Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanypásztor
 
Témaindító: bernardo, idő: Feb 5, 2006
Témakörök:
Lapozás: OK   66 / 291
(#) toma11 hozzászólása Jún 29, 2010 /
 
Hali
A villanypásztorból nem lehet szúnyog irtott készíteni ?

http://www.rovarcsapda.com/?p=productsMore&iProduct=2 [u]
(#) dizi válasza toma11 hozzászólására (») Jún 30, 2010 /
 
Nem lehet,a rovar csapdákban amúgy nagyon egyszerű elektronika van,
-egy leválasztótrafó kimenetét(230v/230v 6-10Watt) egyenirányítjuk majd egy ellenálláson keresztül töltünk egy 1-3µF 400voltos kondit és a kondiban lévő puffer feszültséget visszük a két rácsra,amikor a rovar mindkét rácsot érinti NA AKKOR VAN CSAK MEGLEPI. :yes:
(#) toma11 válasza dizi hozzászólására (») Jún 30, 2010 /
 
Hali
Értem esetleg tudnál egy összeállítást rajzolni ?
Kezdő vagyok nagyon.
Otthon van a sima fekete de nem hatásos.
Azért gondoltam a villanypásztora mert az ipariak csattognak rendesen.
(#) toma11 válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Jún 30, 2010 /
 
Hali
Köszönöm megtaláltam sőt van még egy.
De szerintem hasonló elven működnek a villanypásztorok.
Magas feszültség miatt gondolom, igaz nincs hozzájuk
uv égő.
(#) toma11 válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Jún 30, 2010 /
 
Na ezt nem vettem figyelembe mivel nem tudtam eddig.
(#) Cavalier válasza toma11 hozzászólására (») Jún 30, 2010 /
 
A legegyszerűbb megoldás rovarcsapdára a fesz. sokszorozó (kondik-diódák) a végére pedig egy mikrosütőből kiszedhető kondi, azok ilyen pár mikró 2,5kV körüliek. Lehet közvetlen a hálózatra is kötni a sokszorozót, csak akkor igencsak vigyázni kell az érintésvédelemre..
(#) vicsys válasza toma11 hozzászólására (») Jún 30, 2010 /
 
(#) kzsolt88 válasza uli hozzászólására (») Júl 1, 2010 /
 
Szia!

Én is ezzel a pásztorral foglalkozom, vagyis konkrétan az elődjével, amit itt találtam:
http://bsselektronika.hu/index.php?id=453#
Annyit változtattam hogy tranzisztornak a korábbi kézi rajzon használt BUT 12A-t használtam.