Fórum témák
» Több friss téma |
Tudom hogy ez a kérdés nem teljesen ide vág de lenne egy generátorom, autóból szedtem ki....Csak azt nem tudom hogy hogy kellene bekötni
![]() D- , D+ , BF és B+ van 2 szer! mit hova kéne kötnöm vagy mi micsoda ![]() Valaki segítsen KÖSSSZ!!! ![]()
Sziasztok!
24V-os motort (például ezt)vagy 12V-os autóban lévő generátort érdemesebb beszerezni? A fórumban elég sok pro-kontra érvet olvastam, de olyat nem, hogy végül melyik a nyerő ![]() Továbbá 230V-os motor irányában van értelme elmenni? Jól sejtem, hogy nem nagyon, igaz? Első körben ismerkedés szinten tervezem. Kerti tóban lévő csobogót, kis szivattyút meghajtani, télire kis fűtést (pl. huzalellenállásból készült) dobnék a tóba, hogy némileg komfortosabb legyen a halaknak. Sokat nem dob, de talán 1-2 fokot javít odalent nekik, pléne ha ingyen van. Esetleg akkukat tölteni. Szóval egyelőre nem világmegváltó tervek. Előre is köszönök minden ötletet.
A géppark majdnem megvan itthon (egy marógép néha jóljönne). De nem akarok belefogni semmi olyan dologba, aminek nem biztos a kimenetele és még jó mélyen zsebbenyúlós is, a megtérülése meg szinte biztos, hogy irreálisan hosszú idő lenne.
Autós generátort könnyű felhasználni mert a töltésszabályozás alapból megoldott, de a gerjesztés eleve teljesítményt igényel. Az a 2×4 kivezetés viszont gyanús.... nem dinamóról van szó?
Ez egy régi 2.4 es merci motrron volt.......hát jahh csak azt nem tudom hogy hogyan kéne bekötni
![]()
Egy fénykép sokat segítene...
![]()
Itt lennének a képek.
![]()
Akkor valamit félreértettem, ez egy közönséges külső gerjesztésű segéd-diódahidas generátor.
B+ : Akkumulátor pozitív sarok D+ :Segéddiódahíd + DF : Gerjesztőtekercs kivezetés D- : Test, akku negatív sarok Jelen állapotában nem látszik üzembe helyezhetőnek, egy szétszerelés tisztítás csapágyazás mindenképpen kijár neki, és a diódákat is át kell mérni, kefehídra ránézni, és a csúszógyűrűket ellenőrizni.
Ezt nézte valaki?
Bővebben: Link Egyre inkább a 6-8 lapátos felé billen a mérleg egy nagyobb áttétellel.
Nagyon kösz a segítséget
![]()
Ezt ismerem, ezek pudding gépei.
![]()
Egy olyan kérdésem lenne, hogy van egy 130 Ah os aksim vadonat új és van egy 500W-os inverterem hogyan tudom kiszámolni hogy kb menyi ideig vinne el egy 50W os cuccot vagy akármit....... vagy ezt nem lehet csak ilyen egyszerüen kiszámolni.....?
![]() ![]() ![]()
Nagyjából 30 óra, persze ez függ az inverter hatásfokától, meg a használt "50W-os cucc tól" is. Mert ha az egy égő más értékek adódnak mintha mondjuk az egy 50w-os erősítő.
Ahham értem és hogy tudnám kiszámolni nagyából hogy mi menyitt "menne" vele kb....?
![]()
50W ha közönséges ohmos terhelésről van szó akkor 50VA, 12Von az 4,166A áramfelvételt jelent. Ezt egy 130Ah -s akku 31,2 órán keresztül tudja szolgáltatni ideális esetben, de a tárolásnak, a szállításnak és az átalakításnak is vannak veszteségei, jó közelítéssel 25 óra folyamatos üzemet lehet számolni. A savas ólomakkumulátor érzékeny a mélykisütésre, és nem teljesen töltött állapotban hajlamosabb szulfátosodásra is, ezt az állapotot nem szabad sokáig fenntartani.
Kössszi
![]() ![]()
Korábban már feltettem ezt a kérdést itt a fórumon,de sajnos nem kaptam kielégitö választ.Fd 1,5-300 tekercselt e át,sérülés miatt ujra valaki? Állórész 36 horony forgórész 4 póluspár.Az eredeti tekercselés 1-5,2-6....több rétegben.Sajnos az okos tekercselöm nagy mellénnyel szétkapta és megtekercselte 6 póluspáru forgórészhez igy mondanom se kell hogy nem ad le semmit. Ha valamelyikőtöknek volt dolga vele kérem segitsen. Előre is köszönöm.
![]() ![]()
Nem tekercseltem még újra, de mi lenne a kérdésed ezzel kapcsolatban?
Mivel a hat nem egész számú többszöröse a négynek, valóban érdekes dolgok keringhetnek... én csak újratekercselést látom megoldásnak, vagy ha az az egyszerűbb, akkor forgórész csere, vagy átalakítás, de a fordulatszám karakterisztika meg fog változni.
meg lehetne próbálni szétszedni a tekercsfejben a tekercselemek elkötéseit, és valami jobban passzoló sorrendbe összekönti
(gondolom 3F, abban pedig lehet találni megfelelő tekercselemeket, persze nem lesz tökéletesen szimmetrikus 3F, de olcsóbb mint egy újratekerés).
Ez egy működő de 12 V os generátor volt csak szerettem volna áttekercseltetni 24 V ra.Mivel sejtettem hogy van benne egy kis kinai csavar,ezért nem piszkálgattam a tekercselést mondván nézzer meg a szakember milyen volt az eredeti tekercselés.Utánna már nem nagy kunszta menetszámot megduplázni a keresztmetszetet megfelezni.Csakhogy a tekercselő ránézett 1-5,2-6.......
horonyba a tekercsek ez olyan mint egy gk generátor ügyesen kivágta a tekercseket.Most meg fogalma sincs hogy lehetet az eredeti tekercselés, és sajnos nekem se. ezért keresek olyan szélőrültet aki tekercsel vagy tekercseltetett már ilyen generátort. ![]()
Egy kép van az állórészről és a forgórészről?
biztos 3F generátor volt?
36 horonyba 8 pólussal sehogyse jön ki a 3F ![]()
Szia Gulyi88!
Én erről a 36 pólusú állórész tekercselésről azt állítottam, hogy egyszerű tört horonyszámú egyréteges, három fázisú tekercselés. Adtam is hozzá rajzot, aztán megint egyet. Az első tudom nem tetszett a tekercselő mesternek, hogy a második rajz miért nem jó (szerinte), nem tudtam meg. Melléklem a rajzokat. Te jössz….
Ha kibonthatók a tekercselemek elkötései, akkor átköthető használhatóra a generátor (3F-ra).
Én nem láttam még ilyen tört tekercselést. Biztosan bonyolultabb mint egy sima egésszámú tekerés. (mingyárt 2 féle tekercssablon is kell..)
A második rajzon minden tekercs horonylépése 5. Ez a tekercselési mód ismert. Több oka van, biztos van nálam jobban hozzáértő, aki el tudja mondani, miért használják
A második rajz egyrétegű tekercselés, aminek a horonylépése 5. Ez azt jelenti, hogy egy tekercs egy oldala az 1-es horonyba van, a másik a 6-osba. A szakma szabályai szerint ez két rétegben helyettesíthető 1-5, és 2-6 hornyokba tett két tekerccsel.
(Megjegyzés: a tekercselési tényező pont ezt a lehetőséget korrigálja a menetszámnál).
A gyári lépték 1-5 2-6 3-7...minden horonyban volt minimum egy induló és egy érkező köteg. Az átláthatóságot bonyolitotta hogy 5 szál 0,8 drot van párhuzamosan tekercselve+ roppant anyagtakarékosak voltak roppant pici tekercsfejekkel,és már nem tudom megnézni mert ki lett pucolva az állórész.
Szia Gulyi88!
A rend kedvéért a tekercsek bekötéséről: Ha én csinálnám, csak azt tudom leírni: --az első rajz bekötése egyértelmű áram irányra is. --felrajzolnám az állórészt, és a hornyokba tett vezetők áramirányát ponttal és keresztel jelölném ( ahogy illik) --a pontok és keresztek alapján leellenőrizném a második rajzot, megnézve a tekercsek áram irányait, nem fordult-e meg valamelyikben. --a két réteg miatt a hornyokban megdupláznám a pontok és keresztek számát, és a leírt lépésrövidítés (1-5, 2-6 horony) alapján megcsinálnám a tekercselési rajzot, kiemelve az egy fázis tekercseit. Itt viszont bejön két gondolat több gondolat: A ketté bontott tekercset hogy csinálták? Kínai mánia a gyenge női kezek miatt (itt írták a fórumon) a vékony tekercselő huzal alkalmazása. Megfelezték a menetszámot, vagy a huzal vastagságot? Mivel egy fázisban 12 db tekercs van, az 6 módon köthető össze, ami 6 feszültséget ad. Melyiket válasszam? Az eredeti tekercselés megértése után lehet hogy csak át kellett volna kötni a tekercseket? A betekercselt rézhuzal és a teljesítmény ismeretében lehet hogy sikerülne következtetni arra, hogy használtak-e párhuzamos kötést. Ha sikerül egy fordulatszám és feszültség kapcsolatot megtudni, meg lehet próbálni a fórumra feltett „egy tekercs feszültsége” táblázattal megnézni a feszt, feltétezve a légrésben kb. 0,4-0,6 Tesla-t. (ehhez meg sok adat kell a generátorról) Össze kell kötni sorosan a tekercseket, és vagy bejön, vagy nem. A mérésből meg kiderül, kell-e párhuzamosítani. Kissé sok a kérdőjel a leírtakban. Ez a probléma jó gyakorlat lenne egy fiatalnak… Ja, az okosságaimat a : Villamos forgógépek tekercselése könyvből vettem. (tört horonyszám a 122. oldalon)
Ez az eredeti 12v-os tekercselés:
|
Bejelentkezés
Hirdetés |