Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok!
Lene 1 javaslatom, 2 in 1 programra, de nem tudom, hogy vajon kivitelezhető-e. Opel vectrám volt (X20XEV), amin ha a vezérlő hibát érzékelt, akkor kigyulladt a check engine lámpa, és a vezérlő autómatikusan átváltott 1 biztonsági programra, más paraméterekkal (pl 4500-as fordulatnál letiltott, stb.) Abban az esetben, ha a gyári program úgy lenne módosítva, hogy a biztonsági program paraméterei a tuningolt paraméterek legyenek, elég lenne menet közben valamilyen módon, 1 kapcsoló sgítségével hibát generálni, és átállna magától, a gyújtás levétele és a motor megállítása nélkül a tuningolt programra. A hiba megszüntetése után (kapcsoló visszakapcsol) bizonyos ciklussal (20 hibátlan ciklus, ha jól emlékszem, ami nem sok idő) visszaáll a normális üzemmódra. Szerintetek kivitelezhető? Mert ha igen akkor ennek csak előnye lenne szerintem.
Emlékeim szerint, ha vészüzemre vált, akkor nem is veszi figyelembe a szenzorokat/jeladókat, hanem egy előre beprogramozott séma alapján működik a motor. Pl. vészüzemben nem megy a kopogásszenzor sem, hanem egy gyári beállítás alapján jóval kisebb előgyújtást ad neki.
Vagy arra gondolsz, hogy lehetne úgy módosítani, hogy figyelembe vegye? De mit kötsz le róla, hogy vészüzembe kapcsoljon át?
Szerintem ehhez ismerni kellene a processzor programfutását és annál a simtec vezérlős opelnél amiről szó van nem egy egyszerű mutatvány! Egyébként szerintem azt az állapotot amikor vészüzemben van egy autó a processzor szimulálja valószínüleg a saját belső memóriájából és nem a külső flash-ből vagy epromból! Ha pedig mégis a külső tároló bizonyos "részeit" hagyja figyelmen kívül akkor is elég nehéz lehet elszeparálni a vészprogramhoz használatos sorokat, részeket az epromtartalomból!
A minap csináltam egy S4-es audit ("nem indul be" problémával), abba ha jól emlékszem a boost chip helyett egy kis nyákon egy kétszer akkora eprom volt mint az eredeti és azon volt a gyári és a tuning tartalom is és két szál vezeték zárásával, nyitásával lehetett váltani üzemmódot!
na hat en is errol beszeltem, de meg nem talalom a rajzot, az epromrol kivezettunk 3 labat es vagy erre vagy arra, de kikeresem valahogy es felrakom!
Kollégák! Nem akaródzik sikerülni elindítani az égetőt! Átnéztem mindent! Feszültség jó mindenhol! Test is van! Mégsem fut le a teszt program csak félig! Csatlakozót is átnéztem, minden jó! Itt a kép ennek kéne bejönni! Ehelyett a Testing counter lefut és a Testing data IO után Error-t ír ki! Mi lehet a gond? Hol keressem a problémát? Köszi előre is!
Ma megpróbáltam ismét elindítani, hogy megtudjam mondani pontosan a hibaüzenetet és el sem indul a teszt! Kiírja: programmer found at 378 a másik sorban meg ezt: error in hardware (595/157)
Hát igen akkor egyértelműen a hardware-ben van a hiba! Gondolom minden alkatrész új amit beépítettél.
Így van, minden alkatrész vadonás új! A panelt is átnéztem, műszerrel átmértem, hogy érintkezik e mindenhol, rézfólia nem szakadt-e. Még azt nem tudom, hogy a 74HC393 ic helyett 74HCT393 -at kaptam! Ez gond lehet?
A pirossal bekeretezett ic-ket mondtam! Meg két kép az égetőmről!
Utána néztem a HC és a HCT között bekötésbeli külömbség nincs maximum sebbességbeli eltérés lehet az meg nem kellene, hogy gond legyen! Nézd meg te is ha gondolod, azért agyalok mikor időm engedi és ha jutom valamire szólok!
Bővebben: Link
Sikerült már megcsinálni az égetőt? Figyelj ha nem megy akkor abban szívesen segítek, hogy ha elküldöd nekem postán az epromot vagy epromokat akkor megírom és visszaküldöm neked. Szólj nyugodtan!
Sziasztok! Kérdésem a már felszólaló chip szakértőknek szól, mert eddig csak bizonytalan infókat, vagyis főleg "NEM" válaszokat kaptam máshol. Az autó amiről szó van, egy NISSAN PRIMERA 2.0, (140LE) 2000 évjárat CVT-M6 automata váltós. Tuningolható-e? Emlékeim szerint HITACHI motorvez. elektronika van benne és semmi szokásos memória IC kinézetű IC sincs benne... (se nagy 27C -szerű, se SMD, se EEPROM, se FLASH, csak a processzor van benne és egy másik SMD IC, ami mind a négy oldalán lábazott téglalap-fazon, kb 60 lábbal. +természetesen a bemeneti illesztések, és a kimenet meghajtó áramkörök.) A segítséget előre is köszönöm.
Sajnos a legtöbb japán modellben a processzorba van integrálva a tároló amin a "módosítandó" adat van. Van pár típus, pl.: a régebbi hondák és mitsubishik némelyikében amiben van külső eprom de sajnos a többségben nincs! Az oszcillátor értékét szoktuk fél vagy egy MHz-el megemelni és ez ad némi plusz lóerőt és tovább is engedi forgatni a motort, bár ez inkább versenyautóknál ajánlatos! Röviden ennyi...
Sziasztok!
Egy korrekt leírást keresek a témáról. Sajnos google nem volt a barátom, mivel csak kismillió céget dobott ki. Az érdekel, hogyan működik a vezérlőelektronika. Kiszámolja realtime vagy kiolvassa vmi táblázatból a közel optimális adatokat? Érzékelők a motorban, kommunikációs protokollok (i2c, spi, one wire...) stb... Egysóval egy teljeskörű leírást keresek. Ha angol az sem baj.
Sziasztok!
Segitséget szeretnék kérni egy 1992-es vw polo leszabályzási fordulatszámát 6700-ról 8000-re emelni.Központi befecskendezös (monomotronic),szlalomversenyzek vele és nagyon sokszor hiányzik ez a fordulat tartomány.Ha valaki tud valami okosságot segitsen,hogy lehet legegyszerübben megoldani.
Tiszteletem Az uraknak
Új vagyok a fórumon és diszgráfiás enyhén (Elnézést a helyesírásomért) A fentieket elolvasva egy- két dolog nem világos: Ismerik e a kollégák a RAPID nevezetű Céget aki Diesel Mezőgazdasági gépekre gyárt tuninngot ami abban nyilvánul meg hogy "szimplán" elhangolják a nyomásérzékelő kimenő feszültségét mivel az ECU programba 100% hogy nem tudnak belenyúlni. Szerintem a személyautóknál is működik ez. Az elhangolás művelete nem állandó értékkel történhet sejtésem szerint és erre keresek megoldást. Ha constans lenne az elhangolás a közös nyomócsőben leoldana a nyomáshatároló szelep, illetve füstölne bizonyos tartományokban szerintem de ez nem tuti. A nyomásadó 3 lába egy potencióméterként funkcionál: Test Betáp JEL Ha valakinek lenne ötlete együtt kitalálhatnánk a többit.
Sziasztok! Egy skoda felicia motorvezérlőhöz kellene egy kis segítség. Epromot kiforrasztva kiolvastuk a tartalmát, annyi vele a baj, hogy a maximális fordulatszámot meg kéne növelni. Tehát át kellene írni az eprom tartalmát. Valaki csinált már ilyet? Állítólag van valami dekóder program, ami embernek és érthetővé teszi a tartalmat. Itt van amit kiolvastunk, az eredeti tartalom:
Sziasztok! Egy skoda felicia motorvezérlőhöz kellene egy kis segítség. Epromot kiforrasztva kiolvastuk a tartalmát, annyi vele a baj, hogy a maximális fordulatszámot meg kéne növelni. Tehát át kellene írni az eprom tartalmát. Valaki csinált már ilyet? Állítólag van valami dekóder program, ami embernek és érthetővé teszi a tartalmat. Itt van amit kiolvastunk, az eredeti tartalom:
Hello!
Egy kérdésem lenne. Kezdő vagyok és az autómat szeretném megchip-elni. Seat cordoba 1.9 Tdi 100 le autóról lenne szó, megvettem a galetto 1260-ast és szoftverem is van hozzá. Tudom, hogy ebből a típusból ki kell venni a vezérlőelektronikát. Hogyan tudom ezt a számítógéphez csatlakoztatni? A galetto csatlakozója nem egyezik a vezérlőegység bemenetével. Kell még hozzá valami? Köszi előre is.
Szia!
Régebben programoztam 80535-öt az Urbán Elektronika által gyártott panelen. Ott a lefordított hex egy RAM-ba töltődött be ( 62256 ) a párhuzamos portról, majd abból futott a program szintén 12 MHz-es kvarccal! Ez számodra nem járható út ? Steve
De, az lenne, ha most raknék össze egy áramkört. Csak itt egy Motronic motorvezérlőben lakó kontroller epromját kellene emulálni (ami egy am29f010-es flash chippel meg is oldható), de menet közben azt is kellene figyelni, hogy mely területekről olvas a kontroller, hogy lehessen tudni, hogy az egyes terhelési állapotokban hol kell változtatni. Chiptuningról van szó.
És hogy képzelted el? Mentek az autóval, változik minden ( fordulatszám, előgyújtás, nyomaték szükséglet, légmennyiség, levegőnyomás, hőmérséklet, akkufesz, stb. ) méregetsz,és Te meg majd megmondod, hogy melyik byte-ot és mire kell cserélni? Szerintem ez nem megy! Ha meg van próbapad, ahol egy-egy jellemzőt változtatva látod, hogy hova nyúl a kontroller, akkor egy logikai analizátor vagy egy általad készített logger tud segíteni, utána programmódosítás és újabb próba... Szerintem az első megoldás reménytelen a sok változó miatt, úgy csak változtatni lehet valamit, de nem biztos, hogy azt és úgy, ahogy szerettétek volna...
Nem akartalak elkeseríteni ! Steve
Az már nem az én dolgom, hogy hogyan képzelik el a dolgot De vannak ilyen cuccok a neten, nem csak úgy vaktában találta ki az ürge a dolgot.
Persze, sok kísérletezéssel vagy copy-val... Egyébként szerintem ez az a terület, amire nem szoktak garanciát vállalni, legfeljebb, ha elég előrelátó, akkor visszatölti a régi progit ( és a tulaj reménykedhet benne, hogy nem történt visszafordíthatalan ! )
Steve
Egyébként arról van szó, hogy az epromban vannak táblázatok, amiről ismert, hogy mi mire való bennük, van hozzá program, amivel kicsit vizuálisabban is lehet látni, nem csak kopasz bináris számok formájában. Csak azt kellene látni menet közben, hogy az egyes terhelési állapotoknál épp melyik táblázatot használja, meg ráadásul vannak olyanok is, hogy ugyanaz a táblázat szerepel kétszer is az epromban.
Sziasztok.
Remélem tud valaki segiteni.C20Ne motronik maximális motorfordulatszámát (tiltást) szeretném emelni. Nem tudom ,hogy lenne célszerü minden megoldás érdekel! max 9000ig kéne.Epromot modositani vagy orajelet emelni Eddig ezeken agyaltam. köszi előre is Laci
Remélem nem a gyári C20Ne -t akarod 9000-ig pörgetni. Egyszerűen nem képes ez a 2 szelepes motor komoly (és drága) átalakítások nélkül 9000-ig elforogni a nélkül, hogy egyből motor generál kéne neki. Rossz belegondolni mi történne a gyári szelepekkel és szeleprugókkal 9000-es fordulaton.
Én ebben a chiptuningban azt nem értem hogy ha szoftveresen nagyobb teljesítményt és kisebb fogyasztást lehet elérni akkor a gyártók mért nem alapból így csinálják??
|
Bejelentkezés
Hirdetés |