Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Sziasztok!
Segítségeteket szeretném kérni, hogy Citroen Berlingoban hogyan lehet a műszerfal lámpáit cserélni? Egyáltalán hogy lehet hozzáférni?
Megkeresed, a csavarokat, kicsavarod, kibuktatod, kicseréled, vissza...
A franciák általában torx-fejű csavarokat használnak ilyen helyeken.
Sejtettem, hogy a csavarokat ki kell csavarni a gond csak az, hogy összesen 2 van belőle. Az egész műszerfal környéke egyben van, gondolom valami műanyag tüskékkel bepattintva és nem szeretnék semmit sem megsérteni.
Esetleg a környékén lévő kapcsolókat, műanyag fedeleket kipattintani, azok alatt is bújhatnak meg csavarok. Ha nincs ilyen, akkor patentok lehetnek még, érzéssel közé kell döfködni egy csavarhúzót.
Seat Leon 1.6 Stella 2003-as gyártású benzines autóm üzemanyagszint visszajelzése összevissza mutat.
Egyszer üreset, egyszer teli tankot, néha valami köztes állapotot. Valószínűsítem, hogy a jeladója halt meg. Találkoztatok már ilyen gonddal ? Megoldható -e a házilagos csere, vagy inkább a szerviz? Segitségeteket előre is köszönöm: Rozsascs
Sziasztok.
Veterán autó probléma ) 12V- ról kell meghajtanom 6V -os ablaktörlőmotort. Eddig sorba volt kötve egy 6V 22w-os égővel (ezzel jól működött) , viszont kellene egy jobb megoldás.)
PWM 50%-ra fixálva használhatónak tűnik.
Ezzel lehet feszültséget felezni ?
Valamilyen kapcsolási rajzot tudnál esetleg? Nem vagyok szaki, de szívesen forrasztgatok ha tudom mit hova kell.
Valószinűleg lekopott a bevonat, a visszajelzőben, ha tekercses akkor meg elszakadt, tudtommal egyik sem javítható. Többször találkoztam hasonló problémával, nem ennél a tipusnál, de gondolom ezen is hasonló.
Nagyon valószínű a jeladó cseréje.
Nem a feszültséget felezi, hanem pulzáló egyenfeszültséget csinál, aminek az effektív értéke azonos a fele akkora feszültségű egyenáraméval.
Megfelelő szűréssel még a csúcsok is eltűnnek. Rajzot később tudok, de kell hozzá az áramigény. 2-3A megfelel?
6V 18W izzóval nagyon lassan ment (3 Amper) ( nagy szélben meg is állt ), 22 W -már használható volt, tehát ha jól számolok akkor az 3,66 Amper.
Szerintem ha 4 ampert tudna akkor az már mint a gyári, úgy forogna. Ezt kellene megcélozni.
Miért kell szegény autót átalakítani 12V-ra? Ha már veterán hagyni kéne a gyári állapotában. :yes:
Nem olcsóbb keresni egy ablaktörlő motort?
Főleg ha veterán, ennyit csak megér.
Veterán ide-oda, át van alakítva mert így jobb. Nem igen látszik rajta, viszont megbízhatóbb. Az ablaktörlő motor viszont kényes pont, mivel ez a belső tér "dísze" , ehhez nemigen tudok hozzányúlni illetve közel sem hasonlít bármely mostani autó motorjához.
Az autó szinte napi használatban van, mivel esküvői autóként is használjuk. Ezért olyan átalakító kell, amivel ezt megoldom.
Én se kókányoltam volna át egy veteránt. Ha meg már mégis, rá kell kókányolni egy 12-es motort is, oszt hadd menjen az üzlet.
(Esetleg a forgórész áttekercselése?)
Nem tudom mit neveztek kókányolásnak, szerintem egy veterán (Vagy pontosabb az "öreg" kifejezés? A veterán az jogi besorolás is!) autóban az átalakítás korrekt módon is elvégezhető. Az izzók 12V-osra cserélése nem hiszem hogy beavatkozásnak számít, az irányjelző automata megint csak fogyóeszköz, nem számít típussajátosságnak, akárcsak egy tányérkürt. 30-40 évvel ezelőtt alig voltak villamos fogyasztók. A problémát a forgógépek okozzák: indítómotor, generátor (dinamó), ablaktörlőmotor, ablakmosómotor (ami szintén nem volt szériafelszerelés). Az indítómotorok behúzótekercsét (már ha van olyan) elég áttekerni a 12V os üzemhez, a többi alkatrész elviseli a terhelést. Végső esetben a forgórész újratekerése pedig nem kókányolás. A dinamót már nehezebb rávenni a magasabb feszültségen járni, mindenképpen új tekercselést igényel, de ez sem látható módosítás, belefér egy öreg autónál. Az elektromechanikus szabályozás az egyetlen, amit adott esetben át kell alakítani (feszültségtekercs). vagy lecserélni a dinamót 12V-os generátorra. A többi motoros fogyasztó táplálásánál érthető az elektronikus megoldás, a mechanika átépítése mindenképpen több bajjal jár.
Veterános berkekben már az is kókányolás, ha tipusazonos, de nem az évjáratnak megfelelő lökhárító vagy visszapillantó tükör kerül rá. Egy 20-30 évvel későbbi generátor beszerelésére inkább az istenkáromláshoz hasonlítható. :yes:
Dehamár, akkor én javasoltam lentebb az áttekercselést, megelőzendő szegény öreg további elektronikákkal történő megalázását. (Mellesleg egyedül vagyok.)
Ezért kezdtem azzal, hogy ez nem biztosan veterán... mert akkor nem is lenne szabad róla beszélnünk.
A tekercselést azért érzem kevésbé jónak, mert egy régi 6V -os motort még be lehet szerezni tartaléknak, de hogy azt is megtekertetni.... már körülményes kicsit.
Hát, mivel 6voltos volt, vagy veterán, vagy Trabi.
De mivel esküvői autóként dolgozik, az utóbbi kizárható. (Veterán alatt én nem feltétlenül at OT-seket értem. De nem offolok tovább)
Ha már minden áron ilyen öszvér megoldást akarsz, javaslom, hogy egy fűtőmotor ellenállást használj. Abból többféle értékű van és így kiválaszthatod a neked megfelelőt.
Az áramkorlátozó ellenállás nem tesz jót a nyomatéknak, ha fékeződik a motor és lassul, kisebb lesz az ellenállása, így még kevesebb feszültség esik rajta.... Ha visszaolvasol, épp ezt a kényszermegoldást akarja felszámolni.
Szerintem ennél egyszerűbb megoldás nincs és sokkal jobb mint a sorba kötött izzó. Persze lehet építeni egy PWM szabályzó de minek. Ha az én autóm lenne hagynám az egészet 6 V-osnak. (Mint ahogy a saját 60-as bogaram is) Vagy veterán autó vagy nem. Akkor pedig mindegy, hogy hány V-os az a motor.
Látom elkanyarodtunk az eredeti témától...
Nos mint ahogy Stewe is írta átalakítás elvégezhető, sőt bizonyos tipusoknál ajánlott is akár. Az autó pedig egy 42-es Citroen Traction. Ennek átalakítása muszáj volt, rengeteget kell indítózni a sok megállás alkalmával ,és bizony 6v -on voltak nehéz pillanatok. Az ablaktörlő motor pedig a fej fölött, gyönyörű polírozott házban, ami valóban szép és nem nyúlnék hozzá. Tehát hogy tisztáztuk mibe és miért, tudtok segíteni? PWM ugyanúgy jó nekem, ha jó
Ebben a hozzászólásban rögtön van egy ami használhatónak tűnik, de ugyanott továbbolvashatsz, van még néhány szimpatikus megoldás. Ellentétben azzal amit legutóbb írtam: a szűrés nem tanácsos, mert akkor a feszültség nagyon terhelésfüggő lesz. A PWM frekvenciáját ezért nem szabad hangfrekvenciás tartományba választani, mert szinte kivédhetetlen rádiózavart okozhat.
Sziasztok!
Olvasgattam a fórumot, és láttam hogy a ködlámpa bekötése nagyon jól megtalálható itt. Ennek ellenére mégis megkérdezném, hogy a relécsatlakozó az minden típusban benne van alapból? Azért kérdezem mert nekem egy 98-as évjáratú kocka ködlámpás swiftem van, és nem találom a relécsatit. Szereztem egy használt gyári ködfényszóró kapcsolót, azt be is építettem az ablakfűtés mellé a sárga csatira. Azt megtaláltam. A másik gondom hogy a fényszórók mögött sem találom a csatikat. Illetve a jobb oldali fényszórónál van egy szabad csatlakozó, de csak arról. Ami nem biztos hogy az. Lehet hogy nincs kiépítve? Kérlek benneteket ha tudtok némi információval szolgálni azt megköszönném. További szép napot nektek! Üdv.
Helo! az autoba a futeskapcsolo csak a 4.,max fokozaton mukodik... mi lehet a problema?ezek ugy vannal megcsinalva allitolag hogy ha meg elromlik is akkor is menjen a maxon.en a kapolora tippelnek.szerintetek?valaszotokat koszonom!
|
Bejelentkezés
Hirdetés |