Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
A gyors diódával a shottkyra céloztam...
A nagy áramú pedig azért kell, mert beépítéskor a kondenzátor csomag feszültsége nulla, ellenállása nulla, a kis dióda pillanatszerű fényjelenség kíséretében jobblétre szenderül. Dekoratív, de a működésnek nem tesz jót. Ezt lehet tompítani a rövidzáras áramkorlátozó előtéttel.
A diódát nyitóirányban, a kondenzátor csomag elé, a pozitív ágba.
A pár amper, kevés is lehet, az üres kondi nagy áramot szippant...
Hát nem vagyok szaki, kiszámolni nem tudom, de a relés lágyindító se nagyon bonyolult.
Ez esetben a lágyindítás okafogyott. :yes:
Na* ha jól értem akkor valami ilyesmit kéne összehoznom, amit lerajzoltam. Igaz?
Igen. Így a feltöltött kondenzátor nem vesz részt az indításban.
Kipróbáltam, amit rajzoltam... A végeredmény ugyanúgy kikapcsol a monitor. De kipróbáltam azt hogy lehúztam a steckert a monitorról és ugy indítóztam a dióda másikoldalán megmaradt a 12V, Tehát én arra jutottam, hogy jó a dióda, csak kicsi a kondi. Ha potyo-nak a 806343-as hozzászólását jól értem, akkor ha azt akarom hogy 3 másodperc alatt csökkenjen a feszültség 1V-al 0.75A-es terhelésnél, akkor nekem egy 2.25F-os kondira lenne szükségem. Nah ezt nem tudom honnan tudnék szerezni, meg hogy mennyibe kerülne. Esetleg valami más ötletetek nincs?
Egy motorkerékpár akkumulátor vállalhatónak tűnik.... vannak a szünetmentes tápokhoz is 0,5-4Ah-s akkumulátorok, de halvány gőzöm sincs, azok hogy viselik a hideget.
A lényeg, hogy savas ólomakkumulátor legyen, tehát a gépjármű rendszeréből folyamatosan kaphasson töltést.
Nem tudom, hogy milyen autó és mennyi idős benne az akku de én inkább azt gyanusitanám!
Teljesen igazad van, de amíg a motor biztosan indul az öreg szulfátosodott (megnövekedett forrásellenállású) akkut is üzemképesnek kell elfogadni, és ha kicsivel jobb állapotban is lenne, hol van még a -19°C!
10V alá nem illene csökkennie a kapocsfeszültségnek, de a mostani állapotra keresünk megoldást.
Én is a motorkerékpár vagy szünetmentes tápegység akkuban gondolkoznék. Valami 1-2Ah kapacitású nem kerül sokba, ide pedig megfelel. Relével leválasztod a nagy akkutól, amikor nem jár a motor. Amikor jár, akkor meg egyszerűen összekapcsolja a relé a két akkut.
Jogos... itt már számítana a dióda feszültségesése, egy relé a megoldás.
Na most nézem, hogy rossz linkre kattintottam, nem neked céloztam a választ...
Van itthon 2 kis 6voltos akksim, most nemtudom pontosan hány AmperÓrás de sorbakötve biztos jó lenne erre a célra. Tehát az LCD a kisakkura lenne rákötve alapból. Amikor jár a motor a relé összeköti a két akku pozitívját. 3 kérdésem van ezzel kapcsolatban:
- Hova kötnéd a behúzótekercsét a relének? Gyújtásra? - Ha a két akku összevan kötve, mivel nem egyforma a kapacitásuk nem "bántják egymást"? - Ha relé leválasztja a 2 akkut egymástól miközben jár a motor a kisakku töltését, (ha jól értem akkor) a nagy fogja végezni? Vagy ha miközben le van választva egymástól a két akku, a generátorról egy diódával kellene tölteni a kisakkut? Na ez felvet számomra még egy kérdést, hogy nem-e töltené túl a generátor a kis akkut? Szerintetek?
A lényeg a lényeg, leválasztás kell feszültségesés nélkül! A relé meghúzótekercsét a töltésviszajelzőről kellene vezérelni, ez viszont nagyon típusfüggő.
Két 6V-os akku csak abban az esetben jó, ha azok egyformák, nagyjából egyidősek, és eddig egyformán is voltak használva.
A relé behúzótekercsét a generátor segéddiódahídjára kellene kötni. Itt kb. 14V van, ha van töltés (jár a motor), és 1-2V, ha csak gyújtáson van, de nem jár a motor, tehát ez ideális hely arra, hogy egy 12V-os relét bekapcsolva tartson, amikor jár a motor. Esetleg lehet elektronikus megoldást is használni, pl. mosfet is használható a relé helyett, és amikor a nagy akku feszültsége leesik 12V alá, akkor a mosfet kikapcsol, és egyedül marad az LCD a kis akkuval. Ha viszont 12V felett van, akkor a kettő össze van kötve. Így a nem járó motor melletti LCD nézés sem merítené a kis akkut jelentős mértékben.
Két azonos kapacitású 6V-os akkumulátorra van szükséged sorba kötve. A kis akku negatív sarka a jármű testjére kell legyen kötve, a pozitív pólus pedig a monitorra. A relé kapcsolóérintkezőinek lehetőleg csak akkor szabad összekapcsolni a két akku pozitív sarkát, ha a generátor már tölt, mert a kis akku nem vehet részt az indításban. Félmegoldás ha bontóérintkezős relét használsz, akkor egyszerűen a kocsi 50-es pontjáról (önindító behúzómágnes) táplálva a tekercset indítózáskor leválasztja.
Ha azonos típusú az akku (savas ólom) akkor nem kell tartani a túltöltéstől.
Rendben holnap kipróbálom, bár egy kicsit tartok éttől a 2 akku összekapcsolástól. Elvileg addig tölti a gyengébb feszültségű akku a másikat, amíg a feszültségek ki nem egyenlítődnek? És ebben a kapacitásnak semmi szerepe? Egyforma típusú savas ólom akkuról beszélek.... Vagy hogy van ez?
Úgy van ahogy mondod, addig folyik áram, amíg a kapocsfeszülltség ki nem egyenlítődik. 14,4V-ig nem lehet gond, a fölé pedig a szabályzó nem enged. A kapacitásnak annyi a szerepe, hogy ha a kicsi tölt, akkor gyorsabban esik a feszültsége, mint aopgy a másiké emelkedik. Ha a nagy tült akkor lassabban esik a feszültsége, mint ahogy a kicsi töltődik... a lényeg a feszültséghatár.
A soros kapcsolástól ne tarts, a 6V-os akku is három sorbakapcsolt cella. Az hogy nem közös tokban lesznek az egymástól egyébként is teljesen független cellák, teljesen érdektelen.
Jaaj nem a két 6V-os az amitől tartok hanem a 12Vos auto akku (55Ah) és az én két kis akkum (ami egy 12V-os akkut alkot). Én így gondoltam a 2re (ami valójában 3). Nah de akkor így sem lesz gond. Holnap kipróbálom és elmondom mire jutottam. Addigis mindenkinek köszönöm a segítséget. Jó8
Szia!
Ha van pénzed, időd, energiád, akkor tegyél bele 1F-os kondit, amit autóhifihez használnak. Ne a legolcsóbb vacak SAL-t vedd, valami középkategóriásat válassz inkább. Több autóba is tettem már, nem csak feltétlenül hifihez jó! Teljes mértékben stabilizálja az autó egyenáramú rendszerét! Hatalmas töltést tárol, beszerelése után megszűnik minden ingadozás, önindító, szervó, stb nem fog feszültség ingadozást okozni. A beszerelésnél nagyon körültekintően járj el, vastag jó szigetelésű kábelt válassz, biztosítékot mindenképpen tegyél, az első feltöltést egy soros 10W körüli izzóval végezd, és ha egyszer megszívta magát nagyon ügyelj, hogy rövidre ne zárd!
Hello! Köszönöm szépen a segítséget de már sikerült megoldanom akkuval. Végülis a szünetmentes tápomból szedtem ki az akkut. Összekötöttem egy relén keresztül a másik akkuval. És indítózáskor szétválasztja a relé a 2 akkut egymástól. Ez a verzió tökéletesen működik. (Most fejeztem be ) Jah és rákötöttem a végén még a rádiót is. Most akárhányszor indítózhatok, nem kapcsol ki semmi. Nagyon örülök neki. És köszönöm mégeccer a segítségeteket. Csá
Sziasztok!
Hobbi rally autóba szeretnék olyan villogó vörös fényt mint a Forma-1 es autók hátulján van.Arra gondoltam,hogy a gyári rendszámtábla világítást csinálnám meg csak nem tudom hogy csináljam meg hogy villogjon ebben kérném a segítségeteket,tanácsokat,és főleg egy egyszerűbb kapcsolási rajzot
Hogy is van ez?
Idézet: „önindító, szervó, stb nem fog feszültség ingadozást okozni” Azt mondod, hogy egy 1F-os kondi meggátolja, hogy indítózáskor ingadozzon a fesz? Hááát... Még az akksifesz is leesik, pedig az azért jobban bírja, mint egy kondi... Vagy nem direktben az akksira van kötve, hanem csak mondjuk a hifire valahogy diódával?
Az 1F valóban százszorosa kipróbált 10000µF-nak, de mivel kicsi (gyakorlatilag nulla) a forrásellenállása,együtt dolgozik az akkumulátorral, a lényeg tehát a leválasztás.
Srácok! Én csak a tapasztalataimat írtam le! Olyan nagyon nem értek hozzá, de ha kondi van a kocsiban akkor; indításnál nem kapcsol le semmi (nekem egy új Jettám van amiben automata világítás van, ha kinyitom az ajtókat azonnal fölkapcsol, tehát indításnál már világít, kondi nélkül azért leült picit, kondival semmi, este parkolásnál ha tekered a kormányt és van benne city szervó, akkor is lehet látni ingadozást, ez is megszűnt vele)
1F kapacitáson a feszültség 1A terhelésnél 1V-al csökken másodpercenként. Az indítómotor az indítózás kezdetén többszáz ampert felránt, de amikor már indítási fordulatszámmal hajtja a főtengelyt, akkor is még legalább 100A-t húz, lehet számolni, hogy mennyi idő alatt meríti le a kondenzátort. Inkább csak a hirtelen ugrásokat simítja le a kondenzátor és azért nem veszed észre a lámpákon. De ha pl. leállítod a motort, akkor a lámpákon azonnal látszik, hogy csökken a fényük.
Sziasztok,
Kocsi át lett alakítva gázossá, így most van benne egy benzin és egy gáz tartály. A problémám az, hogy a gáz tartályhoz kapott 3 ledből álló folyadékszintmérő igen pontatlan, szeretném rákötni a műszerfalon egy kihasználatlan műszerre. Amit sikerült megtudnom, hogy mikor a tartály: üres földhöz képest 0 ohm teli 100 ohm A műszer pedig mikor földhöz képest: Telit mutat 0 ohm nál üres 250 ohm (kb) Így mikor összekötöttem, pontosan fordítva működött valamint a mutató csak teli és fél között mért. Ami kellene nekem, hogy a teljes tartományba mérjen és lehetőség szerint akkor mutassa, hogy tele van mikor tényleg tele van, nem pedig fordítva. Köszönöm segítségetek előre is. |
Bejelentkezés
Hirdetés |