Fórum témák
» Több friss téma |
Nem kell ezen nagyvonalakban gondolkodni én úgy oldottam meg a hálózati és aksis kivitelt 2in1-ben belül egy inverteres szív dobog és adok hozzá egy adaptert és egy kroki csipeszes kábelt és az dugja amelyiket akarja és amit a terület kínál.
A teljesítmény az más kérdés, a legjobb ha egyből a legnagyobb készül pl amiben egy 3,5wattos trafó tőlt egy 16 mikrós kondit ehhez lenne tervezve a kimenő trafó,a kondi kapacitása határozná meg a teljesítményét 1-2µF-4-8µF-dal csak kisebb területet lehetne le védeni ezt az határozná meg aki építi a készüléket.
Szerintem mindenképp 12V-ról kéne járatni, érintésvédelmi szempontokból, és egy bevizsgált, gyári dugasztápot használni hozzá.
Az egyszerűség miatt vonzó lehet a közvetlen hálózatról történő töltés, de mivel a kimenő trafója saját tekerés, ezért nem szerencsés, hogy annak az egyik felén a hálózat legyen.. Igazából kétkamrás csévetest kéne oda, persze ilyet gyárinál nem láttam, de gondolom megfelelt a teszteken.. Autó trafónál meg egyértelműen bukta. Itt egy másik megoldása az inverternek, ezt is próbáltam, lehet, hogy pont a vas telítése miatt fogyasztott túl sokat, nem szkópoztam ki. A visszacsatolást mondjuk itt is külön áramkörrel kéne megoldani. Gondoltam még a mikrokontrolleres megoldásra, ott lehetne párszáz Hz-en járatni egy push-pull invertert két logic-level FET-el, és a kontroller adná a jelet a tirisztornak is, figyelné a visszacsatolt feszültséget, akkumulátort, nagyfeszt stb.. De utánépíthetőségnél macera másoknak a programozás, még ha meg is van a HEX.
Nem olyan sok az, egy IC, és pár egyéb, a visszacsatoláshoz kéne még egy komparátor mondjuk LM311-el, a meghajtáshoz elég lenne két kisebb darlington. De így már megint bonyolult.
A régi vasakkal is a beszerezhetőség a gond, nem mindig van lomtalanítás, és már ott is tűnnek el ezek a tévék. EI magot viszont lehet kapni, egy horizont-nál EI-66-on, Gallaghernél meg talán 92-n volt a trafó, utóbbi elég brutális volt már.
Kadarist tette fel ezt a linket múltkorában és el is gondolkodtam rajta, mert ezért a 10-20 dollár közti összegért lehet érdemes lenne már venni gyári nagyfesz trafókat, főleg ha összefognánk és kérnénk egyedi árajánlatot pl. 100db-ra és utána könnyebben lehetne szabványosítani egy elektronikát hozzá, ráadásul még olyan perverz gondolatom is volt már, ha vagytok-vagyunk egy páran, hogy hobbiból csinálgatunk pásztorokat, akkor egy kis szervízhálózat is lehetne, hogy az alföldi ne utazzon már Dunántúlra mert egy ic kiment a pásztorban és vica versa..... de ez csak felvetés volt, ráadásul kezdő szinten vagyok még itt a fórumon is.
link: http://www.fishock.com/store/parts/transformers
Sajnos ezek csak usa-n belül szállítanak, bár lehet, hogy érdemes lenne megkérdezni. Mondjuk van kint ismerősöm, akin keresztül el lehetne küldetni ide, de nem akarnám minden vacakért zaklatni, meg másoknak nem elérhető, akik utánépíteni akarnak. Viszont lehetne itthon keresni trafótekerő emberkét, aki vállalná, és mondjuk vákuumimpregnált kiöntött formában tudná prezentálni, nagyobb tételben ez is ilyen 5000 ft körüli tétel lehetne.
hali, most próbálok csináltatni hasonló traffancsot, elvileg jövőhéten készen lesz az első darab... kiderül hogy működik e vagy nem...
Ez jó hír! A tervek publikusak, vagy rábíztad a trafós emberre a dolgot?
egyenlőre toroidra lesz tekerve, mert ilyen tekercselős emberke van a közelben
de tulajdonképpen a linkelt képen amit valaki berakott arról a villpásztor trafóról .. az elrendezés a léyneg, ez alapján bárki csinálhat egy sima 230/9V os traffancsot .. és tulajdonképpen a 9V os részre sütögeted a 400V ot a másik felén meg jön a nagyfesz az elmélet ez.. az eredményről mint mondtam jövőhéten kb...
Egyet tekertem már, ott 90 primer, 2x600 szekunder volt a felállás, a primer a két szekunder között, a szekunderek sorbakötve. 0,2-es huzal volt a szekunder, nem bírta a rövidzárat, ha minden igaz.. Ja, EI-66-on volt.
kolegám szerint.. mert hogy ő spilerebb a trafó témában, a lényeg az hogy a két tekercs távolabb legyen egymástól.. valamit magyarázott a fluxus és annak terjedéséről.. de elvesztettem a fonalat minden esetre ennek okulása képpen gyártódik a fenteb emlegetett trafó...
[quote]az EPKT is egy fazékmagos önrezgő oszcillátorral csinálta a 4-500V-ot
Szia Ha erről van szó akkor az csak 100-130Volt. Itt vannak a razjok meg az adatok. 98358 , 99154 ,hozzászólásokban .De végül is menetszám változtatással bármi lehet. üdv
Szia.Megtennéd,hogy a részletes dokumentumrészeket elküldöd?Cím:kecskes.roland@freemail.hu Előre is köszi.Fontos lenne.
Szia.Köszi,de ez a leírás a tr2-es trafót csak valószínűsíti,megsem közelíti az eredeti teljesítményét egy autóé,de azért köszi.
Én ilyet még javítottam is annak idején. Nos, nem gyújtótrafó volt benne, hanem egy paraffinba áztatott jól szigetelt trafó, amely 3-4 ezer voltos kimenőfeszültséget biztosított. A viszonylag kisimpedanciás viszonyokhoz (karám) jobban lehet egy villanypásztorhoz készített trafót használni, mint egy jóval nagyobb belső ellenállású autótrafót.
Ma végre feszültség alá került a kutya pásztor.
Kb 60 méter vezeték van üzemben.Először 4µF-al próbáltam de nagyon brutálnak tartottam . Most 1µF -al ketyeg 275 Volton. A dobozban van szikraköz.Az asztalon próbálva át is húz , hallani és látni is .Viszont közép hullámon hallani a kattogást. A karámot ráakasztva már nem hallani a szikraköz áthúzását így nincs rádió zavarása sem .Többféle trafóval is próbáltam nem éreztem különbséget .Viszont ha védődiódát használok az agyt primerjén akkor a trafó 1-es lábát a mínuszra kell kötni ellenkező esetben (ha az agyt 15pontja volt a testen )rövid idő alatt tönkre ment a 1N4007 védő dióda .Ha időm engedi teszek fel képet a jövő héten .Ha valakinek van tapasztalata ezzel a kapcsolással észrevétele kérem ossza meg velünk.Milyen értékű kondenzátort használ ?Milyen feszültséget ? Köszönettel wegg
no elkészült az első trafó, toroidra ahogy mondtam is.. nem lett az igazi.. ripityáraszedtem kézzel ujratekertem meg minden ilyesmi... még se, be se rakom a képet mert minek.. jövőhéten gyártatok egy másikat...
Azt szeretném tudni hogy mi a legnagyobb értékű kondenzátor, amit még rá szabad sütni az autó gyújtó trafóra .Tudom hogy a feltöltésű feszültség is befolyásolja ezt az értéket .
üdv
Infóként ha már sokan nem tudják mérni, akkor szikraközzel lehetne saccolni.
Ezek még az előző táblázathoz tartoznak.
tehát ha jól értelemezem fél centi már igen korrekt, onnantól már csak a szikra vastagsága és időbeni lecsengésén lehet szórakázni...
Igen a " table .pdf "-nél jól látszik ,hogy 10kv esetén ha csúcsról "needle "van szó akkor 8,5mm a szikraköz.Ha viszont gömbről van szó.Akkor a golyó átmérője meghatározó de mindenféleképpen kisebb.A szikra vastagságát a kondi nagyságával lehet változtatni .Az töltési energia mennyisége joule amit számolni lehet .Úgy tudom hogy 10KV a megengedett feszültség ,és 1másodpercenként 1 impulzus +-20%.
Sziasztok. ................ Ez az apróba való, de ha jól meggondolom oda sem, mivel üzleti célú ! köb..
igen igen pont ezt néztem is.. akkor annyira nem lestt rosz az első kisérleti trafóm, csak a ív vastagságát hiányoltam kicsit, de majd a következő!
Várom az eredményeket, én meg közben rajzolom befelé EAGLE-be a tervet, ha kész lesz, feltöltöm ellenőrzésre.
Szia !Itt egy oldal ahol szintén a szikraközről lehet tájékozódni.
Bővebben: Link A táblázatban szépen látszik a különbség a gömb és csúcs közti hézag különbségéről. Ügyeskedj a trafóval. Kíváncsi vagyok a módosított trafóra én is .Ha tudsz akkor rakjál fel majd képeket róla.
Csatolok egy képet, kipróbáltam az EAGLE 3D-t, ez lesz a fórumos villanypásztor amiről beszéltünk a múltkor. 555-ös inverter visszacsatolással, DIAC-os elsütés, és ráterveztem két 1u 630V-os fóliakondit a nyákra, kisebb kerítésekhez elég, és a csatlakozón meg lehet rátenni nagyobb külső kondit.
A kapcsrajzot egyelőre nem rakom fel, még ki akarom próbálni, és beleírni szöveget is. Ha valakinek van kedve megépíteni, tesztelni, elküldöm magánban, és majd csak a véglegeset töltjük fel. (ki tudja, hogy én mikor fogok ráérni megcsinálni...) Ha kész lesz, akkor tervben van egy cikk is róla ami kitér a telepítésre is.
Hi
Nagyon jó engem érdekel én szívesen meg építem,de lenne egy észrevétel ha a készüléken belül egy nyitott szikraköz van kialakítva akkor az a kis piher poti nem sokáig fogja húzni.
Szia !
A gyári kütyükben is van belül szikraköz !(Tudom hogy te is tudod) És igencsak nívós elektronikával kiegészítve .Az a típus ami nálam került bontásra abban osztott szikraköz van -i i--i i- valahogy így szimbólikusan rajzolva. üdv |
Bejelentkezés
Hirdetés |