Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Szélgenerátor építési problémák
Lapozás: OK   228 / 507
(#) solah hozzászólása Jún 11, 2010 /
 
összeraktam az auto generátort 2 ferritgyürümágnessel nemtudtam a tengelyt kicserélni rozsdamentesre maradt az eredeti hát csunya szavakat nem akarok irni de nem jo semmire.inkább neis kisérletezzen vele senki.2000-es fordulaton üresen 9v,terhelve 5v.12v/45w-on.ha a pmg generátor is igy fog müködni akkor inkább szoljatok megse épitem.
(#) Riggs válasza solah hozzászólására (») Jún 11, 2010 /
 
Hasonlóan jártam én is. Csak én a lapátokkal. Mondjuk én is csak kísérleteztem, csak a próbalapátokat csesztem el. Eredetileg 2m átmérőjű "PVC", tőben 200mm- végén 70mm volt. Elég jól működött, csak ki akartam próbálni, ha karcsúsítom egy kicsit javul-e a gyorsjárási tényezője. Teljesen elvesztette a nyomatékát, amint eléri a töltési fordulatot, nem emelkedik tovább. Tehát itt nem teljesen igaz a kicsi szög nagyobb gyorsjárás (esetleg terheletlenül).
(#) erbe válasza solah hozzászólására (») Jún 12, 2010 /
 
Nem csoda. Ha a vastengelyt hagyod benne, az "félrevezeti" a mágneses erővonalakat. Jóformán semmi nem megy az állórész felé, mind elmegy a tengelyen keresztül. A ferritmágnesek amúgy sem túl erősek.
Ha legalább a rajzon jelölt sárgaréz távtartógyűrűt betetted volna...
(#) sziriusz válasza Gergő81 hozzászólására (») Jún 12, 2010 /
 
Köszönöm a választ, ez elég volt arra, hogy ebben a témában beálljon a rend nálam. Kissé más megfogalmazásban jutottam hasonló eredményre.
(#) sziriusz válasza solah hozzászólására (») Jún 12, 2010 /
 
A PMG generátor jó. Kb. 170 fordulat/percnél kezd el termelni. A mágnesei 50x50x20 mm-es ferritek.
A Te szélkereked a 2,4 m-es átmérővel, ha a gyorsjárása 3 (ez egy teljesen saccolt érték, ha valaki PVC lapátra tud adatot, legyen szíves, mondja el), akkor 6 m/sec szélsebességnél éri el ezt az üzemi, terhelt fordulatot. A mágneseid meg jóval gyengébbek. Tehát a PMG generátor másolása biztos vakvágány, csak alakra jó…..
(#) sziriusz válasza Riggs hozzászólására (») Jún 12, 2010 /
 
A gyorsjárási tényezőt úgy lehet beállítani, hogy a lapát minden átmérőjén beállítom a lapát szögét a gyorsjárási tényezőhöz, amit előre kiszámolok.
Persze a lapát íveltsége sem mindegy, az ívmagasság a szárnymetszet 6 % szokott lenni.
Az elkészítésről: a PVC cső csak az alapanyag. Pontos méreteket nem ad csak kivágással. Egy fa sablonra kell melegen rányomni. A sablon elkészítése persze elég munkaigényes, de nem kell, hogy teljesen sima felület legyen.
Megnéztem az ívelt lapát méreteit 2 m-es átmérőre, 3 lapátra és 7-es gyorsjárásra:
A külső átmérőn:
A szárnymetszet hossza: 4,5 cm, az ívmagasság 2,5 mm, a beállítási szög 3,5 fok.
Tőben:
A szárnymetszet hossza: 17 cm, az ívmagasság 11 mm, a beállítási szög 20 fok.

Egyszer tényleg meg kellene nézni, hogy a számolt értékekkel elkészített ívelt lapú lapát mit csinál. Mert az általad említett kísérletből végleges következtetést levonni nem lehet.
Az új, magasabb fordulathoz beállítottad a töltést? Mert azonos légsebességnél a fordulat megnőtt, de a levehető teljesítmény maradt közel az eredeti.. (könnyen lehet, hogy a generátor átállt fékező üzemmódba). A gyorsabb fordulatú keréknél az eredeti töltési fordulaton még nincs teljesítmény.
(#) solah válasza sziriusz hozzászólására (») Jún 12, 2010 /
 
szia!
a multkor kérdeztem ,hogy mit csináljak a tekercsekkel tekerjem véknyabb formára 8mm-esre a 120menet1,5 ös huzalt,vagy van még0,8 asom és abbol 240 menetet?3kg van belöle csak az a baj 1 tekercsen 1 kg rézhuzalvan nem tudom menyi lenne sulyra a 240 menet.
(#) Riggs válasza sziriusz hozzászólására (») Jún 12, 2010 /
 
Teljesen igazad van, a generátor hamar megfogja a lapátokat mert már 60-as fordulaton tölteni akar. Számítottam erre, csak kíváncsi voltam. Nagyon nem kár a lapátokért, mert csak próbadarab volt. De aki PVC-ből akar lapátot gyártani azért teszi, mert nem akar sok időt belefektetni. Csak kivágja és kész. Ha már sablont kell csinálni, meg az íveket számolni akkor már igazi lapátnak is neki lehet esni, az sem bonyolultabb.
És ami már többször lett emlegetve és saját magam is megtapasztaltam az előbbi dologgal: A lapátoknak és a generátornak nagyon együtt kell dolgozni. Nem a generátorhoz méretezett lapáttal nem hozza a várt teljesítményt. Sőt határozottan rossz lesz.
(#) kingkey válasza sziriusz hozzászólására (») Jún 12, 2010 /
 
Párszor már betettem a körív szárnyakról a Pattantyús ábráját.
Namégegyszer, remélem, sikerül...
(#) kingkey válasza kingkey hozzászólására (») Jún 12, 2010 /
 
Háát, ez ölég pocsék, valami képnézővel talán jobban látszik.

Ebből nekem az jön ki, hogy a 10% szelvény siklószáma jobb.
Dehát általában a rendelkezésre álló csőátmérők nem túl vastagok, szóval nem könnyű megoldani.
(#) sziriusz válasza Riggs hozzászólására (») Jún 12, 2010 /
 
A sablon lehet hulladék deszkákból összeszegezett, egy kézi köszörűvel meg rotasmirglivel gyorsan lehet haladnia fa csiszolással. A felület nem kell, hogy szép legyen. A számolást, meg a sablon elkészítéséhez a méreteket megcsinálja majd az, akinek a számolás a mániája (mondjuk én). Lehet hogy valakihez ez a figura áll legközelebb.
(#) sziriusz hozzászólása Jún 12, 2010 /
 
A kérdésemhez előzetes:
Solah-nak illő lenne válaszolni. A gond nem a generátor méretezés, hanem az, vajon mennyit forog a szélkereke, ha már elkezdene energiát leadni. (a kezdő fordulat , amin már a kívánt feszültségnek meg kell jelenni).
Azt tudjuk, hogy az üresjárati fordulat nagyobb, mint amikor teljesítményt ad le a kerék. Ha dolgozik, a légsebességet lecsökkenti, a rajta átáramló szél sebessége 2/3 szél sebesség. Ha nem veszek le teljesítményt, akkor a levegő sebességét nem csökkenti, a szélkerék fordulata ezért meg kell hogy nőjön 1,5-szeresre. Na de a lapátot a levegő áramlási irányára kb. 5 fokra kell beállítani. Üresjárásban ez a szög is automatikusan lecsökken, ez tovább növeli a fordulatot.
Egy régi szélkerék teljesítmény tényező bemérés alapján az üresjárati fordulat pont kétszerese az üzemi fordulatnak. Én ezt is figyelembe véve úgy gondolom, hogy az üresjárati fordulat az üzemi, terhelt fordulat 1,7-1,8 szerese.
A kezdő fordulat megadásának ismeretlen gyorsjárású szélkeréknél én két lehetőséget látok:
1. Megszámolni az üresben járó kerék fordulatát egy olyan szélnél, aminél már teljesítményt akarok levenni, és ebből számolni az üzemi fordulatot.
2. Leterhelni a tengelyt az induló teljesítménnyel, és megszámolni a fordulatát.
(#) sziriusz hozzászólása Jún 12, 2010 /
 
Kérdésem a szélkerékkel rendelkezőkhöz:
Hogyan lehetne megmérni ismeretlen adatú szélkerék kezdő, már teljesítményt leadó fordulatát?
Igaz-e az a feltételezés, hogy az üresjárati fordulat az üzemi fordulat 1,7-1,8 szerese?
(#) lehar válasza sziriusz hozzászólására (») Jún 13, 2010 /
 
Kétféleképpen,Az elsö,egy, valamilyen fordulatszám átalakitót rátenni a szélkerék,generátor tengelyére.A második pedig a lejövö áram váltoáramu komponenséböl(frekijéböl)kimérni a fordulatot.Ez utobbit tartom a legcélszerübbnek,mivel a generátor egyenirányitása után,megmarad egy alacsony szintü válto áramu pulzálás,aminek a frekvenciáját viszonylag könnyü lessz ford per percre átalakitani.Ha nagyobb kapacitásu az akku pakk,akkor elég egy jó vastag rézdrotbol néhány menetü tekercset beiktatni a generátor és az akku pakk közé,ezen könnyen átmegy az eggyenáram,viszont kiemeli a váltoáramu komponensét,amit egy sima kondenzátorral le lehet választani a fordulatmérönek.Ez utobbira alkalmas egy kerékpár sebesség mérö is.
(#) sziriusz válasza lehar hozzászólására (») Jún 13, 2010 /
 
Bocs a pontatlan fogalmazásért a kérdésemben, azt hittem, az előzmények miatt egyértelmű. A szélkerékhez még nincs generátor.
A szélkerék gyorsjárási tényezője, a várható üzemi fordulata az áramtermelés megindulásakor ismeretlen. Ezt kellene meghatározni, hogy a generátort méretezni lehessen.
(#) sziriusz válasza kingkey hozzászólására (») Jún 13, 2010 /
 
Én a lapát méretezést szívesen hagynám olyanra, aki ért is hozzá. Nem is nagyon akarok foglalkozni vele. Az eddigi okosságaimat a Dr. Gruber Ventilátorok 220. oldala alapján írtam. (remélem jól olvastam). Egyenlőre nem is nagyon akar senki sem számolt méretű ívelt lapot szélgéphez használni. (rajtam kívül, de én meg lemezből fogom csinálni). A 6 helyett 10 % -ot meg elfogadom, mert ha az a jó, akkor a lapát adatait számoló táblázatkezelőben csak egy rublikát kell átírnom, és minden rendbe van.
(#) erbe válasza sziriusz hozzászólására (») Jún 13, 2010 /
 
Egyik lapátra festesz egy feltűnő jelet. Felveszed videóval, majd lassítva visszajátszod és megszámolod. A 30 képkocka/másodpercbe elég sok fordulat belefér. Még sima fényképezőgép is képes elég gyors videofelvételre.
(#) lehar válasza sziriusz hozzászólására (») Jún 13, 2010 /
 
Semmi gond,velem is elöfordult.Viszont lehet egy apró kis mágnes darabkát erösiteni valamelyik lapát tövére,és vele szemben pedig egy kis,vékony tekercsdrotbol,pár száz menetre tekert kis tekercset rakni,valami tartora.A jel fogo tekercs nem tul kritikus,olyan 3-4 mm vastag 8-10 mm hosszu csévére olyan 250-300 menetet,kb 0,1-0,15-ös tekercsdrotbol.ezt két vastagabb szálon le,majd rákapcsolni egy percenkénti impulzus számlálora.igy már folyamatosan látható eredményt kapsz.
(#) solah válasza lehar hozzászólására (») Jún 13, 2010 /
 
szia!
ezt a megoldást szerinted olyan kerékpár km órával is meglehet csinálni aminek a hátlapjába tekercs van?a tekercs helyére bekötni ? sajnos nincsmeg a tarto sinje amibe bele kéne csusztatni meg az érzékelöje.olyanom van amiben nincs tekercs csak két érinkezö jönki eheza tarto sinhez megvan a vezeték és az érzékelö is a kettöbö lnem lehetne egyet csinálni .a tekercs helyére bekötni a drotot?
(#) lehar válasza solah hozzászólására (») Jún 13, 2010 /
 
Gond nélkül lehet,söt,egy csomo munkát megkimélhetsz magadnak.Csak majd a beállitásnál kell odafigyelni.(hitelesitésnél)Tartót késziteni pedig szerintem nem olyan nagy boszorkányság.
(#) Barret válasza solah hozzászólására (») Jún 13, 2010 /
 
Kerékpár órák reed relét használnak jeladásra.
1 kis mágnes kell a rotorra csak.
ennek a reed relének a "kapcsolgatása" vezérli az órát.
Olyan mint egy nyomógomb,csak vízmentes .
Én is ilyennel mértem a fordulatot,létezik fordulatszámmérős óra is .(enyém is az)
(#) sziriusz válasza erbe hozzászólására (») Jún 13, 2010 /
 
Ezekkel a módszerekkel üresjárati fordulatot mérünk. (még nincs generátor a keréken) Akkor van értelme, ha igaz az, hogy az üresjárati fordulat az üzemi fordulat 1,7-1,8 szerese. Ez meg egyenlőre csak az én spekulációm, gyakorlati adattal kellene megerősíteni. A cél pedig az, hogy a Solah szélkerekére milyen induló üzemi fordulatot adjunk meg a generátor méretezéshez.
Lehet saccolni is.
Riggs is valószínűleg PVC lapátot használ, tudjuk a töltés induló fordulatát, ami 60 ford/perc. Ő meg tudja mondani a fényképek alapján, hogy a lapátozás mennyire hasonlít az övére, és hogy a szélkerekének mekkora az átmérője. Ez is lehet közelítő adat.
(#) Riggs válasza sziriusz hozzászólására (») Jún 13, 2010 /
 
Eddig 2 lapátot próbáltam ki (illetve a karcsúval 3-mat).
3.3m átmérő aggyal együtt, maga a lapát töben 220mm ívhosszúságú, a végén 100mm. Jó nyomatékos volt, de nam volt képes nagy fordulatra. Nem tudom mennyit foroghatott, mert nincs fordulatszámmérőm rajta, a 60-as töltéskezdetet is szemre számoltam. És most elég jól látni, mert a karcsú lapátoknál pontosan stabil a fordulat mikor elkezdene tölteni.
A másik:
2.2m átmérő aggyal. Lapát töben 200mm a végén 70mm. Ez elég jól forgott. Amíg a nagy lapáttal 10-12A-nál megállapodott a töltés, a kicsi 18A-t is tudott. (Ugyanazzal a generátorral).
Most a nagyot elvágtam, így a teljes átmérő 2,8m lett. Mást nem módosítottam rajta. Ma fejezem be a festést és a kiegyensúlyozást. (valaki itt mondta a festéssel való kiegyensúlyozást, nagyon jól ki lehet vele balanszolni). Aztán próba.
Ja és még egy gondolat: Kis lapátnál jobban töltött a generátor (illetve hamarabb felpörgött), mikor nem volt rajta kétszerező. Már az is eszembe jutott, hogy a generátorhoz (mivel a fejbe van építve a kétszerező és nem férek hozzá) beteszek egy centrálzár adó-vevőt és távkapcsolóval ki-illetve be lehetne kapcsolni a kétszerezőt. Ha kétcsatornás a jelátvitel, akkor a másik gombbal a vészfékezést is aktiválni lehetne.
(#) jsebak válasza Thomm hozzászólására (») Jún 13, 2010 /
 
