Fórum témák
» Több friss téma |
A motorhoz menö 5 vékony szálnál lévö csatinál összedugáskor kitolhatja egyik érintkezö a másikat,és máris csak 2 fázis üzemel csak.
Köszi a választ!
Akkor egyenlöre a szabályzót és a gázkart meg se rendelem. Kiváncsiságbol ezt a kiépitést összerakom, pwm helyett 3 db autórelé párhuzamosan (behuzotekercsek sorosan), a kormányról vezérelve fogja adni a pluszt a motornak, kicsit szenvedni fog szegény, majd betolom indulásnál a bringát , tesztelni igy is jo, aztán ha ez karcsu, akkor jöhet a 48v1000w motor, amihez már 48v 20 Ah-s akksipakkot is illik gyártani, persze 1 halom li-ion cella kell, 13x8= 104 darab, ezt nem lesz egyszerü összeválogatni. Jövö héten érkezik meg a kisfogaskerék, 2 hét mulva tesztre kész lesz a bringa.
Szia!
Melyik áttételről gondoltad levenni a mérendő jelet? Ha az áttétel csak hajtás közben mozog, ad jelet, akkor mit csinálsz, ha elveszed a hajtásról a gázt, de nem fékezel le? Vagyis a bicaj szabadon gurul tovább. Akkor ugyanúgy nő a megtett út, és a sebességed sem nulla még... (Ha esetleg előrébb van valami konkrétabb leírásod a szerkezetről, akkor bocsi, csak erről az oldalról kezdtem olvasni a dolgokat. :hide
Hy!
Van nálam egy ANGELL típusú elektromos bicikli.Az alján található egy kis doboz, ebben van az egész vezérlés.Átmnetek vele a nagy viztócsán, és beázott.Minden IC-t,és a TO220-as tokozásúakat kicseréltem(Majdnem, mert a P75NF75-ket cseréltem 2db-ot. A 7812-t hagytam, az 11,7V-ot mutat, elég meleg, Van még egy kettős dióda, azt is hagytam, mérve 130körül nyit.),többi alkatrészt kimértem. Még a kondikat is kiforrasztva megmértem. De nem indul a motor. Lehet-e a gázkarban lévő alkatrész hibája(hasonlít egy tranyóra)?Vagy a jobb oldali fék hibája miatt, mert az nem jó. Persze alaphelyzetben szakadás a fék, elvileg széthúzom a csatit, és kész. És van még egy 4 vezetékes jel vevő? a pedálnál.Az mire való?Motor 2 veztékes.Vagy van-e valakinek gépkönyve? hegusp
Helló! A két P75NF75 FET el volt szállva? 3 fáziusú a bringa? (ilyenkor 3 vastag és 5 vékony vezeték megy be az agyba)
Mérd meg az 5V-ot ami gázkarba és a motorba megy ki. A gázkarban egy mágneses térerősség (HALL) szenzor lakik. Ki tudod mérni könnyedén. 3 kivezetése van: +5V, (-), kimenet. Ha megkapja a tápot, akkor a testhez képest mérd meg a kimenetét, kb. 1-4V-ig kell szabályozzon ha húzod a kart. üdv. pintyu
Hy!
A víz 36V-nál képes ölni vezérlést. (szerintem megtette az SMD IC-knél.) A fék kiiktatását jól gondolod, a gázkart pedig kösd le, lesz egy test pontod,és egy +5V táp, és a jelre zárd rá az 5V-ot = teljes gáz! Láttam már olyan gépet ahol a pedálnál mágneses adó-vevő pár volt, a célja, hogy tekerned kell a pedált, hogy hajtson a motor; MERT CSAK KISEGÍTŐ FUNKCIÓJA VAN! és a lényeg: a motorra küldd rá az akku feszt direktbe, akkor mennie kell. - ha nem akkor húzd szét, mert egy szénkefés 'dinamó', és lehet beázott, mert kinai a szimmering benne. Üdv: MikRobi
Esetleg próbálj meg venni bele egy nagyobb teljesítményű akkumulátort.
Hy!
A motor gondolom egy fázisú, mert csak két vezetéke van. A két FET-et újra cseréltem a 7812-vel együtt.Van benne 3 db IC, azokat is kicseréltem.SMD nincs benne.Gázkarba kimegy a GND és 5V.Potival is próbáltam, de nem csinál semmit. Ebben a vezérlésben TO220 tokozásúak: van egy kettős dióda, két FET, és egy 7812. Összesen 4db, ha így be lehet azonosítani. hegusp
Hy!
Motor direktben megy. Ha a pedál jeladó a rossz, hogyan próbáljam ki? Vagy mivel helyettesítsem? hegusp
Hy!
A gázkart letesztelheted, a tápod meg van, a 3. vezetéken pedig DC-tad vissza ~0.6 ...4.6V között annyit amennyire húzod a gázt. A pedálban valami ipulzusadó van.( Azt hiszem mágneses úton megy.) Visszajelnek impulzusokat ad pedálforgás arányában. Mérd le a vezetékeket. Egyszerűen nem lehet kiiktatni, csak ha egy astabil multivibit teszel a jeléhez (pár Hz-es) A jel kitöltése szerintem mindegy. Gondolom 3 vezetékes a pedál. Sok sikert hozzá. Mik-Robi
hy!
A gázkar jelvezetéke 0.3V-on van GND-hez képest.Potival is próbáltam, utána direktben tápot rákötöttem, hogy fullon forogjon a motor.Nem csinál semmit.A pedálnál viszont 4 eres az összekötő kábel. Jelölve van "1", "2", 12V és 0V.Lehet két jeladó?(egy tokban)Az első és GND közt multiméterrel néhány tized Volt jön ki, míg a másodikon semmi.Lehet, hogy ez a bibi?Ezt egyszerű astabillal nem hiszem hogy meg lehet oldani. hegusp
hy!
Megnéztem ezt a jeladót a pedálnál. Ha a tápot az első ponthoz érintem ütemesen, néha rándul egyet a motor. Mintha indulni akarna. Szerintem itt kell keresgélni.De hogy működhet? hegusp
Nekem is volt házi gyártmányú elektromos bicajom pwm nélkül. Hosszú évekig használtam)
2 fokozat volt,az első (induló) terhelőellenállás volt. Mindenképpen így oldd meg! Több vékony szál párhuzamosan kötve. hogy ampert is átvigyen. Induláskor leveszi az ütésszerű indulást,ami hamar tönkre tesz minden áttételt... Én az egész kapcsolót magamnak csináltam,2-es vörösrézlemezből,és textilbakelit lapból. Tönkre tehetetlen lett. Ezek a motorok indulásnál adják le a maximális nyomatékot! Olyat rugnak mint egy ló Nem szabad direktben megküldeni a max amperral.
Sziasztok Nem rég vásároltam én is 1 elektromos bicajt.Kaptam hozzá 2db töltőt, az egyik nem jó,azt szeretném kérdezni,hogy miért nem lehet trafós töltővel tölteni.Én kipróbáltam egy 230/42v/63V/A trafóval a töltést igaz a 230-as oldalra betettem 1 db 230V/100W izzót ,nagyon szépen veszi a töltést.Lemerülten 1Atölt 4-5 óra után vissza esik 0.5A .Az akku.36V.12Ah.Kérdés:ez így jó ,vagy töltsem a gyári töltővel.
A felitatott savas akkuknál a gyári töltö akkunként 14.4V max feszültségnél kapcsol át csepptöltésre.Ami a Te esetedben a 36V-os pakknál 43.2V lenne.Akkor töltené fel maximumra az akkukat.
Köszi de azt elfelejtettem írni ,hogy a táp terheletlenül 50v. ad le.
Sziasztok! Lenne egy akku töltős kérdésem. Múlt héten hoztak egy 36Vos akku pakkot, ami felpúposodott. Az újonnan vásárolt töltő nem kapcsolt ki. Rámértem, egyfolytába 1,6A-rel töltött, a kapocsfesz 13,6V volt akkunként.
Volt itthon egy régebbi 36V-os töltőm, kicsit merítettem az akkukból és ráraktam. Elkezdett 800mA-re tölteni, és folyamatosan csökkent az áram. 500mA-nél átváltott a led a töltőn és az áram megmaradt. A kapocsfesz 40V volt összesenen. Az lenne a kérdésem, hogy az új töltő most hibás, vagy az akkuk tényleg 14,4v-ot kellene elérjnek, hogy lekapcsoljon? (Az áramot mérve, nem változott) A második kérdésem hogy a saját töltőmnél, ez az 500mA csepptöltésnek számít? Előre is köszönöm a válaszokat!
Nem,mert 100 wattot sem éri el a teljesítményük!
Léteznek erősebb akkus cuccok is,pl ütvefúró... Az már elég lehet. 250W alatt ne is próbálkozz,mert az csak rásegítésre elég.
Sziasztok
Már többször is olvastam itt, hogy a kefe nélküli motorral lesz csak jó motorfék. Ez így nem igaz. Ha nincs visszatöltés, vagy fogyasztó a motor kivezetésein, akkor úgy fog forogni, hogy észre sem lehet venni, mintha egy síma bringakerék lenne. Persze rákapcsolt fogyasztónál jelentős motorfék érezhező. Ennek a megvalósításához, komoly diódahídra, relére és egyebekre van szükség, persze a gázkarral összehangolva. Sajnos a kefés motorok ilyen fajta tulajdonságait nem ismerem. Még mindig az a véleményem, hogy kefe nélküli 500w-os motor, 3 sebességes agyváltóval, 1:1 áttétellel, ideális megoldás lehet, változó terepviszonyok között is. Persze a motor nem a kerékben, hanem a pedál helyén, vagy előtt (alatt, mellett stb...) lenne.
Megérkezett a lánckerék, el is kezdtem az összeépitést. Ime egy megoldás arra, hogyan lehet az SDS- tokmányos ütvefuró gépre ráilleszteni a lánckereket.
Ötletként felmerült bennem, hogy fűkasza kismotorja áttétellel megtudná hajtani szerintem 1,3 le motor.
Köszönöm a választ ! igen elég nagyot ránt elindulásnál az biztos, pedig csak 360 W-os.
Közbe találtam egy nagyon egyszerü PWM kapcsolást 36-48V 20-30A-re, sg3526 IC-vel és 2db IRF4710-el, amit 2000 Ft-bol össze lehet rakni, bizom benne, hogy jól is müködik, nem csak FET-temető.
Az átépitésre szánt vas, alkatrészekkel együtt, fúrómotor lánckerékkel szerelve
kösz a választ
veszek akor egy olcso ütve furót az énis igy ösze rakom mint pagi2000
Motorfordszámszabályzó áramkör 36-48V 20A-re (nincs tesztelve)
a hálozatról müködö furó is jó vagy csak az aksis
(ahálozatit is átraknám aksira)
Szerintem a 230-as gépnek, kevés lenne 48v, de az amcsi 110v-os fúró, lehet, hogy menne ennyivel.
Sziasztok, tudna-e valaki segíteni?
Érdekelne Super E-bike vezérlő panel /KA3625WD-Y YL06A 120 fok 1:1 36V 250W/ bekötés, h kitudjam váltani egy két drótot a vezérlőpanel hiányában /elraktam hogy meglegyen/ nem tudok azonosítani. Találkozott valaki ezzel a szabályzoval. A bringáról egy kép csatolva. Előre is köszi . Jakab János Gerla |
Bejelentkezés
Hirdetés |