Fórum témák
» Több friss téma |
Ha az én felfogásom gyenge akkor te meg nem tudsz olvasni vagy legalábbis diszlexiás gondjaid vannak. Klixont hiába cserélek, (vagy hidalok át, barbár ötlet) attól még a melegedés ott van és nem tudom mitől és miért, ezt kellene kiküszöbölni!
Ez volt az első hozzászólásom számodra:
Húzd el a sarokból, de még jobb, ha ki csövezed a szabadba! ...mert ha már ennyire értesz a dologhoz, akkor tudhatnád, hogy a mobíl klíma -ha nincs kicsövezve-, akkor a meleget, csak a helyiség egyik részéből a másikba továbbítja (tehát a hő bent marad), plusz, hozzá adódik a felvett elektromos teljesítmény, mely úgyszintén hővé alakul. :yes: Az-az fűtesz vele.
OK! Ennyire lökött nem vaok, a kompresszornak kiépített helye van, ami azt jelenti, hogy a falon keresztül kivan vezetve a szabadba, és nem tartom a sarokba müködés közben. A készülék pontosan négy éves, ennyi idő alatt csökkenhetett a gáztöltés olyan mértékben, hogy az ilyen híbát produkáljon? :miaz:
Még akár az is elő fordulhat.
Ha az elpárologtató -egy része- elkezd deresedni, akkor valószínű, hogy gázhiányos. Egy bizonyos szintű gázhiány felett, meg már nem úgy hűt ahogy elvárható lenne tőle.
Akkor ez a megoldás, ugyanis amikor burkolat nélkül használtam akkor az elpárologtató első két köre teljesen eljegesedett. Keresek egy jópofa szerelőt aki feltölti.
Sziasztok!
Kb 2-3 éve hozzájutottam két darab vadi új electrolux r134a közeggel működő komprihoz. Pontos típusszám nincs előttem. Eddig nem kellettek, de mivel izgatták a fantáziámat, és nem bírtam mmagamal, ezért kb másfél-két éve kihúztam belőlük a dugaszokat, és elszökött a gáz. Most viszont eljött az idejük, használatba akartam venni őket, de sajnos durván fél perc működés után kattannak, és megállnak. Gondolom hővédelem vagy ilyesmi, kicsit várok, megint kattannak (áramtalanítva is) és megismételhető a dolog. Olvastam, hogy az r134 a közeg nélkül megdöglik az olaj. Ezt eddig nem tudtam, lehet hogy ettől van? Szimpla olajcsere megoldhatja? Érdekesség képpen, a két kompreszor közös nyomócsőre van kötve, és valahányszor nekifutottam a dolognak, kb 20-30 mp járás után mindannyiszor max 1mp eltéréssel kapcsoltak ki. Azt hittem vmi elektromos probléma, leszedtem a házra kötött földelést (hátha hülyeséget csináltam, elvileg nem volt odaírva semmi, csak én gondoltam hogy föld), meg is vágott rendesen... Ez normális? Továbbá van, hogy járnak, remegnek kissé de nem pumpálnak, és van hogy (kattanás után) tök kussban vannak. Mindíg ugyanazt csinálják, mintha ikrek lennének. Bocs a sok szóért, de az eddigieket végigolvasva sem teljesen állt össze bennem a kép. Üdv
Szevasz!
Ha én ezt érteném, talán még választ is tudnék adni... Hova a fenébe megy a két kompresszor Közösített nyomócsöve? Ami gáz elment a dugókihúzáskor, az nem 134, hanem védőgáz volt, akár szimpla szárított levegő.. Üdv: StMiklos
Szevasz Kolléga!
Az nem lehet, hogy a 134 olaja már nem olaj? A kérdező másfél-két éve kihúzta a dugókat (és a gyufát is lehet)
Figyelj ! A hűtős kompresszor NEM VÁKUMSZIVATTYÚ !!
Vákumszivattyú nem dugattyús megoldással működik. Rozsdamentes szelepet meg nem keress , úgysem fogsz találni. Aztán , látom nem elég figyelmesen olvastad a hozzászólásaimat , a kompresszor szállítóteljesítménye, ez igaz ha vákumolni akarsz, a béka feneke alatt van. Ha visszaküldöd a nyomóoldalt , akkor egy rövidzárat fogsz gyártani.
Szevasz Kolléga! Az nem lehet esetleg hogy a két közösített(?) nyomócső le van zárva?
Nekem nem kell nagy vákuum elég kicsi is. (Hát sajnos gondoltam, hogy rozsdamentes szelepet nem gyártanak, mert akkor ugye nem menne tönkre ) A viccet félretéve a nyomóoldalt úgy akartam volna visszakötni, hogy a szívóoldalt átalakítom. Pontosabban egy csövet tennék a szelep után nem tudom pontosan hogy jön ki a szelep után de ha nem a tartályon keresztül szív akkor jó lenne. Magyarul a szívóoldalt függetleníteném a motor tartályától (a fekete bilitől ). Ez igazából csak elmélet inkább elég macerás megcsinálni.
Egyébként a motor jó kipróbáltam egy pohárba vezetem a nyomócsövet és időnként vissza kell majd tölteni az olajat. Szerintem kompresszornak még pocsékabb a dolog, mert akkor a kifújt olaj is "elvész".
Mekkora légtérből kell kiszivattyúznod a levegőt, és milyen alacsony nyomást szeretnél elérni?
Néhány dl max 3dl talán 2. A nyomás még kérdéses.
A tartálytól nehéz lesz függetleníteni a szívóoldalt, aztán meg ott van dugattyú tömítése is. Ott is "sok" olaj elmehet a lecsóba, akár honnan szív!
Az elhordott olajnak jelentősége van , mint már írtam ,a dugattyún NINCS semmilyen gyűrű, a felkapott olaj nagyban segít a megfelelő tömítettség létrejöttében.
Most van nekem is szükségem némi vákuumra, szilikongumi öntése miatt. Az űrtartalom max 1.5l. Egy 40mm átmérőjű, 300mm hosszú csőből készítettem szimpát . A többi alkotóelem is saját gyártás. A minimum végnyomás amit elértem -0.8bar. Ennél többet csak a szelep gyökeres átalakítása után tudnék produkálni, de marad így, arra a célra tökéletesen elég.
Elnézést, ha kicsit zavarosan fogalmaztam. a lényeg, hogy több kompresszorral (eddig 4 db van) akarom feltölteni az 50 literes tartályomat. Az ehhez eredetileg tartozó dugattyús kompresszor tönkrement. Ezt nem is bánom, mert közel dolgozom hozzá, és nem bírtam a hangját... Ezért vannak most a hűtőkompresszorok. Mind a négy párhuzamosan fújja a tartályt (közös nyomócsövet erre értettem) kettő pompásan működik, csak kevés. Ironikus módon pont a két vadi új darab nem megy csak fél percig, aztán katt, és semmi (esetenként még remegnek alig érezhetően, de nem pumpálnak). Aztán kb ugyanennyi pihenő után megint kattannak, elindulnak, mennek újabb fél percet és így tovább. Eddig minden "pihenő" alatt áramtalanítottam őket. Nagy betűkkel rájuk van írva, hogy r134.
Szevasz!
Hát kiderül valami is, mi hova van kötve? Ha észterolaj van benne, ami valószínű, akkor se gondolom, hogy egy indítást se bír ki. Ha a 1/4-e víz, szerintem még akkor is elindul, hogy nem sokkal később mi lesz, az más kérdés. Üdv: StMiklos
Szevasz!
Ezek a kompresszorok képtelenek nyomás ellenében indulni, nem arra tervezték őket.. Hűtőnél biztosított, hogy a két oldal között induláskor ne legyen nyomáskülönbség. Üdv:StMiklos
Sziasztok!
Köszönöm, ezt nem tudtam, nagyon hasznos infó, később megoldom valahogy a dolgot. Most egyébként nem indulnak nyomás ellenében, mivel még egyszer sem fújtam föl velük a tartályt fél bar-nál nagyobb nyomásra. Visszacsapó szelepem van, később csinálok majd valamit ami leereszti belőlük a nyomást újraindulás előtt. Egyébként elnézést hogy ilyen sokat akadékoskodom, de fontos lenne a kompresszor, kell a levegő.. A kölcsön kompresszort vissza kellett adni, áll a meló.. Tehát mégegyszer: 4 db kompresszorom van a "rendszerben" összesen. Ebből kettő pipec módon működik, ezek egyenként min 20 évesek, de lehet h több. A maradék kettő (amik ugyanolyanok és vadi újak, tehát először voltak bekapcsolva életükben) fél percig járnak, pumpálnak, utána kattannak, kikapcsolnak, majd kis hűlés után megint lehet őket fél percig járatni. Nem igazán értek a dologhoz, de én személy szerint két esetet tudok elképzelni: 1 - Tönkrement az olaj (ugyanis a kompresszorok min. egy évig álltak levegőn, és az r134 közeghez való olaj tönkremhetett - ezt a lehetőséget itt olvastam valahol), nem tudom, hogy ez okzhat-e ilyen mérvű extra melegedést egy teljesen új kompresszorban, hogy fél perc után leoldjon a hővédelme. 2 - Rosszul kötöttem be őket (ezt nem gondolnám, mivel igen egyszerűnek tűnik a dolog, csoki is van rajtuk. Azért hozom föl mégis ezt a lehetőséget, mert mikor a földnek vélt kábelt bizonytalanságból lekötöttem, ami egyébként a kompr házára volt csavarozva/kötve egy jelöletlen helyre, a ház azonnal rázott (jajj,- még jó hogy van fí relé), nem tudom hogy ez normális-e) Üdv!
kiegészítés:
Megnéztem a bennük lévő olajat, és hogy is mondjam.. olyan seszínű, talán egy egészen minimáls sárga árnyalat van benne, de inkább színtelennek mondanám, viszkozitása kb mint a málnaszörpé...
Köszönöm a segítséget, a probléma megoldódott.
Lecseréltem a két kompresszorban lévő olajat ásványi alapú hűtőgép olajra. Ezt követően már gond nélkül jártak kb háromnegyed órát, amikor is lekapcsoltam őket. A bennük lévő olaj kristály tiszta volt, de kézzel tapintva érezhetően csökkent a kenőképességük. Mindezzel együtt nem gondoltam volna, hogy ennyit számít egy olajcsere. Üdv!
Üdv mindenkinek!
Következő a gondom. Van egy hütőm Danfoss kompresszorral ami be kapcsolás után kb 5-10 másodpercig üzemel utána meg áll! Ezután hallani hogy a csövekben sziszeg a gáz. Ez követően még kétszer indul utána olyan hangot ad mintha megszorulna a motor vagyis csak búg! Első induláskor szép hangja van! A gép egyébként 4 éves. Lehet tenni valami érdemlegeset vele vagy kuka a kompresszor? Az én gondolatom egyébként bár nem értek hozzá, hogy lehet az olaj kevés benne, de hova tűnt belőle ha tényleg az a gond? Bocsi ha kicsit hosszúra nyúlt a mondókám! Sziasztok!
Ezzel a megoldással szerintem semmilyen módon nem tudsz lényegesen (-0,8bar) alá menni. Szelepcserével sem. A probléma oka mindig a cső (csövek) lesz a vákuumtér és a szelep között. Akkor tudnál nagyobb vákuumot elérni, ha a szelep és a dugattyú közvetlenül a vákuumtérrel érintkezne. Vagy szelep nélküli vákuumpumpát használnál...
Egyébként nekem ez a -0,8bar közel nem volt elég a szilikongumihoz. A légbuborékok kitágultak (felfúvódtak) majd mikor a vákuum megszűnt, szépen visszaestek. A profik közel két nagyságrenddel nagyobb vákuumot használnak, amit egy vákuum előszivattyúval lehet elérni.
Ha elsőre normálisan beindul, akkor nem a kompresszorral lehet a baj, annál inkább a klixonnal. Ez az oldalán lévő hőérzékelő, ez kapcsolja le a kompresszort, ha túlmelegszik. Ilyen esetben rövidre lehet zárni a hőérzékelőt, és megnézni, hogy úgy jól hűt-e a hűtő.
Köszi szépen a választ megpróbálom veszteni nem fogok vele mert ha a motor rossz akkor úgyis mindegy neki!
Üdv!
Megcsináltam amit írtál de sajna nem lett jó ,ugyanúgy leáll! Innentől motor hiba nagy valószínűséggel. Ha egy sima hűtőnek a motorját tettetném bele jó lenne vajon?, mert 27ezret mondtak új motor beszerelésnél. Mivel nem sokkal nagyobb ez a hűtő sem mint egy normál hűtő! Használt motor meg lenne vagy három!
Üdv!
Kedves Bárki aki ért a témához,
Egy Carpigiani 131p bar típusú lágyfagylaltgép a bűnös amelyi a keverőmotortól eltekintve egy igen erős kompresszorral 1,6 Kw megáldott hűtő illetve fagyasztó. A gép eredetileg 240V 50Hz-re készült, Angliában vettem. Itt ahol használom, 110V 60 Hz lakozik, de tudunk 220 voltot csiholni két fázis közé lépéssel. A probléma: ha hálózatról akarom üzemeltetni, bekapcsoláskor a kompresszor kb. 6mp-t megy majd leáll kb. 140 mp-re és ez ismétlődik rendületlenül, persze nem hűt. Ha generátorról megy 220V 50Hz-en akkor megy folyamatosan és hűt. Ennyit számítana az 50Hz kontra 60Hz és miért kérdem tudatlanul. Bármely válasz köszi!
Normálisan megy, és aztán leáll? Akkor még van valami, ami beleszól a hálózat és a kompresszor kapcsolatába. Mert ha a kompresszorra te rákötöd a hálózatot, és még ha be sem indul (búg) akkor is addig fogja kapni az áramot, míg szét nem ég az egész. Ha motorhiba lenne, akkor vagy semmit nem csinálna, vagy zúgna (de az is legtöbbször mechanikus hiba, nem a tekerccsel van a baj).
27 ezer motorcseréért.. hát ez nagyon fantasztikus, főleg, hogy 20-ért lehet venni új kompresszort.
Nem vagyok szakértő, de nem értem amit írsz. 2 darab 110V-os fázis közé van bekötve? Ha így van, ne csodálkozz, hogy képtelen a működésre.
Köszi a választ.
Tehát itt minden 220-as cuccom így működik villanyborotva, akkutöltő, kézimixer, kenyérsütő stb., és így használják a klímákat mert azok mind 220-asok, és mind működik rendesen, gondolom valamilyen fáziseltolást használnak, de sosem láttam még szkópon a hálózatot, úgyhogy fogalmam sincs, mindenesetre AC mérve 220V |
Bejelentkezés
Hirdetés |