Fórum témák
» Több friss téma |
Vinyómágnes csak gyakorlásra lesz jó.
Eddig amiket láttam,(nem keveset) Mind rosszul volt polarizálva! É/D oldal nem a sík oldalak felé néz! Nem kell feltétlenül vinyómágnes! Ha tudsz nagyobb méretű ferrit mágneseket (sok egyformát) Az is működni fog jobb hatásfokkal,mint a vinyómágnes!
Ahogy hind írta,úgy lesz jó!
A farok elfordításakor erőt fejt ki a géped,mert emelnie is kell! Na ezért kell a súlyával beállítani a kifordulást!
Jelenleg nincs másom , de szerintem kezdetnek ez is elég, most úgyis csak egy laptopaksit szeretnék vele feltölteni, ami 4.40ah-s, majd ha több pénzem lesz, akkor veszek egy jobb mágnest. Most csak az a lényeg, hogy az aksit fel tudjam tölteni (hozzáteszem, nem úgy, hogy megy közbe a gép, ki fogom szedni az aksit a gépből, és úgy).
Laptopakksit nem célszerű gépből kivéve tölteni. A gépben benne van az akku biztonságos töltéséhez szükséges elektronika, ami akkor is működik, ha kikapcsolt gépnél töltöd az akkut. Li-ion akkunál akár végzetes is lehet a nem szakszerű töltés. De a NiMH akkuknak se tesz jót.
Vinyómágnesek kicsik, vékonyak, a 2 mágnessoros légmagos generátorhoz alkalmatlanok. Egy oldalon elhelyezve a mágneseket, vasmagos tekerccsel még valamit ki is lehet hozni belőle. Legalább annyit, amennyire 1 autóhűtő ventillátormotor alapból képes.
Még egy észrevételem lenne, ha jól láttam a videón a farok majdnem párhuzamosra tudott csukódni a rotor síkkal. Ha beraksz egy ütközőt ami nem engedi síkba csukódni, hanem 20-30 fokkal a sík előtt megállítja a faroklapátot, akkor a rotor nem fog megállni kifordult állapotban sem, de túlpörögni sem tud mivel már elég kicsi felülete áll szélben, így kifordult állapotban is tud termelni, és nem veszik el minden teljesítmény
Akkor mit javasolsz?
Ott van a hozzászólásomban 2 javaslat is.
De ha leméred a mágnesek pontos méreteit, esetleg fényképet is teszel fel, abból is összehozhatunk valamit. Nekem 12 db nagyjából egyforma kellene 1 generátorhoz, 90 db merevlemezt szedtem szét eddig és 1 fajta mágnes van, amiből már 11 összejött.
Üdv Ződfülű!
Köszönöm a válaszokat. Kezdek meggyőződni arról, hogy a szélgépet kompletten kell vizsgálni, beleértve a felhasználás módját is. Látom, hogy eléggé eredménytelen az, ha össze nem illő részegységekből van összerakva a szélgép.
Hát igen, ezek is különbözőek
Nem tudod, hogy hol lehet venni normális, egyforma állandómágneseket generátorhoz?
Bővebben: Link
euromágnes borsmágens biztos lehet még máshol is.. pudding1 fórumtárs is árult mágneseket, de úgy látom hogy már nem. csá
Legalább 1000 helyen. De keresd puding1-et a Napelem fórumban!
12 V 2 A-re miért nem elég neked az autóventillátor motor?
Jó áttétellel akár 5 A-t is ki lehet hozni a nagyobbakból.
Kedves Sziriusz!
Kérdés, mit szeretnél mihez viszonyítani? Tény: minden rendszert tervezni kell termelési és fogyasztási oldalról is. Maga a vezérlés feladata könnyen összerakható, de az ördög a részletekben rejlik. Mivel a szélturbina a magas fordulatszám miatt veszélyes üzem, ezért gondosan kell az elemeket összeválogatni, és be kell tartani az érintésvédelmi, villámvédelmi, építésügyi előírásokat is. Ha az ember ért hozzá, akkor nem nehézség. Ha laikus,akkor elrettentheti a projecttől. Sokan a napelemmel vetik ezért össze, mert ahhoz kevesebb dolgot kell megcsinálni, ( pl: nem kell engedélyes építésügyi eljárást lefolytatni ). Mire kiszámolod, melyikkel jársz jobban, ugyis oda jutsz, hogy kb. egyenlő a beruházás mértéke, csak a helyi adottságokat ( magasság, szélviszony, napsütéses órák száma, felület, stb.) kell figyelembe venni, adatokat gyűjteni, mérni, aztán tudod eldönteni, melyik termeli meg hamarabb az árát.
Az azért nem jó, mert annak kell gerjesztőáram, és itt nem mindig fúj a szél. Nem túl előnyös egy olyan generátort alkalmazni, aminek áram kell ahhoz, hogy áramot termeljen.
Kösz az oldalakat, ha lesz pénzem, akkor fogok venni mágneseket, majd szólok
Pontosan hány darab, mekkora, és milyen erős mágnesekre lesz szükségem?
Nem értem, mire gondolsz.
Minek gerjesztőáram 1 állandómágneses motor-generátornak?
Mert az állandómágneses, és nem kell gerjesztőáram?
Az bizony! Jókora ívelt ferritmágnesek vannak benne. Képet most éppen nem tudok mutatni.
Üdv Ződfülű!
Írod: Kérdés, mit szeretnél mihez viszonyítani? Én másra gondoltam, mint amire utal a hozzászólásod. Ebből adódik is több kérdés, az egyik: Egy szélgép paramétere a következő: Max teljesítmény 300 watt, a szélsebesség 2,5 – 7,5 méter/sec, a leadott feszültség stabil minden fordulaton 24 és 48 volt között tekercseléstől (vagy bekötéstől) függően. A teljes gép bekerülési költsége 40-60 ezer forint és a ráfordított munka. Azt tudom, hogy több gyáritól jobb lenne, csak azt nem, ez az összeg mennyire elfogadható egy szélgépet barkácsolónak, és érdemes-e egy ilyen fejlesztéssel foglalkozni. ( A videó filmek nagyon jók, mindet végignéztem. Tudnék is miből válogatni, csak én már garantáltan öreg vagyok a megtérülési időkhöz.)
Ok kösz, először ezzel próbálkozom.
Kedves sziriusz
Ez az a topic, amit a leglelkiismeretesebben követek, megfigyeltem, hogy (megfigyelésem szerint) az egyetlen fórumtag, aki rá van utalva a szélerőmű által termelt energiára, lehar. 8 km-re van tőle a legközelebbi elektromos hálózat. Legtöbb építő, az építés szépségéért épít szélerőművet. Pár évig szüneteltettem az építést, azidő alatt úgy berozsdáztak az ízületeim, hogy elfáradok, mire felkapaszkodok az oszlop tetejére. Fenn kell pihenjek egy kicsit, hogy biztonságosan le tudjak mászni. Nekem is folyamatban van egynek az építése. Eredetileg a szélkerék átmérője 3 m lett volna, de a rönk, amiből a lapátok nyelét fűrészeltem, úgy 2,5 m, sajnálom elfűrészelni rövidebbre. Így az átmérő 5m lesz. Szerintem impozáns lesz az erőművem (az első nagyobb szélig). Ekkora szélkereket, nincs az a házilag barkácsolt farok, ami szélirányba állítja, de lesz egy jóval kisebb erőmű, aminek az lesz a feladata, hogy szélirányba állítsa. Nagyban már kész is az elképzelés, de az ördög mindig a részletekben van elbújva. Én is túl öreg vagyok ahhoz, hogy eléldegéljek addig, hogy megtérüljön a munkám és a költségem. Sok embernek megvan a saját dilije, ami pénzbe kerül: kocsma, ku..ák, halászás, vadászás. Az enyém a szélerőmű. Bocs, ha valakit megsértettem.
Nagyon igaz amit írsz István. Tényleg dili ez mert igazából a büdös életben nem térül meg.Viszont az építési és tervezési tapasztalat az igazi haszon.
Én mint fejlesztő azon gondolkodom, persze elvi síkon mert tuti felrobbanna.De ha a termelt árammal vizet bontanánk.És tudnánk biztonságosan sűríteni és tárolni a hidrogént na az lenne a valódi megoldás, nem az elektromos energia. De sajna a Hindenburg annó 21-30 másodperc alatt semmisült meg szóval nem lenne veszélytelen az biztos. De a kisördög azért ott van.Mert 10 évvel ezelőtt ahogy írtad azt se tudtuk mi az internet. lehet 10 év múlva minden kertben szélgépekkel bontják a vizet és állítanak elő hidrogént amit energiacellában elégetve energia+víz keletkezik. Aztán meg épp a fejlesztői jelem mondatja velem hogy nem igen van ám lehetetlen. Csináltam már olyan kiflisodrót debrecenbe ami ontja a kiflit és tálcára le is rakja páratlan a maga nemében bár ez más téma de a leghosszabb út is az első lépésnél kezdődik. 5m es rotor huhú.
Felvetek egy gondolatot. hátha valakinek támad egy jó ötlete. Azt kellene valahogy megoldani, hogy a faroklapát becsukódása után a visszaállás fékezve legyen. Elég nagyot csap vissza ,mikor hirtelen eláll a szél. Hasonlóra gondolok, mint az egyirányba működő teleszkóp.
Feladat megoldva: Autó lengéscsillapító..
Enyémen speciel ajtó záró hidraulika van,de csak azért,mert ez egyben ahogy van ,felszerelve tökéletesen passzolt .Nem rúg vissza,szépen lassan visszaengedi a rotort. enyémen a rotor billen hátra,ha kap egy nagyobb "pofont"
A hidrogén tárolására több megoldás is létezik, a baj csak az, hogy jelenleg a bontás, és a tüzelőanyagcella hatásfoka sem jó. Szorzatuk 0,6 körüli.