Szeretném ha valaki segítene, nem baj ha profi szakértő!
Szél pörgetyűvel hogyan lehetne hagyományos villany bojlerben előállítani 80-fokos vizet?
Nem fontos, hogy folyamatos legyen a víz hőmérséklete, akumlátorok kizárva!
Inverteres megoldásra gondolok, hogyan?
Köszi mindenkinek a + hozzászólást!
Üdv.-János
(#) jsebak válasza Smith83 hozzászólására (») Jún 13, 2010 /
 
Hali engem is pont ez a dolog foglallkoztatt
De én rájöttem arra minek nekem az akumlátor?
Nektek minek?
A szél mindig nem fúj ugyebár
Üdv.-János
(#) pudding1 válasza jsebak hozzászólására (») Jún 14, 2010 /
 
Sikerült egy 4 éves hozzászólásra válaszolnod Hogy repül az idő
(#) proba válasza jsebak hozzászólására (») Jún 14, 2010 /
 
Keresel egy 1-1,5kw os generátort ,ennek a birtokábam építesz egy olyan szélkereket ami ezt teljes terhelésen el bírja forgatni.Ezután keresel a bojlerba a generátorod által kiadott feszültséghez illeszkedő fűtőszálat.(esetleg egy transzformátort teszel közé.
(#) Iszkakof István hozzászólása Jún 14, 2010 /
 
Üdv fórumtársak
Van egy ilyen számlálókütyüm, amilyen a mellékelt képen van. Az alacsony frekvenciájú részét már használtam, de a magasabbnak a bekötését nem tudom biztosan. Kérdéseim:
1.Köthetem rá közvetlen a 12 voltos váltóáramú generátorra?
2.Kell-e valamilyen tekercs, vagy kondenzátor, amitől kapja a jelet?
3.A generátorban egy hatágú mágnes van, minden fordulatnál a kütyü hat hertzet mutat?
A választ előre is köszönöm.

Hengstler.JPG
    
(#) sztrovacsek81 hozzászólása Jún 14, 2010 /
 
Sziasztok!

Én is tervezgetem, hogy építek egy szélgenerátort.
Sajnos használtan elég nehéz megfelelő motort találni, de találtam egy jó oldalt:
http://tech-mobile.hu/termekek-villanymotor.htm
Innen szerintetek melyiket lenne érdemes beszerezni ha az ár/teljesítmény arányt nézzük?
Ez a kefe nélküli szimpatikus például, és gondolom gondozás mentes lenne: BM1318
Ami még szimpatikus: MY1020GD
A Perm gyártmányú biztosan megfelelő lenne, de gondolom egy kisebb vagyon lenne.
Ha esetleg van valakinek eladó használt, felesleges motorja, jelezze.
Köszi!
(#) solah hozzászólása Jún 14, 2010 /
 
köszönöm a válaszokat a km orával kapcsolatban majd leprobázom.kérdezném,hogy a neoplaszt L10 poliészter gyanta és ha jol gondolom adalék anyagok is vannak már benne nem kéne keverni hozzá hintöport vagy ilyesmit.ez jo lenne a tekercs tárcsa kiöntésére?gondolom jo mert azt irnak hozzá poliészter gyantát.és ezt helyben minden tüzépen lehet venni 1000ft edzövel 0.5 kg nemolcso de megsporolja az ember a rendelési költséget.
Következő: »»   228 / 507
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem