Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Ablakemelő vezérlés
 
Témaindító: árpix, idő: Nov 5, 2006
Témakörök:
Lapozás: OK   2 / 9
(#) majorosalbi hozzászólása Márc 12, 2010 /
 
Sziasztok! Én egy riasztót kötök be egy fiátba ami vezérli a centrál zárat meg az elektromos ablakemelőt.Olyan érdekelne hogy ahhoz hogy felhúzza az ablakot amikor beriasztom a riasztó modulból kijövő központi zár vezérlés egyikét rá lehet kötni illetve azt kell?Már kötöttem be 3ilyen riasztót de még elektromos ablakos autóba még nem és tanácstalan vagyok mert a rajz nem tér ki erre.Köszi mindenkinek holnap szerelném
(#) akos70 válasza majorosalbi hozzászólására (») Márc 13, 2010 /
 
Nem, külön vezeték van az ablakemelö-modul vezérlésére. Meg persze venned kell egy modult.
(#) hardwell hozzászólása Aug 22, 2010 /
 
Sziasztok!

Olyan gondom lenne,hogy : Van egy kocsim amit már úgy vettem,hogy az elektromos ablakemelő ki volt szerelve belőle. Gondoltam nem lesz drága cucc másikat venni, de az. Mivel ebbe komfortos ablakemelő motor kell, mert a központi elektronika vagy riasztó vezérli azt. Valami ilyesmi

Az lenne a kérdésem,hogy tudok-e sima 2 vezetékes ablakemelő motort rákötni valahogy.( Az én csatimnak jóval több kimenete van.) Mert így olcsóbban jönne ki.

Nem-e fog bezavarni a riasztónak vagy az elektronikának?

Előre is kösz a segítséget!!
(#) akos70 válasza hardwell hozzászólására (») Aug 22, 2010 /
 
Az autód tipusát találjuk ki?
Tudsz beletenni univerzálisat, uj vezetékekkel, kapcsolókkal.
(#) hardwell válasza akos70 hozzászólására (») Aug 23, 2010 /
 
Ja igen, a tipus kimaradt valahogy.
VW Polo classic 1.4 Comfortline 75, 2001 kiadás, AUA motorkód.
Az univerzális mennyibe jönne ki? És mennyire macerás a beszerelés?
Akkor a kétvezetékes megoldás nem jöhet számításba?

Ja, amúgy az univerzálisat nem a manuális emelőkre tervezték? mert nekem elektromos volt,csak ki van dobva belőle minden a szerkezet és a motor is. Az ablak ki van támaszva. Mindkét oldalon. Jó mi?
(#) akos70 válasza hardwell hozzászólására (») Aug 23, 2010 /
 
Á, az a jó VW ablakemelő.
Gondolom, összegubancolódott a bowdenje, a volt gazdi meg nem akart költeni rá, kitámasztotta egy darab tetőléccel.
Nemrég cseréltem ilyenben ablakemelőt, valami 30e. volt komplett motorostól (ugy.)
Univerzálisat lehet venni 20e. körül /pár. Ahhoz vagy át kell vezetékelni, plusz kapcsolókat cserélni, vagy a meglévő kapcsolókat berelézve bekötni. Nem túl komoly szerkezet (mondjuk a gyári VW se...)
Ja, ami fontos: ehhez a verzióhoz az autóban lenni kell műküdőképes tekerős ablakemelőnek, arra épül rá a motor.

Egy ilyen nem túl idős autónál én azért tartózkodnék az átalakítgatástól, az se lesz ingyen, és nem annyival fog kevesebbet érni az autó.
(#) hardwell válasza akos70 hozzászólására (») Aug 23, 2010 /
 
Hát itt a nagy gond,hogy nincs még tekerős ablakemelő sem benne. De ha lenne most nem írnék a fórumra.
Jó lenne úgy ahogy van.
Na most még azt nem értem,hogy van ez a 30 000 forintos verzió amit írtál. Én úgy láttam a neten,hogy ilyen árban csak komfort funkció nélküli kapható. A komfortosak 60 000-től indulnak. A komfort nélkülit pedig nem tudom beszerelni. Igaz?
(#) akos70 válasza hardwell hozzászólására (») Aug 23, 2010 /
 
Igazad van, az nem komfortos volt.
Csak átalakitással tudod beszerelni.
Bontókban nézted?
(#) akos70 válasza akos70 hozzászólására (») Aug 23, 2010 /
 
Utána kéne érdeklődni, akitől vetted a kocsit, hogy hová lettek a kiszerelt alkatrészek. Csak a mechanika szokott tönkremenni, a motor nem. Az meg külön is kaphato.Bővebben: Link
(#) hardwell válasza akos70 hozzászólására (») Aug 23, 2010 /
 
A bontókban erre felénk ez hiánycikk. csak kétvezetékesek vannak.
Az előző tulaj szerint leégtek a motorok,javíthatatlanok.
Na mindegy,majd alkotok valamit.
Köszönöm a segítséget.
Üdv.
(#) ögödej hozzászólása Aug 30, 2010 /
 
Sziasztok! Ablakemelő problémám van egy 1989es Toyota 4 runnerrel. A hátsó ajtón lévő ablak elektromos és nem működik, ez azért is nagy baj,mert így az ajtó sem nyitható le (keret nélküli). Maga a motorja ment tönkre, bontott nincs, a gyári 100e körül van, nem fér bele a költségvetésbe. Az ablak nehezebb mint egy átlagos oldalsó ablak. Milyen motort rakhatnék a helyére? Előre is köszi...
(#) S.Roland válasza ögödej hozzászólására (») Aug 30, 2010 /
 
Hello
Én is kűzdöttem ilyennel de itt nem az ablak nehézsége számít hanem ,hogy milyen könnyen működik maga a szerkezet. Én letisztítottam a szerkezetet újra zsíroztam letisztítottam a rozsdát ilyen régi autóknál el szokott görbülni vagy törni az ablakvezető sín és ferdén is megy olyankor le illetve fel az ablak. Ezeket próbáld megcsinállni hátha segíte. Utána szerintem egy másik motorral ami belemegy kellene ,hogy működjön
(#) ögödej válasza S.Roland hozzászólására (») Aug 31, 2010 /
 
Köszi, reménykedem, meglátjuk...
(#) proli007 hozzászólása Szept 2, 2010 /
 
Szoki-nak..
"Van nekem egy 30 másodperces pozitív, 12 Voltos jelem. Azt kellene megcsinálnom, hogy amikor ez a jel megjelenik, egy relé behúzzon, de ne 30 mp-re, hanem 5 mp-re, és csak egyszer ez alatt a 30 mp alatt."

Áthelyeztem a kérést a "Lehet-e 555-el" topikból.

Viszonylag egyszerű megoldás. Ha a relé ellenállása lényegesen kisebb, akkor az R3-at és R4-et esetleg arányosan kisebbre kell cserélni.
üdv! proli007
(#) proli007 válasza proli007 hozzászólására (») Szept 3, 2010 /
 
Úgy látom sajnos kissé elkapkodtam a dolgot. Mert közben kipróbáltam, és a relé induktivitása miatt gerjed. Így lassítani kellett a visszacsatolást.
bocs! proli007
(#) EcoPityu hozzászólása Szept 27, 2010 /
 
Sziasztok!

Van egy kis gondom... Találkozott-e már valaki Skoda Octavia ablakemelő modullal?
Egybe van építve a mocival, és tuti CAN Bus-os, mert egy SCART csatlakozónyi tüske van benne. És két nagy soklábú IC virít a paneljén, a többi hozzáférhetetlenített alkatrész között, leöntve a vízzáró és antikorróziós lakkszerű forraszthatatlan cuccal. Nos, lefele megy, felfele, csak kattan a reléje, és egy picit moccan a moci. Ha a motor helyére izzót kötök, akkor mindkét irányban csak kattan, de felvillanni nincs ideje.(Tuti nem relé baj!)
A motor felfogatásának a tövében, egyben a panel csúcsában a motorhoz közel van egy 3 lábú smd "izé", ami szerintem egy hall elem, forgás érzékelés céljából, ez talán a motor megállt, tehát az ablak fenn-lenn van érzékelő. A motor tengelyén is van ezzel szemben egy körmágnes.

Lehet-e, hogy a hall elem csak az egyik irányban érzékeli a mágneses változást/forgás/, és a másikban nem? Elöregedhetett?
Egy új cucc 28E HUF, bontóban is 20E HUF...
(#) akos70 válasza EcoPityu hozzászólására (») Szept 27, 2010 /
 
VW-eknél tanítani kell neki a végállást, egy próbát ennél is megér. Lefelé is, felfelé is, mikor leold, nyomva kell tartani a kapcsolót pár másodpercig.
(#) akos70 válasza (») Okt 25, 2010 /
 
Akkor először cseréld ki a vezetékeket megfelelő vastagságúra, mert így a vezeték fűtése is hozzáadódik a motor áramfelvételéhez.
Az ablakok mozogjanak könnyen, ha szükséges, szét kell szedni, megkenni, beállítani.
Ha így is hamar leold, aztán lehet gondolkozni a módosításon.
(#) ajakab hozzászólása Nov 12, 2011 /
 
Sziasztok,

adott egy autó, az autónak a jobb első elektromos ablaka. Az ablaknak csak a jobb oldali ajtón van mozgató gombja. Szeretnék egy másik gombot elhelyezni a váltó mellé. Tehát úgy, hogy mind a két gomb használható legyen fel és lehúzásra egyaránt, viszont a két gomb ne akadjon össze egymással. Miként tudnám ezt megoldani?
Ha van vállalkozó kedvű hozzáértő, akkor szívesen venném azt is.
Köszi
Üdv
(#) concierge válasza ajakab hozzászólására (») Nov 12, 2011 /
 
Nem lenne egyszerűbb, ha kiszednéd az ajtóból, és átraknád középre? Elég 1 gomb is, nem? Vagy kösd ki az ajtóból, és vegyél egyet középre. Akkor nem lesz lyuk a helyén.
(#) ajakab válasza concierge hozzászólására (») Nov 12, 2011 /
 
Mindenképp meg akarnám hagyni az ajtóban is és középre is kellene.
(#) akos70 válasza ajakab hozzászólására (») Nov 12, 2011 /
 
(#) ajakab válasza akos70 hozzászólására (») Nov 12, 2011 /
 
Köszi, ez jónak tűnik és van olyan kapcsoló ami mindezt tudja? Nyilván kétállású kell, ami fel és le kapcsolható, de amikor nem felkapcsolt állapotban van, akkor kapcsolva legyen?
(#) akos70 válasza ajakab hozzászólására (») Nov 12, 2011 /
 
Gyakorlatilag minden ablakemelő-kapcsoló tudja ezt, az 1000 ft-os utángyártottak is.
Alaphelyzetben a motor mindkét pólusa (-)-t kap a kapcsoló érintkezőin keresztül. Bármelyik kapcsolót bármelyik pozícióba elbillented, az egyik (-) (+)-ra vált, a motor elindul. Ha a rajz alapján végigköveted a különböző kapcsolóállásokat, megérted a működését.
(#) akos70 válasza akos70 hozzászólására (») Nov 12, 2011 /
 
Akár a legelső is megfelel.Bővebben: Link
(#) ixorn hozzászólása Nov 20, 2011 /
 
Sziasztok! Rég nem voltam itt de vissza kellett térnem, hogy újabb problémát osszak meg veletek. Elsőnek is mondanám:
Elektromos ablak bekötése. Gyári motorokat tudtam szerezni az Audimhoz és most bekötés előtt állok. 5 vezeték megy a kapcsolóhoz 2 a motortól, 2 test, 1áram ugyebár. Na olyan problémával szembesültem, hogy a bekötés során hoztam állandó áramot a kormány alatt lévő részről ahol a relék is megtalálhatóak. Testet egyértelműen testpotenciálról. Bekötöttem szépen de viszont melegedik a kábel bővebben a plusz kábel olyan szinten melegszik, hogy füstölt is. A plusz kábelt meg blankoltam, hogy két fele szakadjon mivel 2kapcsolót fog irányítani. Mi lehet a probléma? Amikor húzom le az ablakot rendben van de mikor felfele húznám akkor viszont csak hallom, hogy kínlódik a motor de nem mozdul semerre. Nem tudom, hogy mi lehet a probléma, esetleg az, hogy vigyek normálisan minden pluszt meg testet külön vezetéken és ne blankolgassak? Remélem tudtok segíteni mert Hétfőn szeretném összepakolni a kocsimat.
(#) dobo válasza ixorn hozzászólására (») Nov 20, 2011 /
 
Adj a motorra közvetlenül áramot aztán fordítsd meg a polaritást mindkét irányban jól kell neki menni.
Ha jól megy akkor a kapcsolóknál van a bibi.
Kimérted a kapcsolót?
lehet zárlat van az egyik irányban!
A+ szálat válaszd szét 1-1 diódán keresztül.
A dióda lehet valami bontott generátorból de legalább 10 amperes legyen.
(#) akos70 válasza ixorn hozzászólására (») Nov 20, 2011 /
 
Alighanem rosszul kötötted be a kapcsolót, az egyik irányba rövidzárt csinál.
Egy biztosítékot javasolnék bekötni a + vezeték elé, még mindig olcsóbb biztit cserélgetni, mint autót.
(#) ixorn válasza akos70 hozzászólására (») Nov 20, 2011 /
 
Köszönöm a gyors válaszokat.

dobo: Szerintem akos70valasza lesz a nyerő mivel a kapcsoló viszi ha pl akutöltőről használom. Holnap nekikezdek és minden vezetéket külön külön húzok be és a plusz elé rakok egy 10es biztit.
(#) dobo válasza ixorn hozzászólására (») Nov 20, 2011 /
 
A zárlatot én is írtam!
A kapcsolónál lessz a hibás bekötés .
Következő: »»   2 / 9
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem