Fórum témák
» Több friss téma |
Heló!
Olyan problémám lenne hogy van egy elektromos csónakmotorom ami már régóta nem volt nálam és mikor most visszakaptam érdekes módon csak hátrafelé forog a propeller! Gondoltam ha megfordítom a propellert akkor jó lesz de sajnos ugyan arra hajtja a vizet! Leszedtem még azt a burkolatot amit le tudtam szedni(a mellékelt kép) és válaszokat várnék arra a kérdésre hogy hogy tudnám bekötni úgy hogy előre forogjon mert 3 állású kapcsoló van benne és elvileg előre stop és hátramenet állás van rajta!
Cseréld fel az akkuról jövő pluszz minusz vezetéket!
Hali!
Nekem az a kapcsoló egyáltalán nem tűnik 3 állásúnak, tekintve, hogy csak 2 csatlakozót látok rajta. De ha a két összeszigetelt vezetéket megbontod, és megcseréled, akkor elvileg megváltozik a forgásirány.
Illetve nem is kell megbontani a szigetelést, hanem cseréld meg a két jelölt vezetéket.
nem nagyon értek hozzá de nem lesz baja a motornak hogyha a plusz mínuszt felcserélem?
Nem! Fordítva forog most van rosszul! A két szigszalagos vezetéket valaki összekeverte!
Nem lehet, hogy akinek odaadtad megcserélte a két vezetéket?
Ha 3 állású lenne a kapcsoló, mint írtad, akkor az is úgy kapcsolná a hátramenetet, hogy felcserélné a polaritást.
Ez a kapcsló sima nem alkalmas az oda-vissza üzemre! Különben is egy dupla kivitelű kapcsoló lenne csak alkalmas a polarításváltásra mivel mind a két polarítást kéne akkor kapcsolni!
Szerinted én nem tudom? Erről beszéltem az első HSZ-ben.
Szerintem félreértettél / olvastál.
Gondolom,hogy tudod Kölönben a kapcsoló tényleg három állású három érintkrzős csak a harmadik csavar rozsdás a bekeretezett alatt! Kinagyítva látszik!
Néztem én is, azt a harmadik "valamit", de nem egyértelmű, és lehet akár egy sima rögzítő csavar is.
De ezzel akkor se tudna forgásirányt váltani, max. sebességet kapcsolni. A forgásirány váltáshoz 2 áramkörös kétállású kellene, vagy három állású, ha off állás is van. Tehát mindenképp 6 kivezetése kellene legyen a kapcsolónak. (Elég lehet 4 is, ha a keresztkötés a kapcsolón belül meg van oldva, de ez már spéci kapcsoló lenne.) De ezt nyílván te is tudod, csak azért írom, hogy a kérdező is tudja.
Igen így van szerintem vagy egy relével kapcsolta a visszirányt vagy ahogy te gondolod egy másik fokozat lehetett! Visszirány nemtudom van e gyárilag rajt Ha át is lenne alakítva a hajócsavart ellenőrizni kell mert ha menetes rögzítése van akkor nem a legjobb ha elveszik "tolatáskor"
Ez a motor gyárilag ilyen kapcsolóval van felszerelve. A forgásirányt a polaritás cserével lehet vagy ha így nem forog fordítva akkor a motornál kell megcserélni az állórész kivezetését vagy a forgórész kivezetését egymáshoz képest.
Ez a motor csak előre forog.Ha tolatni akarsz akkor addig fordítod a kormányt ameddig meg nem fordul az egész motor ! A dodzsembe sincs hátramenet kapcsoló!
Nem beszélve arról, hogy a hajómotorok egy ferde szögben jönnek ki a hajótörzsből. Előremenetben ez segít abban, hogy egy gyors (speed) hajó teste kiemelkedjen a vízből. Ha most pl. egy ilyen hajónál hátramenet lenne, akkor a hajócsavar a hajótestet a víz alá húzná ami ugye nem frankó.
Ez nem húzza meg emeli a csónakot csak szép lassan hajtja!120W=0.12KW/h ez nem meríti el szerintem! Én már csónkáztam ilyennel azért írom! Szerintem minden probléma nélkül megoldható az irányváltós mód! Jól is jön ha parkolni kell a kikötőben vele!
Heló!
Lenné még egy olyan kérdésem hogy ennek a motornak 12V és 12A kell, régen elég sokat mentünk vele egy jobb akkumulátorral de most rárakom egy jó akkumulátorra akkor meg se mozgatja, ha pedig akku töltőt rárakom egy akkura és úgy rakom rá a hajómotort akkor kis segítséggel megmozgatja de alig van ereje! kérdésem lenne hogy ez mitől lehet és hogyan tudnám újjáéleszteni benne az erőt?
hát nem mert kocsiba működik vagyis indítja mindig a hajómotort meg meg se forgatná?
Sziasztok. Szeretnék egy olyan rajzot kérni ami egy 12 V-os egyenáramú motort működtet , forgásirány váltással és fordulatszám szabályozással . köszönöm előre is .
Keves Szakértök!
van nekem egy 12V-os csónakmotorom, melynek a vezérlését egy potméter végzi. Elöre van 5 fokozat, hátra 2. Na, ez a potméter elkezdett *, most már az elöre menet 1általán nem müködik, hátra viszont mind a 2 sebességfokozat jó. Próbáltam már több helyre elvinni szervízbe, de senki nem akar foglalkozni vele. Csónakmotor szervizek, autóelektronika szervizek, kisgép szervizek sem vállalták.* Ha kell, fényképet is tudok a vezérlésröl küldeni. Üdv, Szabó Barna *
Szia!
Nem lehet, hogy eleve a potméter kopott ki? Ellenőrizd le multiméterrel ohm-méréssel. Ha ez a baja, akkor a potmétert könnyű kicserélni. Ha a vezérlő elektronikával van valami baj az már komolyabb ügy... Üdv.: mate_x
Szeretnek epiteni egy elektro motor hajtasu horgasz ladikot, termeszetesen napelemmel toltott akksik adnak az energiat. Terveimben szerepel peltier elemes huto a sornek (ez a legfontosabb), hal radar, es egy ballaszt, hogy mindig naggyabol vizszintesen alljon a hajo, barhol is tartozkodom benne. A motort egy 24 V/ 300 Wattos 2700-as fordulatunak gondolom es az akksik 2 db 60 ah koruli lehetne, melyek egyben a ballaszt szerepet is betoltik. Van valakinek tapasztalata ebben?
Szia!
A ballaszt csak akkor működhet, ha veled ellentétesen mozog. Tehát jobbra, balra előre és hátra is. Hogy még kacifántosabb legyen a testsúlyodat és annak változását (fogy a sör) is figyelembe kell venni az aksik mozgatásánál. Ha esetleg a vitorlásokon található tőkesúly megoldáson gondolkodsz akkor vedd figyelembe, hogy az aksikat kb egy méterrel a fenék szint alá kéne tenni. A hűtő tényleg a horgászat legfontosabb kelléke! Én is pecázok! Viszont úgy hallottam, hogy a peltier elég sok ampert fogyaszt. Lehet, hogy egy beépített passzív láda, jól leszigetelve egyszerűbb, bár nem elektromos. A motor jó lehet, ha megtudod oldani a vízmentes kihajtást, illetve méretben, dőlésszögben megfelelő csigát is találsz hozzá (házilag nagyon nehezen, de inkább nem faragható). Szerintem a mechanikai kivitelezés keményebb falat mint az elektromos. Még valami. A motor teljesítmény szabályozása is lehet problémás. Elvileg pwm-es megoldás jó , de a freki elzavarhatja a halakat.
Szia Kitartas. En fuggoleges kihajtasra gondoltam es a turbina haz elforgatasaval valtoztatnek iranyt, igy akar oldalra is tudnek haladni. Ez leegyszerusitene a vezerlest, mert csak egy iranyba forogna a motor. A legnagyobb baj a toltes megoldasa, mert az oke, hogy veszek napelemeket es egesz heten tolti az akksikat, hogy hetvegen kedvemre csonakazhassak, de van 1 nagy gond. Itt Angliaban minden van, csak napsutes nincs. Tavaly vettem 1 25 wattos napelemet es arra gondoltam, hogy a muhelyemet fuggetlen elektromos halozattal latom el. Ez eddig jo, de a 90Ah-s akksit keptelen volt legalabb egyszer feltolteni, pedig csak napi 2-3 orat toltottem melo utan a muhelyben, LED-es vilagitas van, a pakam is csak 15 wattos. Legfeljebb 20 wattorat fogyasztottam es nem tudta utan tolteni az akksit. A legnagyobb toltoaram amit mertem 1 A volt az 1.9 helyett(gyari adat), tehat 50% koruli teljesitmenyt tudott a cella. 200 Wattnyi napelemet gondoltam beszerelni az 50 %-kal kalkulalva talan eleg 1 napi pecazasra hetente. Esetleg beepithetnek 1 szel generatort is, mert szel az van boven. Lehet kapni 65 Wattos kis generatort, fuggoleges tengelyut, alternativ toltesnek rossz ido esetere. Arany tartaleknak pedig evezo lesz.
A peltier tenyleg sokat fogyaszt, de csak par ora uzemrol van szo. A ballaszt? Hat nem tudom. A max merulese a ladikak csak 20 cm talan. A motor vezerlese a legegyszerubb szerintem. 1. sebesseg a 2 akksi parhuzamosan a motorra, 2. fokozat akksik sorba. Ennel jobb hatasfokot nem tuduk elkepzelni. Ez 1 jol bevalt Orosz megoldas. Szerintem ez boven eleg, de majd meglatjuk.
Szia Alkatel!
Látom egyszerű, működő dolgot szeretnél. A motor vezérlésed ha Orosz, ha nem szerintem a legjobb megoldás. Több fokozatnak talán nincs is értelme, mivel az elérhető teljesítmény úgy sem hozza siklásba a hajót. Ha esetleg a hajóra is építenél napelemet valamennyire pótolhatná a töltést pecázás közben is. Ha nagy halat akad horogra az úgy is elvontat, nem kell a motor. A biomechanikus meghajtás (evező) mindenképpen ajánlott. Ha a kedvenc üdítődet a sört (nálam olaszrizling) már eleve hidegen rakod a hűtőbe akkor a peltier csak a hőveszteséget kell hogy pótolja (ezt talán egy ideig tudja is) A napelem és a hasonló újmódi huncutságok gyári megadott teljesítménye csak ideális körülmények között mérhető. Napsütés erőssége, beesési szög, bolygóegyüttállás, költöző madarak vonulási iránya, stb.
Ha stabilizálni akarod a hajódat, akkor tanulmányozd a giroszkóp működését. Az óceánjárókban is alkalmazzák az oldalról érkező hullámok hatásának csillapítására. Ha azt szeretnéd, hogy a meghajtás ne zavarja a halakat,akkor ne propellerben gondolkodj, hanem a jet vízsugaras meghajtásban. Szerelj fel vitorlát, amit napelemekkel boríthatsz, így több energiát nyerhetsz. A sör hűtéséhez nem szólok hozzá, anélkül is van élet.
A giro mukodeset pontosan ismerem, a seregben masfel evig volt szerencsem tanulni es dolgozni vele. Azert ilyen preciz megoldasra nem gondoltam, mert nem stabilizalni akarom a hajot, hanem csak kiegyensulyozni naggyabol. Regi tortenet, az egyik kedvenc nagybatyam szinte a tiszan elt. Mindig lehetett tudni, ha O halad a vizen , mindig hatul ult a ladikban valamelyik oldalon es a hajo orra az eget nezte a hatuljan pedig majdnem befolyt a viz. Ezen rohogott a fel udulotelep. Amit En szeretnek az az, hogy barhol vagyok a hajoban az akksik mozgatasaval nemileg egyensulyban tartani az egesz cuccot.
Termeszetesem a ladiknak teteje is lesz, no nem az egesz lesz lefedve, csak annyi,hogy elferjen rajta a napelem. Most jut eszembe, hogy egy kis szivattyu is kell az eso miatt, mely automatikusan eltunteti az esovizet. Ja egy biomechanikus vodor uzemzavar esetere.
A hajot csak egyszer akarom mozgatni amikor vizre teszem es szeretnem, hogy aztan teljesen onallo legyen energetikailag. Megegy agymenes. Miert ne epithetnek bele 1 GPS-t is, hogy automatikusan visszavigyen a beetetes helyere?
Csak most latom a jet meghajtas otletedet. Az se lehet rossz, de szerinem az egyszeru szivattyu rendszeru hajtas sem lehet rossz. Ott csak egyszeruen elforgatom a sszivattyuhazat es megoldva a kormanyzas is. Az otlet egyebkent tetszik. Ket jet motor a ket oldalon a jobboldali balrol szivja a vizet a hajo elejen a bal oldali jobbrol. Amelyiket leallitom, arra fordul.
Ha lenne automata pecabot, ki se kellene menni a hajohoz, mert a beallitott napon es idoben uzembe helyezne magat a ladk, kifutna a vizre, kifogna az osszes halat lefenykepezne es aztan kikotne. Nekem csak akkor kellene meglatogatnom amikor szolnak a szomszedok, hogy nagyon budos a hajo, ki kellene takaritani a sok oszlasban levo halat. Na milyen otlet? Ez mar tobb mint off tema. Most elmegyek 1 masik forumra ahol keresek valakit aki jaratos az uvegszalas muanyag technikaban, vagy itt van valaki hozza erto? |
Bejelentkezés
Hirdetés |