Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Alaplapi kondenzátorok
Sziasztok valaki tud segíteni
Mi a pictogramja a LOW ESR jelölésnek Azért kérdezem mert az üzletben nem tudták meg mondani
Üdv All.
Van egy régi EPoX alaplapom, és jópár púpos kondi rajta. Gondoltam megpróbálom kicserélgetni rajta a cuccokat. 7db 4700µF os 6,3V os és 2db 1500µF os 6,3V os. Ezek helyett néztem ki 10V-osakat, kapacitásuk ugyan annyi. Ja és 105 C-fokos. A kérdésem, hogy milyen pákával érdemes nekifogni? Régen még középsuliban a VGA-mon cseréltem egy kondit, az viszonylag könnyen ment, de itt lehet gond lesz. Esetleg melyik üzletet ajánljátok, vagy a kondi milyen gyártótól legyen?
Sziasztok!
Green320-as Notebook alaplapjával van gond. Fórumokon olvastam, hogy valószínűleg kondi gond lesz. Találtam is az alaplapon egy 1000ľF 6,3V-os kondit, aminek az alja gyanúsan kiégetnek tűnik (képet csatoltam). Van még benne 4 másik kondi is, összesen 2x1000ľF, és 4x1500ľF. Mivel nem nagyon foglalkozom elektronikával, így a kérdésem az lenne, hogy a kép alapján lehet az a kondi hibás? Ha cserélni kellene, akkor mindet cseréljem le, vagy csak azt, ami rossznak látszik? A lecserélésről. A lap hátulján kellene megolvasztani sima forrasztópákával a kondi alját, majd kihúzni, betenni az újat, és odaforrasztani? Sima forrasztópákával működik ez, vagy valami spec dolog kellene hozzá? Köszi előre is.
Nincs piktogramja. A kondi típusát kell megmondják, és ezalapján kereshető a katalógus. A boltnak illene tudnia, mit árul, ha már a típus is gondot okoz nekik, én azt mondom, ott ne vásárolj.
Én egy Weller TCP-S-sel minden alaplapot meg tudtam eddig kondizni. Szokásos ökölszabályok, nem pacázni, hanem gyorsan dolgozni, pár másodpercnél tovább ne tartson egy forrasztás, ha ennél tovább tart, gyenge a páka, ami veszélyes a rétegekre, vagy a furatgalvánra. A Welleremben 7-es, 8-as hegy szokott lenni, untig elég.
Kondiból Jamicon, Yageo lesz olcsón, azok beváltak nagyjából, Lomex a legjobb beszerzési források egyike. Ha többet akarsz költeni rá, HQ-ban van Samwha, Rubycon, meg pár más japán.
Hát mi tart vissza, hogy kiszedd és kimérd? Nem tűnnek gázosnak, de hat kondit cserélni (van asszem' kettő még arrébb is, ugye?) nem tétel anyagilag sem. Kiszedni-berakni éppúgy kell, mint minden másban, furatgalvánra figyelni (lásd előző hsz), speciális dolog nem kel hozzá, de javaslom, dög lapon próbáld. Ónszippancsot lehet, hogy fog valaki javasolni, előre mondom, nehezebb lesz vele, a legtöbb fajtával nem fogsz boldogulni nagy felületű fóliával övezett lyukaknál. Kis ónnal megkínálod a gyárilag anyagtakarékos forraszt, így könnyebben fog áthevülni, és kiszeded a kondit váltott lábas módszerrel. Visszarakni ugyanígy. Óvatosan, nem erőszakolva, mert a galván ezen a lapon is hamar elenged. Egyébként a CMOS elemet is mérd ki, ennek a lapnak nem sokféle baja van, kondi, csatlakozó, elem. Igazi made in china deszka, de amúgy kicsi, jó a hűtése (frissíts BIOS-t, az megoldja a nagy hangerejét is), meg egész használható irodai gép van belőle. Az első gagyi laptopok egyike, de ahhoz képest jól sikerült.
Kösz az infót
![]() Sikerült vennem yageo gyűrtmányúakat, reméllem megfelelőek lesznek, mind a 2 tipus 16V-os. Nem volt vészes az áruksem. A forrasztást majd talán 7végén megejtem, reméllem nem lesz gond. Megírom majd, hogy sikerült-e a dolog.
Üdv Mindenkinek!
Én nemrég kondiztam újra egy MicroATX MSI lapot, amin már előzőleg is próbálkoztam. Úgy voltam vele hogy ezen már úgyis csak gyakorolni lehet, úgyhogy neki is estem. Belenyomtam a 12 Yageot a régiek helyére, mindenhova a megfelelő értékűt. A régieket kiszedtem, sűrített levegővel kifújtam a régi ónt, méretre vágtam a kondik lábát, bedugtam a furatba és adtam neki ónt. Megjegyzem, nem gondoltam volna hogy indulni fog még az a lap, csak gyakoroltam rajta. Akkor kezdtem el reménykedni, amikor adott 5 voltot az USB-n mikor elindítottam. Gyorsan össze is pakoltam, és jéé... elindult. Biztos hogy sikerülni fog. Nekem ezt az össze vissza gányolt lapot sikerült immár JÓL bekondizni. Nem nagy ördöngősség. Ezt a HSZ-t ezen írtam. Kitartást, egyszer indulni fog az a lapod! ![]()
Köszi a választ. Nem nagyon szoktam forrasztgatni, ezért kérdeztem. Lehet, hogy valami TV szerelőt megbízok a dologgal, nem akarom elbarmolni. A kimérés alatt mit értesz? Mi kell hozzá?
A bal alsó kondi alja barna amúgy. Forrasztópákából elég gagyim van, talán 5000Ft-ért vettem OBI-ban... Azzal neki se álljak igaz? Köszi
Simán meg lehet vele csinálni. Én cseréltem kondit Asus P5B-ben ezzel:
NDK páka Meg azzal az 5000Ft-os Fahrenheittel is. Nem árt gyakorolni valamin előtte, meglepően passzos szokott lenni a kondi lába, nehezen mozdul meg. Nem kell fosni, nem hímes tojás a mobo. Persze kézügyesség kell hozzá. Ha semmiképp nem akarsz kárt tenni benne, keress profit.
Üdv mindenkinek.
Fogós kérdés: Van egy Gigabyte 945Gcm-S2C deszkám és hogy-hogynem " eltünt " róla egy kondi szükségem lenne az értékére illetve valakire aki meg tudja javítani Debrecenben. Képeken jól látszik honnan hiányzik. Válaszokat előre is köszönöm.
Az igen!
![]() Valószínű, hogy olyan értékű volt, mint a mellette lévőek.
Szia!
Csak ezt a képet találtam, de ez alapján a"srégen" (balra fent) lévő kondival egyformának tűnik, én egy olyat tennék bele. http://www.giga-byte.hu/images/products/motherboard_productimage_ga...ig.jpg
Köszi a választ. Az általad említett kondi 1000µF 6.3V értékű.
Ugyanilyet vegyek bele vagy nagyobb értékűt?
Az 1000 µF -hoz jó, ha tartod magad, ha fizikailag elfér, akkor tehetsz be 10V-osat is.
Szia!
Amint látom, Stewe már megelőzött a válasszal.
Üdv All.
Sikerült megbütykölni az EPOX-ot, 4700µF os de 16V-os kondik mentek a 6,3V osak helyére, teljesen jól működik. Csak egy olcsó pisztolyom volt, de jó heggyel simán ki és be lehet forrasztani a kondikat (najó azért némi kézügyesség kell ![]() Köszi mindenkinek a segítséget.
Az általános kondenzátoros kérdés átkerült ide: Bővebben: Link
9 kondenzátor kiment az alaplapomon, mindegyik 680ľF/ 4v -os. Ezek helyett tehetek 1000ľF/ 6.3 v-os kondikat? Válaszokat előre is köszönöm.
A nagyobb feszültség nem okoz gondot. Kivéve ha LowESRes kondik voltak, mert ott a feszültségtűréssel nő az ESR érték is. Ha a lap többi áramköre bírja a nagyobb kapacitást akkor azzal sem lesz gond. Valószínűleg berakhatod minden probléma nélkül, de egy kis rizikó létezik, ezt neked kell bevállalnod.
Szia!
Nekem úgy mondták, hogy ez az ESR-dolog fordítva van.
Kérdezzük meg degusst, ő csinált ESR mérőt, és hozzá táblázatot a várt értékre.
Az elektrolit kondenzátorok ESR értéke általában nő a kondenzátor névleges feszültségével, mivel nagyobb fegyverzettávolság (vastagabb oxid réteg) nagyobb váltóáramú ellenállást eredményez.
Viszont 200V felett, más technológiát használva, közel megegyezik az ESR érték érthetetlen módon az alacsonyabb feszültségűekével. Ennek fejében a low ESR kondenzátorok kialakításuk miatt kisebb ESR értéket képviselnek, de ott is van egyfajta összefüggés a névl. feszültséggel. A kérdésre visszatérve: Nyugodtan használhatsz magasabb feszültségű kondenzátort, ha elfér, be tudod forrasztani..
A Wikipédia szerint a nagyobb feszültségtűrésű kondenzátornak kisebb a soros ellenállása. Én onnan (is)vettem az információt. ESR
Jó, én is úgy tudtam, hogy a kisebb a jobb ilyen szempontból, de egy fórumtárs felhomályosított az ellenkezőjéről. Nem akartam kötözködni.
Sziasztok!
Látom haldoklik a topik de azért meg próbálom. ABIT lapban elszállt négy kondi .Kettőt sikerült cserélnem de sehol nem találok 1200µF kondit.1000 µF jó helyette?Mert vagy 200-zal kevesebb lesz vagy 300-zal több.ugyanis a következő érték amit kapok az az 1500uF.
Sziasztok!
Egy ABIT lapban elszállt négy kondi .Kettőt sikerült cserélnem de sehol nem találok 1200µF kondit.1000µF jó helyette?Mert vagy 200-zal kevesebb lesz vagy 300-zal több.ugyanis a következő érték amit kapok az az 1500uF.A kettő amit cseréltem a déli hídnál volt a másik viszont a ram foglalatnál.Most rendben megy a gép de kíváncsi vagyok a véleményetekre.
1200-at általában csak rendelni lehet
![]() Egyébként ezeknek az elkóknak a tűrése 20% , ezért a szegényember azzal főz, ami közelebb van... |
Bejelentkezés
Hirdetés |