Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
arra gondolsz h kevés lenne a gerjesztő fesz?nem mértem még járó motornál,de mindjárt ráugrok a témára..
Arra gondolok, hogy szakadt a segéddiódahíd. Ezzel a dróttal a gerjesztést is a fődiódahídról látod el, így egy próbára megteszi.
szia,a diódahidak ki lettek mérve szétszedtem a generátort,jó mindegyik..
A forgórész-tekercselés szakadása nem gyakori de megesik, a csúszógyűrűkön ellenállást kell mérni. A konkrét kialakítást nem ismerem, de a kefehídon nincsenek túlkopva a kefék? Ha a gerjesztőkör bármi okból szakadt, a generátor nem tölt, még egyébként működőképes szabályzóval sem..
Mivel tett rá másik generátort, amin rajta van a szabályzó, benne a diódahidak, a kefék, a forgórész gerjesztőtekercse...
Akkor ugye a generátor előtt illik keresgélni! Hacsak nem döglött a bontóban vett generátor is. ![]() Idézet: „Hacsak nem döglött a bontóban vett generátor is.” Én erre tippelek, mivel az 1,2V az normális és a 12V is megérkezett az akkutól, akkor visszafelé is mennie kell. Ismét bebizonyosodott, hogy nem érdemes cserélni egész generátort, főleg nem használtra, mert azzal ugyanúgy lehet szopni. Viszont most lehet, hogy a két generátorból össze bir rakni egy működőképeset ![]()
Milyen generátor van ezen a Suzukin? Mert a japcsi generátorokra gyakran megy gyújtás+, arról gerjed, nem gerjesztődiódákról.
Egyes kapcsolásoknál - a Suzukit nem ismerem - a töltés-visszajelző lámpa kiégése is okozhat hibát...
Igen, ez elég gyakori tipus. Egy jo nagy gázfröccsre ezeknél is el szokott indulni a töltés, aztán már nincs gond.
Viszont a japánok általában más rendszerűek.
Ilyen?
Az IG kivezetésen gyújtáskor áramnak kell lennie.
Sziasztok,köszi a válaszokat, Valeo generátr van rajta, visszajelző lámpa nem éghet ki mert akkor nem is vilagitana
![]()
Sziasztok.
Szóval egy hónapja csapágy csere volt a 120-as skodriban mert a hátsó csapágy kosara szétrobbant és a darabkák szépen elrendeződtek a generátor belsejében. A csapágy kicserélve, a generátor a helyén, de valahogy mégsem akart szuperálni. Alapjáraton a töltés visszajelző normálisan működött, azaz nem világított, de mikor elkezdem emelni a fordulatot a lámpa elkezd egyre jobban világítani, lehet valami dióda zárlatos lenne?(a kosár darabkák miatt feltételezem) Feszszabályzót már cseréltem. A képen látható kapcsoláson gyakorlatilag a B+ és az R között a feszültség nem lehet több mint 0.4V, nos ez nálam meghaladja a 4Voltot is. Melyik dióda lehet a ludas?
Vedd le a generátor D+ kivezetésről a madzagot és kösd a szabályzó D+ lábát is az akkura, és nézd meg úgy a töltőfeszültséget járó motornál. Ha így jó, akkor a szabályzó működik. Ekkor nekiállhatsz szétszedni a generátort és mérni a diódákat.
Aztmár tegnap próbáltam és jól töltött úgy.
Majd holnap szétbontom és kimérem a diódákat. Köszi a választ.
Sziasztok,az a helyzet hogy kimértem a diódákat,jó mindegyik,szabályzót újat tettem bele,és igy sincs töltésem...próbáltam hogy a szabályzóra direktbe kötök 12v ot de ugy sem indult meg a töltés..elképzelésem sincs h mi lehet a probléma...
![]() ![]()
Forgórészt mérted? Lehet, hogy szakadt. Szabályzót mérted? Lehet az új is hibás, ilyen esetben ki kell mérni mindent, ne szivassa az ember magát, inkább mérjen feleslegesen le valamit és akkor biztosan tudja, hogy az jó.
Milyen kivezetései vannak ennek a generátornak? Esetleg képet nem tudsz róla feldobni?
Azért az gyanús, hogy 2 generátorral nem tölt, és minden jónak tünik benne.
Ma rászántam 3órát a generátor szétbontására/javitására.
Kiszedtem a diódahidat, kiforrasztottam őket, és kimértem multiméterrel ill. kilámpáztam, de mind a 9 teljesen jónak bizonyult. Majd észrevettem hogy a lemezkék közt van egy fémdarab, valoszinüleg a csapágybol kerülhetett oda. Mostmár tökéletesen tölt.
Sziasztok!
Volna egy problémán. Van egy 97.es évjáratú Volvóm. Gyújtás ráadásakor a töltésjelző lámpa halványabban világít, mint a többi kontroll lámpa. Mikor beindítom az autót a töltést jelző lámpa elalszik, de a generátor nem tölt. Mi lehet a hiba? Hol keresem? Csak azért kérdezem, mert fölöslegesen nem akarom kiszerelni a generátort. Eléggé rossz helyen van. szét kell hozzá bontani a fél autót. Köszi a segítséget. Üdv.: Zoli
Nemnagyon fogod megúszni a kiszerelését, mert a generátoron belül kellene keresni a hibát, mivel a szabályzója is nagy valószínűséggel bele van építve.
Ha a töltésvisszajelző lámpa gyengébben világít, megnőtt a gerjesztőkörben az átmeneti ellenállás. Elkopott a kefe vagy kosz miatt megragadt. Ezt pedig csak a generátoron belül éred el.
![]()
Köszi a segítséget. Akkor majd kiveszem a keféket. Tavaly cseréltem a keféket a fesz.szabályzóval együtt.
![]()
Tegnap kiszedtük a keféket. Tele volt olajos sárral. Kipucoltam, de a töltés lámpa még mindig halványan világít gyújtás ráadásakor. Beindítva elalszik és tölt is, de csak 13,9 V-al. Mekkora feszültséggel kellene neki tölteni? A világítás rákapcsolva is tartotta ezt a feszültség szintet. Remélem, hogy most már jó lesz.
Szia!
ez jó! -Benne van a tűrésben.... 13,7V-tól 14,6Vig...... A fényszóró izzókkal tartotta ?mert akkor tényleg jó.....
Valószínűleg rossz egy gerjesztődióda. Ki kellett volna mérni, ha már lent volt.
A generátort nem vettem le, mert szét kellett volna bontanom az autó fél elejét + le venni a fékolaj tartályt. A feszszabályzót le tudtam csavarozni és azzal együtt vannak a szénkefék is. Amúgy terheléssel tölt 13,9V-al.
Akkor ha együtt tudsz élni azzal, hogy parázslik a visszajelző, akár így is maradhat.
Szevasztok!
Az alany egy peugeot 205,a jelenség pedig,hogy ingadozik a töltés.Mérni nem tudom mert aránylag gyorsan ugrál,nemtudja követni a műszerViszont az izzókon ,illetve a ventilátor fordulatszámán gyönyörűen nyomonkövethető a jelenség.Elég idegesítő mert a motor is egyenetlenül jár emiatt gondolom meg meg fogja a generátor,ugyanis ha leveszem az ékszíjat akkor minden probléma megoldódik(ingadozás sincs,motor is szépen jár).Cseréltem fesszabályzót de semmi válltozás. ![]()
Sziasztok!
Egy újabb kérdés, ha a szénkefék nem érintkeznek, akkor a töltés jelző világít? Mekkora áramot kell mérni, a töltés jelző áramkörében? Ha csak az egyik szénkefe érintkezik, akkor lehet, hogy gyújtáson halványan világít a töltés lámpa, amikor pedig beindítom elalszik, de nem tölt? |
Bejelentkezés
Hirdetés |