Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autórádió (fejegység) problémák, kérdések, válaszok
Témaindító: angel83zs, idő: Máj 14, 2006
Témakörök:
Sziasztok!
Kaptam egy autó rádiót. Sima kazettás. Beüzemelni már sikerült, be is kapcsolt. De nincsen hang. Multiméterrel megtudnám nézni, hogy mennek-e a kábelen valami hang jelek?? D Vagy hogyan tudnám megnézni, hogy jön e egyáltalán hang? Most kaptam infót, hogy egyszer valami nagyobb hangszórót rákötöttek és csumázták és valami elfüstölte magát. Meg lehetne még csinálni??
Ha az a nagyobb hangszóró valami kis ellenállású volt, akkor jó eséllyel hazavághatták a végerősítőt, ami ha valami kommersz IC-vel épült akkor könnyen javítható, de szervizbe vinni nem érdemes, a megbontás díja több lehet, mint a magnós rádió értéke.
Egy fénykép sokat segítene, (a végerősítő IC általában egy a fémházhoz jó hőkontaktussal rögzített soklábú alkatrész, rajta típusjelöléssel) de így messziről többet nem nagyon lehet mondani, és korántsem biztos, hogy csak az mehetett tönkre.
Szia!
Hát szerelőhöz nagyon nem akarom vinni, mert csak úgy oda adták, mert kiakarták dobni! 2 panel van benne. Az egyik akkor gondolom ez az erősítős cucc lesz. Csinálok mindjárt képet és felrakom.
Nah képet most nem tudok feltölteni mert a gép nem akarja felismerni az eszközt. De találtam bene tranzisztort is ami a házhoz van rögzitve gondolom hűtés céljából. És alul a nyákon találtam egy égést. Majd most azt megprobálom valahogy összekötni azt kiderül! Hehe
Üdv mindenkinek. Olyan gondom lenne egy Sony gtx 25-el, hogy halk. 20-22 körül van a hangerő és úgy szól normálisa. Ez nekem fura. Hangszórók gyáriak, bekötés gyári. Ez ilyen fajta fejegység, vagy valami nem stimmel? Tud valaki mondani valamit erre? Előre is köszi!
Végerősítőt keresd meg (minden oldalra felcsavarozott alkatrész esélyes aminek 3 lábnál több van) Ha ez megvan a típusa alapján el lehet dönteni, hol vannak a bemenetei.Ezután fogsz egy aktív hangfalat, a bemenetére rávezeted a végerősítő azon lábát ahol elvileg a hangot kellene kapnia, ha szól akkor tovább, ha nem akkor nincs szerencséd ,csak fáradságosan javítható . Ezután a mute lábait kell leellenőrizni ,ha ezen is jók a jelszintek ,akkor már forrasztási vagy végfokhibás általában. (sokat segít ha a végfok IC közepe hiányzik,vagy fekete akkor az előző lépések elhagyhatók Esetleg a hozzávezető fólia elolvadt )
Csináltam képeket. Egy olyat találtam amit mondtál. Megy bele egy piros fehér vezeték. Raktam rá hangszórót de semmi.
Képen bekeretezett alkatrész ( IC) lehet rossz .
Ez a készülék szerintem nem éri meg , hogy javítsd ...
Szerintem inkább az lenne a csoda, ha ez a kínai vacak működne. :no:
Köszönöm a segítséget Nektek tökéletes lett.Mostmár a hangzás többet ér mint maga a kocsi
Csak egy gond van.Felcseréltem a bal és jobb oldalt.De ez már nem érdekes.
Üdv CHZ ! Ha szeretsz bütykölni , hasonló gépet tudok küldeni ennél még jobbat is. Öreg T
Szia !
Nagyon köszönöm , de nem vagyok mazoista .
Üdv ! Bocsánat a levél rossz helyre ment. Mégegyszer elnézést. Öreg T
2×1W nem éri meg a fáradtságot sem, (ennyire saccolom a kis drágát) de ha csak a kihívás miatt meg akarod csinálni (kezdésnek kitűnő) akkor tedd szabaddá a típusjelölést, és ha 150Ft alatt meg tudod szerezni, a sikerélmény kedvéért megéri. Gyenge bakelit nyák, a forrasztást rosszul bírja, ezért nem javaslom hogy ráforraszd az IC-t: régit csípőfogóval levágni, és az újat szépen szigetelt vezetékkel odahuzalozni. A fémházhoz mindenképpen oda kell csavarozni, még próbaként se menjen hűtés nélkül. Ha már működik, és nagyot akarsz, akkor merészen megpróbálhatod beültetni az IC-t. Ha nem akkor is rögzíteni kell a panelt!
Ha rádióként nem működne ne csodálkozz, valamiért sehol sem látom az antenna csatlakozóját...
Sziasztok!
Valaki tudna segíteni abba hogy van egy sony cdx-s22 rádiósmagnóm és a csatlakozó részénél szeretném megtudi hogy a tüskékre mit hova kel kötni mert nem passzol az autóbol kijövöcsatlakozóhoz és a vett átfordítohoz sem. szétszettem a magnót és ezeket találtam a panelon Fl+ Fl-,RR+,RR-,RL+,RL-,FR+,FR-, de a negatív és a pozitivot nem jalölték .de ezeketsem tudom mit jelent
Szia CsemenAttila!
Nem ismerjük ugyan egymást de olvastam az irásaidat és remélem te tudsz segiteni. De bárki mástol is szivesen elfogadom a segítséget.
F(ront) - első
R(ear) - hátsó L(eft) - bal R(ight) - jobb BAT+ - akku+ A+ - gyújtás+ GND - test (de miért nincs meg annak a rádiónak a saját csatlakozója??)
Köszönöm!
De ez jo a sony cdx-s22 magnóhoz is? Azért nincs meg mert ez ki let szerelve egy autóból és egy fiat puntóba szeretném berakni de az autó csatija nem jó hozzá.Vettem egy gyári sonyhoz való átalakítót de azzal nem működik ezért szétszettem a cstlakozót és megprobáltam átdugdosni.de rajz híján nem ment.Odáig eljutottam hagy a cd része ki be adja a cdlemezt. Melyik a pozitív és negatív tüske hogy legeláb megnézzem hogy a cd müködik e? ja és még van egy sárga kábel amire battery van ráirva az hova megy? válaszod előreis köszönöm
Nézd meg, hogy így helyezkednek-e el a lábak.
Az a csatlakozó ( a másik végén egy szabványos ISO-csatlakozóval) a rádió része, ki kellett volna venni a másik autóból. Akkor csak össze kéne dugni 3 csatit, és kész. Kísérletezni nem nagyon szerencsés a bekötéssel, nem biztos, hogy lesz alkalmad kétszer hibázni.
Akkor már lehet késő mert egyszer össze dugtam ugy ahogy gyárilag adták de nem csinált semmit egyszer meg ugy ahogy összeraktam és harmadiknak változtattam de akkor a bizti ki ment a rádióban
Ha vettél gyári csatlakozót, ami passzolt is hozzá, nem nagyon értem, miért kellett szétszedni, cserélgetni a vezetékeket.
Tanulópénz... Idézet: „Melyik a pozitív és negatív tüske hogy legeláb megnézzem hogy a cd müködik e? ja és még van egy sárga kábel amire battery van ráirva az hova megy?” Minden információ ott van eggyel lentebb. Ha ez nem elég, akkor inkább el kéne vinni hozzáértőhöz. (ha még nem késő)
Azért mert a fiatpuntó csatlakozojában a pozitív és negatív és a többi kábel sem passzolt össze.
A csatlakozok passzoltak csak a kábelek nem.
Olyan nincs. Szabványos ISO- csatlakozó.
Helló!
Van egy kis gondom a kocsival, két nap alatt lemerül benne az aksi annyira, hogy az önindító nem tekeri meg a motort. A központizár, riasztó működik még, de ennyit tud. Gondoltam elpusztult az aksi, feltöltöttem, beindítottam, visszavittem (mert még csak 9 hónapos, garanciás), rámértek, azt mondták jó. Viszont hogy 0.1 ampert eszik benne valami folyamatosan. Így hát elkezdtem méricskélni, és arra jutottam, hogy a hifi az. ISO csatlakozó lehúzása után 0.01 A. A sárga és a piros nekem össze van kötve, tehát állandó 12V-ot kap a rádió, nem kell gyújtás a működéséhez. Ezenkívül van hátul egy mély, aminek a bekapcsolását az ant.-ról vezérlem. Méricskéléseim eredményeképpen arra jutottam, hogy a rádió kikapcsolva, előlap nélkül kábé 0.08-0.09 A-t fogyaszt. Ha a piros szálat lecsatlakoztatom, és csak a memóriának hagyok tápot, akkor 0.05 A. Sok ez, vagy ez normális? Ha ez gond, akkor mi lehet a baja a rádiónak? Illetve ennyi áramfelvétel leszívja az aksit két nap alatt? 0.1*48 az csak 4,8 A, az aksi meg 35 A.
Sziasztok, van egy kis bajom, igaz nem igazán idetartozik. De van egy végfokom, sal saf3070, ezzel vannak bajaim, és nemtudom hogy mi, szol rendesen ,de néha csinál olyat hogy zug bug mikor nics rajta zeneforáss, és van olyan is , hogy a hangszóró memránja pár Hz-es frekin egy pillanatra megmozdul. Tábpol eredö baja lehet neki ?
A 0,1A még belefér, pár nap alatt nem szabadna gondnak lenni.
Üdv Inhouse
A lesti-nél vettem az akksit, oda vittem vissza, ott mérték a 0.1 A-t, és ezt mondták, hogy ez sok, mert max 0.02 A lehet.
Ezek szerint akkor az aksi a szar, csak nem akarják kicserélni? Vagy lehet, hogy a napi kétszer 10 km táv, amit szoktam vele menni, az kevés és nem tölt vissza eléggé a generátor? Vagy létezik, hogy 9 hónap alatt tönkremenjen az aksi? Ez a második ilyen aksi benne, és az előző is ennyit bírt, viszont azt nagyáruházban vettem, szó nélkül visszaadták a pénzt, nem kezdtek el méricskélni.
Segiítség!!!
GRUNDIG VD 1400 REVERSE tip. autórádió kezeléséről valami leírás tudna valaki rezerválni? Előre is köszönet.
A rövid táv és sokszori indítás nem jó az akkunak, adott idő alatt sokkal több "jön ki belőle", mint amit a generátor vissza tud tölteni bele. Ha nincs meg minimum 12,5-12,6V az akkuban üresen, akkor elkezd szulfátosodni és az oldalán levő felirat már csak tájékoztató jellegű, esik a kapacitás, nem fog annyit bírni. A töltésed 14V felett van?
Szerintem a 0.1A 2 nap alatt egy jó akkut nem kínozhat meg annyira, hogy ne induljon az autó. Ma már sok autónál ez alapból itt körül van. Az tény, hogy minél kisebb, annál jobb. Nézd meg, hogy a fejegység gyújtás szálán mekkora áram folyik, ha megéri, kösd inkább az állandó 12V-ról a gyújtásra, csak így tudod majd hallgatni, de nyerhetsz pár 10mA-t. Az akkut elég jól meg lehet mérni, vannak gyors teszterek indítóáramra, elég jól becsülik a kapacitást is. Vagy meg lehet mérni a kapacitást is, akár te is megteheted. Az akkus fórumon le vannak írva ezzel kapcsolatban a részletek. Üdv Inhouse |
Bejelentkezés
Hirdetés |