Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Hűtőgép kompresszor
 
Témaindító: niedziela, idő: Ápr 25, 2009
Témakörök:
Lapozás: OK   5 / 40
(#) c27 válasza klimás56 hozzászólására (») Júl 9, 2010 /
 
Helló.
Értem, hát képet már csak holnap teszek fel. Valószínűleg igazad lesz valami hasonló van ráírva igen csak dkk. Az olaj akkor jó lesz? (Remélem a motor még működőképes és nem égették le annakidején.)
(#) c27 válasza klimás56 hozzászólására (») Júl 9, 2010 /
 
Azt még lehagytam, hogy elég rázós uton kellett menni és hát szegényke az igyekezetem ellenére csak kocsogott. (Én nem tudom, hogy van rügzítve de talán ha egy légy rászáll már akkor is zörög. ) Árthatott valaminek a rázkódás vagy ki kellett bírnia? (Szerintem a tengely végén lővő cső ütődhetett a doboz tetejének meg a rugok csattoghattak egy kicsit.)
(#) klimás56 válasza c27 hozzászólására (») Júl 10, 2010 /
 
A zörgés nem gond , az egész motor a kompresszor mechanikával együtt 3 rugóra van függesztve és ezért tud zörögni.Nézegess körül a linken, amit ajánlottam.
(#) klimás56 válasza klimás56 hozzászólására (») Júl 10, 2010 /
 
Még egy! Ha nem tévedek az egész adattábla kék színű?!Van olyasmi,hogy 0,63 vagy 0,92? Ezek a számok m3/órát jelentenek.
(#) c27 válasza klimás56 hozzászólására (») Júl 10, 2010 /
 
Helló.
itt vannak a képek, hát sajnos nem a legjobbak, de most csak ez van. A bekötést már én átkötöttem ahogy én gondoltam, de jó lenne ha megerősítenél. A kompresszornak elég savanykás szaga van gondolom van még a tartályban egy kis hűtőközeg vagy nem tudom miért, de fura szaga van.
(#) c27 válasza c27 hozzászólására (») Júl 10, 2010 /
 
Most nézem, a bekötés nem nagyon látszik a sorkapocs felő részébe a motor vezetékei az alsóban a hálózati vezeték van bekötve.
(#) RJ411 hozzászólása Júl 10, 2010 /
 
hello

tudom hogy nem ide tartozik de hátha..

ma szétkaptam egy kb. 20 éves hűtőnek a kompresszorát sikerült elvágni vele a kezem ráadásul a kifolyó gáz rá is folyt a sebre mennyire veszélyes ez?
(#) Collector válasza RJ411 hozzászólására (») Júl 11, 2010 /
 
Mondd meg, hogy milyen gáz van benne. Aztán ITT utána tudsz nézni.
De sok probléma nem származik belőle.
(#) koczka hozzászólása Júl 11, 2010 /
 
hello

Festésre is alkalmas kompresszort szeretnék építeni, eddig egy 30l-es puffer tartály és egy 210w-os hűtőgép kompresszor van meg hozzá. Festő pisztolyhoz kb. 3 bar állandó nyomás kell de egy hűtőgép kompresszor motor nem tud állandó 3bart nyomni megfelelő légáram mennyiséggel.
Kérdésem az hogy szerintetek 4db kompresszort bekötnék a pufferbe akkor az működne-e (számításaim szerint ennyivel lehetne 3bart megfelelő légáram mellet létrehozni), nem-e nyomja vissza egyik kompresszor a másik levegőjét?

esetleg ha valaki készített már hasonlót megoszthatná :worship:
(#) tibibalogh520 válasza koczka hozzászólására (») Júl 11, 2010 /
 
Szia!
Nyugodtan bekötheted.
Ha vissza nyomná, akkor a tartály is visszanyomná a kompiba a levegőt....(illetve nyomja is az, csak a kompi erősebb. )
(#) Collector válasza koczka hozzászólására (») Júl 11, 2010 /
 
Vegyél egy normális légkompresszort. Ennek semmi értelme nem lenne, 4 hűtőgép kompresszort így szárazon üzemeltetni folyamatosan..
(#) koczka válasza Collector hozzászólására (») Júl 11, 2010 /
 
a normális légkompresszorba nincs izzadságom :yes:
a száraz üzemeltetésen mit értesz nem bírná sokáig? meghalna ?
(#) Collector válasza koczka hozzászólására (») Júl 11, 2010 /
 
Ezek a kompresszorok zárt rendszerben üzemelnek. Az olaj bennük teljesen nyitott a nyomó oldalra, gyakorlatilag porlasztva kifújja az összes olajat magából egy idő után. A másik pedig, hogy külön hűtés nélkül túlmelegszenek. Meg lehet csinálni hűtést is, meg azt is, hogy legyen benne olaj szeparátor, de az egésznek semmi értelme, mert fele árból veszel egy normális légkompresszort. Nekem egy klímakompresszor van bekötve plazmavágóhoz, de az egész rendszer telivan olajjal. Mivel ritkán használom, egyelőre nem volt probléma belőle. De hosszú távon ez nem megoldás.
(#) c27 válasza koczka hozzászólására (») Júl 11, 2010 /
 
Ha veszel egy sima ifa kompresszort az jó sokáig bírja egy tratályt meg egy nyomáskapcsolót olcsón megúszod és szinte örök életű.
(#) klimás56 válasza c27 hozzászólására (») Júl 12, 2010 /
 
Estefelé itt leszek , írok bővebben. Van remény ...
(#) klimás56 válasza Collector hozzászólására (») Júl 12, 2010 /
 
Bocs ! Annyit pontosítok, hogy mindenki számára világos legyen miért nem jó egy az egyben a hűtős kompresszor légsűrítésre.
A kompresszorokban olajelhordás ellen nincs semmi kialakítva ,minek is , hiszen ahogy írtad, zárt rendszerben üzemelnek , az olaj előbb-utóbb visszakerül. Most ne menjünk bele nagy hűtős rendszerek kialakításába.
Akár hagyományos alternáló dugattyús / háztartási hűtő/ akár forgódugattyús /klima kompi/ nem rendelkeznek olajlehúzó gyűrűvel , sőt egyáltalán nincs a dugattyúsban gyűrű. Ezért egy idő után a kopásból eredően elkezdi elhordani az olajat,a mi a normál hűtőkörben nem jelent különösebb gondot.
Ha az olajat nem tudjuk visszajuttatni a kompiba előb -utóbb elfogy és ez gondot okoz. Nem csak ez a gond hanem a levegő és a benne lévő nedvesség hatása az olajra. Olajleválasztóval lehetelen szétválasztani a vizet a kompi olajától , tehát a halál igen közeli lehet.
Tudom , sokan írogattak ide milyen sikereket értek el. Alkalomszerű használatnál és nem nagy végnyomásnál el lehet játszani egy darabig .
(#) koczka hozzászólása Júl 12, 2010 /
 
jó kifolyik az olaj utána töltöm, túlmelegedéstől nem félek úgyis max fél órát menne
(#) Collector válasza koczka hozzászólására (») Júl 12, 2010 /
 
Fél óra alatt nemhogy felmelegszik, de a reggeli pirítóst is elkészítheted rajta. Ha pedig mindenáron ragaszkodsz az elképzelésedhez, miért kérsz tanácsot?
(#) koczka válasza Collector hozzászólására (») Júl 12, 2010 /
 
Most 1 órás menetöl is max langyi lesz.
Véleményekre csak azért vagyok kíváncsi mert tanul az ember belőle vagy hátha kihagytam valamit. :yes:

de megépítem kerül amibe kerül
(#) Collector válasza koczka hozzászólására (») Júl 12, 2010 /
 
Akkor rakd össze, üzemeltesd, meg fog halni, és majd tanulsz belőle.
(#) klimás56 válasza c27 hozzászólására (») Júl 12, 2010 /
 
Szia! Na szóval! Ahogy sejtettem ez egy jó öreg NDK-s kompresszor , a fiatalabbaknak nem mond semmit az NDK, de jó kompikat gyártottak. :yes:
Amit látsz : a fehér kocka tekerccsel, az az indító vagy áramrelé, addig működik a míg a főfázis tekercse a névlegesnél nagyobb áramot vesz fel és felpörög a motor.
Alatta az a furcsa fekete valami az a KLIXON , másnéven hőkioldó. Ez mindkét tekecs áramát figyeli és ha a benne lévő ellenálláshuzal a túláram miatt felizzik , a bimetálos érintkezőt aktiválja , azaz bontja az áramkört. A másik feladata ennek a kütyünek , hogy érzi a kompresszorház hőjét is , ha nagyon meleg, akkor is bont.
A vezetéket szín szerint kötheted, azaz kék NULLA , feket FÁZIS , de ha fordítva dugod be a konnektorba akkor is működnie kell.
Arra FELTÉTLEN ügyelj, hogy ezeknek a kompresszoroknak nagyon gyenge az indítónyomatéka, ezért a sűrű újraindítást ÚTÁLJA és nem fog indulni !
Ha beszereled egy légrendszerbe , jó lenne ha visszacsapó szelep és a kompi közé valami lefúvató eszköz pl. mágnesszelep bekerülne.
A furcsa savanykás szag lehet az olajé is . A kompi tetején van 2 db cső , ezek a szívócsövek , óvatosan ezeken keresztül némi olajat ki tudsz csalogatni . Javasolnám a fehér papírt, ha az olaj barnás színű , akkor jó , ha zöldes vagy szinte fekete , akkor sajnos az olaj tönkre ment , mindenképpen csak olajcsere jöhet szóba. A köcsögöt fejreállítod és a két csövön egész jól kifolyatható a trutyi. Az olajtöltet ott van az adattáblán , 325 cm3 .
A szállító teljesítmény 0,63 m3/óra, ezzel mindeképpen kalkulálj.
Ha kompressszorként használod, a végnyomást ne engedd 4-5 bar fölé.
A délelőtti hozzászólásomhoz kiegészítésként annyit, ezek a szerkezetek a hűtőközeggel együtt mozgó olaj-olajpárához vannak "szokva". ez biztosítja jórészt a kenést és hűtést. De ami legalább annyira fontos ,a hűtőrendszer szinte nem tartalmaz nedvességet , ami a lehelletvékony szeleplapokat korrodálná!!!
Abban a pillanatban amikor a környzeti levegőt a benne lévő párával együtt beszívja és összesűríti , a víztartalom akcióba lép és el kezdi kajálni a szeleplapokat . Ez egy idő után jól látható rozsdaként megjelenik és teljesen lerontja a lapok zárását. Már pedig ha a szelepek nem zárnak, nem fog többé sűríteni a dugattyú. Ezért mondjuk , hogy a hűtős kompresszor nem alkalmas légsűrítőnek.
Persze ha csak ideig-óráig akar valaki játszani vele, leleke rajta.
(#) klimás56 válasza koczka hozzászólására (») Júl 12, 2010 /
 
Csak egy kérdés: sűrít is vagy csak üresben pörög?
(#) c27 válasza klimás56 hozzászólására (») Júl 12, 2010 /
 
Helló.
Oké, holnap ha időm engedi kipróbálom beindul e. Az olajat is megnézem. Viszont egy dolog nem világos: "Ha beszereled egy légrendszerbe , jó lenne ha visszacsapó szelep és a kompi közé valami lefúvató eszköz pl. mágnesszelep bekerülne." Visszacsapó szelep? Nem egészen világos pontosan a visszacsapó szelep nem a kompiban van? Én kizárólag vákuumszivattyúként használnám. Ahhoz nem elég egy tartály plusz 2 légszűrő.
(#) c27 válasza c27 hozzászólására (») Júl 13, 2010 /
 
Az olaj szép barna még nem indítottam be a motort, de ma valószínűleg meg fog történni. Azon gondolkodtam, hogy mivel nekem csak a szívó oldal kell és a nyomó oldalon "vész" el az olaj, így vissza kéne vezetni a nyomó csövet a tartályba. Már ennél a kompinál nem játszom el, de még van egy újfajta sztem elég gagyi azt szétvágom és a szívó csövet egyből kivezetem így a tartályba be lehet tenni a nyomócsövet, mert a tartály független lesz a szívó oldaltól. Egy kis szelepet vagy szellőző nyílást kell még betenni, hogy ne kerüljön nyomás alá a tartály és akkor az olaj mindig meglesz. (Talán még azt is el lehetne játszani, hogy egy kis porlasztott olajat is szívna és akkor kevésbé korrodálna a szeleplemez. Bár ez lehet töréshez vezetne nem tudom, de ha lenne egy olyan típusú kompi amiben rozsdamentes a szelep örök életű vákuumszivattyút lehetne csinálni ill. kompresszort.)
(#) gazi hozzászólása Júl 13, 2010 /
 
Üdv mesterek!
Ebben a langyos 35 C-os melegben, gondoltam a hideg sör mellé a sarokban álló SAECO SmartyMP7NEW típusú mobilklíma készüléket is beizzítom, legyen egy kis sarki hideg. Ez nem jött össze, a készülék kb 10 perc működés után lekapcsolja a kompresszort, és vagy 15 percen kersztül csak a ventillátor megy, majd ismét 10 perc kompresszor, és így tovább. Amíg a kompresszor megy, addig rendesen hűt. Valakinekj valami ötlete?
(#) tibibalogh520 válasza gazi hozzászólására (») Júl 14, 2010 /
 
Húzd el a sarokból! :yes:
Az még jobb lenne, ha ki is csöveznéd!
(#) gazi válasza tibibalogh520 hozzászólására (») Júl 14, 2010 / 1
 
lehet, hogy segítene...ha így lenne, de közben megtaláltam a híbát, a kompresszor hőkioldója a ludas, viszont, hogy hol szerzek másikat, az már más kérdés úgyhogy marad a hideg sör
(#) StMiklos válasza gazi hozzászólására (») Júl 14, 2010 /
 
Szevasz!
A hőkioldó egy túlterhelés védelem, csak akkor "szólal meg", ha valami nem stimmel.
Meg kéne keresni, miért old le...
Látatlanban nehéz.. Kondenzátor tiszta? Minden rendben van? Párologtatóban van víz? Van neki egyáltalán?
Üdv: StMiklos
(#) gazi válasza StMiklos hozzászólására (») Júl 14, 2010 /
 
Hi!
Párologtató az nincs, így az kilőve. A kondenzvíz tartály is üres. Ami az alap problémát okozta, az az volt, hogy három évig nem is üzemelt a gép, csak a sarkot őrizte a szobában(újkorában is csak egyhetet ment). A gép szerkezetileg portalan, tiszta. A kompresszor is szépen üzemel, semmi csörgés-zörgés. A termosztátot is kipucoltam, portalanítottam. A radiátorok is működnek, ami meleg kell, hogy legyen az meleg, ami hideg az hideg. A kompresszor tetején az elektromos csatlakozónál van egy műanyag burkolat, az alatt van egy termó elem, ezt egy kicsit fellazítottam, így nem ért teljesen hozzá a kompresszorhoz, így most ment fél órát, majd 15 perc üresjárat után visszakapcsolt a kompresszor és megint ment fél órát. Igaz ez még a problémát nem oldotta meg, mivel ha visszaszoritom a helyére a termót akkor megint csak 10 percet megy.
(#) tibibalogh520 válasza gazi hozzászólására (») Júl 14, 2010 /
 
Teljesen szedd le a klixont (thermo elemet), esetleg hidald át, így legalább nemfog lekapcsolni a kompresszor(csak le égni...
Bocs, de ha ennyire gyenge a felfogásod, akkor nem tudunk rajtad segíteni!
Következő: »»   5 / 40
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem