Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Lapozás: OK   41 / 157
(#) kriszo válasza potyo hozzászólására (») Júl 1, 2010 /
 
arra gondolsz h kevés lenne a gerjesztő fesz?nem mértem még járó motornál,de mindjárt ráugrok a témára..
(#) potyo válasza kriszo hozzászólására (») Júl 1, 2010 /
 
Arra gondolok, hogy szakadt a segéddiódahíd. Ezzel a dróttal a gerjesztést is a fődiódahídról látod el, így egy próbára megteszi.
(#) kriszo válasza potyo hozzászólására (») Júl 1, 2010 /
 
szia,a diódahidak ki lettek mérve szétszedtem a generátort,jó mindegyik..
(#) potyo válasza kriszo hozzászólására (») Júl 1, 2010 /
 
Akkor mérd ki a szabályzót. Link
(#) Stewe válasza kriszo hozzászólására (») Júl 1, 2010 /
 
A forgórész-tekercselés szakadása nem gyakori de megesik, a csúszógyűrűkön ellenállást kell mérni. A konkrét kialakítást nem ismerem, de a kefehídon nincsenek túlkopva a kefék? Ha a gerjesztőkör bármi okból szakadt, a generátor nem tölt, még egyébként működőképes szabályzóval sem..
(#) erbe válasza Stewe hozzászólására (») Júl 1, 2010 /
 
Mivel tett rá másik generátort, amin rajta van a szabályzó, benne a diódahidak, a kefék, a forgórész gerjesztőtekercse...
Akkor ugye a generátor előtt illik keresgélni!
Hacsak nem döglött a bontóban vett generátor is.
(#) potyo válasza erbe hozzászólására (») Júl 1, 2010 /
 
Idézet:
„Hacsak nem döglött a bontóban vett generátor is.”


Én erre tippelek, mivel az 1,2V az normális és a 12V is megérkezett az akkutól, akkor visszafelé is mennie kell. Ismét bebizonyosodott, hogy nem érdemes cserélni egész generátort, főleg nem használtra, mert azzal ugyanúgy lehet szopni. Viszont most lehet, hogy a két generátorból össze bir rakni egy működőképeset
(#) akos70 válasza kriszo hozzászólására (») Júl 1, 2010 /
 
Milyen generátor van ezen a Suzukin? Mert a japcsi generátorokra gyakran megy gyújtás+, arról gerjed, nem gerjesztődiódákról.
(#) Stewe válasza potyo hozzászólására (») Júl 1, 2010 /
 
Egyes kapcsolásoknál - a Suzukit nem ismerem - a töltés-visszajelző lámpa kiégése is okozhat hibát...
(#) akos70 válasza Stewe hozzászólására (») Júl 1, 2010 /
 
Igen, ez elég gyakori tipus. Egy jo nagy gázfröccsre ezeknél is el szokott indulni a töltés, aztán már nincs gond.
Viszont a japánok általában más rendszerűek.
(#) akos70 válasza akos70 hozzászólására (») Júl 1, 2010 /
 
Ilyen?
Az IG kivezetésen gyújtáskor áramnak kell lennie.
(#) kriszo válasza akos70 hozzászólására (») Júl 1, 2010 /
 
Sziasztok,köszi a válaszokat, Valeo generátr van rajta, visszajelző lámpa nem éghet ki mert akkor nem is vilagitana holnap ki lesz próbálva egy másik szabályzóval,aztán kiderül hogy jó lesz e...
(#) hinar83 hozzászólása Júl 2, 2010 /
 
Sziasztok.
Szóval egy hónapja csapágy csere volt a 120-as skodriban mert a hátsó csapágy kosara szétrobbant és a darabkák szépen elrendeződtek a generátor belsejében.
A csapágy kicserélve, a generátor a helyén, de valahogy mégsem akart szuperálni. Alapjáraton a töltés visszajelző normálisan működött, azaz nem világított, de mikor elkezdem emelni a fordulatot a lámpa elkezd egyre jobban világítani, lehet valami dióda zárlatos lenne?(a kosár darabkák miatt feltételezem)
Feszszabályzót már cseréltem.
A képen látható kapcsoláson gyakorlatilag a B+ és az R között a feszültség nem lehet több mint 0.4V, nos ez nálam meghaladja a 4Voltot is.
Melyik dióda lehet a ludas?

315.jpg
    
(#) potyo válasza hinar83 hozzászólására (») Júl 2, 2010 /
 
Vedd le a generátor D+ kivezetésről a madzagot és kösd a szabályzó D+ lábát is az akkura, és nézd meg úgy a töltőfeszültséget járó motornál. Ha így jó, akkor a szabályzó működik. Ekkor nekiállhatsz szétszedni a generátort és mérni a diódákat.
(#) hinar83 válasza potyo hozzászólására (») Júl 2, 2010 /
 
Aztmár tegnap próbáltam és jól töltött úgy.
Majd holnap szétbontom és kimérem a diódákat.
Köszi a választ.
(#) kriszo hozzászólása Júl 2, 2010 /
 
Sziasztok,az a helyzet hogy kimértem a diódákat,jó mindegyik,szabályzót újat tettem bele,és igy sincs töltésem...próbáltam hogy a szabályzóra direktbe kötök 12v ot de ugy sem indult meg a töltés..elképzelésem sincs h mi lehet a probléma...
(#) potyo válasza kriszo hozzászólására (») Júl 2, 2010 /
 
Forgórészt mérted? Lehet, hogy szakadt. Szabályzót mérted? Lehet az új is hibás, ilyen esetben ki kell mérni mindent, ne szivassa az ember magát, inkább mérjen feleslegesen le valamit és akkor biztosan tudja, hogy az jó.
(#) akos70 válasza kriszo hozzászólására (») Júl 2, 2010 /
 
Milyen kivezetései vannak ennek a generátornak? Esetleg képet nem tudsz róla feldobni?
Azért az gyanús, hogy 2 generátorral nem tölt, és minden jónak tünik benne.
(#) hinar83 válasza potyo hozzászólására (») Júl 3, 2010 /
 
Ma rászántam 3órát a generátor szétbontására/javitására.
Kiszedtem a diódahidat, kiforrasztottam őket, és kimértem multiméterrel ill. kilámpáztam, de mind a 9 teljesen jónak bizonyult. Majd észrevettem hogy a lemezkék közt van egy fémdarab, valoszinüleg a csapágybol kerülhetett oda. Mostmár tökéletesen tölt.
(#) Zoli79 hozzászólása Júl 5, 2010 /
 
Sziasztok!
Volna egy problémán. Van egy 97.es évjáratú Volvóm. Gyújtás ráadásakor a töltésjelző lámpa halványabban világít, mint a többi kontroll lámpa. Mikor beindítom az autót a töltést jelző lámpa elalszik, de a generátor nem tölt. Mi lehet a hiba? Hol keresem? Csak azért kérdezem, mert fölöslegesen nem akarom kiszerelni a generátort. Eléggé rossz helyen van. szét kell hozzá bontani a fél autót. Köszi a segítséget.

Üdv.: Zoli
(#) potyo válasza Zoli79 hozzászólására (») Júl 5, 2010 /
 
Nemnagyon fogod megúszni a kiszerelését, mert a generátoron belül kellene keresni a hibát, mivel a szabályzója is nagy valószínűséggel bele van építve.
(#) erbe válasza Zoli79 hozzászólására (») Júl 5, 2010 /
 
Ha a töltésvisszajelző lámpa gyengébben világít, megnőtt a gerjesztőkörben az átmeneti ellenállás. Elkopott a kefe vagy kosz miatt megragadt. Ezt pedig csak a generátoron belül éred el.
(#) Zoli79 hozzászólása Júl 6, 2010 /
 
Köszi a segítséget. Akkor majd kiveszem a keféket. Tavaly cseréltem a keféket a fesz.szabályzóval együtt.
(#) Zoli79 válasza Zoli79 hozzászólására (») Júl 8, 2010 /
 
Tegnap kiszedtük a keféket. Tele volt olajos sárral. Kipucoltam, de a töltés lámpa még mindig halványan világít gyújtás ráadásakor. Beindítva elalszik és tölt is, de csak 13,9 V-al. Mekkora feszültséggel kellene neki tölteni? A világítás rákapcsolva is tartotta ezt a feszültség szintet. Remélem, hogy most már jó lesz.
(#) Atis57 válasza Zoli79 hozzászólására (») Júl 8, 2010 /
 
Szia!
ez jó! -Benne van a tűrésben.... 13,7V-tól 14,6Vig......
A fényszóró izzókkal tartotta ?mert akkor tényleg jó.....
(#) akos70 válasza Zoli79 hozzászólására (») Júl 8, 2010 /
 
Valószínűleg rossz egy gerjesztődióda. Ki kellett volna mérni, ha már lent volt.
(#) Zoli79 válasza akos70 hozzászólására (») Júl 8, 2010 /
 
A generátort nem vettem le, mert szét kellett volna bontanom az autó fél elejét + le venni a fékolaj tartályt. A feszszabályzót le tudtam csavarozni és azzal együtt vannak a szénkefék is. Amúgy terheléssel tölt 13,9V-al.
(#) akos70 válasza Zoli79 hozzászólására (») Júl 8, 2010 /
 
Akkor ha együtt tudsz élni azzal, hogy parázslik a visszajelző, akár így is maradhat.
(#) Babita hozzászólása Júl 10, 2010 /
 
Szevasztok!

Az alany egy peugeot 205,a jelenség pedig,hogy ingadozik a töltés.Mérni nem tudom mert aránylag gyorsan ugrál,nemtudja követni a műszerViszont az izzókon ,illetve a ventilátor fordulatszámán gyönyörűen nyomonkövethető a jelenség.Elég idegesítő mert a motor is egyenetlenül jár emiatt gondolom meg meg fogja a generátor,ugyanis ha leveszem az ékszíjat akkor minden probléma megoldódik(ingadozás sincs,motor is szépen jár).Cseréltem fesszabályzót de semmi válltozás.
(#) Zoli79 válasza Zoli79 hozzászólására (») Júl 14, 2010 /
 
Sziasztok!

Egy újabb kérdés, ha a szénkefék nem érintkeznek, akkor a töltés jelző világít? Mekkora áramot kell mérni, a töltés jelző áramkörében? Ha csak az egyik szénkefe érintkezik, akkor lehet, hogy gyújtáson halványan világít a töltés lámpa, amikor pedig beindítom elalszik, de nem tölt?
Következő: »»   41 / 157
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem