Fórum témák
» Több friss téma |
Amit én használok gyújtás vezérlőt Bővebben: Link . Abban be lehet állítani, hogy meddig töltse a trafót. Vagyis hogy szikrázás előtt mennyi idővel (milisec) kezdje, illetve azt is hogy mennyi időt (milisec) hagyjon a szikra lezajlására. Ezért jó ez a kütyü, mert idő mértékegységgel dolgozik, nem főtengely fokkal. Így minden fordulatszámon egyenletesen dolgozik a trafó.
A főtengely jeladót biztos nem cserélem vissza elosztóba építettre. Mert akkor a vezérműlánc nyúlása, előgyújtás elállítódáshoz vezet. Ráadásul a pontatlan jelek összezavarják a vezérlőt. (Örülök, hogy egy hozzáértő emberrel találkoztam. Ilyenkor mindig sokat tanulok. Én még csak tapogatózok gyújtás témában, mivel sem elektronikai, sem autószerelő képzetségem sincs)
Szia József!
Csak azt tanácsoltam, hogy a gyújtás elosztót ( szekunder kör + egy szikraköz ) szereld vissza. A főtengely jeladód jó helyen van.
Szerintem megoldható elosztó nélkül is. Én így képzelem a gyertya kapacitás beillesztését iker transzformátornál. Aztán az előgyújtás vezérlő bírni fogja-e a tranzienseket azt már nem tudom.
Szia!
Inkább a b verzió, de a 470pF 30kV elég merész ikertrafóra, mégis csak két gyújtógyertya van egy trafón 1x-re! Indítózáskor kiszerelt gyertyán nézve jónak tűnhet, de magasabb fordulaton elfogy az energia. A kispolszki motorja léghűtéses, eleve fém dobozba van csomagolva az egész motor.
Szia!
Inkább a b verzió, de a 470pF 30kV elég merész ikertrafóra, mégis csak két gyújtógyertya van egy trafón 1x-re! Indítózáskor kiszerelt gyertyán nézve jónak tűnhet, de magasabb fordulaton és már nyomás alatt a motorban elfogy az energia. Szerintem el se indulna pici trafóval 940pF 30kV értéken! A kispolszki motorja léghűtéses, eleve fém dobozba van csomagolva az egész motor.
Az a 940pF:no: csak inkább 235pF, mert sorosan vannak. Szerintem. Üdv nyemi.
Szia Nyemi!
Egy kicsi gyújtótrafón a primer tekercs energiája, egy vele azonos vasmagon levő szekunder tekercsen, de egyszerre azonos időben két gyújtógyertyán is van szikra. Egyik gyertya nyomás alatt, a másik csak egy kipufogó ütemben, jóval alacsonyabb nyomáson. Akár, hogy is számolom az csak X% - Y% szikra energia. Ezért tartok ki egy nagy trafó és a gyújtáselosztó ( és az ott levő + szikraköz ) mellett. A gyertya elektróda hézagot is érdemes növelni, jobb a hatás, de kompressziós nyomás alatt magasabb nagyfesz is kell hozzá. Iker trafóval próbáld növelni a gyertyahézagot, és közben pakolj rá kapacitás kondikat.. Érdekes lesz. Sorosan vannak kötve a 470pF 30kV kondik, és van még közöttük egy kb. 8-10 kohm értékű szekunder tekercs is.
Szia Amper_vadász!
Én amit tudok a gyújtásrendszerekről az innen vanlink a hsz-em alján) Ott ezt írják rotoros vs. duplatrafó dologra.: "Felmerül a kérdés: nem gyújtásenergia pocsékoló-e a parazitaszikrás rendszer? Természetesen pocsékolja az energiát, hiszen akkor is létrehoz ívet, amikor a henger kipufogási ütemet végez. De gondoljuk meg, az elosztós gyújtás is két helyen húz ívet, hiszen a gyújtáselosztóban a rotor és a szegmens nem érintkeznek, tehát ott is keletkezik „élősködő” szikra. Ráadásul a parazitaszikrát létrehozó feszültség (persze ez igaz az elosztóban létrejövő ívre is) kisebb, mint a főszikrát létrehozó, hiszen kipufogási ütemben kisebb a nyomás. Tehát az energiát a rendszer nem felezi, hanem a sűrítési ütemet végzőbe - a nagyobb átütési feszültség miatt - több energiát visz." Nem okoskodásból írom ezt csak hogy értsd, én miből indulok ki. Persze az ott leírtakban szó sincs plasma gyújtásról. Ezért is érzem úgy, hogy igazad van. De rotort semmi kép se szeretnék. Elkezdek kísérletezni, duplatrafóval nyemi b verziója alapján. Aztán lesz-ami lesz. Csak az aggaszt, hogy ahogy írtátok a kondik sorosan vannak kötve (hogy ilyenkor hogy változnak az értékeik nem tudom pontosan, nem az én asztalom), de köztük van a trafó. Nem tudom a trafó mit szól hozzá, ha ekkora energiák szaladgálnak raja keresztül oda-vissza. Még ha ritkán is, gyújtás kimaradás esetén. Még egy kérdés.: Honnan a viharból lehet ilyen kondikat rendelni? Itt Szegeden csak pislogtak, mikor a 15-30-40 kv megemlítettem.Bővebben: Link
Én nem a beadott energia ( 75mJ)és a szikra közök miatt aggódom, mert azt tudni kell hogy a gyújtó elektronika elkövet mindent . Hanem az iker transzformátor zárt vasmagja miatt. Nem tudom milyen rezonancia frekvencia alakul ki a szekunder tekercs és a 200pF hatására, e két alkatrésszel kialakított rezgőkörben.Meg lesz- e a plazmához szükséges frekvencia nagyság. Én ezért ahogy pudingnál szokták a kipróbálás javaslom, persze előgyújtás vezérlő nélkül (nehogy elszálljon). A kondikat TV monitorok nagy feszültségű sokszorozóiból lehet kitermelni. Üdv nyemi
A beadott, és a szikra energiával szerintem se lesz gond.
De azért remélem jó lesz minden. Mert kicsit drága az a puding (Espace trafó 16000Ft).
Szia Józsi . Lenne egy kérdésem. Hány kivezetése van a trafódnak a gyertya kábeleken kívül? Kettő vagy három? Vagy ha lenne egy képed megköszönném.Mert arra lenék kíváncsi hogy a szekundere egy tekercses-e vagy kettő. Üdv nyemi.
3 van. 2 szélsó a pozitív - negatív, köztük egy másik. Úgy tudom gyárilag azon kapja a jelet az ECU, valóban meg történt-e a gyújtás.
Bővebben: Link
Köszi.Szerintem nem lesz gond vele ha a második(B) ábra szerint kötöd be a kondenzátorokat, hisz olyan mintha plazma gyertyát tennél bele. Amúgy mi a helyzet a plazma gyertyákkal kaptál már ár ajánlatot .Én S80 kütyüvel szemezgetek nem tudom mi lenne az ára.
Én S100-ast néztem külföldi oldalakon. Az 30-40 Dollar/db. Szóval Abból a 8000 Ft-ból inkább kísérletezek.
Egyébként ajánlatot még nem kaptam (Szerintem már nem is fogok. Kicsit komolytalannak tűnik a cég). Meg azt se hiszem hogy itthon olcsóbb mint kint. Szóval marad a kondi vadászat.
Szia Nyemi!
A fent említett iker trafó egy szekunder tekercses, megmértem: 11.35 k ohm az ellenállása. A tekercs két vége maga gyertya kábel kivezetés. Elég nagy a trafó áttétele.
Arra gondolsz amit én linkeltem?
Az mit takar, hogy nagy az áttétele? És mik az előnyei, hátrányai. Mondjuk nem értem, hogy mértél 11,35 k Ohm-ot, mert papírforma szerint 8 k Ohm-nak kéne lennie. Elképzelhető, hogy ekkora szórással gyártják?
Szia József!
Jártál már úgy, hogy pl. hibás gyújtókábel vagy pipa miatt nem ment egy hengered? A nagyfeszültség mindig a kedvezőbb utat keresi magának. Van két gyújtógyertyád az egyik kompressziós nyomás alatt, a másik csak kipufogás ütemben. A gyertya hézag kb. 0.8mm. Mindkét elektródán lesz szikra, de ha ezt a nagyfeszültséget csak egy gyertya kapja, sokkal erősebb a plazmahatás. Az elosztóban keletkező szikra közt ne becsüld le. Itt http://madchemist.uw.hu/marx.htm is van szikra köz, ha nem volna nem is működne a MARX-KASZKÁD. A gyújtógyertyán növelve az elektróda hézagot és kondenzátor kapacitást építve rá a plazmás ív is sokkal hatékonyabb, mint normál gyertya elektróda hézagnál. Létezett régen olyan magyar gyújtás, aminél az utólagos beszerelést követően szükséges volt a gyújtógyertya elektróda hézagot 0.6mm-ről 1-1.2mm-re növelni! Nem tudom, mit szólna hozzá az iker trafód, ha az egyik szekunder kivezetését letestelnéd és a másik szabadon maradót pl. a gyújtás elosztóba kötnéd. Ekkora áttételű trafónál már elég szép nagyfesz jönne ki. Vateran szerintem jóval olcsóbb a bontott trafók db-ja. A nagyfeszültségű kerámia kondikra sok helyen pislognak az eladók. Nézd meg itt: http://www.hqelektronik.hu/info/hu/c__1n_15000_cer.html kapható 100pF - 220pF is. A 470pF itthon nem rendelhető, de két 1nF az 500pF lesz.
Szia József!
Egyről beszélünk, amit megmértem egy 96-os 1.6 Renault Megan működő beépített trafója, Valeo ( ez gyári! ) , a Tiéd meg FACET ( után gyártott, jó ár érték arány ) Valamin valahol spóroltak, ettől adódhat szórás. Adott trafó áttétele a primer és szekunder tekercs menetszáma - ellenállása. A primer tekercs ellenállása nagyon kicsi, a szekunder tekercsé nagyon nagy. Így lesz nagy a trafó áttétele, ami komoly nagyfeszt produkál.
Szia József!
"Nem tudom a trafó mit szól hozzá, ha ekkora energiák szaladgálnak raja keresztül oda-vissza." Ne aggódj, az, az energia mindig ott szaladgál minden gyújtó trafón, hiszen váltó áram, csak ez az energia nagyon gyengén érvényesül a gyújtógyertya elektródáin hővé. Erre "kell" a gyertya kapacitás, de! 0 ohm gyújtókábel! 0 ohm rotor! 0 ohm pipa! 0 ohm gyújtógyertya! Különben tényleg nem működik a plazmahatás. Találkoztam már 4T 150cm3 fűnyíróban 17.3 k ohm gyertyával is! Persze, hogy el se indult így a ráépített 100pF 30kV kondenzátor kapacitással. Gyertyacserével tökéletesen indul, pici gyári mágneses trafóval. Viszont nagyobb értékű kapacitást már korlátozza a pici trafó mérete és eme egyszerű mágneses gyújtás rendszere.
Sziasztok, végigolvastam a topikot, és az előző oldalon lévő linket is... Nagyon megtetszett a dolog, csak kondi kell hozzá, s már jobban megy a motor...
Az a kérdésem, hogy honnan lehet nagyfeszültségű kondikat rendelni internetről? Lehetőleg magyarországról. Köszi a választ. =)
Szia, kicsit felületesen olvastad át a topikot, 3 hz. feletted ott van a cím is. Pár kondin kívül azért érdemes alaposan átméregetni, hogy milyen ellenállás van a gyújtásrendszeredben, különben meglepetés ér.
Lehet, hogy lesz némi gubanc, ha autód motorja már benzinbefecskendezős és lambda szonda is van. Az utólag rászerelt gyertya kapacitás jelentősen növeli az égés minőségét, de ettől még a motorvezérlő PC hiheti azt, hogy a jobb égés csak az elszegényedett keverék miatt van, és ezt a gyári értékre korrigálva bedúsíthatja a befecskendezett üzemagyagot. Sajna gyárilag így van programozva. "A szegény ember plazma-boostere"
Igazából 2ütemű robogóra akarom szerelni, persze le fogom mérni az ellenállásokat. : )
Arra is gondoltam, hogy jobb jobb híján valamiből kitermelni ilyen kondikat. Milyen eszközökben használnak ilyen nagyfeszültségű kondenzátorokat? Üdv.
Lehet megcáfolnak de én lomtalanításkor megnézném a régi videotonokat orionokat ha találsz elektroncsövest abban tuti lesz nagyfesz kondi /max régi ezért rossz de ingyen/ de a tv-ben használnak 15 KV-ot is !
Ha tuning, a plasma gyertya beszerelésének oka. Még jól is jöhet. Hogy kicsit dúsabb lesz a keverék. Egyébként a javult motorhatásfok miatt. Kevésbé kell nyomni a gázpedált. Így lehet, hogy többletfogyasztás se lesz.
Köszönöm mindenkinek a segítséget, valamint neked Amper_vadász, a türelmet és a segítséget! Megépítem a gyertya kapacitást, és kipróbálom. Az eredményeket, majd megírom. További szép napot, és sok sikert az építéshez! (Ui.: Kaptam árajánlatot pulstar gyertyára 4 db 130-140 Euro)
Szia Gábor!
2010. feb. 8 "Szerintetek ez hogy van megoldva? Kondenzátor lehet benne? http://metroman.addel.hu/detailproduct.php?productid=423690 " Szerintem csak egy szikra köz van benne, semmi kondi. Az ára az egyszerűségéhez képest borsos, ennyiből kondenzátor kapacitás is építhető.
Üdv manusok.Ti milyen ellenállás nélküli gyertyát használtok?
Én még semilyet, mert még nem készült el a kapacitás.
Az a lényeg tudd, az adott motorba, milyen gyertyát ajánl a gyártó. Általában 3 gyertya gyártó márkához adnak meg típusszámokat. Ha ez megvan egy normális autósboltban katalógusból kikeresi az eladó, hogy a te általad mondott típusszámok. Milyen hőértéket, menetet, és elektróda hézagot takar. (Amper_vadász szerint a gyárinál kicsit nagyobb elektródahézag javítja a hatást) Az adatok alapján, már katalógusból ki lehet keresni neked megfelelő gyertyát. Szinte bármelyik gyártónál. Ja, és gyújtás kábelből is 0 Ω -os kell. Vásárláskor használj multimétert.
http://www.metroman.hu/kepek/2993_gyujtas%20erosito.pdf
Ha csak egy irányban engedi át az áramot és a nagyfeszültséget az előtét szikraközben, kéne lenni ott még + nagyfesz diódának is
Idézet: „Ha csak egy irányban engedi át az áramot és a nagyfeszültséget az előtét szikraközben, kéne lenni ott még + nagyfesz diódának is” persze meg legalább 50%al csökkenti a fogyasztást. ehez hasonlo kamu ketyerékkel rengeteggel találkoztam a 80" években. |
Bejelentkezés
Hirdetés |