Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanypásztor
 
Témaindító: bernardo, idő: Feb 5, 2006
Témakörök:
Lapozás: OK   62 / 293
(#) dizi válasza mex hozzászólására (») Máj 12, 2010 / 2
 
Nem kell ezen nagyvonalakban gondolkodni én úgy oldottam meg a hálózati és aksis kivitelt 2in1-ben belül egy inverteres szív dobog és adok hozzá egy adaptert és egy kroki csipeszes kábelt és az dugja amelyiket akarja és amit a terület kínál.
A teljesítmény az más kérdés, a legjobb ha egyből a legnagyobb készül pl amiben egy 3,5wattos trafó tőlt egy 16 mikrós kondit ehhez lenne tervezve a kimenő trafó,a kondi kapacitása határozná meg a teljesítményét 1-2µF-4-8µF-dal csak kisebb területet lehetne le védeni ezt az határozná meg aki építi a készüléket.
(#) Cavalier válasza mex hozzászólására (») Máj 12, 2010 / 1
 
Szerintem mindenképp 12V-ról kéne járatni, érintésvédelmi szempontokból, és egy bevizsgált, gyári dugasztápot használni hozzá.
Az egyszerűség miatt vonzó lehet a közvetlen hálózatról történő töltés, de mivel a kimenő trafója saját tekerés, ezért nem szerencsés, hogy annak az egyik felén a hálózat legyen.. Igazából kétkamrás csévetest kéne oda, persze ilyet gyárinál nem láttam, de gondolom megfelelt a teszteken.. Autó trafónál meg egyértelműen bukta.
Itt egy másik megoldása az inverternek, ezt is próbáltam, lehet, hogy pont a vas telítése miatt fogyasztott túl sokat, nem szkópoztam ki. A visszacsatolást mondjuk itt is külön áramkörrel kéne megoldani.
Gondoltam még a mikrokontrolleres megoldásra, ott lehetne párszáz Hz-en járatni egy push-pull invertert két logic-level FET-el, és a kontroller adná a jelet a tirisztornak is, figyelné a visszacsatolt feszültséget, akkumulátort, nagyfeszt stb.. De utánépíthetőségnél macera másoknak a programozás, még ha meg is van a HEX.
(#) Cavalier válasza dizi hozzászólására (») Máj 12, 2010 /
 
Nem olyan sok az, egy IC, és pár egyéb, a visszacsatoláshoz kéne még egy komparátor mondjuk LM311-el, a meghajtáshoz elég lenne két kisebb darlington. De így már megint bonyolult.
(#) Cavalier válasza Wegg hozzászólására (») Máj 12, 2010 /
 
A régi vasakkal is a beszerezhetőség a gond, nem mindig van lomtalanítás, és már ott is tűnnek el ezek a tévék. EI magot viszont lehet kapni, egy horizont-nál EI-66-on, Gallaghernél meg talán 92-n volt a trafó, utóbbi elég brutális volt már.
(#) isssti válasza Cavalier hozzászólására (») Máj 12, 2010 /
 
Kadarist tette fel ezt a linket múltkorában és el is gondolkodtam rajta, mert ezért a 10-20 dollár közti összegért lehet érdemes lenne már venni gyári nagyfesz trafókat, főleg ha összefognánk és kérnénk egyedi árajánlatot pl. 100db-ra és utána könnyebben lehetne szabványosítani egy elektronikát hozzá, ráadásul még olyan perverz gondolatom is volt már, ha vagytok-vagyunk egy páran, hogy hobbiból csinálgatunk pásztorokat, akkor egy kis szervízhálózat is lehetne, hogy az alföldi ne utazzon már Dunántúlra mert egy ic kiment a pásztorban és vica versa..... de ez csak felvetés volt, ráadásul kezdő szinten vagyok még itt a fórumon is.
link: http://www.fishock.com/store/parts/transformers
(#) Cavalier válasza isssti hozzászólására (») Máj 12, 2010 /
 
Sajnos ezek csak usa-n belül szállítanak, bár lehet, hogy érdemes lenne megkérdezni. Mondjuk van kint ismerősöm, akin keresztül el lehetne küldetni ide, de nem akarnám minden vacakért zaklatni, meg másoknak nem elérhető, akik utánépíteni akarnak. Viszont lehetne itthon keresni trafótekerő emberkét, aki vállalná, és mondjuk vákuumimpregnált kiöntött formában tudná prezentálni, nagyobb tételben ez is ilyen 5000 ft körüli tétel lehetne.
(#) frob válasza Cavalier hozzászólására (») Máj 12, 2010 /
 
hali, most próbálok csináltatni hasonló traffancsot, elvileg jövőhéten készen lesz az első darab... kiderül hogy működik e vagy nem...
(#) Cavalier válasza frob hozzászólására (») Máj 12, 2010 /
 
