Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » LED-es helyzetjelzők CANBUS-os rendszerű autókba
Témaindító: zandriis5, idő: Nov 21, 2008
Témakörök:
Üdv!
Minap gondoltam veszek két extra erős fehér fényerejű 10 mm-es ledet, és azt rakom be helyzetjelzőnek az autómba. Adtak hozzá 1kohmos ellenállást is , csináltam neki kis bedugós foglalatot, beraktam a lámpába, próba, világít. Fényereje bár nem akkora mint a normál 5W-os izzónak, de helyzetjelzőnek megfelel. Meg már tőbb autóban is láttam ilyent és jó. Csak a gond az, hogy a kocsim can-bus-os rendszerű, (kijelzi, ha vmelyik lámpa nem világít, vagy kiégett egy vagy több izzó) Ez a rendszer azt érzékeli, hogy az áthaladó áramerősség eléri-e az 5W-ot, ez normál 5W-os izzónál mükszik is, de sajna a led áramfelvétele kb 0.1W körüli. Így a computer visszajelzi hogy nem jó izzó van az első fényszórómba. Korábban is volt ilyen, mikor a normál H7-es izzót Xenonra cseréltem ki 35W-osra, ezt is jelezte, de kicseréltem 55W-os Xenonra és azóta tökéletes, jobb sokkal a fénye is. A kérdésem az lenne, hogy a led elé valami kis áramfelvevőt szeretnék rakni ami 5W-ot vesz fel 12V-nál. Ebből értelemszerűen 2-t kell berekni, mndkét fényszóróba 1-1-et. A hely a led és a foglalat között kb 1-2cm-ez elég kicsi, de bizok benne,hogy vkinek lesz vmi ötlete, hogy mit kell elérakni, és az ne melegedjen tulságosan, ki ne gyulladjon, mert az tüzveszéjes. Sajna hűtőborda már nem fér oda. Ha vkinek van ötlete azt várom, esetleg kapcsolási rajzokat is. Előre is köszönöm. Üdv
Hello, tégy a LED-del párhuzamosan egy 29 (27) Ohmos 5W-os ellenállást. Növelheted az ellenállás értékét addig, hogy még ne érezze a rendszer azt hibának.
Szia !
Az izzó helyére egy megfelelő teljesitményű terhelőellenállást kötve(párhuzamosan a leddel) át lehet verni a diagnosztikát. Számold ki kb. hány ohm, elvileg a foglalat mögé a csatikra is szerelheted. Lehet venni már fémtokos kivitelű huzalellenállást, amit bárhova fel tudsz csavarozni,a huzalozás meg nem lehet probléma.(fotó) Jó munkát! Üdv! Luki
Szia !
Szerintem is olyan 30 ohm körüli érték lesz a jó. Te voltál a gyorsabb. Üdv! Luki
Pedig csodák nincsenek: ha 5W-ot kell elfűteni, az MINDIG ugyanakkora hőtermeléssel jár és a kis fogyasztású LED előnyét is elveszted.
Oda kell belenyúlni az áramkörbe, ahol az áramérzékelés történik. Tehát az ésszerű beavatkozáshoz elengedhetetlen egy kapcsolási rajz beszerzése.
Szia !
Igazad van a dologban, de azért ne szereltesd szét vele az ECU-t. Üdv! Luki
Nem tudom milyen autód van, de a legtöbben ki lehet kapcsolni ezt a csodafunkciót, persze ahhoz be kell menni servicébe, vagy keríteni valakit, akinek van progija+kábele hozzá
Hello!
Gondoltam hogy a leddel párhuzamossan a + - ra egy 30 ohm körüli fémtokos ellenállást teszek, de a kérdésem továbbra is hogy nem fog tulságosan felforrósodni, esetleg tüzet okozni. Hosszabb úton akár a fényszóró 10-12 órán át is világíthat, és a melegedés során nem megy tönkre a párhuzamosan kötött ellenállás? A 30 ohm körüli értékű ellenállás az 12-15V os intervallumban kereken 5W os a fogyasztás? Válaszokat köszönöm továbbra is.
Légy szíves, jegyezd meg, hogy a helyzet és az ilyen/milyen/olyan szavak ly-nal írandóak, még a téma címében is!
Köszönöm.
Az én 16 éves autóm is tud ilyen lámpakiégés visszajelzést. Egyébként az ECU-nak semmi köze nincs hozzá..
Szerintem nem kell hogy mind az 5wattot felvegye. Tesztként elsőnek egy 120-150ohmos 2Wattos ellenállással próbálkoznék, ez kb 1wattot fog enni.. Ha még mindig nem oké csökkenteni kell az ellenállást...
Az én autóm csak 5 éves Fiat típusú, és már próbáltam azt a megoldást, hogy a normál 5W-os helyzetjelző izzó helyére beraktam egy ugyanolyan formályú 3W-os izzót, és akkor is kijelezte a fedélzeti computer az izzóhibát, (meg ha nagyobbat raktam bele 10W-osat akkor meg villogott a hivajelző)
Szerintem egy pont akkora áramfelvételű ellenállást kell párhuzamosan a leddel kötni ami pont 5W-ot vesz fel, se többet, se kevessebbet, mert a computer érzékeny. Amugy nem azért cseréltem ki az izzót ledre, hogy kevesebb energyt fogyasszon, hanem azért, mert a fénye kékesfehér, nem olyan sárgás mint a normál izzóé. Még senki sem válaszolt arra a kérdésre, hogy az ellenállás ha több órán keresztül müködtetem a lámpát akkor nem megy tönkre, vagy nem okoz tüzet a több 100 fokra felforrósodik????
Helló!
Érdeklőnék,hogy 35W-os Xenon égőt amit 55W-os égőre cseréltél a traffot is cserélned kellett nagyobbra?
Természetesen kellett a trafót is cserélni, mondjuk én kompletten raktam bele az 55W-osat, a 35W-osat meg eladtam.
Még mindig nem kaptam választ azzal kapcsolatban, hogy az ellenállás mennyre melegszik fel a többórás használat során. Valóban megfelelő megoldás ez, vagy nem lenne célszerünn azt a kis helyzetjelző 5W-os izzót valahogy rákötni oda a kábelekre, és végülis ez annyira nem fog felmelegedni, és szerintem kevésbé tüzveszélyes, vagy ha valaki megcáfol ebben akkor várom válaszát. A kis helyzetjelző izzóm betenni fémtokba, hogy nem lehessen látni a sárgás fényét :heureka:
Nem egyszerűbb egy olyan izzó aminek kékes a fénye?
Már volt olyan izzóm, de azért a rendőrök majdnem megbüntettek többször is, és kivetették a lámpából. A fehér led meg nem ütközik törvénybe.
Szerintem ha az égő törvénytelen, akkor a led is ha ugyanolyan színű.
Nem ugyanolyan színű a fehér fényű led, és törvénybe nem ütközik, rengeteg olyan fényszóró van amiben ledes helyzetjelző van, és az uj audi a8-asban már a fényszóró is ledes
Nem csak a LED de még a Xennon átalakítás is illegális.
Minden autón a gyári megoldás szabályos. Bár ezzel nem törődik mindenki.
Hali!
Van már valakinek tapasztalata a canbuszos autók átverésére, hogy milyen értéket kell beépíteni, vagyis hány ohm hány wattot? Mert ez engem is nagyon érdekelne, de nem akarok egy vödör ellenállást venni hozzá, hogy pórbálgassam! Ha valaki rájjött a jó értékre kérem írja le a tapasztalatait! üdv
Én próbálgattam ellenállásokat, fémtokos 40 ohm os ellenállás az jónak mondható, de viszont tűz forróra melegedett, és ez már veszélyes, valami módon meg kellene oldani a hűtését ventillátorral hűtőbordára. A legjobb megoldás, hogy a leddel párhuzamosan kötni az 5W-os helyzetjelzőizzót szerintem, és azt leszigetelni, hogy ne legyen látható az izzó fénye csak a ledé. Mérete kisenn az izzónak mint a fémtokos ellenállásnak.
Hali!
Hát akkor nemtudom mi a megoldás, mert pl sz izzóval is mit lehetne csinállni, hogy ne legyen forró? Vagy netán tenni rá zsugorcsövet? Nemtudm az a megoldás menyire melegedne? De jobbat én se tudok! Majd lehet lezsugorcsövezek egy 5 wattos izzót és kipróbálom mi lesz belőle! hagyom világítani néhány órát! üdv
Szerintem szét reped rajta a zsugorcső. Bár próba szerencse.
Valahova el kell disszipalni azt a felesleges teljesitmenyt, ami mindenkeppen hove fog alakulni.
Ha a kasznira csavarozod az ellenallast, akkor elegge nagy holeado feluletet nyersz. Miert nem a computerben allitjatok at a figyelo ellenallast?
A megoldás: http://www.xenon.hu/shop/index.php?lap=96_97
hát nem néz ki rosszul és biztos h müködhet. Azt nem tudni hogy hogyan vesz fel 5W-ot mert nincs a képen semmi olyan ellenállás, de biztos jó és árba se rosz. Lehet majd megpróbálom. Kösz a linket.
Sziasztok,
Vettem az autóba ledes helyzetjelzőt. Az mitől lehet hogy ha nincs bekapcsolva a vílágítás, akkor is ad némi fényt... Haverom régebbi autójában nem csinálja ezt... valami gáz lenne az autóval? Ilyen az led:
sziasztok! van egy 2003 as évjáratú VW Bora 2.0 -ám
raktam bele xenon szettet és ledes helyzetjelzőt. viszont a helyzetjelzőket elég gyakran kell cserélgetnem mert mindig kiégnek. mi lehet a gond? |
Bejelentkezés
Hirdetés |