A hidrogén atomosan sok fém(ötvözet)ben jól oldódik. (Ni-La , Mg, Ti, Pt ) A Ni-La az akkuk Metál-Hidrid elektródája, de a Mg tűnik elég olcsónak ipari méretekben. Újabb eljárások is vannak, nemrég láttam kísérleti ion-csapdá-nak nevezett hidrogéntárolókat, de semmit nem tudok róluk. Az egyébként is szükséges tározós vizierőmű, és a hálózatra visszatermelés a legreálisabb. Csak sajnos Trianon óta kevés a hegyünk...
Az nem hidraulika hanem gázrugó.Tulajdonsága, hogy van belőle csillapított kivitel Pl amit említettél. Illetve a fő jellemzője hogy ahány N rá van írva az a túd teljes elmozdulási tartományában állandó erőt jelent. Elentétben a rugókkal. amik ereje az összenyomás vagy széthúzás mértékével változnak.
Nos Trianon óta rengeteg hegyünk van csak gondokból
Igazából ez a hatásfok szerintem megfelelő : Visszatáplálás: Na de kérem ez Magyarország nem Ausztria vagy Németország. Ahol már minden tetőnek legalább a fele napelem. Ahol élek van nagy szélturbina. 1 db komplett szélpark helyett. Tudomásom szerint a megtermelt áramot a törvény szerint fel kell ajánlani a szolgáltatónak megvételre. De olyan törvény nincs hogy a szolgáltatónak ezt meg is kell vennie! Szóval a szélerőmű csak úgy pörög anélkül hogy az áramát átvette volna a szolgáltató. Legalábbis egy jó darabig így volt. Emiatt van csak 1 belőle a tucatnyi helyett! Gondolom a talajvizből is elő lehet állítani a hidrogént akor pedig ha a széllel termelteném ki a vizet és széllel hajtott generátorral bontanám el a saját kutamból + gyűjtött esővíz akkor már a 0,6 szorzó ebből a szempontból lényegtelen. Bár ha ez a technológia elterjed gondolom a víz egyből az államé lesz majd és adóköteles jövedéki termékké válik ahogy ez lenni szokott.És talán még a szél is.
A képeket csak a szerkezet ismertetésére tettem fel. Arra jók.
Egyébként a motor fajtájának szégyene. ~6 cm átmérőjű motor, kb 4 cm a forgórész átmérője és a gyártó 1,5 mm-es !!! légréssel gyártotta. A hatásfokkal nem nagyon törődtek. A nagy légrés miatt ez generátornak nem használható. 120 W-os mosógépmotorban, 94,5 mm forgórészátmérő mellett van 0,25 mm légrés. Jól láthatóak a motorban a hatalmas (bár gyenge) ferritmágnesek. Annyit trükköztek, hogy a mágnes szélesebb, mint a forgórész, így a vasmagban nagyobb az erővonalsűrűség, mint a mágnesben. Bár a kisebb légréssel egyszerűbben és jobb eredményt értek volna el. Igaz, nem mai csirke. Ez belsőfűtés motorja. Ennél sokkal jobb minőségűek és főleg a mi céljainkra célszerűbbek vannak a motor vízhűtőjén. Kisebb fordulat a 30-40 cm-es ventillátorlapát miatt, némelyik egész lapos és 12-15 cm külső átmérőjű.
Szíriusz!
A megtérülési időről osztom Iszkarov István meglátásait. Mondhatni "relatív", mint Einstein elmélete. Sok vevőm hobbiból csinálja, építi a rendszerét, többen szükséglet miatt, lásd a -videot a honlapomon-, és akad, akit behülyítettek, eladtak neki ócsóért minimál rendszereket, aztán nem működik, én meg mehetek ki átépíteni, stb. Tény: vannak, akik a megtérülés anyagi oldalát nézve vizsgálják a dolgot, nekik "divatcikk", vagy csak azt hiszik, jó pénzt lehet belőle csinálni. Amit mi tudunk, hogy nálunk nem. A legtöbben próbálnak függetlenedni, vagy amennyire tudnak számlát csökkenteni, illetve tartalék áramforrást kiépíteni- ez már rentábilisebb, kézzelfogható indok az építésre. Ha a gyári cuccokat összevetjük a házival, pro és kontra vannak előnyök, hátrányok. Kétlem, hogy 60-70.000Ft ból házilag biztonságosan lehet összerakni 300w-os szélgép rendszert, a turbinához kell ugye akksik, inverter, stb. Szerintem már olyan "olcsó" árban adjuk mi is az eszközöket, hogy nem érdemes laikusoknak sufni tuningolni, mert a gyári azért csak bír minősítésekkel, be vannak vizsgálva, engedélyezve vannak, "biztonságosak". Elméletileg házi cuccot ki se rakhatnál, csak hál istennek nem mindenki nézi, hogy mi pörög a kertben.. |
Bejelentkezés
Hirdetés |