Fórum témák
» Több friss téma |
Hali
A villanypásztorból nem lehet szúnyog irtott készíteni ? http://www.rovarcsapda.com/?p=productsMore&iProduct=2 [u]
Nem lehet,a rovar csapdákban amúgy nagyon egyszerű elektronika van,
-egy leválasztótrafó kimenetét(230v/230v 6-10Watt) egyenirányítjuk majd egy ellenálláson keresztül töltünk egy 1-3µF 400voltos kondit és a kondiban lévő puffer feszültséget visszük a két rácsra,amikor a rovar mindkét rácsot érinti NA AKKOR VAN CSAK MEGLEPI. :yes:
Hali
Értem esetleg tudnál egy összeállítást rajzolni ? Kezdő vagyok nagyon. Otthon van a sima fekete de nem hatásos. Azért gondoltam a villanypásztora mert az ipariak csattognak rendesen.
Hali
Köszönöm megtaláltam sőt van még egy. De szerintem hasonló elven működnek a villanypásztorok. Magas feszültség miatt gondolom, igaz nincs hozzájuk uv égő.
Na ezt nem vettem figyelembe mivel nem tudtam eddig.
A legegyszerűbb megoldás rovarcsapdára a fesz. sokszorozó (kondik-diódák) a végére pedig egy mikrosütőből kiszedhető kondi, azok ilyen pár mikró 2,5kV körüliek. Lehet közvetlen a hálózatra is kötni a sokszorozót, csak akkor igencsak vigyázni kell az érintésvédelemre..
Szia!
Én is ezzel a pásztorral foglalkozom, vagyis konkrétan az elődjével, amit itt találtam: http://bsselektronika.hu/index.php?id=453# Annyit változtattam hogy tranzisztornak a korábbi kézi rajzon használt BUT 12A-t használtam. A kapcsolásom egyenlőre nem akar működni, a tranzisztor előtt még mérem a feszültséget, de nem megy át rajta, a trafón már nincs feszültség. Ellenőriztem az ellenállásokat meg a kondenzátorokat, nincs velük probléma. Az 555-öt nem tudom hogy szokás tesztelni. A tranzisztor csere lenne az oka? (Eredetileg valami tv-ből kiműtött BUxxx-es tranzisztor kellene, de olyanom nem volt) üdv!
Hi
Az 555-t ezzel a kapcsolással tudod tesztelni itt érdemes ic foglalatot alkalmazni,hogy legközelebb is tudd használni. Ja és ebből a kapcsolásból vedd ki az 1N4148 -as diódát és próbáld meg úgy.
Szia!!