Fórum témák
» Több friss téma |
„ Viszont az építési és tervezési tapasztalat az igazi haszon “. Hát ebben 100 százalékban igazad van. Vegyük csak sorra, mi mindent tanulhat meg egy építő, ha még nem tudja. Mindenek előtt kell egy hegesztő. Nincs? Sebaj. Mint ahogy az egyik fórumtárs mondta: vagyunk itt elegen. Segítünk, készítsen egyet. Hegesztője és flexe már van, készítsen magának egy olyan esztergát, mint nekem van. Egy szélerőmű tengelyt és csapágyházat kisikálhat vele. Következik a generátor. Először mindenféle, aztán Hugh Pigott. Áram már van, következik a raktározás. Eddig elsajátitotttunk valamennyi lakatos-, esztergályos-, és elektrotechnikai ismeretet. És így tovább. A szélerőmű szép és büszkén áll a szél elé, néha a szél kerül ki győztesen, de nem olyan lapos, mint a napelem. Én azért a napelemnek jósolok fényesebb jövőt. Hallottam valahol, hogy egy magyar úr olyan tetőcserepet készít, ami egyúttal napelem is. Úgy lehet egymás mellé rakni, mint a normális cserepet, és már sorba is van kapcsolva egyik a másikkal. Már csak a fonákára kell az akkumulátor és az elektronika, hogy beossza az akku áramát másnap reggelig, amíg termelődik új.
Ami a szélerőművem illeti, úgy érzem, sokat szerepeltetem a fórumon (bár a moderátorok még nem szóltak rám), de nekem is jólesne olvasni, hogy egy építő hogy halad az építéssel. Miután kész van, meddig bírta, míg valamijét meg kellett erősíteni. Az 5 m-es szélkerékre először két lapátot teszek fel. Azután a harmadikat. Miután kitapasztaltam a gyenge pontokat és kijavítottam, jöhet a következő három. A szélirányba állító mechanikája még nem teljesen kidolgozott. Egy másik szélerőmű adja az áramot annak a motornak, ami szélirányba állítja. Egy – két ötlet jól jönne, és meg is köszönném.
A házilag építésnek megvan a maga szépsége. A bekerülés költségeit igazából nem nagyon adogatja össze az ember. Ami még a házilag építés mellett szól az, hogy teljes rendszert nem vehetsz részletre, - ki is akarna esetlegesen hatalmas kölcsönökbe belemenni - viszont a házi építés apránként történik. Veszek ezt azt hozzá. Lassan készül a generátor. Mikor mire van pénz. Az enyém 1 év alatt jutott el a mostani szintre. De még korántsem az igazi. Alakíthatok rajta és persze, lehet is mindig valamit tenni hozzá. (Szerintem sosem lesz készen.)
Az, hogy mit teszek ki a kertembe - ha az nem haladja meg az engedélykötelesség kritériumait - rajtam áll. Itt a fórumon már több alkalommal is szóba került, hogy mi az amihez nem kell a hatóság engedélye. A megtérülés az egy dolog. Lehet hogy majd a fiam még tovább fejleszti a dolgot és neki fog csak megtérülni az amit én elkezdtem. Na de ezt nem igazán számolgatom.
Mrex!
Az ötleted már régi, és lassan lassan megszületik az ideális megoldás a tömegtermelésre is. Úgy hívják: tüzelőanyag-cella. A témáról többet megtudhattok itt: Tüzelőanyag-cella oldal-magyar! Sajna ma még csak fejlesztgetik, de a "jövő egyik útja", ahogy mondani szokták az ilyesmit. A háztartásokban megoldaná az energiatárolás gondját, ami következtében több területen is fel lehetne használni, pl: elektromos autók működtetésére is. Pl:link: Tüzelőanyag-cella háztartásban A szélturbinás áramtermelést alkalmazzák hidrogén előállítására is, lásd vízbontás,->üzemanyag-cella, majd a hidrogént utána el lehet égetni üzemanyagként, benzin helyett a ma is használatos belső égésű motorokban, ez utóbbit gyakran keverik össze az előbb említett fuell cell- tüzelőanyag technologiával. Bővebben:link A technologia megvan, létezik, csak még amíg van kőolaj, és megvetetik az emberekkel, addíg nehezen fog elterjedni.
Szia Ződfülű!
Az alap kérdés így szólt: Egy szélgép paramétere a következő: Max teljesítmény 300 watt, a szélsebesség 2,5 – 7,5 méter/sec, a leadott feszültség stabil minden fordulaton 24 és 48 volt között tekercseléstől (vagy bekötéstől) függően. A teljes gép bekerülési költsége 40-60 ezer forint és a ráfordított munka. Azt tudom, hogy több gyáritól jobb lenne, csak azt nem, ez az összeg mennyire elfogadható egy szélgépet barkácsolónak, és érdemes-e egy ilyen fejlesztéssel foglalkozni. Szó nincs itt szélgép rendszerről, csak egy olyan szélgépről, aminek a stabil kimeneti feszültsége miatt már lehet vele egyből akkumulátort tölteni. Az elképzelések, lehetőségek és igények nem egyformák, ha olvasod a fórumot, ez világosan látszik. Az általad említett laikus sufni tunningnak én sem vagyok a híve. Ezen a fórumon meg lehet tanulni a szélgép építés szabályait is, ha valaki nem saccra akar barkácsolni. A laikusság a vásárlásnál is gondot okozhat, mint ahogy említed is. Felteszek egy gyári szélgép diagrammot, ezt is árusítják ( nem nálad). Ez legalább akkora szívás itt a mi országunkban, mint a sufniban elkészült akármilyen és akármekkora lapátra feltett jól bevált PMG dinamó akármilyen mágnessel és xxx menettel, mert az jó kerek szám. Az engedélyezés témája egy szégyen ebben az országban. Itt csak azt szabad csinálni, ami engedélyezve van. Ha ez tovább fokozódik, egy rendes bablevest sem ehetek meg, mert ugye az aktuális káros anyag kibocsátás erre a témára nincs engedélyezve, és a tanácshoz nem történt engedélyezési kérelem beadása sem.
Kedves István!
Nagyon igazad van, csak megerősíteni tudom a nézeteid. Bár én jobban preferálom az állandó mágnese gépeket, pont azért, mert nem kell a gerjsztéshez külső áramforrás. A forgatást gyári gépben egy cnc-khez is használt léptető-szervómotor oldja meg az Fd típusokban, melyet a vezérlő az akkupakkról táplálja meg, és a turbina fő tengelyén vízszintesen elhelyezkedő fogaskerékhez függőlegesen kapcsolt kisebb fogaskereket forgatja. De találkoztam már váltóáramú, szénkefés külső gerjesztésű motorforgatással is, ami szintén külső áramforrásról-hálozatról működik, és lánccal hajtotta a vízszintes fogaskereket. A napelemes cserépről meg annyit, hogy megint fogom a fejem, ugyanaz van e témában, mint ahogy mindeki ajnározza a függőleges tengelyű szélturbinát: nagy himi-humi az egész. Nem magyar találmány, japában már le is álltak a gyártással. Ugyanis: a sok kis cella összekapcsolása több hibaokot ad: - kábelezés vastagodása, megfelelő méretezése, behúzása, bekötése.Nem kis meló. -a soros-párhuzamos összekötések végett nagy A-ek folynak, ami szakszerűtlen telepítés végett tüzet okozhatnak. -a napelem cserép, nem egyenletes, a törések, hajlatok irányában megtörik a fény,több ponton, így csökken a teljesítmény.Ugyanakkora felületről, mint pl. 1db modul, azonos teljesítmény eléréséhez kb másfélszer annyi felülte,ezáltal annyival több drága Si cella kell akkor mitől olcsóbb???- -Az ember állítása szerint eltárolja minden egyes cserép "opciósan" az áramot. Kis ceruzakksikkal. - Gratulálok neki. cserélgesse ki ő, és keresse meg, mérje ki, bontsa vissza Ő egyenként a cserepeket, mire megtalálja, melyik mini-akksi ment ki éppen az akár többszázból. Valahol volt talán egy bontott ábra egy forgatómotoros gépről, utánanézek, ha megvan, feldobom, mindjárt.
Üdvözlök minden "szélörültet. A segitségeteket szeretném kérni a mágnesek elhelyezésére. Most épitek egy légmagos generátort. A kérdésem az lenne, hogy átmérő 40-es és 15-mm magas neo mágnest, amit 320 mm-es osztókörön helyeznék el a mágnesek között mennyi közt célszerű hagyni.
Üdvözlettel: Sanyi
Kedves Szíriusz!
A szélgépek termelése nem stabil, a feszültség, és az áramerősség folyamatosan változik a működési tartományában a széllökés ereje, iránya, függvényében. Folyamatos pontos teljesítmény nem vehető ki, a pufferálásához szükség van akkubankra, vagy hálozatra, valamint ahogy korábban leírtam a vezérlésre az optimális töltéshez. A gyári gépek ára tartalmazza a töltőt, legalábbis nálunk minden esetben. Az általad megadott paraméter is tág határokat fogalmaz meg, és nem ad pontos adatokat. A gyári gép képes akár 25, ill. 35 A töltésre is, ahogyan azt pudding1 lapján láthatod videon.Max teljesítmény: 500w körül mozog(orkánban) Amit betettél képet, azt a gépet én is forgalmazom, lásd: Bővebben: Link vagy: Bővebben: Link De van jobb minőségű is: Bővebben: Link Itt odaraktam a termelési grafikont is. Talaj közelben, 6m-n semmilyen kivitelű szélturbina NEM tud termelni normálisan a turbulencia miatt, a telepítésnek meg vannak a maga ököl szabályai, a lényeg, hogy a turbina a környezetéből kiemelkedjen, így biztosítva neki a minél folyamatosabb és egy irányú szél áramlást. Nálunk, ellentétben a tengerparti országokkal minimum 16-18m -es magasságot kell megcélozni, a mérések szerint ez a minimum, ahhoz, hogy menjenek a gépek, ne csak dísznek legyenek kint. Én a gépekre garantálom a grafikonokban meghatározott termelő képességet, amennyiben a leírt feltételek, körülmények ( szélsebesség, magasság, stb. ) adottak, rendelkezésre állnak. Az engedélyeztetésről: Az egy szükséges dolog, ami a műszaki biztosításra, és életvédelemre szolgál. Sajnos, mint hazánkban más ilyennel is egyesek pénz csinálásra, lobbiérdekekre használják fel, ugyanúgy, mint pl: a gépjárművizsgáztatást. Bár nem minden hatóság, önkormányzat ragaszkodik a lefolytatására, egyeseknek lövésük sincs, hogy mit kérjenek be hozzá. Van olyan hely, ahol nem is kértek semmi papírt, csak hogy szakszerűen legyen telepítve, máshol pedig a gőgős hozzá nem értő előadó szerint "nem illeszkedik a tájképbe" és nem adott rá engedélyt. A vevő meg pöfögtetheti tovább a diesel aggregátorját a tájvédelmi körzet határánál. Ennyit a bürokráciáról. Mi általában segítünk minden vevőnek, amiben csak tudunk. Ha gyári gépre van szükséged garanciával, abban tudok segíteni, javításban, telepítésben is, valamint forumtársak örömmel viszik a használt, teljesítmény növelés, miatt leszerelt gépeket, bemutató darabokat. Van most is, ha érdekel, privátban meg tudjuk beszélni.
Tessék, István, az ígért forgato mocikról kép, hirtelenjében ezeket találtam...
Én nem mondtam, hogy az én ötletem. Annál inkább foglalkoztat a hogyan kérdése ugyanis vizet biontani mindenki tud csak dc fesz kell hozzá aztán jön az éredkes dolog a hidrogénnel! engem inkább az foglalkoztatna mert nagy esély van a felrobbanásra.
ez egy WATT hajtóműves motor az ocsó kategóriából sajnos ismerem más területről
Sziasztok.
Már régóta figyelem a témát, kezd összeállni egy terv, amihez szinte minden megvan. Szeretnék véleményt kapni, hogy mi jó, mi nem, mire lesz használható, mit módosítsak, stb. Az elsődleges célom besegíteni a ház(leginkább a szobám) áramellátásába. Adott egy 12m-es feszített vasbeton villanyoszlop, 2m a földben, tehát 10m a magasságom. Egy 3 lapátos fa rotort szeretnék készíteni, volt nem túl rég többször is feltöltve egy komplett terv. Így az átmérő ~2m lenne. Ezt egy ford első kerékagyra tenném fel, ez van itthon. Ehhez hegesztek egy konzolt, kiforduló mehanikával. A függőleges tengelyen az iránybaállást szintén egy kerékagy segíti. Az áramtermelés megoldása nálam a legproblémásabb: van két 12v-os autóhűtőventim, valamint egy 24vos 500w-os rollermotorom. Gondoltam, hogy a rollermotort használnám, vagy a két ventimotort sorbakötve. A meghajtást lánccal vinném át, rengeteg méretű lánckerekem van, áttételt tudok variálni. Légmagos generátorra nem szeretnék költeni. Igazából amire költök, a gerenda, amiből a lapátok készülnek, minden mást megtalálok itthon. Az áramot két 12v/150Ah-s akksiban tárolnám, 600va UPS rákötve, kicsit átalakítva, áramérzékeléssel, amikor keveset fogyaszt a rendszer, hálózat, amikor bekapcsolom a gépet, tv-t, átvált akksira. Szerintem itt igazából sosem lenne feles energia, amit el kell vezetni(sok helyen pl. bojler), de biztonság kedvéért tehetek rá valamit(halogén izzó, stb) Szerintetek mennyire életképes az ötletem? Mennyit segíteni? Igazából szerettem volna 3m átmérőt, de ezt a tervet találtam a lapáthoz. Nem tudom, hogy arányait növelve egy lapátot 1 m helyett meg lehetne-e csinálni 1.5-1.8m-re... Köszi Gergő
Nekem csak annyi a meglátásom a rotorral kapcsolatban, hogy csak a terven ilyen egyszerű a kifaragása. A másik amire felhívták a figyelmemet a rétegelt ragasztott rotorkivitel.Ehhez nem kell mást tenned,és ezt gyakorlott "famunkásként" is mondom sokadosztályú u.n.vakfurnérrra van szükség ez kb 13-14 cm széles és kb 1-2 mm vastag. a legosztályosabb minőség is megfelel. rétegenként ha megkened vízálló ragasztóval eleve megcsavarva rá lehet hajlitani egy cső palásjára persze az alap feleljen meg a szárnyprofilnak. Rögzítés száradásig például spaniferrel aztán megmunkálás. Így egy jobb erősebb lapát készíthető.
Folyamatosan agyalok a lapátkészités mikéntjén előző hozzászólásaimban már jeleztem a cnc megmunkálás lehetőségét csak még a konkrét alapanyag nincs meg a tömörfát már elvetettem. Főleg az elmúlt hetek szeleire gondolva erős lesz a kerületi sebesség a szárnyvégen.Furnért tudomásom szerint ahol konkrétan tudom a BP a labdarúgó utcában a Dekorspán a svatni 2mm vastag furnér az jó erre a célra a bükk a legolcsóbb de a kőris is jó. fenyő nem biztos. Én szánkótalpakat rétegeltem sablonra spaniferrel de arra vigyázni kell, hogy lassú száradású legyen a ragasztó és minden kéznél legyen mert ha 10-20 réteg meg van kenve akkor egyrészt minden csúszkál másrész 2 kéz kevés viszont a rétegelés megtérül a szilárdsága miatt .
Kör alakú mágnesnél nem szükséges túl nagy hézag a mágnesek között, mert csak rövid szakaszon vannak közel egymáshoz. Célszerű legalább a várható légréssel vagy a mágnes vastagságával megegyező hézagot hagyni. Bár én mindenkit igyekszek lebeszélni a légmagosról, mert nekem ez a hobbim.
![]() A 320 mm az a kör alakú mágnesek középpontján menne át? Ez esetben 18-20 mágnest lehetne elhelyezni a körön.
Többen kérdezték, hogy teljesitményileg mekkorára tervezzenek szgenerátort családiház,tanya, áram ellátására.Elsöre fel kell becsülni a várható fogyasztást,itt gondolok a meglevö,vagy a tervezett fogyasztok összteljesitményére.Itt ajánlott figyelembe venni,hogy nem minden fogyasztót fogunk használni egyszerre,viszont vannak fogyasztok amiknek ugyan kicsi a fogyasztásuk,de pl.nagyon nagy a pillanatnyi induló áramuk,pl a hütögépek,régebbi tv.-k,stb.Ezek áramellátására szükséges inverter teljesitménye legalább 25,-50 százalékkal kell nagyobb legyen.Itt majd 2 példával fogok szolgálni.Az elsö mondjuk egy kissebb hétvégi ház,A második példa egy jól felszerelt tanya.Igy pl.vegyük az első esetet.Legyen néhány takarék izzó,egy régebbi hütögéb,ami othonrol lett ,,,kiszuperálva,,, de még jó állapotban van,igy a hétvégi házba éppen jó,egy tv.,ua. mint a hütö,mert ugye a vasárnapi meccsekröl nem szivesen mond le senki.meg talán egy kissebb hajszáritó,és még néhány aproság.Egy ilyen rendszerhez általában böven elég lessz egy kissebb,ugy kb.1,2-1,5 Kwattos inverter.Egy ilyen inverterhez már ajánlott a 24 Voltos bemenö feszültség az akkukrol.Mivel az akkumulátorok nemcsak a töltöáramra kényesek,hanem a STABIL,HUZAMOSABB idejü kisütö áramra is, ezért a szükséges akkupakk méretezésénél figyelembe kell venni hogy a maximális kisütö áram ne haladja meg a névleges kapacitás 20,esetleg 25 százalékát(itt külömbséget kell tenni pl.az autok öninditozásánál,ahol nagyon nagy,de nagyon rövid ideig tart a nagy amperü áramfelvétel),ellenkezö esetben az akkuk nagyon rövid idö alatt tönkre mennek.Igy1,5 kwatra 24 voltnál könnyen kiszámolható a szükséges akku kapacitás,természetesen a minimálisnál lehet jóval nagyobb is,de ne kissebb.Figyelem! a szgenerátor teljesitményét kell tervezni az akku pakkhoz,és nem forditva.A szgenerátor csucs töltő árama NE haladja meg az akkupakk töltési áramát semmiképp.(vagy csak nagyon kis mértékben)Ez nagyon fontos mivel a töltés szabályozó legkissebb hibája is könnyen akku ,,,pukkasztással,,, érhet véget.(föleg ha viharos idövel társul).Egy másik nagyon fontos szempont az áthidalási idő,minnél nagyobb annál jobb minden szempontbol.Mivel a szél sose fuj akkor amikor a legjobban kéne,ezért nagyon ajánlott a napelemekkel való kombinálás,föleg ott ahol folyamatosan használjuk a rendszert.A második példa a nagyobb elszigetelt rendszerek,itt pl.ahol már jóval több és igényesebb fogyasztot kell ellátni.Ilyen helyre már a 4-5 Kwattos inverter kell,amit viszont legalább 48 voltosra kell tervezni,az elöbb emlitett okokbol.Viszont itt is nagyon kell vigyázni,nemcsak az akkuk töltési áramára,hanem legalább ugyanolyan fontos, a maximális kisütö áram betartására.
Köszi a képeket, de én az enyémet jóval kisebbre fogom épiteni.
Szia!
Javasolnám átnézésre valamelyik gépkocsi szerkezettan könyvet! Legtöbb autót még ma is sima olajos LENGÉSCSILLAPÍTÓVAL (Hidraulikus) szerelik.(A gázos drágább,és nekünk nem is jó ide.) Tipikus működési elvük: Ha rámegyek egy buckára,akkor beüti a kereket,gyorsan kell,hogy a karosszériát ne dobja meg. Ha elhagytam a buckát,vissza kell engední a kereket,(lassan,hogy ne hintázzon az autó) Tehát egyirányban csillapít drasztikusan! Kézzel is leellenőrizhető annak,aki még nem látott ilyet! Már ovis koromban ilyesmi cuccokkal játszottam!És azóta is...Hiába,a hobby .... ( 2 kilóméterre van a méh telep)
Azt hittem,most elharapod majd a torkomat
![]() Kellemesen megleptél. De a lengéscsillapító továbbra is jó ötlet! Úgy kell felszerelni,hogy a farok hátracsukódásakor összenyomja a csillapítót. Visszafelé szépen csillapítva jön vissza. Csak hát ide valami kis méretű csillapító kell.(bár nem tudom a méreteket) PL targoncaülésben is láttam már olyat! Vagy mz/simson hátsó teleszkóp rugó nélkül. Mindkettő csillapított rugóstag.
Először ahogy írtad, hogy autó hidraulikus lengéscsillapító, a ház bejárati ajtócsukóra gondoltam. Kifelé viszonylag könnyen nyitod rugó ellenében, visszafelé fékezetten csukódik. Külső állítási lehetősége is van. Ráadásul karos-csuklós, szögben elforduló mozgást végez. Egykor autókon is voltak ilyen lengéscsillapítók, állítási lehetőség nélkül.
Én? Elharapni? Miért hisz én voltan a H..lye?A mindennapokban használunk csillapított gázrugót és emiatt gondoltam erre. Sokszor már annyira bele vagyunk zuhanva a vásárolt egységekbe(Szakmai ártalom) hogy szinte eszünkbe sem jut a méh telep. Egyáltalán nem bánom hogy figyelmeztettél sőt...
Pici levegős munkahengert is lehetne használni. Membrános visszacsapó szeleppel lezárva (amire fúrok egy kis lyukat (pl:1mm), szabályozható lenne a visszazárás sebessége. A farok becsukódása akadálymentes (szelep kinyit), majd visszaengedéskor a szelep bezár és csak a kis furaton áramlik a levegő.
Sziasztok van egy kicsi szélmotorom amivel szeretnék 1,2 voltos ceruza akkukat tölteni,meg ledes világítást csinálni.Az lenne a kérdésem hogy kell-e hozzá töltésvezérlő hogy lehessen tölteni az akkukat?
Hát attól függ,mekkora amper külömbség lesz.
Nem feltétlen kell szabályzó. Nekem sincs, a "motorom" 3-4 ampert tud,az akksim meg 105 amperórás ![]() ![]()
Az ötlet jó,használják is sok helyen!
Például japán autóknál karburátoron. Gázelvételkor lassan megy vissza alapjáratra. Nem tudom mire jó,de már több japán autón is láttam.
Bocs hogy közbeszólok, de kidobott bicikli vagy motor pumpában is lehetne gondolkodni.
Üdv.
Nagyon köszönöm, hogy szakitottál időt a kérdésemre. Most pillanatnyilag ezen az osztókörön csak 12db mágnes van /40szer15-ös/ de ajánlatodra veszek még, csak ott volt a problémám, hogy mennyire sürithetem a mágnesek számát. Sajnos a ragadás miatt tartok ki a légmagosnál, mert bár tudom a teljesitmény külömbséget, egyszerűen nem sikerül a ragadást csökkentenem. Üdv:és jó egészséget és sikeres munkát. Sanyi
Azért ajánlott lenne ha elsöre a tekercseket készitenéd el(természetesen a meglévö mágnesekre szabva),majd ezek fügvényében a mágnes tárcsát,és eszerint határozd meg a maximálisan felrakható mágnesek számát.
Szia Lehár.
Köszönöm intelmeidet. A rendszerem 12v- 250Ah és e-miatt 12v-os generátort szeretnék késziteni a meglévő 360 mm-es vastárcsákhoz, akár 3szor3 vagy 3szor4 tekercsekkel. A mostani rendszerem napelemes rendszer és ezt szeretném szélturbinával kiegésziteni. A mágneseim 40szer 15 mm pillanatnyilag 12db van de még vásárolok hozzá még minimum 6db-ot. Az osztókörön, ami 320mm bőven elfér. De ha már igy szóbakerültek a tekecsek mi lenne az ajánlatod /huzalátmérő, menetszám, tekercsvastagság, és a tekercsek száma/. Tudod sokat olvasok itt is ott is a zöld energiárol és sokszor megdöbbenek azokon a véleményeken amikor felmerül a megtérülés. Hát akkor elárulom, hogy én nemrég multam 69 éves és élvezem a munka örömét /53évig dolgoztam/ és még a kudarcok is serkentenek. Más zöldenergiával is foglalkozom igy parabolás naptükörrel és légkollektorral is, persze mindennek gátat szabnak az anyagiag és hát persze az idő is. Ha valaki csak megtérülésbe tud csak gondolkodni az bele se kezdjen semmibe. Üdv:Sanyi.
Sziasztok!
Szeretném megkérdezni a komolyabb visszatápláló inverterrel rendelkező felhasználóktól, hogy oldották meg az ilyen inverterhez szükséges magas bemenő feszültséget (pl egy közepes sunny boy-nak 200-300V DV feszültség kell minimum a működéshez). Köszönöm!
Közben rájöttem hogy windy boy invertert kellene keresnem. Csak azt meg nem találtam használtan
![]() |
Bejelentkezés
Hirdetés |