Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » [OFF] Pihenő pákások témája - Elektronika, és politikamentes topik
Témaindító: Topi, idő: Nov 18, 2007
Köszönöm!
Nem néztem az időt, hogy mikor kezdett el esni, errefelé, de annyi biztos, hogy irtózatos mennyiség esett le, ezért szerintem, inkább helyezd biztonságosabb helyre a növényeket.
Köszi! Már elpakoltunk.
Szívesen.
Jó éjt mindenkinek, mára pihi.
Ma a Kemencém ajtaja készült. Ha nagyképű lennék akkor azt mondanám,hogy kovácsoltam díszeket a csuklóhoz. Így csak azt mondom, hogy tüzes vasat kalapálgattam, próbáltam kihozni valamit belőle.
Szerintem nagyon jók lettek. Kiváltképp, ha első próbálkozás eredményeként születtek.
Az ajtó még nincs kész majd hétfőn fejezem be.
Elmentem egy kovácshoz egy hasonló díszt 1000.-Ft-ért csinált volna. Nekem ez is megfelel. A vendégek arra kíváncsiak mi sül a kemencében, az ajtóra nem figyel senki.
A hevítéshez PB-/földgázt használtál, vagy valami mást? Ez az U alakú égő valami spéci cucc? Még nem láttam ilyet.
Bárhol felszállhatsz, ahol meg tudod tolni olyan sebességgel, hogy megfelelő felhajtóerő keletkezzen a szárnyakon.
A vitorlázó repülő csak csörlővel vagy vontatva képes felszállni. (még a segédmotoros is!) A leoldás után felszálló légáramlatot keresve tud további magasságot gyűjteni, a magasságból pedig sebességet szerezhet. Tehát ha nincs felszálló levegő, akkor leoldás után azonnal le kell szállnia. Csak olyan távolságba merészkedhet el, ami a magasságából megoldható. Bár léteznek távolsági vitorlázó repülések, de többnyire ott szállnak le, ahol felszálltak. A távolságinál pedig általában szétszedett állapotban autóval hozzák haza a gépet.
Szia,
repülő orvosi alkalmassági vizsga kell hozzá, valamint jogosítvány (talán szakszolgálatinak hívják). Megszerzéséhez elméleti és gyakorlati oktatás és vizsga mint az gépkocsinál. Valamint praktikusan csatlakozni egy repülőklubhoz (gondolom nem szeretnél saját repülőt és repülőteret fenntartani ). Én azzal kezdeném, hogy felkeresném a legközelebbi (vagy legszimpatikusabb klubot) mondjuk egy hétvégén. Még szabadidős tevékenységnek is jó, még ha csak bámészkodsz akkor is. Szerintem nem zavarnak el. Biztosan van egy jó vitrolázó repülő klub Szolnokon, de szerintem valószínűleg van Budaörsön, Gödöllőn, stb.. Internet a barátod
Ok, köszönöm neked is és llaci56-nak is az infókat. Azt hittem egyébként hogy a segédmotoros gép képes önerőből felszállni. Ez a klubos dolog viszont nagyon jól hangzik, majd ha lesz egy kis szabdidőm, akkor nézelődök. (Meg anyagilag is gyűjtögetni kell.)
Elmenni, nézelődni, beszélgetni, kérdezni) leginkább csak bátorságot kell gyűjtentened
Nem mellesleg a múltkor eléggé egyszerűen megtaláltam a neten az orvosi feltételeket közzétéve (sajnos nem tettem el a kedvencek közé). Régen ahogy olvastam a visszaemlékezéseket sokaknak úgy kezdődött a pályafutása hogy kiment a reptérre és segített tologatni a gépeket, csörlőzni, stb... Pont mint a rádiósoknál. Ami azt illeti vizsga nélkül is segíthettem felcipelni a víztorony tetejére a rig-et (egyébként marha nehéz volt ).
Ez mind ok, csak épp szabolcsi vagyok, és annak is egy elég kihalt részén. (A közelben nincs reptér, de majd kitalálok valamit.) A bátorságból meg nincs hiány. Egy oroszlánnak is beszólok, ha túl hangosan üvölt.
Nézd csak: Bővebben: Link
Na, megkérdeztem a barátomat, én csak "Guglinak hívom":
Hogyan kezdhetem el? Ha azon gondolkodsz, hogy végre valami értelmeset kellene csinálnod, határozd el magad, és hívd fel a legközelebbi repülőklubot! Már 15 évesen elkezdhető a kiképzés, de ha pár tíz évvel idősebb a "növendék" az sem probléma, a klubok, nagy szeretettel várnak mindenkit. Nem kell milliomosnak és szuperembernek lenni a repüléshez. Ugyan az egykori MHSZ megszűnése véget vetett hazánkban az "ingyenes" repülésnek, de a ránkmaradt repülőgépek és a klubrendszer lehetővé teszi saját gép vásárlása nélkül is a repülést. A klubtagok sok helyen egymásért dolgozva teremtik meg a repülés feltételeit, de aki időhiánnyal küzd és hajlandó megfizetni, annak úgymond a feneke alá tolják a gépet. Tehát a munkában nem kell részt vennie, de több pénzt kell a klubkasszába befizetnie. Manapság egy alapfokú kiképzés - kb. 50 felszállással -, klubtól, feltételektől, kiképzési tematikától függően 100-350 ezer Forint körüli spórolt pénzünket emészti fel. Ezt követően többnyire a repülőgép használati idejét kell megfizetni, illetve a felcsörlés/felvontatás árát és a klubtagsági díjakat. Különleges egészségügyi feltételeket sem szabnak ma már a repülni vágyóknak, Tulajdonképpen, aki autóvezetésre megfelel, az itt is alkalmas lesz. Amire leginkább szükség van, az a sok szabadidő és az egész napos-hétvégés távolléteket megbocsátó családi háttér. Bővebben: Link Ami azt illeti szerintem az orvosi rész azért nem teljesen így van...
Én még annyit tennék hozzá, hogy ha komolyan gondolod a dolgot, akkor nem árt ha időmilliomos vagy, mert általában a sportrepülő klubok tagjai társadalmi munkában végzik a tevékenységüket, szóval, ha valaki szezon idő alatt minden hétvégén repülni szeretne, akkor számolni kell vele, hogy amikor munka van a repülőtéren, mindig ott kell lenned. Sajnos nálam ez hibádzott, kevés időm volt a tanulás és a munka mellett. Persze léteznek olyan iskolák ahol a társadalmi munkát kiválthatod pénzel, de így jelentősen drágul a tandíj. Egyébként a "C" vizsgáig a tandíj kb. annyiba kerül mint a szg-ra a jogosítvány megszerzése. Ehhez jön még a klubtagsági díj és újabban ha jól tudom már az éves orvosi vizsgálatért is fizetni kell, nem is keveset, ha jól tudom 25000Ft-ot, bár ebben nem vagyok biztos. Mikor én jártam ez utóbbiért még nem kellett külön fizetni.
Ha ki akarod próbálni a repülést, a hozzád legközelebbi repülőtéren biztosan felvisznek egy iskolakörre pár ezer forintért, vagy ha rendesek és látják rajtad, hogy komolyan gondolod talán nem is kérnek érte semmit.
Ez tetszik, időm viszont nem sok lesz. (Tanulok, meg melózok én is.) De majd ha végre diplomás leszek, akkor hátha több időm lesz. (Meg persze pénzem.) Ennek viszont utánaérdeklődök, hogy a sétarepülés mibe fájna nekem. Mert még csak egyszer utaztam repülővel, de az nagyon fantasztikus volt. És ez is hasonlóan jó érzés lehet.
Még én se tettem le róla, hogy egyszer újrakezdjem, álmomban még szoktam repülni Most úgy vagyok vele, ahogy a dal is mondja: "Hol az álmod hé? Hol virágzik még? Ősvilág csendjén őrzöm emlékét"
Tényleg fantasztikus érzés a repülés, különösen a vitorlázórepülés semmi mással össze nem hasonlítható, ahogy ahogy teljes csendben repülsz, csak a gép körül áramló levegő suhogása hallatszik...
Álmomban még én is szoktam repkedni. Egyszer meg olyat álmodtam, hogy mikor felébredtem, majdnem megszakadtam a röhögéstől. (végigfutott az álmom a fejemben...)
Egy TU-154 -et repültem, tele utassal, éjszaka, 10e méteren. És megállított a rendőr... Ott fent! Felszállt, és kérte a menetokmányokat. Aztán további jó utat kívánt.
De amikor kiszállt ugye volt nála ejtőernyő. (Csak amíg nem figyelt megbuheráltad.)
Erről az álmodról szívesen megkérdeznék egy álomfejtőt, hogy mit is akart ezzel üzenni a tudatalattid.
Sziasztok srácok!
Kezd a szemem gyógyulni, baromi jó látok távolra, közelre még egy kicsit homály, de alakul. Így aszondom' megérte! Müszi
Nincs valakinek elfekvőben és kedvezményes áron eladósorban lévő elektromos mákdarálója, amit porcukor gyártásához is sokan alkalmazni szoktak?
A miénk kinyiffant a múltkor, de ki is lett végva, nem kísérletezgethettem vele... Viszont tartós minőségűt nem lehet kapni újként, csak dizájnosat, csilivilit, amit 2 hónapra terveztek... Ez régebben ilyen kb. 18 cm magas, 8 cm átmérőjű hengeres szerkezet volt, "biztonsági" kapcsolóval a tetején és pörgött benne egy darálókés-pár, a teteje pedig átlátszó műanyag volt.
Müszi, én örülök hogy gyógyul a szemed. Remélem neked is jobban fog ezáltal telni a nyarad. És el is búcsúzok egyben a HE-ától. Szeptemberben ismét jövök. Sziasztok.
Nem búcsúzok el, mostmár maradok!
Nem kell nagyon fejtegetni, én tudom, hogy mi keveredett össze bennem.
Az álom a '80-as évek végén történt... Az egyik unokabratyóm a MALÉV -nél volt hajózó szerelő, és nem egyszer vitt el magával "első útra", mert tudta, hogy élek-halok a repülésért. (Berlin, Moszkva, Athén stb - csak oda, meg aznap vissza.) Egy-két alkalommal ülhettem menetközben a pilótaülésben, még leszálláskor is. Ekkor még oktattam, és ilyenkor csak lemondtam a tanulóimat, és suhantam Ferihegyre. Aztán vettem egy 250 -es Ikarust, és kirándulásokat vittem, meg bécsi bevásárló körutakat. Volt, hogy 34 órát ültem a volán mögött. A tahométer meg nem volt mindig a helyzet magaslatán, így volt okom izgulni egy ellenőrzéstől. Na, ez keveredett össze...
Egy ideje nem követem a topicot.
Mi történt a szemeddel?
Sziasztok, jó estét mindenkinek.
Nekem is ugyan ez lenne a kérdésem, mert erről még csak most hallok először. |
Bejelentkezés
Hirdetés |