Fórum témák
» Több friss téma |
A 200-as cső is benne maradt vagy csak arra terítetted fel a szövetet több rétegben majd a kötés után levetted és jöhet a formázás?
Próbaképpen csináltam egy rögzítőt a tengelyre.
Ha olyan vihar jönne amit már túl durvának gondolok egyszerűen felnyújtok egy 5m-es botot a végén egy U profillal. Ezzel csak el kell fordítanom egy kart és a rögzítőt egy rúgó nekiszorítja a tengelynek. Lassítja majd fixálja. A tengelyben van egy kis mélyedés ide ül be a rögzítő. (Így csak szélre fordul de meg se mozdul és nem tudja szétpörgetni ha valami gixer lenne a védelemmel.) Kioldani is egyszerű csak lefelé kell húznom a kioldót és amikor eléri a kívánt pozíciót egy másik rúgó oldalra fordítja egy kitámasztónak és már forog is a kerék. Más: Ma raktam fel az 1m -es lapátokat. A hétvégéig tesztelem őket hogy mit bírnak. A nagyobb lapátokkal tényleg előbb fordul ki a szélből ezt már most én is aláírom. Ennyit számít 60cm. Ha lesz fotóm már fel is rakom.
Meggyőződésem, hogy a lapátokat is méretezni kell. Az ívelt lapátnak is kell tudni 6-os, 7-es gyorsjárási tényezőt. PVC lapátnál lenne érdemes kipróbálni, ott nem lehet nagyot bukni. Ha viszont megy, az egyik legolcsóbb figura lenne. ( a számolás módjához természetesen van program).
A cső csak szerszám. Kötés után szétválasztom és kész. A belső fele tükör sima marad (hiszen a szerszám is sima), a másik oldala nem érdekes. De át lehet csiszolni, hogy szebb legyen. Flexre rotasmirget teszek, így gyorsabb. 3 réteg üvegpaplan után rowingszövettel zártam az egészet. Ez szabályos szövésű folytonos háló, ami igen nagy szilárdságot ad.
A faroklapáton én is sokat agyaltam, de azért maradtam a HP féle megoldáson, mert sokat nem vagyok otthon és nincs kire bízzam a szerkezetet. Még egy kicsit nekem is hangolnom kell rajta, lehet, hogy vágok le a nagy lapátokból. 3,2m helyett elég lesz a 2,7m is. A gyantázáshoz még annyit fűznék hozzá, hogy szabadba érdemes csinálni, mert amellet, hogy büdös, toxikus, rákkeltő hatású, még fokozottan tűz és robbanásveszélyes is. Az üvegszáltól lehet vakarózni, csiszolni pedig porálarcban! Az sarkokat sűrű gyantával kihúztam (olyan mint a gitt), mert nem minden üvegszövet marad sarkos az éleknél. Egyszerüen feldobódik, vagy levegős marad. De ha rádiuszra kerül az már ott marad. Egyik barátom a műanyaggyárban dolgozik, én is csak bámulom, hogy miket csinál. Búcsús sergőhöz lófigurát, csónakot, vagy erkélyoszlopot szerszámnak (beleöntik a betont). Sokat tanultam töle.
Sajnos a lapátméretezéshez nem értek, ezért vágtam találomra öket. De nagyon kíváncsi lennék arra, hogy számolással mit adna a dolog.
Már az is eszembe jutott, hogy mi lenne, ha az íves belső rész végigfújnám purhabbal, majd a tágulás és keményedés után hevített cekasz szállal végigvágnám a purhabot a lapát élét követve. Tehát sík lenne a széllel érintkező felület, de a csavarás benne lenne. Ezt lehetne borítani szövettel. Nem tudom érthető voltam-e? Azért jutott ez eszembe, mert Pudding képeit nézve ugy látom, hogy az FD300-as lapátjai csak megcsavart lemezből vannak, nem igazi szárny-forma, mégis jól működik.
Majd összeszedek néhány dolgot, és küldöm a címedre. Cserébe kíváncsi leszek a véleményedre. Persze akkor érne valamit, ha ki lenne próbálva. (azonos lesz azzal, amiről Erbe írt régebben).
"Ha olyan vihar jönne amit már túl durvának gondolok egyszerűen felnyújtok egy 5m-es botot " .........azért ezt érdemes lenne átgondolni mert nagyobb szélben egy 5 méteres rúddal célba találni kifejezetten kellemetlen műsorszám...pláne ha mondjuk éjszaka van.
Különösen, ha adott esetben nincs is otthon az illető.
beeezony....vagy ha pl. egy hirtelen szélből kitérésnél az 5 méteres rúd összekócolja a lapátokat. Sok mindent meg kell fontolni egy ilyen viszonylag egyszerű szerkezet esetében is mint a szélkerék.
Azért mondtam hogy a hétvégén tesztelem.
Eddig fél óra volt legalább míg fixáltam a szerkezetet, tegnap 25 km/h szélben kb. 3 percig tartott a próba. Még mindig gyorsabb mint amilyen tortúra eddig volt vele. Akkor törtek el a régi lapátok amikor kikötöttem, de a 40cm-es karót kitépte (pedig még 3 téglával is leterheltem)és kifordult a lapátokat meg lezúzta. Most csak elfordítom a kart a lapátok megállnak, ha vége a viharnak nem kell javítani, (eddig általában kellett) csak lehúzom a kart és forognak a lapátok.
A nevekre kattintva láthatod az E-mail címeket így az enyém is.
A 12V 55Ah kapacitású akkumulátorhoz szine bármi elég, annyira kis energiamennyiséget tárol. A 0,66 kWh nem sok, (kb. 25 Ft / ciklus) és figyelembe kell venni, hogy a Pb aksik a C/10 nél nagyobb töltő/kisütő áramokat nem szeretik, élettartamk erősen csökken. Ez esetben 5,5A, és 12Vx 5,5 A = 70W , ekkora teljesítményt a motorod is gond nélkül lead, de a kellemetlen feszültségviszonyok miatt kapcsolóüzemű szabályzás kell. Az én generátorom alkalmas neked, de igazán jól magasabb fordulatszámon teljesítene, töltésszabályzó pedig ehhez is kell, de a feszültségviszonyok sokkal kedvezőbbek. 200 / perc mellett 230W felvett teljesítményt tud (11 Nm) de hatásfoka már nem jó, ebből szerintem csak 150W körül adna le, de azt akkumulátor-feszültségnél nem sokkal nagyobb feszültségen(15-30V). A jó hatásfokot (85-93 %) 2000/ perc fordulatszámon, 1-2 kW, és 250V körül tudná. Legalább egy ötszöröző áttétel kéne, de akkor szükséges kapcsolóüzemű szabályzó is. Persze csak akkor, ha a lapátodnak van esélye tartósan 2-3 kW körül leadni. Ehhez viszont az akkumulátorod kapacitása használhatatlanul kicsi. A mágnes árakat és a motorátalakítás költségét figyelembe véve viszont nem sok a 15e , akkor sem, ha generátorom még nem tudod jól kihasználni.
Próbáld meg itt:
http://www.thebackshed.com/windmill/articles/MountingExtrudedBlades.asp az oldalon lévő linken lehet extrudált PVC lapátokat is venni.
Láttam még alumínium profi is van. Csak sajnos az árakra nem tudtam rábukkani. Ha valakinek sikerülne, írja már meg.
Néztem már ezt is csak az volt vele a nyomorom hogy végig egyenes, nekem meg olyan kellene ami tőben meg van tekerve.(De köszi )
Amennyire a lapát fényképén látom, nem túlzottan kidolgozott áramlástanilag, de ez ezen a képen nem látszik jól. Nem látom az optimális megfúvási szöget sugártól függetlenül biztosító profilelcsavarást. Van? Mekkora az átmérő? Szárnyszelvény, (ha igen, akkor milyen?) vagy lemez-szerű keresztmetszet? Mekkora gyorsjárási tényezőre méretezted? Mekkora a tervezési ideális szélsebesség? Helifun (#715627) linkjében láthatsz egy szárnyprofilt, de ahogy pudding1 (#715643) is írja, a profilelcsavarása sajnos ennek is hiányzik, és szükséges lenne a végek fele rövidülő húr is. Gyártástechnológiai okokból van így, de áramlástanilag nem igazán jó.
A honlapon E-mailt-írva küldenek árajánlatot, a rendelés ismeretében.
Kár. Mennyivel egyszerűbb enne, ha kiírnának valahova egy m/$ vagy m/€ árat. Gondolom, ha valaki rendel 5m-t nem is foglalkoznak vele.
Alakul a törött lapát helyreállítása (szigorúan csak sablonnak) Miután végeztem, megtaláltam az egyik eredeti lapát végét és hozzámérve ahhoz amit csináltam, hát az enyém kb 8 centivel rövidebb lesz, de elvileg ennek a kb.170 centinek is elégnek kell lennie. (Mivel 6-ot akarok rakni a 3 helyett.).............Ma egy ismerősöm mutatott törött német gyártmányú lapátot , hát ahhoz képest ez a kínei egy mestermű! A lapát belsejében 3 réteg üvegszövet csont száraz volt, egy csepp műgyanta sem volt rajta. Mintha csak egymásra rakták volna a rétegeket, kívülről lekenték volna műgyantával, bele egy présbe és kész.
A lapátméreteket a Hugh Piggott féle méretek szerint csináltam . Külföldiül nem nagyon tudok de a rajzon kiismertem magam . A lapátok hossza 1,5 méter. Gyorsjárási tényező ...? Forogni nagyon tud és már enyhe fuvallatnál elindul, sajnos egyszer az egyik megsérült mikor ledarálta egy viharban a meggyfát. Ja a lapátok fenyőböl vannak, ha tönkremegy faragok másikat nem gond szakmába vág! Lefényképezem ma és felrakom.
hát ez az szakmádba vág telegalább kitudod faragni mert van hozzá géped meg szerszámod,és akinek nincs?annak marad a pvc-csöböl kivágott lapát.
Szeretem csinálni ha gondolod faragok neked is szívesen!
hát végülis nem lenne rossz?köszönöm,hogy ilyen segitökész vagy,de,hogy tudnánk leszáltani hozzám messze lakomtölled.
közölném felétek,hogy az átalakitott 3 fázisu motorom 200watt terhelésen 12voltos izzok 2 sorbakötve 20 volt 4 ampernél többet nem bir leadni sajnos.a fordulatszámot csak megsaccolni tudom olyan 800-1000 körülre gondolok mert furogéppel néztem csak nem szabályzos eléggé megfogta erölködött.ha csak 1 izzo volt terhelésnek 12v/85w akkor felment 17-19 voltra is 5 ampert mértem de ez nem teljes fordulaton nehogy az izzo ki égjen.sajnos a ferritmágnesek nemképesek több energia termelésre ugyhogy elkéne az a neodium persze ha megtudnám venni.a ferriteim 1kg-ot birnak/db ugyanebben a méretben a neo kb:30-at.
Tegnap elkészült az új tekercstárcsám. 8mm vastag. 15 tekercs, egyenként 120 menet, 0.8-as huzal, 5 tekercs sorba kötve.
Végre sikerült túllépnem az 5A-t. Nagyjából 200-250-es fordulaton, az 5A-es mérő kiakadt. Viszont fellépett egy érdekes jelenség amit eddig nem tapasztaltam. 4.5A-nél rettentően megnőtt a generátor zúgása. Mikor el kezd termelni szépen zümmög. De mikor eléri a 4.5A-t, olyan erős lesz a hangja, hogy 20 méterről is hallani. Szerintetek mitől van ez a nagy hang? Erős zúgás.
48V-os a rendszer. Pontosan nem tudom, de úgy 70V-on kb.
szia klenosanyi! kérdezném te milyenmágneseket raktál és hogyan az aszinkron motorodba,és terhelésen tudja a 150v/10 ampert? az enyém egy 600wattos volt amit átalakitottam. ferritmágneseket tettem bele dc motorbol szedtem ki . nekem terhelésen 200watt 24v.nemtud csak 20 votlot és 4 ampert
A Ba és Sr ferrit, valamint az Al-Ni-Co mágnesek koercitív ereje kicsi. Ha az eredeti mágneskört szétszeded, akkor a mágnes fluxusa lecsökken, mert megnő a mágneses ellenállás. Ettől ezek a mágnesek részben lemágneseződnek, és ha újra zárt mágneskörbe rakod őket, akkor már nem áll vissza az eredeti "erejük". Szerelés után újra fel kell mágnesezni, akkor többet fog tudni a generátorod. A Fe-B-Nd és Sa-Co mágnesekre ez csak elhanyagolható mértékben igaz, azokat ezért lehet felmágnesezve kapni.
Most akkor 48 voltos vagy 70 voltos?
A mérésnek csak akkor van értelme, ha mindkét adatot tudjuk.
Félre értettél. Én nem mondtam, hogy mértem. Csak saccoltam. Mivel 4 akku van sorba kötve ami 48V, ezért mondtam a 48V-ot.
Tegnap például semmit nem töltött, mert nem volt olyan szél, ami alkalmas lett volna arra, hogy meg legyen a kellő fordulat. Persze a lapátok sem az igaziak még és magasabbra is kell tennem, mert eléggé hamar átfordul a turbulens áramlatok miatt és olyankor sokat veszít a fordulatból. Jelenleg 4.5m magasan van, de talán ha 6m-re teszem ott folyamatosan kapja majd a szelet. |
Bejelentkezés
Hirdetés |