt kell először is megnézned hogy tényleg 3fázisú a motor, mert ezek az elvetemültek csináltak 6fázisú motort is, sajnos már találkoztam vele. Ez a jelenség amúgy HALL problémára utal főkent, de lehet vezérlő hiba is hogy nincs meg az egyik fázisa, akkor nem tud elindulni nagy áramot vesz fel és tilt a proci. Már találkoztam tekercs hibával is, és akkor is ugyan ez volt a jelenség, 2fázis között össze volt csattanva meg se látszott csak mérni lehetett, mikor majdnem letekertem az összes tekercset akkor láttam meg rajta. Meg tekerni nem volt egy egyszerű feladat Ezek után én a betápnál mérnék egy áramot, ha normális a áramfelvétel(2-3A max) akkor hall hiba vagy szoftver gond. Ha magas, akkor pedig motor hiba vagy meghajtó fokozat hiba. Hogy ezt kilehessen deríteni ahhoz 1 4sugaras szkóp kell. Minden fázisban meg kell nézni a delejt, ha megvan akkor motor hiba, ha nincs akkor vezérlő. Ha nem lát visszamenő jelet a HALL-tól, akkor is ennyit mozdul, és akkor kis áramot vesz fel. HALL jeladóból is van több fajta, és itt nagyon nem mindegy, hogy milyet teszel bele. Üdv: Zoltán
Köszi a választ!
Három derót megy a stator tekercsekre, tehát biztosan 3 fázisú. Nekem azért volt furcsa, hogy nem indult el, mert olyan keveset moccan, hogy két mágnesnyit sem megy arrébb a forgórész. Ha meg nem mocorog, miért várja, hogy jelet kapjon a Hall jeladótól. A Hall IC típusszámát nem tudom, sajnos, de van rajta egy U28 felirat (ez nem pozíciószám, hanem magára az IC-re van rányomva) Mivel kevés a hely rajta, ez biztos nem is típusszám, csak egy "device code", amit akkor tesznek rá, ha nem fér ki a típusszám. A gugli semmi értelmes találatot nem adott. Megnéztem 1-2 Hall gyártót, de nem találtam olyen alkatrészt, amit így jelöltek volna. A gép egyébként Daewoo. Nekem is a szkóp jött a sorba, de csak 2 sugarat tudok egyidőben a képernyőre tenni. Azért azzal is csak látok valamit. Nem megjelenített jelet viszon tudok triggernek használni... Ha van egyéb ötleted, szívesen fogadom
Hello
Az lesz az, 3,5V-tól 27V-ig elmegy Üdv!
Igaz a 27-et nem is néztem.
Helyzet arra? Imi
Az a kis moccanás pont elég arra, hogy kiderítse, hogy van-e visszafelé jel.
Még a 2sugaras is ok, kettő menetbe meglehet vele vizsgálni, ha tárolós akkor nagy előnybe vagy, mert itt csak másodperc tört részig kaphat csak jelet. Nagyon könnyen lehet, hogy hiányzik az egyik fázis vezérlése, akkor csinálja ezt, a proci adja a jelet a meghajtónak, de a vezérlő nem megy, áll a motor, és úgy veszi, hogy rossz a motor, vagy a jeladó. Azt HALL IC-t kellene még megnézni, hogy biztos olyat tettél bele ami a gyárija volt. Ha az 100 akkor lehet tovább keresgélni. Üdv: Zoltán UI: Csak kipihenten, és nyugodtan foglalkozz vele, mivel nagyon be tudja szívatni az embert. Sajna már nem egy ilyet kellett javítani, nem egy jó széria
Helyzet komoly Frenky fogoly, amúgy semmi különös, majd a többit MSN ha leszek, mert a modik morcosak lesznek
Köszi!!!
Megtaláltad azt, ami benne van! Gratula! 2 dollárért lehet is kapni a Digikeynél. Maga az áramkör nem durranás, két felkötőellenállás (a nyitott kollektoros kimeneteken), meg 2 kondi a kimenetekkel párhuzamosan, + csatolásmentesítő kondik a tápon. Köszi, mégegyszer!
Nincs mit szívesen.
Remélem nincs harag pedig elküldtem az e-mail-re a választ csak a freemail szarakodott és Doki mondta hogy válaszra sem méltattalak... Üdv Imi
Megnéztem szkópon a három fázispontra jutó jelet, de nem igazán lettem okosabb. Először is nem tudom, mit kellene ott látnom. Sejtésem van csupán: PWM jelet, ahol 120 fokkal eltérő színusszal modulált pwm frekit kellene látnom.
Ehhez képest rángatózáskor egy-két, 30-80 ms széles impulzus jelenik meg, amik abszolút azonos fázisban vannak Ha te már néztél működőt, megosztanád velem, mit láttál? Egyébként a stator teljesen jónak látszik, kézzel forgatva a rotort szép háromfázisú színuszt találok a 3 fázisponton. A Hall IC-k kimenete is szépen pöcörög pólusváltásonként. Lehet, hogy nem úszom meg, hogy kibányásszam a meghajtópanelt a műgyantából?
Hello
Ha a motor kimenetein szép szabályos szinuszt lehetett mérni egyformán forgatás közben akkor azzal minden ok. A vezérlő jelalakja pedig trapézjelhez hasonló, aminek a frekvenciáját változtatják, és kismértékben a kitöltését is, magasabb fordulaton. Ha egy időben kap a 3fázis jelet, akkor az, vezérlő hiba lesz, és azon belül is a meghajtó fokozatát kellene átnézni elsőre. Ott is viszont szkóppal kellene végig lesni a jelalakot, egészen a procitól a FET-ekig. Üdv: Zoltán
Köszi a választ!
A trapézjel mondjuk ilyesmi módon néz ki? Mert akkor biztos, hogy halott valami, mert még kezdeményt sem láttam.
Igen hasonló jelet kell hogy láss a szkóp képernyőn. Csak nem ennyire „kockásat” és általában 6-8lépcsőben megy rajt fel a fesz.
Lefelejtettem:
Tehát nem pwm jelet kell látnom, hanem a motor fordulatszámának megfelelő frekvenciájú nagyon durva (a középértékhez képest +162V, 0V, -162V értékekből álló) szinuszt? (Trafót nem látok benne, ezért feltételezem, hogy kétutasan/graetz-cel egyenirányított 230VAC-t = 325VDC-t kapcsolgatnak 3 darab fél H híddal)
Most látom, közben írtál.
Akkor viszont azt nem értem, hogy a FET, vagy IGBT nem kapcsoló üzemmódban működik? Akkor észveszejtő nagy lenne rajta a disszipáció! Nem tudom, pontosan, hogy egy CD meghajtónál hogy csinálják, de ha ott a lineáris tartományban működik is egy tranyó, a relatíve kis teljesítmények miatt lehet, hogy senkit nem zavar az, hogy kicsit melegszik, de itt más a helyzet! Nem tusz erről valami szakirodalmat? Hiába néztem a neten, csak kis feszültségű leírásokat találtam.
Vagy egy kapcsrajzot egy ilyen hajtású mosógépről?
:google: Nagyon sok mindent találni a brushless dc motorokról, kapcsolási technikákat, meg minden egyebet.
Maga a mosógépről nem fogsz kapcs rajzot találni, mivel tikosabb az a dokumentum, mint a NASA űrrepülőgép tervei :eek2:
Helyesbítek: van benne trafó, csak nem néztem meg elég alaposan. De vélhetően az nem ebben a kérdéskörben játszik
Amiket eddig találtam, azok szerint általában a fél H híd felső kapcsolóelemét kapcsolják a Hall IC-k mutatta pozíciónak megfelelően, az alsó kapcsolóelemet pedig PWM-mel hajtják. Ez viszont ellentmondani látszik az általad látott lépcső jelnek. Van pl. MC33033 BLDC kontroller IC-m, de az is csak 30V-ig használható. A vezérlés annál is PWM az egyik ágon. Lehet, hogy le kellene rajzolni a nyák alapján a kapcsrajzot? Akkor holnap nekiesek a gépezetnek
Ezt a lépcsőzetes meghajtás bizonyos LG típusoknál alkalmazzák, azon belül is azoknál aminek a centrifugája eléri a 1800-2000-es fordulatot. Ezekbe elég nagy hűtőborda szokott lenni, és általában vörösréz az anyaga, mivel ennél a meghajtási módnál elég sokat kell elfűteni a félvezetőknek, de viszont sokkal csendesebb a motorja. Ezekhez a típusokhoz gyárt az ST olyan Hybrid IC-t amibe be megy a 320VDC és a 3fázis már mehet is a motorra, a fordulatszámnak pedig egy PWM jel megy be, amit a fő proci szolgáltat. Ezek az IC-k 4x8cm-es darabok, amit oltári nagy hűtőre tesznek, éppen van itt előttem egy ilyen.
Maga a vezérlő IC itt is törpe feszültséggel megy és vezérel, a FET-eket pedig külön FET meghajtó IC kapcsolgatja. Ezen az oldalon megtalálod a szokványos vezérlésnek a jelalakját, lépésről lépésre. Bővebben: Link Esetleg képet dobhatnál fel, az nagyon sokat segítene.
Sziasztok!
Szeretném egy olyan problémában a segítségeteket kérni Indesit wp 100-as vezérlőpanel az R13,R16,R17,R18 ellenállás színkódját panelszám:LB2000 UNI-ST. Előre is köszönöm!
Sziasztok!
előre bocsájtom h nem vagyok egy nagy mágus. Gyógyítanék egy indesit witl 125-ös mosógépet. A ledek bekapcsolás után egyszerre villognak rajta. Kb 5 perc várakozás után azonban elindúl a gép, és hibátlanúl üzemel. Mértem az elektronikában a táp triac feszültségét, ami 3.7V és amikor "bemelegszik" akkor 4V. Gyanítom, hogy ennek 5V-nek kéne lennie. Mi okozhatja ezt a hibát? Köszönöm szépen!
Szia!
Én a magam részéről csak a műszernek hiszek, a színkódokat soha nem keresgéltem ki, de ez nyilván ízlés dolga. Az alábbi színkód táblázat viszont tartalmazza a szükséges információt bármely ellenálláshoz. Ha erre a színkódra gondoltál. |
Bejelentkezés
Hirdetés |