Ez jó hír! A tervek publikusak, vagy rábíztad a trafós emberre a dolgot?
(#) frob válasza Cavalier hozzászólására (») Máj 12, 2010 /
 
egyenlőre toroidra lesz tekerve, mert ilyen tekercselős emberke van a közelben
de tulajdonképpen a linkelt képen amit valaki berakott arról a villpásztor trafóról .. az elrendezés a léyneg, ez alapján bárki csinálhat egy sima 230/9V os traffancsot .. és tulajdonképpen a 9V os részre sütögeted a 400V ot a másik felén meg jön a nagyfesz

az elmélet ez.. az eredményről mint mondtam jövőhéten kb...
(#) Cavalier válasza frob hozzászólására (») Máj 12, 2010 /
 
Egyet tekertem már, ott 90 primer, 2x600 szekunder volt a felállás, a primer a két szekunder között, a szekunderek sorbakötve. 0,2-es huzal volt a szekunder, nem bírta a rövidzárat, ha minden igaz.. Ja, EI-66-on volt.
(#) frob válasza Cavalier hozzászólására (») Máj 12, 2010 /
 
kolegám szerint.. mert hogy ő spilerebb a trafó témában, a lényeg az hogy a két tekercs távolabb legyen egymástól.. valamit magyarázott a fluxus és annak terjedéséről.. de elvesztettem a fonalat minden esetre ennek okulása képpen gyártódik a fenteb emlegetett trafó...
(#) zombre válasza Cavalier hozzászólására (») Máj 13, 2010 /
 
[quote]az EPKT is egy fazékmagos önrezgő oszcillátorral csinálta a 4-500V-ot

Szia
Ha erről van szó akkor az csak 100-130Volt.
Itt vannak a razjok meg az adatok.
98358 , 99154 ,hozzászólásokban .De végül is menetszám változtatással bármi lehet.
üdv
(#) JSRoland válasza Mzolee hozzászólására (») Máj 14, 2010 /
 
Szia.Megtennéd,hogy a részletes dokumentumrészeket elküldöd?Cím:kecskes.roland@freemail.hu Előre is köszi.Fontos lenne.
(#) kadarist válasza JSRoland hozzászólására (») Máj 14, 2010 /
 
Szia!
Rajz és leírás: EPKT-3
(#) JSRoland válasza kadarist hozzászólására (») Máj 14, 2010 /
 
Szia.Köszi,de ez a leírás a tr2-es trafót csak valószínűsíti,megsem közelíti az eredeti teljesítményét egy autóé,de azért köszi.
(#) kadarist válasza JSRoland hozzászólására (») Máj 14, 2010 /
 
Én ilyet még javítottam is annak idején. Nos, nem gyújtótrafó volt benne, hanem egy paraffinba áztatott jól szigetelt trafó, amely 3-4 ezer voltos kimenőfeszültséget biztosított. A viszonylag kisimpedanciás viszonyokhoz (karám) jobban lehet egy villanypásztorhoz készített trafót használni, mint egy jóval nagyobb belső ellenállású autótrafót.
(#) Wegg hozzászólása Máj 21, 2010 /
 
Ma végre feszültség alá került a kutya pásztor.
Kb 60 méter vezeték van üzemben.Először 4µF-al
próbáltam de nagyon brutálnak tartottam . Most 1µF -al ketyeg 275 Volton. A dobozban van szikraköz.Az asztalon próbálva át is húz , hallani és látni is .Viszont közép hullámon hallani a kattogást.
A karámot ráakasztva már nem hallani a szikraköz áthúzását így nincs rádió zavarása sem .Többféle trafóval is próbáltam nem éreztem különbséget .Viszont ha védődiódát használok az agyt primerjén akkor a trafó 1-es lábát a mínuszra kell kötni ellenkező esetben (ha az agyt 15pontja volt a testen )rövid idő alatt tönkre ment a 1N4007 védő dióda .Ha időm engedi teszek fel képet a jövő héten .Ha valakinek van tapasztalata ezzel a kapcsolással észrevétele kérem ossza meg velünk.Milyen értékű kondenzátort használ ?Milyen feszültséget ?
Köszönettel wegg
(#) frob válasza Cavalier hozzászólására (») Máj 22, 2010 /
 
no elkészült az első trafó, toroidra ahogy mondtam is.. nem lett az igazi.. ripityáraszedtem kézzel ujratekertem meg minden ilyesmi... még se, be se rakom a képet mert minek.. jövőhéten gyártatok egy másikat...
(#) Wegg hozzászólása Máj 26, 2010 /
 
Azt szeretném tudni hogy mi a legnagyobb értékű kondenzátor, amit még rá szabad sütni az autó gyújtó trafóra .Tudom hogy a feltöltésű feszültség is befolyásolja ezt az értéket .
üdv
(#) Wegg hozzászólása Máj 26, 2010 /
 
Infóként ha már sokan nem tudják mérni, akkor szikraközzel lehetne saccolni.
(#) Wegg hozzászólása Máj 26, 2010 /
 
Ezek még az előző táblázathoz tartoznak.
(#) frob válasza Wegg hozzászólására (») Máj 26, 2010 /
 
tehát ha jól értelemezem fél centi már igen korrekt, onnantól már csak a szikra vastagsága és időbeni lecsengésén lehet szórakázni...
(#) Wegg válasza frob hozzászólására (») Máj 26, 2010 /
 
Igen a " table .pdf "-nél jól látszik ,hogy 10kv esetén ha csúcsról "needle "van szó akkor 8,5mm a szikraköz.Ha viszont gömbről van szó.Akkor a golyó átmérője meghatározó de mindenféleképpen kisebb.A szikra vastagságát a kondi nagyságával lehet változtatni .Az töltési energia mennyisége joule amit számolni lehet .Úgy tudom hogy 10KV a megengedett feszültség ,és 1másodpercenként 1 impulzus +-20%.
(#) JSRoland hozzászólása Máj 27, 2010 /
 
Sziasztok. ................ Ez az apróba való, de ha jól meggondolom oda sem, mivel üzleti célú ! köb..
(#) frob válasza Wegg hozzászólására (») Máj 27, 2010 /
 
igen igen pont ezt néztem is.. akkor annyira nem lestt rosz az első kisérleti trafóm, csak a ív vastagságát hiányoltam kicsit, de majd a következő!
(#) Cavalier válasza frob hozzászólására (») Máj 27, 2010 /
 
Várom az eredményeket, én meg közben rajzolom befelé EAGLE-be a tervet, ha kész lesz, feltöltöm ellenőrzésre.
(#) Wegg válasza frob hozzászólására (») Máj 27, 2010 /
 
Szia !Itt egy oldal ahol szintén a szikraközről lehet tájékozódni.
Bővebben: Link
A táblázatban szépen látszik a különbség a gömb és csúcs közti hézag különbségéről. Ügyeskedj a trafóval. Kíváncsi vagyok a módosított trafóra én is .Ha tudsz akkor rakjál fel majd képeket róla.
(#) Cavalier hozzászólása Máj 27, 2010 /
 
Csatolok egy képet, kipróbáltam az EAGLE 3D-t, ez lesz a fórumos villanypásztor amiről beszéltünk a múltkor. 555-ös inverter visszacsatolással, DIAC-os elsütés, és ráterveztem két 1u 630V-os fóliakondit a nyákra, kisebb kerítésekhez elég, és a csatlakozón meg lehet rátenni nagyobb külső kondit.
A kapcsrajzot egyelőre nem rakom fel, még ki akarom próbálni, és beleírni szöveget is. Ha valakinek van kedve megépíteni, tesztelni, elküldöm magánban, és majd csak a véglegeset töltjük fel. (ki tudja, hogy én mikor fogok ráérni megcsinálni...)
Ha kész lesz, akkor tervben van egy cikk is róla ami kitér a telepítésre is.

vp_forum.jpg
    
(#) dizi válasza Cavalier hozzászólására (») Máj 28, 2010 /
 
Hi
Nagyon jó engem érdekel én szívesen meg építem,de lenne egy észrevétel ha a készüléken belül egy nyitott szikraköz van kialakítva akkor az a kis piher poti nem sokáig fogja húzni.
(#) Wegg válasza dizi hozzászólására (») Máj 28, 2010 /
 
Szia !
A gyári kütyükben is van belül szikraköz !(Tudom hogy te is tudod)
És igencsak nívós elektronikával kiegészítve .Az a típus ami nálam került bontásra abban osztott szikraköz van -i i--i i- valahogy így szimbólikusan rajzolva.
üdv
Következő: »»   62 / 293
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem