Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Hűtőgép kompresszor
 
Témaindító: niedziela, idő: Ápr 25, 2009
Témakörök:
Lapozás: OK   4 / 40
(#) Sebi válasza HERC hozzászólására (») Máj 22, 2010 /
 
Talán egy porszívó is megtenné...
Tárolókamrák légzárását ragyogóan tudtuk vele vizsgálni.
(#) HERC válasza Sebi hozzászólására (») Máj 22, 2010 /
 
Hát azért kell a vákumkamra mert az
uretán, epoxi/poliészter gyanta, szilikon formázógumi
viszkozitása a vizéhez képest olyan rossz , hogy
a buborékok nem távoznak belőle a kötési idő elött.
És pont ezért is nem távoznak belőle a buborékok a
porszívó vákumára.

Igazat megvallva én azt reméltem itt találok olyan
hűtőgépszerelő mestert vagy akinek vagy ilyen haverja
aki azt mondja :"Öreg nekünk/nekem van pár ilyen- olyan hibás hűtőkompim gyere és válogass."
(#) Collector válasza HERC hozzászólására (») Máj 23, 2010 /
 
Elmész egy vastelepre, vagy egy bontóba, vagy egy szervizbe, vagy lomtalanításra (vagy körülnézel a neten) és tonnaszámra vehetsz kompresszorokat fillérekért.
(#) Asrac hozzászólása Máj 23, 2010 /
 
Tisztelet mindenkinek!
Latom vannak itt szakertok is, aminek nagyon orulok! Egy olyan problemam lenne, miszerint kaptam egy amerikai Copeland markaju, SRK4-0150-TFDN B/M501 tipusjelu kompresszort. A meg lathato adattablan: Volts/Hz 460 60 380/420 3 50. Jol ertelmezem: 3 fázisú, 380 Voltos a kicsike? (Mertere tobb mint 2x-ese a magyar FK hutokompriknak.) Ismeri valaki? Szertnem beuzemelni komolyabb vakuumszvattyunak. A tuskeken nincs meg a gyari csatlakozo, csak sarukat huztak rajuk 3 fold, es igy jon ki belole a kabel, s ekeppen hasznaltak. Se kondi, se semmi. Siman ra lehet kotni a 380-ra? (Bocs, ha hulye kerdes, de nem ertek a mozgo dolgokhoz... :-// "..ertem en hogy elktromotor...! de mi haj'csa?" ) Es ha igen, mi modon? Van itt ipari aram, nagy otpolusu aljzatokban lakik, de meg sosem hasznaltam.
Elore is koszonom! Bocs ha hosszu voltam..!
(#) Asrac hozzászólása Máj 23, 2010 /
 
...Bocs! Nem "3 fold" hanem plusz egy fold! (nyamvadt klaviatura..
(#) Asrac válasza HERC hozzászólására (») Máj 23, 2010 /
 
Teljesen alkalmas a celjaidra. Az FK0,8K8 magyar hutokompresszorral az 50 mbar a tobb mint 10 literes kamramnal sem telik egy percbe. (A 30l-esen azert erolkodik... Epoxibol, szilikonbol, polieszterbor, gyonyoruen kirantja a buborekokat. (Sajnos az akrilatgyantak tul gyorsak.) Kamraepitessel azert ovatosan! Az elso -homemade- kamram fedele (4-es domboru edzett uveg!!!) fel eves hasznalat utan berobbant. A csodan mult, hogy meg latok, es 5l vas-tannat oldattal meszelte ki a 4m magas plafont! Nem veletlenul van a gyari szekrenyek uvege elott is hezagolt biztonsagi plexi. Amugy a kompresszort evek ota, napi rendszeresseggel hasznalom nyilt rendszerben, ment mar at rajta oldoszergoz, vizgoz, a kondenzatumot kikopkodte a nyomocsonkon -sajnos nem olajjal egyutt- de eddig semmi baja.
Jahh.. Hutokompresszor valogatashoz, reparalashoz nemi kozertheto: http://www.tar.hu/norbimagan/pneumatika02.htm
Jo munkat!
(#) HERC válasza Asrac hozzászólására (») Máj 24, 2010 /
 
Olvastam az oldalt köszönöm!

Amit írtál azon elgondolkodtam.Erre nem gondoltam
még hogy a tető berobbanhat.
Hány mbar nál kezd olyan viszkozitású anyagból
kijönni a buborék mint a poliészter öntő-gyanta?
(Én álltalában rövidítem a fazékidőt ami kihat
a végén a szerkezetre.Nincs akkora poliészter párolgás.)
(#) Asrac válasza HERC hozzászólására (») Máj 24, 2010 /
 
Udv!
Az uveg az ami kiszamithatatlan (a kamra tobbi reszenek deformacioja, apro karc, repedes.. stb.) Erdemes statikailag atgondoltan beepiteni, es alaposan tulmeretezni a teherbirasat. ezen felul nagyon hasznos egy biztonsagi halo, v. plexi kozetek. Nem pancel, csak legyen ott valami. A leg biztonsagosabb a femlemez, v. ilyesmi a kamra anyagaul, de hasznos azert, h. latod is hogy mi tortenik. Amugy nekem jol bevalt korabban: regi autoklav sterilizator, MEH-teleprol. Atombiztos!
Polieszternel nem figyeltem a nyomast, epoxinal ugy emlexem, olyan 500 mbar-nal mar elegge mocorog, de szerintem ezt befolyasolja az anyag egyensulyi tenzioja is. Mas egyebet majd priv.-ben, mert nem akarok offolni.
(#) hangszoros hozzászólása Máj 25, 2010 /
 
Egy gyári olasz kompressor egyiknapról a másikra legyengült 2.5 barra. Bontható, szétszed .
Szelepet nézve a dúgattyúnál nem látok hibát. A rúgólemez enyhén meglilult. Lehet, hogy emiatt nincs ereje ? Megforditva se nyer
Gondoltam berakok egy HK 1.6-ost ( a szám nem tudom mire utal? köbméter/literre tippelek) NDK-as belsőt.
Mások a rúgó felerösitése, meg egyebbek.
Ha valakinek van tapasztalata
Vajon egy levágott tetejüt visszaragasztva müködhet ? Kompressoros módba úgy nézzem nincs nyomás a házba
(#) hangszoros válasza hangszoros hozzászólására (») Máj 25, 2010 /
 
Elfelejtettem a szelepek képeit felrakni
Az NDK-ás, és az olasz
(#) zoly15 hozzászólása Jún 8, 2010 /
 
Hali mindenkinek!
Van egy fagyasztó kompresszorom.
Szeretnék belőle egy kis kompresszort csinálni.
De a bekötéssel gondban vagyok.
Még sohasem kötöttem be ilyet.
Nyomáskapcsolós lenne.
Ha a lógó végeknél a barnát és a feketét összehidalom, akkor elindul kb 3mp-ig aztán kattan egyet egy bimetál és annyi.
Valaki tudna segíteni benne hgoy hogyan kössem be?
Előre is köszönöm!
(#) Collector válasza zoly15 hozzászólására (») Jún 8, 2010 /
 
Ha visszalapozol, én már rajzoltam egy bekötést hozzá.
Lehetséges az is, hogy jól van bekötve, csak szorul a motor. Olyankor amennyire csak lehet, fel kell rázni, ütögetni, néha attól beindul.
(#) zoly15 válasza Collector hozzászólására (») Jún 8, 2010 /
 
Köszi!
Megnézem!
Csak annyi a gond, hogy nem tudom a "bekötést" a motoron.
Szorulni szorulhat..
Mint utólag megtudtam kifolyt belőle az olaj.
De míg nem tudom beüzemelni nem tudom melyik csonkon töltsem bele
(#) zoly15 válasza zoly15 hozzászólására (») Jún 8, 2010 /
 
Sikerült beröffentenem!
A főfázissal sorban van egy bimetálos megszakító.
Ha túl nagy az áramfelvétel megmelegszik és leold
Ügyes kis védelem.
Semmit nem kell módosítanom
A kompi akkor is elindul ha egymás után ki és bekapcsolom.
A hiba az volt hogy nem volt benne elegendő olaj.
Töltöttem bele, majd fejre állítottam aztán vissza.
Ekkor elindult de még szorult.
2-3X fejre állítottam még és működik.
(#) lov hozzászólása Jún 27, 2010 /
 
Sziasztok!

Hűtőgép kompresszorral lehet folyadékot "szivattyúzni"?

(vízre gondolok )
(#) mindenes válasza lov hozzászólására (») Jún 27, 2010 /
 
Üdv. rövid válasz: nem
(#) lov válasza mindenes hozzászólására (») Jún 27, 2010 /
 
köszi
(#) c27 hozzászólása Jún 28, 2010 /
 
Sziasztok.
Szeretnék csinálni egy vákuumszvattyút van is erre a célra egy hűtőkompresszor. Még nincs itthon, de nagyon régi kb.15-20 éves és legalább 10 éve csak ott áll. Valószínűleg már a gáz nincs benne, mert pont azért nincs használatban, mert nem hűtött hanem fűtött. Ez lenne az első kérdésem, hogy kell e valamit csinálni vele hogy ilyen rég nem volt használva? Azt sem tudom hol kell olajszintet nézni meg milyen olaj kell bele? Itthonnéztem egy kb 2dl térfogatű tartályt neki. Szerintetek működőképes a dolog. Van valami amire oda kell figyelni? Most nem az elektromos része érdekel azt majd átnézem, hanem mechanikusan. (Esetleg ónszippantásra is használnám majd tennék elé egy csapdát meg vagy 2 szűrőt.)
(#) Collector válasza mindenes hozzászólására (») Jún 28, 2010 /
 
Bővebben: Link

Igaz, ez klímakompresszor.
(#) klimás56 válasza Collector hozzászólására (») Jún 28, 2010 /
 
Hát erre csak annyit : Nagy az állatkert...
Itt csak a forgórész pumpált némi vizet!
(#) klimás56 válasza c27 hozzászólására (») Jún 28, 2010 /
 
Szia!
Tanácsaim: ha a kompin olyan feliratot találsz : pl.R134A , az olajat mindeképpen öntsd ki úgyis megdöglött már.Helyette hűtős boltban vegyél ásványi kompresszor olajat ,sajnos csak min.1 l-s dobozban van.
Ha ilyen van : R12 , akkor jó eséllyel mehet még a gép egy darabig.
Az olajszintet sehol sem lehet ellenőrizni, ha esetleg lecseréled , kb.2 -2,5 dl körül lehet a töltet.Egy picivel többet beletölthetsz.
Arra azért mindenképpen számíts, a betétmotort a visszaszívott , esetenként -15-20°C-s hűtőgáz hűtötte és nem a beszívott akárhány fokos levegő, ezért hosszab üzemeltetésnél elszállhat a motor.
Vákumolásnál nagy csodára ne számíts ugyanis a háztartási kompik néhány liter/óra szállítóteljesítménnyel rendelkeznek úgy, hogy a szívó oldalon is a légkörihez képest magasabb nyomás van.
Nem akarlak lelombozni , egy póbát megér.
A tartály jó ötlet.
(#) c27 válasza klimás56 hozzászólására (») Jún 28, 2010 /
 
Értem. Kösz. Először az is megfordúlt a fejembe, hogy szétvágatom a külsejét, de szerintem hülyeség, akkor lehetett volna valami hűtést csinálni neki. Esetleg a külsejét hűthetem. A kimeneti csővet hogy oldjam meg tegyek rá egy kis tartályféleséget kis szűrővel és egy nagyobb nyílással így nem meg kosz bele ha nem megy a motor vagy felesleges? Hát megpróbálom úgy is a mehbe kötne ki a motor ha nem hozom el, viszont annyi bíztat, hogy elég régi és akkoriban még jól megcsinálták a dolgokat és lényegesen jobb anyagból. (Eddig nem sok hűtőkompresszort láttam szétszedve, de abból a 4-ből az leesett, hogy a réginek kb. 30W-tal volt nagyobb motorja mint az újaknak, bár sajnos azok mind rosszak voltak eltört a szeleplemez.) Amúgy olajat csak hűtős boltban tudok venni? Mifelénk annyira nincs ilyen bolt. Egy szétvágott kompresszorban láttam az olajat de eléggé trafóolajhoz hasonlított. Esetleg tudnál majd valami konkrét olajtípust mondani ha kiderül milyen kell bele, talán úgy könnyebben tudnék szerezni, mert ez az R134A nem sokat mond. (Remélem még a héten itthon lesz akkor írok mindenképp.)
(#) klimás56 válasza c27 hozzászólására (») Jún 29, 2010 /
 
Az olajjal kapcsolatban próbál meg felvenni a kapcsolatot stmiklóssal, ő szakáruházban dolgozik ,fog segíteni.
Hűtős-klimás topicokban megtalálod.

Az R134A az újabb hűtőközeg amit mostanában használnak , teljesen más fajta olajjal mennek a kompik, az eredeti olaj rendkívűl nedvszívó , ezért is írtam ha ilyen feliratot találsz a kompin és nyitva van , az olaj már megdöglött.

A csöveket úgy tudod megkülönböztetni ha nem jár a kütyü, hogy az eredeti szívócső kb 8mm külső , anyomó ennél vékonyabb. Szándékosan nem írtam méretet, változhat. Ha beindítod , egyértelművé válik a dolog. két csövön szívni fog egyen kipufog.
Ha kompresszorként akarod használni , mindeképpen kellene valami szűrő a szívócsonkokra , én szivacsból csináltam a fiamnak. Pl.kisebb konzervdobozra két tömlőcsonkot cinezni , a belsejébe nem túl tömören szivacsot belehajtogatni , a doboz és a kompi csonkjait vastagabb falú szilikoncsővel összekötni és mehet a buli.
Ha vákumolásra használod , akkor sem ártana valami hasonló összerakni, csak akkor a szűrőn keresztül kell kiszívatni a levegőt.
A hűtéssel kapcsolatban sokmindent nem tudsz tenni,ha szétvágod sem, mert a betétmotor teljesen más kialakítású mint megszokott formák.
Esetleg külső hűtést ventillátorral lehetne talán.
(#) c27 válasza klimás56 hozzászólására (») Jún 29, 2010 /
 
Értem, de a motor elvileg még zárt rendszerben van. Hát fogalmam sincs milyen állapotban van valószínűleg valahol csak elszökött a cucc benne, mert melegített, de gondolom akkor már 15év alatt minden elszállt benne nem kell óvatoskodni a csövek vágásánál? Remélem holnap eljutok oda hogy hazahozzam. Esetleg érdemes valamit hozni még hozzá? A hűtőrács kellhet vagy nem? Az olajat hol lehet benne leengedni, mert gondolom a szívó és nyomó cső az külön rendszer vagy van erre a célra még egy cső? Azt írtad 2 csövön szív azt pontosan hogy van? Elvileg egyen szív és egyen nyom meg van valami töltő cső az lenne a másik? (Azt olvastam, hogy azt el szokták lapítani és beforrasztják. Bocs a sok kérdésért.)
(#) klimás56 válasza c27 hozzászólására (») Jún 30, 2010 /
 
Semmi gond a kérdésekkel!
A csövekről: az a cső ami a "hűtőráccsal" van összekötve , az lesz a nyomócső-/kipufogó/, ez kissé vékonyabb és nagy valószínűséggel acélcső.
A másik , amibe a töltőcső van lezártan beforrasztva, az a szívóoldal egyik csöve.
A harmadik cső amibe az aluminium cső-rézcső van beforrasztva , az az igaz szívócső.Ez biztosan vastagabb a többinél.
Az utóbbi kettőt lehet szívóodalnak használni ,szűrővel, akár kompresszort akarsz, akár vákumolni.
Ez a két cső közvetlenül a kompresszor házába van rögzítve , ugyanazon térben van mindkettő. Ebből következik, ha ezek irányába forgatod a kompit, az olajat ki lehet önteni belőle és ugyanitt némi ügyeskedéssel ,pl. fecskendő, vissza is lehet tölteni.
A csövek elvágása igazából csővágóval lenne korrekt, de ha nincs ,akkor a jó öreg fűrészlap is megteszi.
Van még egy kevésbé elegáns megoldás, erősebb csípőfogó... Ja és ha lehet , a forrasztások után pár centivel vágj a későbbi csatlakozási lehetőségek miatt.
Szerintem gáz már valszeg nincs benne annyi , hogy nagyobb izgalmat okozzon, de azért ha kivetted lehetőleg nagyobb billegetetés nélkül , a csonkokat szigszalaggal ragaszd le , mert az olajban lehet még elnyeletve némi hűtőközeg és ez a mozgatás hatására ( ásványvizes palack) kiköphet olajat.
A hűtőrács szerintem nem kell és ha kinnt van a kicsike , tegyél fel képet és mindent pontosítunk.
(#) klimás56 válasza klimás56 hozzászólására (») Jún 30, 2010 /
 
Itt egy link :
http://www.youtube.com/watch?v=bAZGkny8g64&feature=relatedt egy link ahol jól látszik minden
(#) c27 válasza klimás56 hozzászólására (») Júl 3, 2010 /
 
Helló.
A szerencse nem kedvez nekem, még nincs meg a motor, de ha meglesz írok és teszek fel képeket.
(#) c27 válasza klimás56 hozzászólására (») Júl 9, 2010 /
 
Helló.
Most hoztam haza a hűtőgép motorját.
Elég döcögős volt az út gondolom azért nem ártott neki nagyon. (Próbáltam lassan menni.)
Na szóval KM33 R12 van ráírva a motorra. Valami német gyártmány (74-es a tűtőgép megnéztem). 125W meg nyomásadatok 10Bar és 16Bar. (Lehet teszek fel képet az adattáblájáról.) Viszont a beindítással is lehetnek gondok. A motorból kijön 3 tüske kettőre egy mágneskapcsoló van húzva ami megkapja a hálózati kábel egyik szálját a 3. ra egy fura kis müanyag valami van ráhúzva benne valami és az külön van bekötve egy sorkapocsba. A sorkapocs úgy van bekötve hogy az egyik hálózati vezeték bemegy a mágneskapcsolóba és elmegy a hőfokkapcsolóba is. A második része a sorkapocsnak oda belemegy a hálózati vezeték második része és szintén egy kábel a hőkapcsolóhoz, és a 3. részébe a sorkapocsnak be van kötve a motorhoz menő másik vezeték és szintén elmegy egy vezeték a hőkapcsolóhoz. (Én arra gondolok, hogy a 2. és 3. részét kéne áthidalni a sorkapocsnak és akkor megy. Szerintem. Gondolom az első részt azért vitték, hogy az égő is megkapja a feszt.)
(#) c27 válasza c27 hozzászólására (») Júl 9, 2010 /
 
Annyit lehagytam, hogy minimális gáz volt már csak a csövekben alig lehetett hallani 1-2 mp-ig egy halk szisszenést és annyi volt. Nem tudom az olaj hogy állhat benne mert valahogy nem nagyon érződne, hogy lötyögne. (Esetleg érdemes szétszedni a "csomagolásból"? Szívni az egész dobozból szív nem tudom közvetlenül, hogy lehetne rácsatlakozni a szívó olvalára a motorra? vagy kár szétvágni az egészet?)
(#) klimás56 válasza c27 hozzászólására (») Júl 9, 2010 /
 
Szia! KM33 az egy ősrégi ásványi olaj , R12 a hűtőközeg jele, ma már tiltott anyag. Ha olaj nem folyt ki a leszereléskor akkor bennt van a "dobozban".
SZÉT NE VÁGD !!
Tedd fel e fényképet , okosabbak leszünk.Az elektromos bekötés is látszódjon.
Ha emlékeim nem csalnak , jó öreg DKK kompresszorral van dolgunk.
Következő: »»   4 / 40
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem