Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóelektronika
 
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   47 / 338
(#) gyumil válasza huba hozzászólására (») Máj 12, 2010 /
 
Hát át kéne nézni mindent: gyújtókábeleket, gyertyákat, csatlakozásokat, elosztót, cserélj ki mindent, ami repedt, szakadt, stb. Kínai trafót, kapcsolóegységet ne vegyél!
(#) dovv hozzászólása Máj 23, 2010 /
 
Sziasztok.
Kérdésem az lenne, hogy renaultban meghibásodott a központi vezérlő. Csak a helyzetjelző lámpák működnek, a tompított fény nem. Úgy gondoltam, hogy egy relével összekötném a helyzetjelzőt a tompitottal a vezérlőnél. Igy ugyan együtt müködnének, de legalább működik. Megoldható? Nagyobb kárt nem akarok okozni. kösz
(#) akos70 válasza dovv hozzászólására (») Máj 23, 2010 /
 
Milyen rönó? Milyen központi vezérlő?
(#) sufni-tunning válasza akos70 hozzászólására (») Máj 23, 2010 /
 
Ákos!
Szerintem teljesen mindegy.
Ha már "belenyúl".
Én előtte megbizonyosodnék biztos a vezérlő rossz-e.
Ha rossz miért rossz, miért nem ad áramot a tompítottnak.
És ilyenkor felmerül a világításkapcsoló szerepe is.
Miért van ha a vezérlő kapcsolgatja a villanyt?
Olyan okos, hogy fényérzékelő is van benne?
Meg a lakott területet is tudja mikor van vége?

Biztos, hogy a vezérlő rossz?
(#) akos70 válasza sufni-tunning hozzászólására (») Máj 23, 2010 /
 
Lehet, hogy mindegy, lehet, hogy nem.
Ha választ akarok egy kérdésre, igyekszem minden általam ismert és esetleg a válaszadáshoz szükséges információt megadni.
Ez jelen esetben minimum azt jelenti, hogy megadom az autó pontos tipusát, évjáratát. Nem tudjuk, megy-e a távolsági. Minél jobban körülírom a hibát, annál több az esélyem, hogy segítséget kapok.

Egyébként meg be lehet relézni, miért ne.
(#) potyo válasza sufni-tunning hozzászólására (») Máj 23, 2010 /
 
Idézet:
„Miért van ha a vezérlő kapcsolgatja a villanyt?”


Mert mostanában mindenhol az van, hogy nem direktben működtet valami valamit, hanem a kapcsoló ad egy jelet egy bemenetre, és a vezérlő meg ad egy kimenetet, amivel bekapcsolja a lámpát. Bizonyos értelemben ez jó, mert lehet csinálni olyan okosságokat, hogy ha bezárod az autót, akkor lekapcsolja az úgyfelejtett lámpát, vagy amit említesz, hogy sötétedésre bekapcsoljon magától, vagy pl. járó motornál bekapcsoljon a tompított (ez a skandináv országokban kötelező), stb. Ami a felhasználó számára hátránya ugye, hogy ha megdöglik, akkor elég drága javítani. Ugyanez viszont az autógyár számára előny, mert drágán adja az amúgy filléres alkatrészt hozzá, ha megdöglik.


Idézet:
„Meg a lakott területet is tudja mikor van vége?”


Azt miért is kellene tudnia?
(#) mrmoho válasza akos70 hozzászólására (») Máj 24, 2010 /
 
hello amiről beszélgettek a a BSI, karosszéria vezérlő modul, can buszos az autó, nem kéne belenyulni, mert nem kedveli, ki k kell szedni bele kell nézni , kontakt baja lessz, ez a komfort elektronika, össze van progranozva a kocsival
(#) sufni-tunning válasza potyo hozzászólására (») Máj 24, 2010 /
 
mert lehet csinálni olyan okosságokat, hogy ha bezárod az autót, akkor lekapcsolja az úgyfelejtett lámpát,

Ezt a VW megcsinálta kb 30 éve a gyújtáskapvsolóval. Ez nem újdonság, csak bonyolítja a dologot.

A lakott területvégét miért is kell látnia?
Mit is ír a Kresz? Magyarország területén lakott területen kívül a tompított fény használata kötelező. Honnan tudja a vezérlő mikor mész lakott területen kívül, hogy felkapcsolja a lámpákat. Ezt magadnak kell.

Minden esetre küldjetek egy fényképet olyan vezérlőről, amelyikben fényérzékelő van.
Én még nem láttam ilyet, tapasztalatlan és kíváncsi vagyok hogy néz ki.
Honnan kap fényt, hogy érékeljen?
Amiket eddig láttam, azok oszlopon, ülés alatt vagy motortérben voltak elhelyezve. Hogyan kap fényt az érzékelő? hol helyezik el?
(#) potyo válasza sufni-tunning hozzászólására (») Máj 24, 2010 /
 
Idézet:
„Ez nem újdonság, csak bonyolítja a dologot.”


Persze, számodra bonyolítja, de nekik csak egyszer kell egy ilyen modult tervezni (ami bonyolultságát tekintve egy laza hétvégi szórakozás egy mikrokontrollerrel foglalkozó embernek), viszont utána egyrészt piszok drágán lehet árulni (akár extraként, akár pótalkatrészként), másrészt lehet marketingelni, hogy fényre reagáló fényszóró, vagy ajtónyitáskor lekapcsoló fényszóró, stb. Ez a biznisz benne.


Idézet:
„Mit is ír a Kresz? Magyarország területén lakott területen kívül a tompított fény használata kötelező.”


Viszont lakott területre érve nem muszáj lekapcsolni, sőt bunkóságnak tartom, amikor valaki lakott területre érve lekapcsolja, mert utána a lakott területről kiérve gyakran elfelejti visszakapcsolni. Magamról tudom, hogy én is néha elfelejtem felkapcsolni, amikor elindulok valahonnan, így az elfelejtésen nem lepődök meg, viszont én nem kapcsolom le, amíg legközebb ki nem megyek az autóból.
(#) sufni-tunning válasza potyo hozzászólására (») Máj 24, 2010 /
 
Én is csak akkor kapcsolom le, ha a végcélhoz érek.
Akkor is csak akkor ha ki akarok szállni, mert fütyül.
Ha nem fütyülne úgymaradna.
De itt nem erről van szó.

Én csak azt próbáltam sugallni, nem kéne belenyúlni az elektronikába elsőre.
Meg kéne bizonyosodni, biztosan ott van-e a hiba.
Elsőre nem szokás "beletúrni" a bonyolultabb dologkba.
És mivel a kérdés feltevője rutintalannak tűnik /rutinosabbak előre szokták megadni az autó adatait, ebben az esetben ez nemtörtént meg, de egyből elektroikát akar "javítani".
(#) potyo válasza sufni-tunning hozzászólására (») Máj 24, 2010 /
 
Egyetértek

Én most tervezek egy olyat építeni, hogy motor indulását követően (amikor már van töltés), akkor 5-10 másodperc múlva felkapcsolja a lámpákat is, és a motor leállása után 20-30 másodperccel meg lekapcsolja. Kezdem már unni, hogy néha elfelejtem felkapcsolni...
(#) akos70 válasza potyo hozzászólására (») Máj 24, 2010 /
 
Ha jól emlékszem, pont a régebbi Opelekben (úgy rémlik, neked is az van) használtak a hátsóablakfűtéshez egy olyan relét, ami csak járó motornál kapcsolt be (talán a töltésvisszajelzőtől kapta a jelet). Ezt fel lehetne használni, esetleg egy időzítővel kiegészíteni.
(#) potyo válasza akos70 hozzászólására (») Máj 24, 2010 /
 
Igen, a segéddiódahídra van kötve a relé egyik oldala, másikat meg kapcsolja a kapcsoló. Lehet, hogy majd innen veszem én is a jelet, bár oda akkor még kell plusz madzagot húzni, viszont az akkufeszültségből egy komparátorral el lehet dönteni, hogy van töltés vagy nincs. Na de még nem végleges, majd még alakul
(#) dovv válasza akos70 hozzászólására (») Máj 24, 2010 /
 
szia. Megane 2 1.6 16v. Motortéri vezérlő.
A régi behalt, beázott. Start-stop gomb nem működött.
Használtan szereztem, de ennek meg a világitás része halodik. Fokozatosan állnak le a lámpák. Jelenleg a két helyzetjelző, és a jobb refi müködik. Kicserélik, de addig is kellene az autó. A régit visszaraktam, azzal minden ok, tehát a vezérlő a rossz. Most itt tartok.
Szétszedtem, égést, beázást nem látok rajta.
(#) akos70 válasza dovv hozzászólására (») Máj 24, 2010 /
 
Ideiglenes megoldásként megpróbálhatod a relézést, de én az aksitól vennék áramot,az menne a relén át a tompitottakhoz, a régi vezetékek pedig lekötve, függetlenítve a vezérlőtől. A relét az első helyzetjelzőtől vezérelhetnéd, esetleg ráadásképp kapnál egy hibajelzést.
(#) mrmoho válasza akos70 hozzászólására (») Máj 24, 2010 /
 
Bocs hogy beleszolok, igaza van külön kört csinálj a világitásnak, Bontottnál van egy tipusszám, az gondolom stimmel, és van másik szám az a szoftververzio, autoszerelő vagyok jártam igy.
(#) dovv válasza akos70 hozzászólására (») Máj 24, 2010 /
 
Egy tompitottat bereléztem, aksiról 12v, és a helyzetjelzőről vezéreltem. Igy működik. Az megoldható, hogy egy relével, mindkét tompitottat kivilágitom? Vagy két relé? A régi vezetéket nem kötöttem le.
A vezérlő kontaktos lehet, vagy azon is haldoklanak a relék?
Nekem csak az a furcsa, hogy kisebb időeltolodásokkal halnak meg a lámpák, és nem egyszerre.
(#) akos70 válasza dovv hozzászólására (») Máj 24, 2010 /
 
Egy relé elég, de egy ideiglenes biztit is tegyél elé, az ördög nem alszik.
A vezérlők belső lelkivilágában sajnos nem vagyok jártas. De nem esélytelen, hogy hozzáértő meg tudja javítani.
Sajnos úgy van ez, hogy általában aki ért az autóvillamossághoz, nem ért az elektronikához, és fordítva. Egy ilyen dolog javításához pedig mindkét dolgot rendesen át kell látni.
(#) dovv válasza akos70 hozzászólására (») Máj 24, 2010 /
 
Kösz, kösz.
Csak pár napról van szó, azután remélem lesz másik.
Nagyon belepiszkálni nem akarok, semmit nem szeretnék megégetni. Mégegyszer kösz.
(#) dovv válasza akos70 hozzászólására (») Máj 24, 2010 /
 
Még egy kérdés?
A vezérlőről felraktam egy képet.
A piros keretes rész a helyz., tomp. és a távfény biztositékai. Felette egy dugó az összes lámpa kábelei.
Bekepcsolás után csak a helyz.-nél mérhető fesz. Innen vezéreltem meg, de reléről ide is kötöttem vissza, csak a tompitott ágba. Csak túl vékonyak a dugó kábelei.
A sárga dugók sokkal vastagabbak, szerintem onnan kellene a lámpát kivilágitani.Bővebben: Link
(#) akos70 válasza dovv hozzászólására (») Máj 24, 2010 /
 
Én azt javasolnám, húzd le a tompított izzókról a vezetékeket, és mindkettőre vigyél közvetlen a relétől vezetéket. Így biztosan nem okoz semmilyen kavalkádot, amig beszerzed a másik vezérlőt.
(#) dovv válasza akos70 hozzászólására (») Máj 24, 2010 /
 
ok. köszi
(#) tomek99 hozzászólása Máj 24, 2010 /
 
sziasztok lehet hogy már sokan kérdezték de én nem tudom.
van 1 ilyen gonrom hogy raktam erősittőt +méjnyomót az autómba,majd később kicseréltem az ezősittőt 1nagyobbra,nem szakszrűen sajnos.nemkötöttem ki a rádióból az erősittő űramellátását.
azután visszaraktam a régit persze áram alatt én hülye
és azóta hallani az alternátort a mélynomóban és ebben kérnék segitséget hogy mi a probléma a rádió az PIONEER
GRUND ZERO erősittő+mélynyomó
kiment a zajszűrő a rádióban vagy.......?
kérlek segitsetek.A válaszokat előre is köszönöm
(#) tomek99 hozzászólása Máj 24, 2010 /
 
ja az autó 2003évjáratú
HYundai GETS1.1motor kérlek segitsetek
(#) Little hozzászólása Máj 24, 2010 /
 
2001-es 1literes seat ibizahoz keresnek szerviz manualt.
Ha nincs es esetleg valaki tudja hol talalom/keressem a kulso homerseklet merot az is jo lenne. (Belul a konzolon csak --- kijelzes lathato.)
Illetve motor hibakod resetelheto kulccsal es gomb kombinaciokkal, vagy csak obd-n keresztul?
Koszonom elore is
(#) akos70 válasza Little hozzászólására (») Máj 25, 2010 /
 
A jeladó általában az első lökösön vagy környékén szokott lenni.

névtelen.JPG
    
(#) Little válasza akos70 hozzászólására (») Máj 26, 2010 /
 
Koszonom szepen!
A homero sajnos nem lett meg (egyelore), bar lehet megtetszett az elozo tulajnak. (Vagy a lokharito uj, es nem lett atteve a cserekor.)
Elvileg a leiras alapjan reseteltem az ecu-t. Gyujtaskor viszont ugyanugy az EPC, es a motordiagnosztika ikonok vilagitanak. Miutan beindult az auto, elolnak a jelzok.
Ez normalis mukodes? (Ez elott csak egy trabantom volt tobb mint 10 eve, abban nem volt tulbonyolitva az elektronika.. )
(#) potyo válasza Little hozzászólására (») Máj 26, 2010 /
 
Indítás előtt normális, hogy mindenféle lámpa világít, így látod, hogy a lámpa működőképes. Ebből tudod, hogy ha menet közben nem világít, az azt jelenti, hogy nincs probléma, nem pedig azt, hogy ki van égve az izzó.

Szokták azt csinálni használtautó kereskedők, hogy a visszajelző izzót kiveszik, hogy ne látszódjon, hogy valami probléma van. Pl. légzsák vezérlője olyan, hogy ha egyszer durrant a légzsák, akkor utána hibajelzést ad, akármit csinálsz vele. Csak ha kicseréled, akkor alszik el a jelzés. De ez ugye drága, ezért szokták azt csinálni, hogy kiveszik a visszajelző izzóját, hogy ne lásd, hogy már legalább egyszer törve volt az autó. Mert ugye indítás előtt nem szokták a vevők nézegetni, hogy valami nem világít, aminek világítania kellene, viszont menet közben már inkább felfigyelnek rá, hogy valami világít.
(#) gyumil válasza Little hozzászólására (») Máj 26, 2010 /
 
Ha járó motornál nem világítanak a hibajelző lámpák, akkor "elvileg minden jó".
A hőmérséklet érzékelőt, a hűtő, és a lökös között van általában, egy lemezre ráfogatva.
Egy fekete "rudacskát" keress, többségében sárga-fekete
vezeték megy rá. Különben ezeket 4-6 évente cserélni kell , de nem egy eget verő összeg
(#) potyo válasza gyumil hozzászólására (») Máj 26, 2010 /
 
Idézet:
„Különben ezeket 4-évente cserélni kell”


Ez igaz? Sikerült már hőmérőből is sz..t gyártaniuk az autógyáraknak?
Következő: »»   47 / 338
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem